Olej skrzynia - informacje
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
No to zastosuję u siebie wersję najprostszą i najtańszą.Jeśli w skrzyni i w konwerterze krąży jeden i ten sam olej to jak wleję świeży olej bezpośrednio tylko do skrzyni to chciał nie chciał w konwerterze też się musi jakość oleju polepszyć.Chyba dobrze kombinuję? Czy 5,4 litra oleju wystarczy? I co z nową uszczelką miski,mam ją smarować jakimś silikonem czy czymś innym (czym?) czy w ogóle nie smarować?
ostry187, do PTU lejesz osobno olej poszukaj na forum
albo co tam, więcej masz tu:
viewtopic.php?t=79&highlight=ptu
albo co tam, więcej masz tu:
viewtopic.php?t=79&highlight=ptu
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Chciałem zaszaleć i wymienić olej w skrzyni metodą dynamiczną.Niestety w Warszawie i okolicach tak zrobić się nie da.Dzwoniłem w do paru serwisów i powiedziano mi,że potrzebna jest do tego specjalna machina której nikt tutaj nie ma.Nawet w ASO Chrysler musiałem tłumaczyć o co mi chodzi z tą wymianą "dynamiczną". Usłyszałem nawet ,że jestem pierwszym klientem który o takie coś się pyta .Czyli jednak wracam do punktu wyjścia,i wymienię sam sobie olej z filtrem przez miskę.Trudno,najwyżej za zaoszczędzone pieniądze wymienię sobie dodatkowo olej w PTU i w tylnym moście (tylko,że...tak do końca nie wiem czy mam się z tego powodu cieszyć czy nie? )
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
ostry187,
Czy masz się z tego cieszyć? Nie wiem.
Wiem natomiast, że jak to zrobisz jak należy, to z pewnościa powodów do smutków miał nie będziesz.
Twoja dbałość o auto zostanie przez nie doceniona.
A taka właśnie metoda wymiany co do której masz wątpliwości jest (jak to nawet sprawdziłeś) standardową - najczęściej wykonywaną wymianą - nie masz się czego obawiać. Producent podaje zarówno całkowitą pojemność układu skrzyni biegów jak i objętość serwisową (znacząco mniejszą od całkowitej) - właśnie pod kątem częściowej wymiany oleju.
Możesz być spokojny o wyniki tego nowego doświadczenia o ile rzecz jasna masz odpowiednie klucze (coby nie pohetać łbów śróbek), dokonasz demontażu bez nadmiernej siły (iżby nie podeformować miski i żeby nie dać jej pretekstów do późniejaszej nieszczelności), odpowiednio wyczyścisz co do wyczyszczenia, zamontujesz uszczelkę filtra i sam filtr, uszczelnisz silikonem miskę (tu potrzebny benedyktyński spokój tak przy nakładaniu silikonu jak i później przy dopasowywaniu elementów, a oprócz niego pewna ręka bez drżenia zamiarowego), poskręcasz co należy (a dokładniej poprzykręcasz), o odpowiedniej kolejności nie wspomnę nawet (to się musi odpowiednio swobodnie poukładać bez naprężeń montażowych) tudzież o momencie dokręcania, później jeśli odczekasz trochę żeby silikon zaprzyjażnił się z aluminium korpusu i stalą miski olejowej, a później jeszcze zalejesz odpowiedni poziom właściwego oleju i nawet nie przypomnę o zasadzie pomiaru na pracującym silniku na biegu neutralnym.
Sorry. Zapomniałem o magnesie zbierającym opiłki - ty o nim nie zapomnij hehehe
Jak się spiszesz jak należy masz spokój na kolejne 60kkm przyjemności z jazdy.
Doświadzcenie bezcenne - oszczędności finansowe przeznacz na szczytny cel.
Czy masz się z tego cieszyć? Nie wiem.
Wiem natomiast, że jak to zrobisz jak należy, to z pewnościa powodów do smutków miał nie będziesz.
Twoja dbałość o auto zostanie przez nie doceniona.
