Skrzynia - szarpanie, falowanie

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Skrzynia - szarpanie, falowanie

Post autor: Patrycy » 29 lip 2013 11:33 pm

Witam,
mam chyba problem ze skrzynią (szukałem podobnych objawów na forum ale jakoś nie znalazłem...może słabo szukałem)...
Problemy zaczęły się niedawno, a właściwie to mam wrażenie, że jakiś czas po wymianie oleju (z filtrem oczywiście).
Objawy są takie: szarpanięcie przy zmianie z 1 na 2 (w górę i dół) i takie dziwne falowanie (nierówno ciągnie), co powoduje, że nie przyspiesza płynnie...to falowanie pojawia sie zawsze na zimnym silniku przy delikatnym ruszaniu na 1 biegu oraz przy ostrym przyspieszaniu na rozgrzanym silniku. Z kolei wcześniej wymienione szarpanie pojawia sie różnie..czasem jest przy spokojnej jeździe, czasem nie...z tym to różnie.
I jeszcze jedno pytanie...jadąc na autosticku jest jakaś graniczna dolna prędkość podczas przyspieszania do włączenia 4? Zauważyłem, że przy 60km/h nie chce wskoczyc...i wsakuje dopiero jak odejme gaz i ponownie pchne wajche w prawo...
Oczywiście zajrze do poduszek, bo to może częściowo byc przyczyna, ale jeśli ktoś dałby rade coś podpowiedzieć....
Może to chaotycznie napisane, ale na automatach za bardzo sie nie znam..to moje pierwsze auto z ASB;)

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 11 sie 2013 11:08 pm

Uzupełnie mój post, ponieważ większość opisanych wyżej problemów została rozwiązana;)
Pozostało jedynie szarpnięcie przy zmianie biegów, ale to na 99% wina którejś poduszki, więc niedługo wymienie.
Problem glównie został rozwiązany przez adaptacje/reset (czy jakoś tak) skrzyni biegów. Podczas wymiany oleju (która robiłem jakiś miesiąc temu) w warsztacie mieli zepsuty komputer, dlatego nie zrobili tego od razu. Okazało się jeszcze, że w ustawieniach miałem koła 19"....a mam dwa komplety 17"....dziwi mnie fakt, że poprzedni właściciel tak jeździł.....a podobno olej w skrzyni wymieniał i serwisował auto....brak słów.
Myśle, że pomogła też regulacja instalacji gazowej (to falowanie) - nowe mapy, zmiana ciśnienia na reduktorze, itp....;)
Teraz wszystko chodzi o niebo lepiej!
To chyba na tyle w temacie :mrgreen:

sulkevi
Posty: 98
Rejestracja: 11 lip 2013 09:26 am
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów
Samochód: Chrysler Pacifica '05 3.5 (lpg) AWD Turning

Post autor: sulkevi » 12 sie 2013 10:24 am

Patrycy, u mnie było słychać stuknięcie, szarpnięcie przy zmianie z P-R-N-D.
Wymiana poduszki pod silnikiem pomogła. Teraz jest cichutko i bez szarpnięcia.

mchumer
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011 07:57 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mchumer » 02 kwie 2014 05:34 pm

Witam zobaczyłem że pisaliście o szarpaniu, Czy może jeszcze ktoś coś poradzić. Szarpie z P na D i R u mnie jest to samo wymieniłem poduszkę przednią silnika ponieważ była wylana i pęknięta, ale szarpanie nie ustąpiło

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 03 kwie 2014 08:13 am

mchumer pisze:Witam zobaczyłem że pisaliście o szarpaniu, Czy może jeszcze ktoś coś poradzić. Szarpie z P na D i R u mnie jest to samo wymieniłem poduszkę przednią silnika ponieważ była wylana i pęknięta, ale szarpanie nie ustąpiło
Jeśli adaptacja nie pomoże,to mogą być zbyt cienkie tarczki cierne wewnątrz skrzyni i tłok przełączający musi wykonać odpowiednio większy skok,aby załączyć bieg
są samochody i była pacifica

pafka
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014 09:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pafka » 09 kwie 2014 12:32 am

Witam szanownych kolegów. Też ostatnio zauważam jakieś szarpnięcia tylko podczas jazdy przy prędkości 90 - 100 km/h muszę się przyjrzeć czy nie ma innych objawów podobnych do tych o których piszecie tutaj

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 10 kwie 2014 12:37 am

pafka, to szarpanie masz podczas zmiany biegów? Bo piszesz przy 90-100km/h. Moze LPG szwankuje i ze szkrzynią nie ma to związku? może jakiś zapłon wypada na niskich obrotach? zalezy na jakim biegu jedziesz te 100km/h :P

