Falowanie obrotów na benzynie i gaśnięcie zimnego !
Falowanie obrotów na benzynie i gaśnięcie zimnego !
Witam !
Czytałem długo wypowiedzi na forum i żadne objawy mi nie podchodzą.
Po kolei :
1 świece wymienione,
2 Kod błędu : P 0420 (katalizator),
3 objawy tylko na benzynie - na gazie OK.
4 Akumulator nowy .
5 Spalanie i moc silnika OK,
Silnik teraz na mrozie po odpaleniu gaśnie na wolnych obrotach - trzeba go pedałować na wyższe obroty do momentu jak się zagrzeje.
Jak już zacznę jechać obroty co jakiś czas się samoczynne zwiększają. Jest to czasami niebezpieczne , szczególnie przy dojeździe do skrzyżowań! Po jeździe jak jest ciepły odpala i jest OK.
Czyściłem Zawór EGR.
Wygląda na sądę lamda która działa tylko na benzynce, komputer od gazu ją chyba odcina lub katalizator.
Może macie jakieś pomysły?
Czytałem długo wypowiedzi na forum i żadne objawy mi nie podchodzą.
Po kolei :
1 świece wymienione,
2 Kod błędu : P 0420 (katalizator),
3 objawy tylko na benzynie - na gazie OK.
4 Akumulator nowy .
5 Spalanie i moc silnika OK,
Silnik teraz na mrozie po odpaleniu gaśnie na wolnych obrotach - trzeba go pedałować na wyższe obroty do momentu jak się zagrzeje.
Jak już zacznę jechać obroty co jakiś czas się samoczynne zwiększają. Jest to czasami niebezpieczne , szczególnie przy dojeździe do skrzyżowań! Po jeździe jak jest ciepły odpala i jest OK.
Czyściłem Zawór EGR.
Wygląda na sądę lamda która działa tylko na benzynce, komputer od gazu ją chyba odcina lub katalizator.
Może macie jakieś pomysły?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
mariosz,
P0420 to faktycznie niewydolny katalizator ale nie ma moim zdaniem nic do zjawiska.
Mówisz sonda? Tak naprawdę to zaczyna robić swoją robotę jak się nagrzeje.
Gaśnięcie silnika w opisanych warunkach to na mój gust mało paliwa. Steruje tym ECU na podstawie odczytów 50 tysięcy różnych parametrów.
Wystartowałbym od tego, że zrobiłbym reset ECU a po nim ustabilizowanie map benzynowych jeżdżąc tylko na Pb. Z pewnością nie zaszkodzi a niewykluczone, że pomoże. Poza tym obstawiam, że jak to zrobisz to ochoczo pojedziesz do dobrego gazownika na skalibrowanie instalacji LPG - to tak na moje wyczucie)
Dygresja:
Sterownik LPG nie odcina sondy - jeśli ma ją podłączoną to masz rozgałęzienie przewodu sygnałowego. Fabrycznie wędruje on sobie do ECU a przy LPG rozwidla się na ECU i sterownik LPG.
Instalacja LPG "rozcina" wyłącznie sygnały na wtryski benzynowe w czasie gdy silnik zasilany jest gazem. Nic innego nie jest rozcięte a jedynie obwody sterownika LPG mogą być wpięte w instalację fabryczną.
P0420 to faktycznie niewydolny katalizator ale nie ma moim zdaniem nic do zjawiska.
Mówisz sonda? Tak naprawdę to zaczyna robić swoją robotę jak się nagrzeje.
Gaśnięcie silnika w opisanych warunkach to na mój gust mało paliwa. Steruje tym ECU na podstawie odczytów 50 tysięcy różnych parametrów.
Wystartowałbym od tego, że zrobiłbym reset ECU a po nim ustabilizowanie map benzynowych jeżdżąc tylko na Pb. Z pewnością nie zaszkodzi a niewykluczone, że pomoże. Poza tym obstawiam, że jak to zrobisz to ochoczo pojedziesz do dobrego gazownika na skalibrowanie instalacji LPG - to tak na moje wyczucie)
Dygresja:
Sterownik LPG nie odcina sondy - jeśli ma ją podłączoną to masz rozgałęzienie przewodu sygnałowego. Fabrycznie wędruje on sobie do ECU a przy LPG rozwidla się na ECU i sterownik LPG.
Instalacja LPG "rozcina" wyłącznie sygnały na wtryski benzynowe w czasie gdy silnik zasilany jest gazem. Nic innego nie jest rozcięte a jedynie obwody sterownika LPG mogą być wpięte w instalację fabryczną.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
- Lokalizacja: Lublin
- Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC
Ja bym zaczął od:
1. Przeczyszczenia przepustnicy.
2. Sprawdzenia działania silnika krokowego i jego przeczyszczenia.
3. Sprawdzenia potencjometru TPS (albo miernikiem sprawdź, czy napięcie rośnie równomiernie w miarę naciskania pedału gazu, albo podłącz do komputera - nawet takiego za kilkadziesiąt zł).
Ja stawiam na uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.
1. Przeczyszczenia przepustnicy.
2. Sprawdzenia działania silnika krokowego i jego przeczyszczenia.
3. Sprawdzenia potencjometru TPS (albo miernikiem sprawdź, czy napięcie rośnie równomiernie w miarę naciskania pedału gazu, albo podłącz do komputera - nawet takiego za kilkadziesiąt zł).
Ja stawiam na uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.
Czyściłem przepustnicę przy okazji wymiany świec. Faktycznie można powiedzieć że była mocno brudna!!!bywalec pisze:Ja bym zaczął od:
1. Przeczyszczenia przepustnicy.
2. Sprawdzenia działania silnika krokowego i jego przeczyszczenia.
3. Sprawdzenia potencjometru TPS (albo miernikiem sprawdź, czy napięcie rośnie równomiernie w miarę naciskania pedału gazu, albo podłącz do komputera - nawet takiego za kilkadziesiąt zł).