A taka właśnie metoda wymiany co do której masz wątpliwości jest (jak to nawet sprawdziłeś) standardową - najczęściej wykonywaną wymianą - nie masz się czego obawiać. Producent podaje zarówno całkowitą pojemność układu skrzyni biegów jak i objętość serwisową (znacząco mniejszą od całkowitej) - właśnie pod kątem częściowej wymiany oleju.
Możesz być spokojny o wyniki tego nowego doświadczenia o ile rzecz jasna masz odpowiednie klucze (coby nie pohetać łbów śróbek), dokonasz demontażu bez nadmiernej siły (iżby nie podeformować miski i żeby nie dać jej pretekstów do późniejaszej nieszczelności), odpowiednio wyczyścisz co do wyczyszczenia, zamontujesz uszczelkę filtra i sam filtr, uszczelnisz silikonem miskę (tu potrzebny benedyktyński spokój tak przy nakładaniu silikonu jak i później przy dopasowywaniu elementów, a oprócz niego pewna ręka bez drżenia zamiarowego), poskręcasz co należy (a dokładniej poprzykręcasz), o odpowiedniej kolejności nie wspomnę nawet (to się musi odpowiednio swobodnie poukładać bez naprężeń montażowych) tudzież o momencie dokręcania, później jeśli odczekasz trochę żeby silikon zaprzyjażnił się z aluminium korpusu i stalą miski olejowej, a później jeszcze zalejesz odpowiedni poziom właściwego oleju i nawet nie przypomnę o zasadzie pomiaru na pracującym silniku na biegu neutralnym.
Sorry. Zapomniałem o magnesie zbierającym opiłki - ty o nim nie zapomnij hehehe
Jak się spiszesz jak należy masz spokój na kolejne 60kkm przyjemności z jazdy.
Doświadzcenie bezcenne - oszczędności finansowe przeznacz na szczytny cel.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Dzięki Maur, tak właśnie zamierzam uczynić. Chociaż dzisiaj usłyszałem od mechanika (innego zaprzyjaźnionego serwisu,który wyraził chęć do pomocy) o dwóch opcjach dokładniejszej wymiany oleju w skrzyni.Pierwsza opcja to taka zwykła wymiana przez miskę ale powtórzona dwukrotnie w odstępie mniej więcej tysiąca kilometrów,i druga opcja to właśnie ta niby "dynamiczna" (jednorazowa) z przepłukaniem bez użycia jakiejś tam maszynerii.Nie wiem czy dobrze to opiszę ale chyba było to tak: odkręca się miskę olejową i jakoś tak się robi żeby coś tam (smok?) zasysało świeży olej i odkręca się przewody przy chłodnicy oleju tak żeby stary olej mógł wypłynąć.Jakoś tak to chyba ma wyglądać.Jeszcze nie wiem na którą metodę mam się zdecydować .
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
ostry187,
Stary. Bo zaraz zrobię ankietę kto wogóle robił w swoim aucie wymiane dynamiczną. Może to Cię utwierdzi w przekonaniu, że skoro producent przewidział potrzebę wymiany SERWISOWEJ ilości oleju w określonych odstępach, to taka wymiana jest OK.
Po co szukać czegoś więcej?
A jeśli chcesz wymiany kompletnej oleju a nie masz gdzie zrobić dymanicznie to wyjmij skrzynię, wychlup cały olej zamontuj spowrotem i zalej nowy. (żart)
Jeden mój dobry znajomy wiele lat temu mawiał:
Nadgorliwość jest gorsza od ...... (tu niech każdy wpisze co mu pierwsze przyjdzie na myśl).
Nie przesadzajmy
Stary. Bo zaraz zrobię ankietę kto wogóle robił w swoim aucie wymiane dynamiczną. Może to Cię utwierdzi w przekonaniu, że skoro producent przewidział potrzebę wymiany SERWISOWEJ ilości oleju w określonych odstępach, to taka wymiana jest OK.
Po co szukać czegoś więcej?
