Momenty dokręcania śrub i inne parametry (śrub)
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Momenty dokręcania śrub i inne parametry (śrub)
Co powiecie by ten wątek był skarbnicą wiedzy dla tych co używają klucza dynamometrycznego nie z musu jeśli już... czyli do przykręcenia głowicy?
Jest co prawda serwisówka ale... nie każdy zna inglisz nie każdy ma... itp itd.
Temat może rekordów popularności nie będzie bił ,.... z wiadomych powodów ,ale może potrzebny????
Sam mam nurtujące mnie pytanie ... mianowicie jak wedle fabryki dokrecic korbowody? bo tego nie znalazłem nigdzie i może żle to zrobiłem..... i teraz mnie to gryzie że coś popuści....
Oczywiście nie posiadając odpowiedniego klucza problemów nie ma bo nie ma się co zastanawiać
Jest co prawda serwisówka ale... nie każdy zna inglisz nie każdy ma... itp itd.
Temat może rekordów popularności nie będzie bił ,.... z wiadomych powodów ,ale może potrzebny????
Sam mam nurtujące mnie pytanie ... mianowicie jak wedle fabryki dokrecic korbowody? bo tego nie znalazłem nigdzie i może żle to zrobiłem..... i teraz mnie to gryzie że coś popuści....
Oczywiście nie posiadając odpowiedniego klucza problemów nie ma bo nie ma się co zastanawiać
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez głodźillaryki, łącznie zmieniany 1 raz.
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Tam gdzie nie ma jak się zagłębić w szczegóły te tabelki mogą pomóc....
ps..... co do korbowodów.... z braku wiedzy o ile pamiętam przykręciłem chyba między 28 a 30 NM....
Jak popuści kiedy.....( choc prędzej się zatrze) to będzie znaczyć.... że sp.... em
ps..... co do korbowodów.... z braku wiedzy o ile pamiętam przykręciłem chyba między 28 a 30 NM....
Jak popuści kiedy.....( choc prędzej się zatrze) to będzie znaczyć.... że sp.... em
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
lutek34, Czasem to ja naprawdę nie dostrzegam oczywistego.... a może raczej inglisz na marnym poziomie.....
Z tego co napisane prawie trafiłem z dokręceniem... (zostaje tylko zatarcie lub zmęczenie materiału )
Z tego co napisane prawie trafiłem z dokręceniem... (zostaje tylko zatarcie lub zmęczenie materiału )
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Prawiegłodźillaryki pisze: prawie trafiłem z dokręceniem..
Jeszcze tylko zostało 1/4 obrotu.
Ale skoro miska olejowa przykręcona i uszczelniona, silnik w aucie, zalany świeży olej to może tak zostawić?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Jak pomyślałem tak zrobiłem
Wnioski.... 1/4obrotu to juz naprawdę duży wysiłek... o ile 30NM nie meczy to dokręcenie o odpowiedni kąt sprawiło że miałem dość. Dokrętka to gdzieś około 55NM Czyli kompletna amatorszczyzna za pierwszym razem
Wnioski.... 1/4obrotu to juz naprawdę duży wysiłek... o ile 30NM nie meczy to dokręcenie o odpowiedni kąt sprawiło że miałem dość. Dokrętka to gdzieś około 55NM Czyli kompletna amatorszczyzna za pierwszym razem
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Nikt nie obiecywał, że naprawa główna silnika to lekka robota.głodźillaryki pisze:1/4obrotu to juz naprawdę duży wysiłek...
A że moment wynikowy jest słuszny, to stosowanie w trakcie naprawy dotychczasowych (czytaj: starych) śrub lub nakrętek może spowodować ich zerwanie. Dlatego też każdy producent zaleca stosowanie elementów nowych - o wiele bardziej wytrzymałych niż już wcześniej używane w tym celu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
M., kolejny raz w celu wymiany śrub nie będę odkręcał
Chciałem to wymieniać podczas remontu ale nie znalazłem nowych tak jak to jest dostępne w przypadku śrub głowicy.... tak więc.... mają trzymać aż do zatarcia
Chciałem to wymieniać podczas remontu ale nie znalazłem nowych tak jak to jest dostępne w przypadku śrub głowicy.... tak więc.... mają trzymać aż do zatarcia
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Jest taka szansagłodźillaryki pisze:mają trzymać aż do zatarcia
Tak na serio większość mechaników tak robi i tylko czasami coś strzela. Wypada trzymać palce by nie padło na Ciebie.
& F.Y.I.
przedmiotowa śruba 06507714AA M9X1.0X51.90 - potrzeba 12 szt. cena za sztukę $1,28 tam - tanioszka.
No i nakrętka by się przydała ale moja szklana kula się pogubiła i nie znalazła. Nie jest wykluczone że stanowi set ze śrubą - wymaga sprawdzenia przez zainteresowanych.
W silniku 3,8 inne śruby!!!
4,0 ta sama śruba co w 3,5
Ponadto śruba ta stosowana była w 155 różnych typach aut ze stajni Chrysler/Dodge/Jeep w silnikach 3,5, 4,0 ale także 2,0 i 2,4 (te dwa ostatnie to 2011 Compass i Patriot)
Występuje pod numerami katalogowymi: 06508501AA ; 06508503AA; 06507715AA; 06507714AA
No to się napracowałem...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.