Ja stawiam na uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.
Silniczek krokowy czyściutki na "glanz".
A o potencjometrze TSP - muszę doczytać - gdzie to i co to ?
Z za bogatą mieszanką to raczej lipa- bo na gazie hula jak należy!
Odnośnie "map" - jestem trochę sceptyczny - bo jak je dobrze zrobić skoro na benzynie głupieje ?
PRZY OKAZJI WSZYSTKIM FOROWICZOM - "DO SIEGO ROKU" -
Pozdrawiam WSZYSTKICH "Pacyfistów" !!!
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
mariosz,
Jeśli choćby czytałeś posty w temacie LPG to powinieneś wiedzieć, że mapy Pb budują się same po starcie ECU albo po każdorazowym jego resecie. Nigdy nie są one stałe zbudowane raz na zawsze. Inny styl jazdy, inne warunki jazdy itp zmieniają je i tak to jest.
mapy Pb to coś co wnika z jednej strony z map Pb i z drugiej strony z oszustwa polegającego na dawaniu innego paliwa. Jest to (mówiąc w dużym skrócie) mapa benzynowa x mnożnik ustalony przez gazownika. Wynik idealny to praca na Pb = praca na LPG - bardzo trudne zadanie bo to nie punkt i nie krzywa a jakaś powierzchnia idealnych punktów. Zatem sonda robi swoje, czasem nie jest w stanie wydolić i ECU musi zmienić mapę Pb by dawka LPG była w miarę OK.
Auto jeździ na powiedzmy dobrych mapach LPG, ale benzynowe się pozmieniały na takie, że jazda na Pb staje się albo uciążliwa albo wręcz niemożliwa.
Masz zespół naczyń połączonych - podziałasz w jednym - skutki mogą ujawnić się w innym miejscu. Czasem trzeba być i alfonsem i omegą.
Jeśli choćby czytałeś posty w temacie LPG to powinieneś wiedzieć, że mapy Pb budują się same po starcie ECU albo po każdorazowym jego resecie. Nigdy nie są one stałe zbudowane raz na zawsze. Inny styl jazdy, inne warunki jazdy itp zmieniają je i tak to jest.
mapy Pb to coś co wnika z jednej strony z map Pb i z drugiej strony z oszustwa polegającego na dawaniu innego paliwa. Jest to (mówiąc w dużym skrócie) mapa benzynowa x mnożnik ustalony przez gazownika. Wynik idealny to praca na Pb = praca na LPG - bardzo trudne zadanie bo to nie punkt i nie krzywa a jakaś powierzchnia idealnych punktów. Zatem sonda robi swoje, czasem nie jest w stanie wydolić i ECU musi zmienić mapę Pb by dawka LPG była w miarę OK.
Auto jeździ na powiedzmy dobrych mapach LPG, ale benzynowe się pozmieniały na takie, że jazda na Pb staje się albo uciążliwa albo wręcz niemożliwa.
Masz zespół naczyń połączonych - podziałasz w jednym - skutki mogą ujawnić się w innym miejscu. Czasem trzeba być i alfonsem i omegą.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Praca na LPG ma bardzo duży wpływ na pracę na Pb. Zanim zaczniesz wymieniać graty to zdejmij klemę na noc. Pojeździj na benzynie możliwie długo i sprawdź czy się poprawiło. Jeśli tak to zostaje zrobić nowe mapy LPG i śmigać. Jeśli nie to wtedy szukaj dalej. (Zrobisz to sam i praktycznie bez większych kosztów - no może poza większym kosztem jazdy na Pb)mariosz pisze:Z za bogatą mieszanką to raczej lipa- bo na gazie hula jak należy!
Pozdrawiam i Do Siego Roku
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
- Lokalizacja: Lublin
- Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC
Jest zamontowany na przepustnicy. Na podstawie jego danych ECU wie jak jest wychylona przepustnica i odpowiednio steruje mieszanką, pracą skrzyni biegów itp.mariosz pisze:A o potencjometrze TSP - muszę doczytać - gdzie to i co to ?
Nr 2 na schemacie (Throttle Position Sensor):
http://www.moparpartsoverstock.com/p/__ ... 360AC.html
Noooo M. Flasza poleciała ode mnie.
Reset zrobiony !!!
Na zapas przejechałem ponad 200km na Pb i HULA jak złoto!
Na razie nie ma mrozu ale już jest lepiej. Benzynka i gaz znowu się lubią i o dziwo spalanie na razie jest mniejsze.
Nie sprawdzałem czujnika TSP - ale jeżeli jest OK ..... ?
Napiszę za jakiś czas jak zimy przybędzie.
Reset zrobiony !!!
Na zapas przejechałem ponad 200km na Pb i HULA jak złoto!
Na razie nie ma mrozu ale już jest lepiej. Benzynka i gaz znowu się lubią i o dziwo spalanie na razie jest mniejsze.
Nie sprawdzałem czujnika TSP - ale jeżeli jest OK ..... ?
Napiszę za jakiś czas jak zimy przybędzie.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
mariosz,
Najprostsze rozwiązania są najbardziej skuteczne.
Niestety nie każdy kto jeździ na LPG wie jak to działa i co od czego zależy - a to jest proste jak konstrukcja cepa.
Szacunek
M.
Najprostsze rozwiązania są najbardziej skuteczne.
Niestety nie każdy kto jeździ na LPG wie jak to działa i co od czego zależy - a to jest proste jak konstrukcja cepa.
Szacunek
M.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.