Problem - skrzynia+biegi+falowanie obrotow
Problem - skrzynia+biegi+falowanie obrotow
Jechalem z predkoscia ok 140 na D poczulem lekkie szarpniecie w tym momecie obroty skoczyly na chwile i wrucily do normy przy utrzymywaniu takiej samej predkosci obroty falowaly nawet do roznicy ok 1tys z ok3 do nawet 4 w momecie skokow obrotwo czuc wyrazne szarpniecia po zmianie na autosicka wszystko OK zatrzymalem sie na najblizszym parkingu spr stany oleju wszystko ok wrocilem znowu na D i wszystko bylo dobrze przejachlem tak ok 300km pojawily sie znowu te same problemy nagle oboroty zaczely skakac z 2.5 do 3.5 tys a przy wiekszej predkosci z 3.5 do 4.5
Prosze o rady jaka moze byc tego przyczyna usterki wady??
Prosze o rady jaka moze byc tego przyczyna usterki wady??
Masz racje nie zwróciłem uwagi na to że po przełączeniu na autostick (ręczną zmianę biegów)powróciło do normy.To może być faktycznie coś z olejem,zaworami w skrzyni bo jechałeś na stałej prędkości, obroty(?)no właśnie jakie czy nie za małe? w pewnym momęcie spadły i komp przerzucił skrzynię na mniejszy bieg (było szarpnięcie) żeby podnieść obroty i nie uszkodzić skrzyni .A może to w tym wypadku było normalne,bo inaczej to wyświetliło by się błędzisko, tak to kumam. :mrgreen: Chociaż te elektro zawory to też mogą być do wymiany.
A ja stawiam na któryś z czujników albo wału korbowego, a już bardziej na czujnik (czujniki) położenia wałka rozrządu. Sprawdź połączenia na kostkach i czy czujniki są dobrze przykręcone. W vektrze miałem podobne objawy i tam padał czujnik położenia wałka rozrządu. A sprawdził bym jeszcze kostkę przy skrzyni czy dobrze wpięta.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Kamilos, nie spiesz się z szukaniem części bo w ten sposób szybko stracisz kasę a błąd pozostanie.Sam pisałeś ,że po zatrzymaniu przejechałeś kolejne 300 km i było wszystko ok.Testuj autko jeszcze przez jakiś czas na wszystkich możliwych wariantach ponieważ defektu nie można jeszcze w 100% zlokalizować.Każdy chce pomóc ale za zbędne koszty Ty zapłacisz.Pozdrawiam i cierpliwości.
pozdrawiam - kisiu
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
http://midparts.com.plGdzie ewentualnie mozna dostac te czujniki wejscia i wyjscia oraz ten czujnik na walek rozrzadu poza serwisem bo tam pewnie to jest ale za jaka cene pzdr
skontaktuj się z nimi mają na pewno większą wiedzę na temat ASB i przez telefon można się czasem dużo dowiedzieć, co do dalszego testowania to bym był ostrożny jak to jest jakiś problem wewnątrz to lepiej oddać auto gdzieś auto do naprawy zanim problem się powiększy i wpędzi w dodatkowe koszty
problem ze skrzynia
dzieki za wszystkie informacje.:) narazie wszystko w porzadku ;] przejechalem 3.000 km , zadnych problemow ... to co opisywalem byl to pojedynczy klopot od tego czasu wszystko bez zmian czyli OK za pare dni jade do Polski i sprobuje podpiac go pod komputer moze on cos wykaze....
Pozdrawiam Kamilos :)[/fade]
Pozdrawiam Kamilos :)[/fade]
koledzy proszę o pomoc.Skrzynia głupieje na skrzyżowaniu gdy trzymam nogę na hamulcu na liczniku prędkości wskazówka faluje 60-80km/h.Podejrzewam przetarty przewód w nadkolu co już kiedyś miałem i symptomy były podobne. Moje pytanie chcę wymienić całą wiązkę ponieważ lutowanie kabla graniczy z cudem /utleniony przewód/czy muszę szukać wiązki z mojego rocznika i napędu tylko na oś przednią czy może być z napędu 4x4 .Jeden koleś chce 600zł a z napędu 4x4 300zł .Jest różnica ,a w wiązce ?Ktoś ma pojęcie.!
moje cacuszko
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Tom,
Rocznikowo na bank masz różnicę - inna skrzynia więc i inne sterowanie.
Wyposażeniowo jest kilka typów wiązek więc różnice też są choć nie powiem czy któraś w miejsce którejś nie podejdzie. Co najwyżej jakieś kable byłyby wolne ale jest ryzyko innych kostek i w innych miejscach chociażby.
Nie prościej dać bypasa od kostki do kostki?
Z doświadczenia powiem że wymiana wiązki nie jest taka prosta ani szybka. Trza mieć chude rączki miejscami.
Rocznikowo na bank masz różnicę - inna skrzynia więc i inne sterowanie.
Wyposażeniowo jest kilka typów wiązek więc różnice też są choć nie powiem czy któraś w miejsce którejś nie podejdzie. Co najwyżej jakieś kable byłyby wolne ale jest ryzyko innych kostek i w innych miejscach chociażby.
Nie prościej dać bypasa od kostki do kostki?
Z doświadczenia powiem że wymiana wiązki nie jest taka prosta ani szybka. Trza mieć chude rączki miejscami.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Całkiem możliwe że to wina kabla, wtyczki, ale może też być wina czujnika prędkości wyjściowej. Podobnie miałem w Voyku, wymiana na nowy czujnik (output speed sensor) pomogło, czasami warto też wykręcić go i sprawdzić co się do niego przylepiło.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Witam wyczyściłem dzisiaj czujnik /był oblepiony jakimś syfem/lecz zabieg ten nie pomógł.Jakieś sugestie czy lepiej podjechać na kompa i zdiagnozować.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez Tom, łącznie zmieniany 1 raz.
moje cacuszko
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Podstawowe pytanie w jakim stanie jest olej i filtr w twojej ASB, jaki jest poziom oleju?
Po tych błędach to cuda dzieją się z ciśnieniem oleju w skrzyni.
Po tych błędach to cuda dzieją się z ciśnieniem oleju w skrzyni.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Kolego widlak dziękuje za schematy.Elektryka rozkopana posprawdzana ,a nadal obroty falują /czyjniki wymienione/.Nie wiem co dalej robić ! wyskakuja mi dwa błędy 700 i 720 związany z czyjnikiem prędkości wyjściowej ,który wymieniłem. Zastanawiam się jeszcze czy nie wymienić oleju w skrzyni zanim pojadę do kogoś od skrzyni .Dodam że przy ruszaniu auto startuje z 2 biegu lecz kiedy dam na tip tronik /ręcznie /mogę zbić na 1 bieg.Jakieś sugestie za nim moja packa mnie wykończy ?
moje cacuszko