A jeśli chcesz wymiany kompletnej oleju a nie masz gdzie zrobić dymanicznie to wyjmij skrzynię, wychlup cały olej zamontuj spowrotem i zalej nowy. (żart)
Jeden mój dobry znajomy wiele lat temu mawiał:
Nadgorliwość jest gorsza od ...... (tu niech każdy wpisze co mu pierwsze przyjdzie na myśl).
Nie przesadzajmy
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
No dobra,niech wam będzie,nie będę gorszy od [hide]faszysty[/hide] ,wymienię w skrzyni olej metodą serwisową.Ale jeszcze tylko jedno pytanie(no może dwa lub trzy....) Czy mogę użyć każdego innego oleju do zalania PTU i tylnego mostu aby tylko było na butelce napisane SEA75w90?Może to być olej np.Orlenu czy koniecznie Mopar lub inny amerykański? I czy muszę lub nie muszę dodać do tegoż oleju jakiś dodatek skoro nie mam tylnego mostu zblokowanego (tak mi powiedziano w sklepie kiedy zamawiałem olej ). A żeby było jeszcze ciekawiej to pan w sklepie przeczytał mi instrukcję,że według niej do przedniego i tylnego mostu powinien być olej 75w140! I teraz to już nic nie wiem
Ostatnio zmieniony 29 cze 2012 01:45 pm przez ostry187, łącznie zmieniany 1 raz.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
ostry187,
Z pewnościa przeczytałeś stosowne posty w zakresie specyfikacji technicznej olejów zalecanych przez producenta samochodu. Skoro zalecane - to producent gwarantuje że będzie działać bez przeszkód i jak należy. I tyle w temacie - bo jaki gdzie i ile to już wiesz.
A teraz czy możesz lać inny. Z technicznego punktu widzenia możesz każdy a żartując sobie powiem że ze słonecznikowym włącznie - Twoje auto, Twoje decyzje, Twoje ryzyka no i Twoja kasa.
Lanie czegoś innego - pozwól że zadam pytanie zasadnicze - PO CO TYLE KOMBINOWAĆ? Skoro ścieżki są przetarte łącznie z poboczem to może warto nimi pójść nie tracąc sił na przecieranie nowych okrężnych prowadzących do tego samego celu (w tym przypadku wniosku).
Ja sensu kominowania nie widzę bo:
MOPAR w zalecanych specyfikacjach jest łatwo dostępny
MOPAR w zalecanych specyfikacjach jest strawny cenowo wręcz analogiczny do różnych zamienników.
Jak możesz mieć za tę samą kasę oryginał po co szukać na siłę zamiennika?
Jedyne wytłumaczenie dla mnie to totalna awersja do MOPARA. Ale Pacifica to Chrysler. A Chrysler to MOPAR. Zatem wniosek - awersja do MOPARa = awersja do Packi. A w to chyba wierzyć nie powinienem.
Pozdrawiam
PS. Z chińskich przysłów (rzecz jasna niedosłowne) Jak się pogubiłeś wróć do punktu wyjścia i rozpocznij od nowa...
Z pewnościa przeczytałeś stosowne posty w zakresie specyfikacji technicznej olejów zalecanych przez producenta samochodu. Skoro zalecane - to producent gwarantuje że będzie działać bez przeszkód i jak należy. I tyle w temacie - bo jaki gdzie i ile to już wiesz.
A teraz czy możesz lać inny. Z technicznego punktu widzenia możesz każdy a żartując sobie powiem że ze słonecznikowym włącznie - Twoje auto, Twoje decyzje, Twoje ryzyka no i Twoja kasa.
Lanie czegoś innego - pozwól że zadam pytanie zasadnicze - PO CO TYLE KOMBINOWAĆ? Skoro ścieżki są przetarte łącznie z poboczem to może warto nimi pójść nie tracąc sił na przecieranie nowych okrężnych prowadzących do tego samego celu (w tym przypadku wniosku).
Ja sensu kominowania nie widzę bo:
MOPAR w zalecanych specyfikacjach jest łatwo dostępny
MOPAR w zalecanych specyfikacjach jest strawny cenowo wręcz analogiczny do różnych zamienników.
Jak możesz mieć za tę samą kasę oryginał po co szukać na siłę zamiennika?
