Strona 1 z 1

zawór egr

: 17 kwie 2013 08:45 pm
autor: pacek03
trochę czytałem o zaworze egr ale nigdzie nie pisze jak sprawdzić jego działanie.
Ja wyjąłem mój i na sucho podłączyłem do prądu i widać ja zawór się otwiera ale jak podłączyłem do auta nie przykręcając go tylko podłączyłem wtyczkę i zaślepiłem otwory w silniku,zapaliłem auto i nic się nie dzieje ,czy powinien się otwierać czy dopiero po przykręceniu go na swoim miejscu.?

: 18 kwie 2013 12:41 am
autor: M.
pacek03,
Ja co prawda nie czytałem za wiele na ten temat ale mogę powiedzieć tyle (tak na chłopski rozum):
Są trzy rzeczy w zakresie zawodu EGR.
Czy jest sprawny? A zatem czy zawór się otwiera i czy się zamyka? Jak się nie otwiera lub nie zamyka to 2 x albo:
albo uwalona cewka (do weryfikacji jej oporność albo jak kto woli przewodność)
albo zapieczony tłok zaworu - przy odrobinie szczęścia można pokusić się o jego uruchomienie żeby elektromagnes sobie z nim radził.
To że chodzi po podaniu prądu to całkowicie OK. Jak podajesz z zewnątrz przy wymontowanym i chodzi to dobry znak. Jak założysz do auta i podłączysz kostki to nie chodzi - żeby chodził potrzebne jest napięcie, a to będzie podane jak zdecyduje o tym PCM-ka. Zawór normalnie jest zamknięty. Otwiera się w określonych parametrach pracy silnika. Jak silnik chodzi na biegu jałowym na postoju zawór będzie zamknięty i tyle (przynajmniej być powinien).

Jest jeszcze coś takiego jak identyfikacja gdzie jest tłok zaworu i czy w określonych parametrach pracy silnika czy jest tam gdzie oczekuje PCM-ka. Jak nie będzie gdzie być powinien wywali błąd jak pamiętam bodaj P-0404 albo coś w tej okolicy.

Stąd połączenia elektryczne w kostce dwoma grubymi kablami (to zasilanie elektromagnesu) i kilkoma cieńszymi (sterowania i informacja zwrotna do PCM-ki)

Jak coś namieszałem niech mnie ktoś poprawi ale ogólna zasada jest jak wyżej. Swojego zaworu ruszać nie musiałem i jest jak go założyła fabryka.

Mam jedno niedyskretne pytanie - po co żeś wyjmował zawór EGR? Wywalał jakiś błąd? A może pracował nierówno na wolnych obrotach? Czy dla treningu?

: 18 kwie 2013 07:22 am
autor: pacek03
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.
wymontowałem zawór ponieważ tak radzili forumowicze we wczesniejszym poście.
mój silnik przerywa i nierówno chodzi,pokazuje się błąd cewki na 6 cylindrze ,wymieniłem cewkę świece i dalej to samo ,przy gwałtownym przyspieszaniu auto zaczyna nierówno pracować .

: 19 kwie 2013 12:27 am
autor: widlak
pacek03, zaślep go całkowicie (jest potrzebna puszka po wypitym wcześniej piwie wycinasz podkładkę pod zawór) przykręć na swoje miejsce i jeżeli będzie nadal to samo to nie jest to egr. Zasada działania egr jest prosta jak silnik chodzi na wolnych obrotach to jest otwarty jak tylko dodasz gazu to się zamyka więc na pracę po przekroczeniu magicznych obrotów biegu jałowego nie ma wpływu jak zaślepisz i będzie lepiej znaczy że egr ducha wyzionął i się nie domyka.

: 19 kwie 2013 06:53 am
autor: pacek03
zaslepilem wylot z silnika i wlot do kolektora.
egr podpiąłem do wtyczki po zapaleniu auta egr nie reaguje nawet przy dodaniu gazu.
auto dalej nierówno chodzi wyskakuje błąd 6 cylindra.

: 22 lut 2015 08:15 pm
autor: lutek34
widlak pisze:pacek03, zaślep go całkowicie (jest potrzebna puszka po wypitym wcześniej piwie wycinasz podkładkę pod zawór) przykręć na swoje miejsce i jeżeli będzie nadal to samo to nie jest to egr. Zasada działania egr jest prosta jak silnik chodzi na wolnych obrotach to jest otwarty jak tylko dodasz gazu to się zamyka .
Zaślepienie zaworu EGR w krótkim czasie spowoduje wywalenie błędu P0401.
Zawór EGR otwiera się tylko podczas jazdy, przynajmniej u mnie tak jest. Tutaj macie filmik z odczytów pracy zaworu EGR podczas jazdy.
https://www.youtube.com/watch?v=DzsZ4CikmNc