Problem - skrzynia+biegi+falowanie obrotow

Kamilos
Posty: 51
Rejestracja: 08 sty 2009 11:17 am
Lokalizacja:
Samochód:

Problem - skrzynia+biegi+falowanie obrotow

Post autor: Kamilos » 14 lut 2010 01:00 pm

Jechalem z predkoscia ok 140 na D poczulem lekkie szarpniecie w tym momecie obroty skoczyly na chwile i wrucily do normy przy utrzymywaniu takiej samej predkosci obroty falowaly nawet do roznicy ok 1tys z ok3 do nawet 4 w momecie skokow obrotwo czuc wyrazne szarpniecia po zmianie na autosicka wszystko OK zatrzymalem sie na najblizszym parkingu spr stany oleju wszystko ok wrocilem znowu na D i wszystko bylo dobrze przejachlem tak ok 300km pojawily sie znowu te same problemy nagle oboroty zaczely skakac z 2.5 do 3.5 tys a przy wiekszej predkosci z 3.5 do 4.5

Prosze o rady jaka moze byc tego przyczyna usterki wady??

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 14 lut 2010 08:04 pm

Kamilos, nic nie piszesz czy jechałeś na gazie czy benzynie.Najpierw aby wyeliminować gaz musisz autko testować tylko na benzynie i odwrotnie.Pozdrawiam
pozdrawiam - kisiu

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 15 lut 2010 09:40 am

A ja sprawdziłbym świece i przewody czy nie ma przebicia tylko na gorącym silniku.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 15 lut 2010 09:44 am

Szunaj wydaje mi się, że jak by to były świece to by mu nie przeszło po przełączeniu na autostick i bardziej stawiał bym na elektro zawory skrzyni biegów albo na czujniki wejścia i wyjścia prędkości
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 15 lut 2010 10:52 am

Masz racje nie zwróciłem uwagi na to że po przełączeniu na autostick (ręczną zmianę biegów)powróciło do normy.To może być faktycznie coś z olejem,zaworami w skrzyni bo jechałeś na stałej prędkości, obroty(?)no właśnie jakie czy nie za małe? w pewnym momęcie spadły i komp przerzucił skrzynię na mniejszy bieg (było szarpnięcie) żeby podnieść obroty i nie uszkodzić skrzyni .A może to w tym wypadku było normalne,bo inaczej to wyświetliło by się błędzisko, tak to kumam. :mrgreen: Chociaż te elektro zawory to też mogą być do wymiany.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 15 lut 2010 10:57 am

A ja stawiam na któryś z czujników albo wału korbowego, a już bardziej na czujnik (czujniki) położenia wałka rozrządu. Sprawdź połączenia na kostkach i czy czujniki są dobrze przykręcone. W vektrze miałem podobne objawy i tam padał czujnik położenia wałka rozrządu. A sprawdził bym jeszcze kostkę przy skrzyni czy dobrze wpięta.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 15 lut 2010 11:11 am

A czy to nie jest czasami efekt czegos w stylu slizgajacego sie sprzegla. Jak sie nie myle to ta skrzynia tak dziala ze przed zmiana na mniejszy bieg jakby slizga sie na sprzegle wzrastaj obroty silnika a predkosc pozostaje bez zmian a jak juz nie daje rady redukuje na nizszy bieg.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 15 lut 2010 11:17 am

za to właśnie są odpowiedzialne zawory i czujniki prędkości
w zależności od sygnałów prędkości wejścia i wyjścia zawory zmieniają położenie zaworków i obieg oleju w skrzyni
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Kamilos

Post autor: Kamilos » 15 lut 2010 05:08 pm

Jechalem na benzynie bd rozmawial z mechanikiem i pisal do serwisu to zobaczymy moze cos wymysla
Gdzie ewentualnie mozna dostac te czujniki wejscia i wyjscia oraz ten czujnik na walek rozrzadu poza serwisem bo tam pewnie to jest ale za jaka cene pzdr

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 15 lut 2010 08:09 pm

Coś mi się zdaje że Zyga opisywał naprawę,regenerację zaworków w skrzyni .

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kisiu » 16 lut 2010 01:25 am

Kamilos, nie spiesz się z szukaniem części bo w ten sposób szybko stracisz kasę a błąd pozostanie.Sam pisałeś ,że po zatrzymaniu przejechałeś kolejne 300 km i było wszystko ok.Testuj autko jeszcze przez jakiś czas na wszystkich możliwych wariantach ponieważ defektu nie można jeszcze w 100% zlokalizować.Każdy chce pomóc ale za zbędne koszty Ty zapłacisz.Pozdrawiam i cierpliwości.
pozdrawiam - kisiu

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 lut 2010 06:03 am

Gdzie ewentualnie mozna dostac te czujniki wejscia i wyjscia oraz ten czujnik na walek rozrzadu poza serwisem bo tam pewnie to jest ale za jaka cene pzdr
http://midparts.com.pl
skontaktuj się z nimi mają na pewno większą wiedzę na temat ASB i przez telefon można się czasem dużo dowiedzieć, co do dalszego testowania to bym był ostrożny jak to jest jakiś problem wewnątrz to lepiej oddać auto gdzieś auto do naprawy zanim problem się powiększy i wpędzi w dodatkowe koszty
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

benny
Posty: 77
Rejestracja: 24 lut 2010 08:04 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: benny » 23 mar 2010 06:47 pm

odświeżam temat. I jak Kamilos-wyjaśniło się coś z twoim problemem ze skrzynią?