Jedyne wytłumaczenie dla mnie to totalna awersja do MOPARA. Ale Pacifica to Chrysler. A Chrysler to MOPAR. Zatem wniosek - awersja do MOPARa = awersja do Packi. A w to chyba wierzyć nie powinienem.
Pozdrawiam
PS. Z chińskich przysłów (rzecz jasna niedosłowne) Jak się pogubiłeś wróć do punktu wyjścia i rozpocznij od nowa...
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
To nie awersja do oleju Mopar gdyż mam już tej firmy zakupiony olej do silnika,filtry i olej do skrzyni.Pytałem nie bez przyczyny tylko o olej SEA75w90,gdyż takiego jeszcze nie mam i jak na razie dostać nie mogę.Tam gdzie zamówiłem olej do skrzyni i do silnika nie mieli Mopara 75W90,mieli innych marek.A w ASO Chrysler powiedzieli mi dzisiaj,że mogę wlać cokolwiek aby był to SEA75W90.Tak więc nie będę buszował już po internecie szukał i zamawiał,tylko pójdę do Auchan i kupie sobie prosto z półki. No chyba,że absolutnie jest to zabronione i niedopuszczalne aby lać coś innego niż Mopar75W90 gdyż skutkuje to niechybną awarią.
dopuszczalne , ale dlaczego w markecie ? mam złe przygody z produktami z tzw marketówniedopuszczalne aby lać coś innego niż Mopar75W90 gdyż skutkuje to niechybną awarią.
( płyn do spryskiwaczy -22 zamarzł przy -10 pomyłka )
Z powodu mojej pracy byłem na kilku rozlewniach i często produkt na sieci różni się od tego do normalnego obrotu. Więc zalecam ostrożność.
Nowa jakość nowe auto
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
olej SEA75w90 MOPAR bez kłopotu kupowałem u Skaczkowskiego
Skaczkowski to dealer Chryslera (lokalizacja lepsza to Mory, ciut gorsza to Oczapowskiego). Cena akceptowalna, a jako że nie miałem problemu z zakupem to stąd moje zdziwienie i zaskoczenie. Każdorazowo kupowałem z półki bez czekania więc sprawdź jak chcesz tel 225479885 i pewnie kłopot będziesz miał z głowy a przy okazji pewność, że zalałeś to co trzeba.
Skaczkowski to dealer Chryslera (lokalizacja lepsza to Mory, ciut gorsza to Oczapowskiego). Cena akceptowalna, a jako że nie miałem problemu z zakupem to stąd moje zdziwienie i zaskoczenie. Każdorazowo kupowałem z półki bez czekania więc sprawdź jak chcesz tel 225479885 i pewnie kłopot będziesz miał z głowy a przy okazji pewność, że zalałeś to co trzeba.
Tu sobie zadzwoń http://www.diagmotserwis.republika.pl/ I odpuść sobie Auchan itp.
W obydwóch punktach prowadzą sprzedaż olei petro canada
W obydwóch punktach prowadzą sprzedaż olei petro canada
Niestety Bieżuńska odpada pozostaje Burakowska co do maszyny jakby ci przyszło pytać "BILSTEIN" to nie pytaj bo nie maja serwisanci ją zajechali po godzinach bez zgody właściciela płukali wszystko co jeździło a potem i maszyna i stare auta ciekły.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
mam problem ....
Z luki007 nie mogę się zdzwonić... nie odbiera telefonów
Dolewał mi olej do skrzyni biegów (4-biegowa), i wczoraj zajrzałem tam na zimnym silniku i ku mojemu zdumieniu mam oleju Full aż po zakrzywienie na miarce.
powyżej maksa na zimnym i powyżej maksa na ciepłym... (wszystko na zimnym silniku)
na miarce jest napisane że nie można mieć powyżej max na zimnym.
Teraz nie wiem czy tak ma być i może Łukasz mi tak nalał tego oleju... czy co bardziej prawdopodobne coś w mojej skrzyni się ....ło
Napiszcie mi proszę czy mam tak jeździć czy spuścić nadmiar oleju ?
