Strona 1 z 1

Momenty dokręcania śrub i inne parametry (śrub)

: 04 wrz 2017 08:25 pm
autor: głodźillaryki
Co powiecie by ten wątek był skarbnicą wiedzy dla tych co używają klucza dynamometrycznego nie z musu jeśli już... czyli do przykręcenia głowicy?
Jest co prawda serwisówka ale... nie każdy zna inglisz :mrgreen: nie każdy ma... itp itd.
Temat może rekordów popularności nie będzie bił ,.... z wiadomych powodów ,ale może potrzebny????
Sam mam nurtujące mnie pytanie ... mianowicie jak wedle fabryki dokrecic korbowody? bo tego nie znalazłem nigdzie i może żle to zrobiłem..... i teraz mnie to gryzie że coś popuści....
Oczywiście nie posiadając odpowiedniego klucza problemów nie ma bo nie ma się co zastanawiać :mrgreen:

: 04 wrz 2017 11:06 pm
autor: mpspycha
na początek screen z serwisówki od 4.0
tłumaczyć już nie miałem siły ani czasu

: 05 wrz 2017 05:09 am
autor: głodźillaryki
mpspycha, mam coś podobnego ale.... tu nie ma nic o śrubach korbowodow... czy coś mi umknęło?????
W wolnej chwili sam troszkę dołoże :mrgreen:

: 05 wrz 2017 05:46 am
autor: mpspycha
głodźillaryki pisze:czy coś mi umknęło?????
szczerze to nie miałem czasu się wgłębić więc nie odpowiem :/

: 05 wrz 2017 07:47 pm
autor: lutek34
głodźillaryki pisze: tu nie ma nic o śrubach korbowodow... czy coś mi umknęło?????
connecting rod cap-bolts

dla jasności


Obrazek

: 05 wrz 2017 07:57 pm
autor: głodźillaryki
Tam gdzie nie ma jak się zagłębić w szczegóły te tabelki mogą pomóc....
ps..... co do korbowodów.... z braku wiedzy o ile pamiętam przykręciłem chyba między 28 a 30 NM....
Jak popuści kiedy.....( choc prędzej się zatrze) to będzie znaczyć.... że sp.... em :mrgreen:

: 05 wrz 2017 08:16 pm
autor: głodźillaryki
lutek34, Czasem to ja naprawdę nie dostrzegam oczywistego.... a może raczej inglisz na marnym poziomie.....
Z tego co napisane prawie trafiłem z dokręceniem... (zostaje tylko zatarcie lub zmęczenie materiału :lol: )

: 05 wrz 2017 10:46 pm
autor: M.
głodźillaryki pisze: prawie trafiłem z dokręceniem..
Prawie
Jeszcze tylko zostało 1/4 obrotu.
Ale skoro miska olejowa przykręcona i uszczelniona, silnik w aucie, zalany świeży olej to może tak zostawić?

: 06 wrz 2017 05:51 am
autor: głodźillaryki
M., Rozważam poprawkę... ;)
chętnie bym zobaczył jak wyglądają panewki... po 200 km :mrgreen:
Wał był gdzieś szlifowany a do tego nie mam przekonania że to pojeździ...

: 07 wrz 2017 08:19 pm
autor: głodźillaryki
Jak pomyślałem tak zrobiłem :mrgreen:
Wnioski.... 1/4obrotu to juz naprawdę duży wysiłek... o ile 30NM nie meczy to dokręcenie o odpowiedni kąt sprawiło że miałem dość. Dokrętka to gdzieś około 55NM Czyli kompletna amatorszczyzna za pierwszym razem ;)

: 07 wrz 2017 08:47 pm
autor: M.
głodźillaryki pisze:1/4obrotu to juz naprawdę duży wysiłek...
Nikt nie obiecywał, że naprawa główna silnika to lekka robota.
A że moment wynikowy jest słuszny, to stosowanie w trakcie naprawy dotychczasowych (czytaj: starych) śrub lub nakrętek może spowodować ich zerwanie. Dlatego też każdy producent zaleca stosowanie elementów nowych - o wiele bardziej wytrzymałych niż już wcześniej używane w tym celu.

: 07 wrz 2017 09:06 pm
autor: głodźillaryki
M., kolejny raz w celu wymiany śrub nie będę odkręcał :mrgreen: :mrgreen:
Chciałem to wymieniać podczas remontu ale nie znalazłem nowych tak jak to jest dostępne w przypadku śrub głowicy.... tak więc.... mają trzymać aż do zatarcia :lol:

: 07 wrz 2017 10:12 pm
autor: M.
głodźillaryki pisze:mają trzymać aż do zatarcia
Jest taka szansa ;)
Tak na serio większość mechaników tak robi i tylko czasami coś strzela. Wypada trzymać palce by nie padło na Ciebie.
& F.Y.I.
przedmiotowa śruba 06507714AA M9X1.0X51.90 - potrzeba 12 szt. cena za sztukę $1,28 tam - tanioszka.
No i nakrętka by się przydała ale moja szklana kula się pogubiła i nie znalazła. Nie jest wykluczone że stanowi set ze śrubą - wymaga sprawdzenia przez zainteresowanych.
W silniku 3,8 inne śruby!!!
4,0 ta sama śruba co w 3,5
Ponadto śruba ta stosowana była w 155 różnych typach aut ze stajni Chrysler/Dodge/Jeep w silnikach 3,5, 4,0 ale także 2,0 i 2,4 (te dwa ostatnie to 2011 Compass i Patriot)
Występuje pod numerami katalogowymi: 06508501AA ; 06508503AA; 06507715AA; 06507714AA

No to się napracowałem...