kamilos

problem ze skrzynia

Post autor: kamilos » 29 mar 2010 05:35 pm

dzieki za wszystkie informacje.:) narazie wszystko w porzadku ;] przejechalem 3.000 km , zadnych problemow ... to co opisywalem byl to pojedynczy klopot od tego czasu wszystko bez zmian czyli OK za pare dni jade do Polski i sprobuje podpiac go pod komputer moze on cos wykaze....
Pozdrawiam Kamilos :)[/fade]

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 13 sty 2015 03:04 pm

koledzy proszę o pomoc.Skrzynia głupieje na skrzyżowaniu gdy trzymam nogę na hamulcu na liczniku prędkości wskazówka faluje 60-80km/h.Podejrzewam przetarty przewód w nadkolu co już kiedyś miałem i symptomy były podobne. Moje pytanie chcę wymienić całą wiązkę ponieważ lutowanie kabla graniczy z cudem /utleniony przewód/czy muszę szukać wiązki z mojego rocznika i napędu tylko na oś przednią czy może być z napędu 4x4 .Jeden koleś chce 600zł a z napędu 4x4 300zł .Jest różnica ,a w wiązce ?Ktoś ma pojęcie.!
moje cacuszko

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 13 sty 2015 04:00 pm

Tom,
Rocznikowo na bank masz różnicę - inna skrzynia więc i inne sterowanie.
Wyposażeniowo jest kilka typów wiązek więc różnice też są choć nie powiem czy któraś w miejsce którejś nie podejdzie. Co najwyżej jakieś kable byłyby wolne ale jest ryzyko innych kostek i w innych miejscach chociażby.
Nie prościej dać bypasa od kostki do kostki?
Z doświadczenia powiem że wymiana wiązki nie jest taka prosta ani szybka. Trza mieć chude rączki miejscami.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 13 sty 2015 05:29 pm

następnym razem jak będą problemy zrobię bypasa od kostki do kostki choć łatwo nie będzie ,ale satysfakcja będzie na pewno .Zostanę bohaterem swojej packi :D
moje cacuszko

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 13 sty 2015 05:58 pm

Całkiem możliwe że to wina kabla, wtyczki, ale może też być wina czujnika prędkości wyjściowej. Podobnie miałem w Voyku, wymiana na nowy czujnik (output speed sensor) pomogło, czasami warto też wykręcić go i sprawdzić co się do niego przylepiło.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 13 sty 2015 08:05 pm

Sprawdzę czy nie jest oblepiony jakimś syfem.Dzięki
moje cacuszko

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 17 sty 2015 04:07 pm

Witam wyczyściłem dzisiaj czujnik /był oblepiony jakimś syfem/lecz zabieg ten nie pomógł.Jakieś sugestie czy lepiej podjechać na kompa i zdiagnozować.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez Tom, łącznie zmieniany 1 raz.
moje cacuszko

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 17 sty 2015 04:17 pm

przepraszam oczywiście zabieg
moje cacuszko

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 17 sty 2015 06:12 pm

Szybciej będzie podjechać na odpowiedni skaner który połączy się z TCM w Twojej Pacy.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 21 sty 2015 08:35 pm

Witam byłem dzisiaj na skanie który pokazał błędy 1684,1790,944,706,720,732 czy ktoś mi pomoże co to oznacza tylko proszę po polsku bo google płatają figle i wychodzą jakieś jaja.
moje cacuszko

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 21 sty 2015 09:06 pm

Podstawowe pytanie w jakim stanie jest olej i filtr w twojej ASB, jaki jest poziom oleju?
Po tych błędach to cuda dzieją się z ciśnieniem oleju w skrzyni.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 16 kwie 2015 07:21 am

Witam koledzy pomocy dalej moja packa szaleje. Potrzebuje schemat skrzyni biegów , sterowników skrzyni co tylko macie co może mi pomuc.
moje cacuszko

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 16 kwie 2015 11:05 am

Tom, napisz na pm coś pomyślimy
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

Post autor: Tom » 19 kwie 2015 11:09 am

Kolego widlak dziękuje za schematy.Elektryka rozkopana posprawdzana ,a nadal obroty falują /czyjniki wymienione/.Nie wiem co dalej robić ! wyskakuja mi dwa błędy 700 i 720 związany z czyjnikiem prędkości wyjściowej ,który wymieniłem. Zastanawiam się jeszcze czy nie wymienić oleju w skrzyni zanim pojadę do kogoś od skrzyni .Dodam że przy ruszaniu auto startuje z 2 biegu lecz kiedy dam na tip tronik /ręcznie /mogę zbić na 1 bieg.Jakieś sugestie za nim moja packa mnie wykończy ?
moje cacuszko

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”