Wydaje mi się że za dużo oleju w skrzyni nie uczyni żadnych szkód, ale ja mechanikiem nie jestem i wolę zapytać...
A co do samej skrzyni ... działa bez żadnych problemów... tylko jak auto postoi kilka dni to przy zrzucaniu z P delikatnie szarpnie, ale to chyba normalne. a jak auto się rozgrzeje to juz wszystko płynnie.
Z luki007 nie mogę się zdzwonić... nie odbiera telefonów
Dolewał mi olej do skrzyni biegów (4-biegowa), i wczoraj zajrzałem tam na zimnym silniku i ku mojemu zdumieniu mam oleju Full aż po zakrzywienie na miarce.
powyżej maksa na zimnym i powyżej maksa na ciepłym... (wszystko na zimnym silniku)
na miarce jest napisane że nie można mieć powyżej max na zimnym.
Teraz nie wiem czy tak ma być i może Łukasz mi tak nalał tego oleju... czy co bardziej prawdopodobne coś w mojej skrzyni się ....ło
Napiszcie mi proszę czy mam tak jeździć czy spuścić nadmiar oleju ?
Wydaje mi się że za dużo oleju w skrzyni nie uczyni żadnych szkód, ale ja mechanikiem nie jestem i wolę zapytać...
A co do samej skrzyni ... działa bez żadnych problemów... tylko jak auto postoi kilka dni to przy zrzucaniu z P delikatnie szarpnie, ale to chyba normalne. a jak auto się rozgrzeje to juz wszystko płynnie.
... PACIA JEST CACY ...
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Olej w ASB sprawdza się na pracującym silniku bo inaczej zawsze będziesz miła za dużo oleju.lisek_79 pisze: wczoraj zajrzałem tam na zimnym silniku i ku mojemu zdumieniu mam oleju Full aż po zakrzywienie na miarce.
Tu masz sporo na ten temat viewtopic.php?t=494&highlight=asb+olej
Link nie działa !tedi pisze:Olej w ASB sprawdza się na pracującym silniku bo inaczej zawsze będziesz miła za dużo oleju.lisek_79 pisze: wczoraj zajrzałem tam na zimnym silniku i ku mojemu zdumieniu mam oleju Full aż po zakrzywienie na miarce.
Tu masz sporo na ten temat viewtopic.php?t=494&highlight=asb+olej
Po za tym po co na miarce jest napisane cold ? i stan min i max ? i to samo dla HOT ?
... PACIA JEST CACY ...
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
lisek_79,
Nie wiem dlaczego u Ciebie nie działa link skoro u mnie mam dostęp bez kłopotu.
A jeśli tak to idąc na piechotę idź do:
Chrysler Pacifica Forum Strona Główna » .:INNE:. » .: TESTY I WERSJE ROBOCZE :. » Wymiana oleju w ASB
Tylko się zastanawiam czy Twój status użytkownika forum zapewni Ci dostęp do tego rejonu forum. Jak by nie to daj znać
Nie wiem dlaczego u Ciebie nie działa link skoro u mnie mam dostęp bez kłopotu.
A jeśli tak to idąc na piechotę idź do:
Chrysler Pacifica Forum Strona Główna » .:INNE:. » .: TESTY I WERSJE ROBOCZE :. » Wymiana oleju w ASB
Tylko się zastanawiam czy Twój status użytkownika forum zapewni Ci dostęp do tego rejonu forum. Jak by nie to daj znać
Nie mam dostępumaur pisze:lisek_79,
Nie wiem dlaczego u Ciebie nie działa link skoro u mnie mam dostęp bez kłopotu.
A jeśli tak to idąc na piechotę idź do:
Chrysler Pacifica Forum Strona Główna » .:INNE:. » .: TESTY I WERSJE ROBOCZE :. » Wymiana oleju w ASB
Tylko się zastanawiam czy Twój status użytkownika forum zapewni Ci dostęp do tego rejonu forum. Jak by nie to daj znać
... PACIA JEST CACY ...
