Sonda Lambda jak to działa

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Sonda Lambda jak to działa

Post autor: artvox » 05 cze 2014 07:31 pm

Od dłuższego czasu walczę z błędem P0420 dlatego też postanowiłem poszukać informacji jak działa sonda lambda , jaki jest powód występowania takich błędów.
Moje pomiary jakie wykonałem z sondami Bank 1/1 i Bank 1/2 wskazywały na uszkodzenie kata
Pierwszym krokiem jaki wykonałem było zamontowanie nowej sondy uniwersalnej przed katem firmy Bosch LS07 0258986507
Niestety nie był to trafny wybór i oprócz błędu P0420 pojawił się błąd P0135. wymontowałem sondę Boscha i zgodnie z sugestią P0135 sprawdziłem obwód grzałki.
Jakie było moje zdziwienie że sonda Bosch po zasileniu grzałki nagrzewa się 2 X dłużej od sondy Denso oryginalnej , co ECU interpretował jako zbyt duże opóźnienie i wywalił usterkę.
Wniosek nie należy stosować sond Bosch w naszych smoczycach uniwersalne czyli do wszystkiego i do niczego.
Wykonałem pomiary dla sond 1 i 2 , jak się okazuje istotą pracy jest generowany przebieg przez sondy dla sondy B-1 przed katem przebieg jest w postaci łamańców zbliżonych do przebiegu trójkątnego natomiast przebieg z sondy 2 w kacie działającej prawidłowo powinien być bardziej ustabilizowany, łagodny wartość napięcia powinna być uśredniona.
U mnie te przebiegi były prawie takie same na obu sondach więc jednoznacznie kat do wymiany ,przebiegi wskazywały na brak sprawności w dopalaniu resztek tlenu w kacie.

Postanowiłem zastosować emulator kata czyli kawałek rurki za 11zł .
Uruchomiłem autko i wykonałem pomiar przebiegu dla obu sond .
Tu jednoznacznie sonda 2 w kacie generowała przebieg uśredniony czyli OK ECU dał się oszukać i P0420 na razie znikł z wyświetlacza.

Tyle moich spostrzeżeń w temacie, niemniej proszę o podanie źródła zakupu pewnych oryginalnych sond dla naszych pacek w zjadliwych cenach .
W załączniku do postu umieściłem opracowanie firmy Denso warto przeczytać
Witam i pozdrawiam

mchumer
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011 07:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mchumer » 05 cze 2014 07:45 pm

Ja mam podobny problem, z tym że u mnie dzieje się tak : pali się check że niby druga sonda gdy go usunę momentalnie wskakuje z powrotem i w ogóle nie ma z niej odczytu jakby była trafiona, ale wczoraj check zgasł sam, wszystko było ok, niestety dziś znowu to samo więc nie wiem czy ryzykować z nową sondą ???

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 05 cze 2014 08:04 pm

Więc masz dwie możliwości
1) przerwa w zasilaniu sondy ( proponuję przemyć złącze środkiem Kontakt 60 )
2) uszkodzona sonda czyli wymiana
Jeżeli masz możliwość podłączenia się do sknera to sprawdź jaki jest przebieg na sondzie i czy w ogóle występuje, jeżeli przebieg jest prostą linią to po sondzie trzeba wymienić na nową.
Pamiętaj o tym ,że sonda generuje prawidłowo przebiegi dopiero gdy osiągnie odpowiednią temp. pracy po to jest między innymi obwód grzałki w sondzie.
Sprawdź czy na 2 czarnych przewodach sondy jest 12V i czy grzałka nie ma przerwy.
Należy pamiętać też o tym aby nie majstrować młotkiem przy sondzie podczas jej demontażu
niestety ma w wnętrzu kruche ceramiczne elementy łatwo ją zabić taka operacją
Witam i pozdrawiam

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 cze 2014 08:12 pm

artvox,
Odradzam kombinowanie z różnymi źródłami zakupu sond.
Używane na alledrogo chodzą drogo, wszelkie inne niż MOPAR udają że pasują a z tym bywa różnie.
Optymalna jest wizyta w serwisie Chryslera i zakup oryginału. Będzie działał jak należy, będzie miał wtyczkę jaja potrzebna i zapomnisz o kłopocie.
A co do ceny - stawiam że będziesz mile zaskoczony.

mchumer,
Nie wiem co masz, ale jak jakiś BOSH albo temu podobne to chyba czeka Cię ponowna robota.
Może też warto sprawdzić drożność przewodów jeśli sonda miałaby być jak należy.
Sprawdź czy przypadkiem nie możesz zamienić miejscami sond - taki test jest beznakładowy i może pokazać czy błąd się utrzymuje w tym samym miejscu czy też wędruje za sondą. Qrde - zapomniałem że przedlift ma dwie sondy i do tego różne....
Kicha z ostatnią propozycją...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mchumer
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011 07:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mchumer » 05 cze 2014 08:16 pm

Ok dzięki w sobotę trochę się pobawię, szkoda że nie można ich zamienić ponieważ jedna ma za krótki przewód, a chyba są takie same

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 05 cze 2014 08:46 pm

artvox pisze:proszę o podanie źródła zakupu pewnych oryginalnych sond dla naszych pacek w zjadliwych cenach .
serwis fiata lub chryslera
do 4.0 kosztuje jeśli mnie pamięć nie myli 195PLN
do 3.5 pewnie będzie podobnie
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

mchumer
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011 07:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mchumer » 05 cze 2014 09:08 pm

Dzwoniłem do ADF sonda do 3.5 ok 400 pln

artvox
Posty: 63
Rejestracja: 01 paź 2009 07:38 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: artvox » 10 cze 2014 01:04 pm

Zgodnie z obietnicą i wg sugestii kolegi maur podaję dane do zakupu oryginalnych sond lambda do Pacyfiki 3,5L

Sondy zakupiłem w FIAT Partner Katowice ul Kościuszki 261

Ceny

Sonda K56028999AB cena brutto 191,97 zł zainstalowana w kacie
Sonda K56028998AB cena brutto 261,98 zł zainstalowana w kolektorze

Udzielono mi również 5% rabatu na zakupione sondy
Czas realizacji dostawy 2 dni

Po wymianie stwierdzam /// żegnaj błędzie P0135 i P0420 /// :) i niech tak zostanie
Witam i pozdrawiam

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 11 cze 2014 01:30 am

artvox pisze: Po wymianie stwierdzam /// żegnaj błędzie P0135 i P0420 /// :) i niech tak zostanie
Amen
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

KiLLPiT
Posty: 39
Rejestracja: 18 paź 2014 10:28 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KiLLPiT » 17 sty 2015 08:00 pm

Ile sond jest w silniku 3,5L ?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 17 sty 2015 08:02 pm

Dwie
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

KiLLPiT
Posty: 39
Rejestracja: 18 paź 2014 10:28 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KiLLPiT » 17 sty 2015 11:45 pm

Dzieki... czy one sa identyczne? jest roznica miedzy nimi?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 18 sty 2015 12:25 am

______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SILNIK :.”