Strona 1 z 1

: 23 mar 2016 06:51 pm
autor: miras_luk
Witam. Od ponad miesiąca jestem posiadaczem Pacifi 4.0 z 2007 roku. Autko nabyłem w niezłym a nawet bardzo dobrym :/ stanie. Od kilku dni pojawił się problem, że po kilkugodzinnym postoju, zimny silnik, kręcę kilka razy a silnik nie odpala, tak jakby nie dostawał paliwa. Dopiero po naciśnięciu pedału gazu auto odpaliło. Teraz zauważyłem, że objaw się nasila i nawet na ciepłym silniku po wyłączeniu jest podobny problem z ponownym uruchomieniem. Przy wciśniętym pedale gazu odpala. Autko z LPG, po odpaleniu i na benzynie i na LPG jeździ normalnie, ma moc, pracuje równo. Możecie coś doradzić, na naprawę / wymianę czego muszę się przygotować?

: 23 mar 2016 07:45 pm
autor: mpspycha
sprawdź przewody masowe silnika

: 23 mar 2016 08:01 pm
autor: verbea
miras_luk pisze:tak jakby nie dostawał paliwa
A może jest odwrotnie i ma zbyt bogatą mieszankę. To by skutkowało dłuższym odpalaniem. Zresetuj mapy LPG i pojeździj na benzynie. Jeśli problem ustąpi to wystarczy dobra kalibracja.

: 23 mar 2016 09:46 pm
autor: M.
verbea,
Nie trzymają wtryski? I po zgaszeniu auta wszystko co w reduktorze goni do kolektora? Wtedy tam zero tlenu, a mieszanina LPG i benzyny będzie niepalna. Dopiero przewietrzenie kolektora umożliwia dopływ tlenu z powietrzem co warunkuje rozruch.
Start zimnego silnika następuje na Pb więc musiałby sporo namieszać dotychczasowy gazownik żeby złe nastawy zmieniły mapę benzynową na niepalną.
miras_luk,
Proponuję prosty test.
Po jeździe gasisz auto, czekasz minutę i odpalasz na Pb. Efekt - odpalił od razu - OK. Gasisz i czekasz 10 minut (około). Odpalasz - jaki efekt?
Jeśli za pierwszym razem nie odpali prawdopodobne mapy. Jeśli za drugim razem nie odpali - stawiam na ucieczkę gazu przez wtrysk/wtryski

: 23 mar 2016 09:47 pm
autor: arturhhh
Miałem podobnie, po wymianie reduktora LPG problem znikł

: 23 mar 2016 10:00 pm
autor: verbea
M. pisze:Jeśli za drugim razem nie odpali - stawiam na ucieczkę gazu przez wtrysk/wtryski
Mariusz. Ostatnio w dodge odmówił posłuszeństwa elektrozawór przy reduktorze. Byłem daleko od domu więc prosta naprawa (wyjąłem środek:)) Zmuszony byłem pojeździć tak ponad 1000km Chciałem tym przypadkiem zauważyć że jak jest sprawny zawór przy parowniku to nawet jakby wtryski nie trzymały to puszczą tylko ten gaz co jest pomiędzy reduktorem a wtryskami czyli znikomą ilość.

: 23 mar 2016 11:34 pm
autor: M.
verbea,
To nie jest znikoma ilość, W stanie ciekłym możliwe że setka czy ćwiartka, ale to to się rozpręża i wtedy masz sam LPG.
Wierz mi - miałem lejącą Hankę.
Też jeździłem z wyjętym tłoczkiem elektrozaworu (ot taka doraźna naprawa żeby nie stać i nie być skazanym na łaskę i niełaskę innych.

: 24 mar 2016 08:54 am
autor: miras_luk
Instalacja jest dobrej jakości STAG 300 na dwóch parownikach, dwuletnia, ostatnio serwisowana 3 tygodnie temu,gazownik sprawdzony od kilkunastu lat również w amerykanach. Na gazie jeździ bez problemu, nie ma spadku mocy czy zwiększonego spalania. Wczoraj wieczorem zrobiłem jeszcze jeden test; odpaliłem auto drugim kluczykiem, który wcześniej był faktycznie używany. Odpalił bez problemu. Czy możliwe że takie objawy mogą mieć związek ze słabą baterią w pilocie (kluczyku) ? A propos, jeżeli zmienię baterię w pilocie to trzeba go później programować? W Grand Voyager nie było takiej potrzeby.

: 24 mar 2016 10:27 pm
autor: M.
miras_luk,
Bateria w pilocie obsługuje pilota a nie immobiliser więc związku z odpalaniem nie ma.

: 25 mar 2016 08:35 am
autor: wili
jeśli zaczyna się taki problem to zazwyczaj przy zimnym a niekiedy przy ciepłym to przyczyna zaczyna się od świec a potem mogą być inne powody i w tedy najlepiej podjechać podłączyć komputer sprawdzić mapę może się rozjechała sprawdzić inne parametry to nigdy nie zaszkodzi

: 25 mar 2016 10:19 am
autor: coolka
Najlepszą metoda jest wyjechanie całego gazu, lub zakręcenie butli i potem 2-3 dni na samej Pb -wszystko się wyjaśni.

: 26 mar 2016 06:48 am
autor: slawexx
Masz uszkodzoną membranę w parowniku. Przez uszkodzoną membranę do kolektora dostaje się gaz przez rurkę od podciśnienia. . Zlokalizuj tę rurkę , jest ona między parownikiem a kolektorem. Przed rozruchem załam ją , czyli ściśnij , silnik odpali za pierwszym razem . Jeżeli puścisz rurkę i silnik nie odpali to usterkę masz zlokalizowaną- membrana .