trochę czytałem o zaworze egr ale nigdzie nie pisze jak sprawdzić jego działanie.
Ja wyjąłem mój i na sucho podłączyłem do prądu i widać ja zawór się otwiera ale jak podłączyłem do auta nie przykręcając go tylko podłączyłem wtyczkę i zaślepiłem otwory w silniku,zapaliłem auto i nic się nie dzieje ,czy powinien się otwierać czy dopiero po przykręceniu go na swoim miejscu.?
zawór egr
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
pacek03,
Ja co prawda nie czytałem za wiele na ten temat ale mogę powiedzieć tyle (tak na chłopski rozum):
Są trzy rzeczy w zakresie zawodu EGR.
Czy jest sprawny? A zatem czy zawór się otwiera i czy się zamyka? Jak się nie otwiera lub nie zamyka to 2 x albo:
albo uwalona cewka (do weryfikacji jej oporność albo jak kto woli przewodność)
albo zapieczony tłok zaworu - przy odrobinie szczęścia można pokusić się o jego uruchomienie żeby elektromagnes sobie z nim radził.
To że chodzi po podaniu prądu to całkowicie OK. Jak podajesz z zewnątrz przy wymontowanym i chodzi to dobry znak. Jak założysz do auta i podłączysz kostki to nie chodzi - żeby chodził potrzebne jest napięcie, a to będzie podane jak zdecyduje o tym PCM-ka. Zawór normalnie jest zamknięty. Otwiera się w określonych parametrach pracy silnika. Jak silnik chodzi na biegu jałowym na postoju zawór będzie zamknięty i tyle (przynajmniej być powinien).
Jest jeszcze coś takiego jak identyfikacja gdzie jest tłok zaworu i czy w określonych parametrach pracy silnika czy jest tam gdzie oczekuje PCM-ka. Jak nie będzie gdzie być powinien wywali błąd jak pamiętam bodaj P-0404 albo coś w tej okolicy.
Stąd połączenia elektryczne w kostce dwoma grubymi kablami (to zasilanie elektromagnesu) i kilkoma cieńszymi (sterowania i informacja zwrotna do PCM-ki)
Jak coś namieszałem niech mnie ktoś poprawi ale ogólna zasada jest jak wyżej. Swojego zaworu ruszać nie musiałem i jest jak go założyła fabryka.
Mam jedno niedyskretne pytanie - po co żeś wyjmował zawór EGR? Wywalał jakiś błąd? A może pracował nierówno na wolnych obrotach? Czy dla treningu?
Ja co prawda nie czytałem za wiele na ten temat ale mogę powiedzieć tyle (tak na chłopski rozum):
Są trzy rzeczy w zakresie zawodu EGR.
Czy jest sprawny? A zatem czy zawór się otwiera i czy się zamyka? Jak się nie otwiera lub nie zamyka to 2 x albo:
albo uwalona cewka (do weryfikacji jej oporność albo jak kto woli przewodność)
albo zapieczony tłok zaworu - przy odrobinie szczęścia można pokusić się o jego uruchomienie żeby elektromagnes sobie z nim radził.
To że chodzi po podaniu prądu to całkowicie OK. Jak podajesz z zewnątrz przy wymontowanym i chodzi to dobry znak. Jak założysz do auta i podłączysz kostki to nie chodzi - żeby chodził potrzebne jest napięcie, a to będzie podane jak zdecyduje o tym PCM-ka. Zawór normalnie jest zamknięty. Otwiera się w określonych parametrach pracy silnika. Jak silnik chodzi na biegu jałowym na postoju zawór będzie zamknięty i tyle (przynajmniej być powinien).
Jest jeszcze coś takiego jak identyfikacja gdzie jest tłok zaworu i czy w określonych parametrach pracy silnika czy jest tam gdzie oczekuje PCM-ka. Jak nie będzie gdzie być powinien wywali błąd jak pamiętam bodaj P-0404 albo coś w tej okolicy.
Stąd połączenia elektryczne w kostce dwoma grubymi kablami (to zasilanie elektromagnesu) i kilkoma cieńszymi (sterowania i informacja zwrotna do PCM-ki)
Jak coś namieszałem niech mnie ktoś poprawi ale ogólna zasada jest jak wyżej. Swojego zaworu ruszać nie musiałem i jest jak go założyła fabryka.
Mam jedno niedyskretne pytanie - po co żeś wyjmował zawór EGR? Wywalał jakiś błąd? A może pracował nierówno na wolnych obrotach? Czy dla treningu?
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2013 11:18 pm przez M., łącznie zmieniany 1 raz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
pacek03, zaślep go całkowicie (jest potrzebna puszka po wypitym wcześniej piwie wycinasz podkładkę pod zawór) przykręć na swoje miejsce i jeżeli będzie nadal to samo to nie jest to egr. Zasada działania egr jest prosta jak silnik chodzi na wolnych obrotach to jest otwarty jak tylko dodasz gazu to się zamyka więc na pracę po przekroczeniu magicznych obrotów biegu jałowego nie ma wpływu jak zaślepisz i będzie lepiej znaczy że egr ducha wyzionął i się nie domyka.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Zaślepienie zaworu EGR w krótkim czasie spowoduje wywalenie błędu P0401.widlak pisze:pacek03, zaślep go całkowicie (jest potrzebna puszka po wypitym wcześniej piwie wycinasz podkładkę pod zawór) przykręć na swoje miejsce i jeżeli będzie nadal to samo to nie jest to egr. Zasada działania egr jest prosta jak silnik chodzi na wolnych obrotach to jest otwarty jak tylko dodasz gazu to się zamyka .
Zawór EGR otwiera się tylko podczas jazdy, przynajmniej u mnie tak jest. Tutaj macie filmik z odczytów pracy zaworu EGR podczas jazdy.
https://www.youtube.com/watch?v=DzsZ4CikmNc
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816