Sonda Lambda jak to działa
: 05 cze 2014 07:31 pm
Od dłuższego czasu walczę z błędem P0420 dlatego też postanowiłem poszukać informacji jak działa sonda lambda , jaki jest powód występowania takich błędów.
Moje pomiary jakie wykonałem z sondami Bank 1/1 i Bank 1/2 wskazywały na uszkodzenie kata
Pierwszym krokiem jaki wykonałem było zamontowanie nowej sondy uniwersalnej przed katem firmy Bosch LS07 0258986507
Niestety nie był to trafny wybór i oprócz błędu P0420 pojawił się błąd P0135. wymontowałem sondę Boscha i zgodnie z sugestią P0135 sprawdziłem obwód grzałki.
Jakie było moje zdziwienie że sonda Bosch po zasileniu grzałki nagrzewa się 2 X dłużej od sondy Denso oryginalnej , co ECU interpretował jako zbyt duże opóźnienie i wywalił usterkę.
Wniosek nie należy stosować sond Bosch w naszych smoczycach uniwersalne czyli do wszystkiego i do niczego.
Wykonałem pomiary dla sond 1 i 2 , jak się okazuje istotą pracy jest generowany przebieg przez sondy dla sondy B-1 przed katem przebieg jest w postaci łamańców zbliżonych do przebiegu trójkątnego natomiast przebieg z sondy 2 w kacie działającej prawidłowo powinien być bardziej ustabilizowany, łagodny wartość napięcia powinna być uśredniona.
U mnie te przebiegi były prawie takie same na obu sondach więc jednoznacznie kat do wymiany ,przebiegi wskazywały na brak sprawności w dopalaniu resztek tlenu w kacie.
Postanowiłem zastosować emulator kata czyli kawałek rurki za 11zł .
Uruchomiłem autko i wykonałem pomiar przebiegu dla obu sond .
Tu jednoznacznie sonda 2 w kacie generowała przebieg uśredniony czyli OK ECU dał się oszukać i P0420 na razie znikł z wyświetlacza.
Tyle moich spostrzeżeń w temacie, niemniej proszę o podanie źródła zakupu pewnych oryginalnych sond dla naszych pacek w zjadliwych cenach .
W załączniku do postu umieściłem opracowanie firmy Denso warto przeczytać
Moje pomiary jakie wykonałem z sondami Bank 1/1 i Bank 1/2 wskazywały na uszkodzenie kata
Pierwszym krokiem jaki wykonałem było zamontowanie nowej sondy uniwersalnej przed katem firmy Bosch LS07 0258986507
Niestety nie był to trafny wybór i oprócz błędu P0420 pojawił się błąd P0135. wymontowałem sondę Boscha i zgodnie z sugestią P0135 sprawdziłem obwód grzałki.
Jakie było moje zdziwienie że sonda Bosch po zasileniu grzałki nagrzewa się 2 X dłużej od sondy Denso oryginalnej , co ECU interpretował jako zbyt duże opóźnienie i wywalił usterkę.
Wniosek nie należy stosować sond Bosch w naszych smoczycach uniwersalne czyli do wszystkiego i do niczego.
Wykonałem pomiary dla sond 1 i 2 , jak się okazuje istotą pracy jest generowany przebieg przez sondy dla sondy B-1 przed katem przebieg jest w postaci łamańców zbliżonych do przebiegu trójkątnego natomiast przebieg z sondy 2 w kacie działającej prawidłowo powinien być bardziej ustabilizowany, łagodny wartość napięcia powinna być uśredniona.
U mnie te przebiegi były prawie takie same na obu sondach więc jednoznacznie kat do wymiany ,przebiegi wskazywały na brak sprawności w dopalaniu resztek tlenu w kacie.
Postanowiłem zastosować emulator kata czyli kawałek rurki za 11zł .
Uruchomiłem autko i wykonałem pomiar przebiegu dla obu sond .
Tu jednoznacznie sonda 2 w kacie generowała przebieg uśredniony czyli OK ECU dał się oszukać i P0420 na razie znikł z wyświetlacza.
Tyle moich spostrzeżeń w temacie, niemniej proszę o podanie źródła zakupu pewnych oryginalnych sond dla naszych pacek w zjadliwych cenach .
W załączniku do postu umieściłem opracowanie firmy Denso warto przeczytać