Przy okazji to uzupełnię wątek - szarpnięcie co prawda dalej mam, ale delikatne tylko przy ruszaniu (poduszki...), później już spokój. Jak pisałem wyżej zrobiłem adaptację skrzyni i pomogło. Zrobiłem gruntowne czyszczenie kolektora ssącego z przepustnicą (+ reanimacja klapek - ale jeszcze do nich wrócę :mrgreen: ) i teraz już nie "faluje". Zregenerowałem też tuleje przednich wahaczy. Mam wrażenie, że wszystko po trochu pomogło na dolegliwości jakie wymieniłem na początku tematu. Poduchy też oczywiście wymienię - ale za jakiś czas. Muszę "finansowo dojrzeć" ;)

theprzemeknt
Posty: 3
Rejestracja: 14 sty 2014 01:27 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: theprzemeknt » 16 kwie 2014 11:00 am

Witam, jestem nowy na forum. Pacifice mam od niedawna, w razie gdybym coś źle napisał w złym temacie to mnie poprawcie koledzy.
więc mam problem ze skrzynią, nieraz mi szarpie ale to mogą być poduszki tak jak mówiliście. jednak na autostick nie nie mogę zmienić biegu niżej (w lewo) olej był wymieniany wraz z filtrem miesiąc temu, komputer był resetowany. dwa razy w ciągu 3 miesięcy bo tyle mam autko :) zdarzyło mi sie że skrzynia przestałą działać, po prostu biegi sie nie zmieniały i wszystkie literki na tablicy rozdzielczej (PRND) zamieniły sie w kwadraciki, po ponownym włączeniu silnika było ok ale tak chyba nie powinno być. co o tym wszystkich myślicie. Jest to Pacifica 2004r. 3,5L z gazem.
Prosze o pomoc,chciałbym żeby jakiś prawdziwy mechanik z pasji do pacificy mi go sprawdził od podstaw co jest ok a co nie.
Pozdrawiam

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 kwie 2014 02:58 pm

Trzeba zaczac od odczytu bledow skrzyni
to moze byc wina pozycjonera jak i instalacji ze nie pokazuje i nie zmienia biegow
a juz byla na forum taka packa ze skonczylo sie przy podobnych objawach wymiana komputera
tyle ze nie ma sie co strachac tylko podpiac do czegos madrego
(pl brak)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

pafka
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014 09:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pafka » 18 kwie 2014 12:04 am

Witam szanownych kolegów znowu wracam do tych szarpnięć autem. już sam nie wiem co to jest. Tak ją obserwuje przy jeździe. Otóż takie jakby szarpnięcia czy tarpnięcia są na 6 biegu jak się trochę zwolni czyli przy niskich obrotach tak jakby nie miała skrzynia siły na redukcję. trzeba dać delikatnie po gazie i wskoczy na wyższy bieg.

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 18 kwie 2014 12:29 am

pafka, pisząc że wskoczy na wyższy bieg miałeś na myśli niższy (bo jedziesz na 6 biegu) ;) a błędy jakieś wywala komputer?

pafka
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014 09:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pafka » 18 kwie 2014 12:00 pm

a jak sprawdzić te błędy

Patrycy
Posty: 767
Rejestracja: 23 maja 2013 11:54 pm
Lokalizacja: Rybnik
Samochód: Chrysler 300C

Post autor: Patrycy » 19 kwie 2014 09:52 pm

Tu masz linka do tematu:
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... 99d%E3%B3w

Pozdrawiam

pafka
Posty: 84
Rejestracja: 24 sty 2014 09:42 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pafka » 14 sie 2014 09:27 pm

Nie wiem czy w dobrym miejscu się wpiszę ale. Otóż problem dotyczy skrzyni biegów. Pisałem tutaj wcześniej o szarpaniu delikatnym itp. Podczas sprawdzania nie było żadnych błędów. 2 dni temu podczas jazdy coś zaczęło jakby rzęzić pod maską podczas jazdy. Biegi się zmieniały jakby trochę inaczej niż wcześniej, auto potrzebowało większych obrotów. Podczas jazdy sama wchodziła mi na obroty. Dało się odczuć jakby przy zmianie biegów skrzynia się ślizgała. A potem przeszła sobie w tryb serwisowy i po ptokach. Jazda 45 na godzinę. Już jest zdjęta miska. Olej śmierdzi dużo opiłków i co dalej nie wiadomo. To tak w wielkim skrócie. Myślę co dalej zrobić? proszę o radę.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 14 sie 2014 10:10 pm

pafka, dzwoń do DJmartineza on ostatni jakieś 3 szt naprawiał dodatkowo robił też swoją 6-biegową ponoć ma opanowaną i wie co w tych 6 kuleje.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 14 sie 2014 10:39 pm

W 6 to najczęściej satelity padają. Ale wiadomo że co skrzynia to diagnoza

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”