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
INNE:. » .: TESTY I WERSJE ROBOCZE
to jest forum do wprowadzania próbek dłuższych postów
widoczne tylko dla moderatorów
nie jest to przejaw ograniczenia dostępu do forum ale były tam opisy prac przy okazji pracy przy pacy i po sprzedaży wolałem to wszystko wyciąć z uwagi na dziwne zachowania nowego nabywcy pacyfica
to jest forum do wprowadzania próbek dłuższych postów
widoczne tylko dla moderatorów
nie jest to przejaw ograniczenia dostępu do forum ale były tam opisy prac przy okazji pracy przy pacy i po sprzedaży wolałem to wszystko wyciąć z uwagi na dziwne zachowania nowego nabywcy pacyfica
Witam was wszystkich gorąco po długiej przerwie.
Dawno nic nie pisałem bo nie miałem żadnej potrzeby z autem wszystko w porządku ale nie znaczy to że o was zapomniałem jestem tu codziennie i wiem wszystko nawet na srajfonie mam ikonę forum.Ale do rzeczy...
wczoraj przyszedł czas na wymianę wszystkich ale to wszystkich olejów no i zrobił się mamy zgrzyt :
po zdjęciu miski w skrzyni okazało się że nie ma w nich magnesów więc prośba może jakieś foto lub skromny rysunek gdzie je założyć jak je załatwię mam za sąsiadów serwis subaru i coś mi znajdą chłopaki.
z tego powodu będę musiał znowu spuszczać cały olej tylko teraz wlewać ten spuszczony czy lepiej już wlać nowy koszt nie wielki a świeżego będzie znacznie więcej w skrzyni po wymieszaniu się z obecnym.
pozdrawiam.
Dawno nic nie pisałem bo nie miałem żadnej potrzeby z autem wszystko w porządku ale nie znaczy to że o was zapomniałem jestem tu codziennie i wiem wszystko nawet na srajfonie mam ikonę forum.Ale do rzeczy...
wczoraj przyszedł czas na wymianę wszystkich ale to wszystkich olejów no i zrobił się mamy zgrzyt :
po zdjęciu miski w skrzyni okazało się że nie ma w nich magnesów więc prośba może jakieś foto lub skromny rysunek gdzie je założyć jak je załatwię mam za sąsiadów serwis subaru i coś mi znajdą chłopaki.
z tego powodu będę musiał znowu spuszczać cały olej tylko teraz wlewać ten spuszczony czy lepiej już wlać nowy koszt nie wielki a świeżego będzie znacznie więcej w skrzyni po wymieszaniu się z obecnym.
pozdrawiam.
Pacifica Äźber alles!!!!
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
bielaw pisze:po zdjęciu miski w skrzyni okazało się że nie ma w nich magnesów więc prośba może jakieś foto lub skromny rysunek gdzie je założyć
Bielaw
Na fotce masz zaznaczone w którym miejscu ma być dokładnie magnes oczywiście od wewnętrznej strony
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
tedi,
Nie powiedziałeś w centymetrach ile od poszczególnych krawędzi
Tak całkowicie na serio nie jest ważne centymetr w tę czy w inną stronę - ważne żeby w możliwie najniższym miejscu i tak by nie kolidował z niczym co nad nim, przypięty siłami pola magnetycznego całą powierzchnią swojej podstawy do płaskiego żelastwa miski - wcześniej dokładnie wymytej z tego co tam mogło się nazbierać.
Nie powiedziałeś w centymetrach ile od poszczególnych krawędzi
Tak całkowicie na serio nie jest ważne centymetr w tę czy w inną stronę - ważne żeby w możliwie najniższym miejscu i tak by nie kolidował z niczym co nad nim, przypięty siłami pola magnetycznego całą powierzchnią swojej podstawy do płaskiego żelastwa miski - wcześniej dokładnie wymytej z tego co tam mogło się nazbierać.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Mam pytanko. Wymienilem olej w skrzyni i wlalem 5l . Po kontroli na cieplo stwierdzilem ze stan jest powyzej stanu zimnego gdzies powyzej drugiego otworu na bagnecie. Musialbym dolac olej aby stan na cieplym byl optymalny. I teraz pytanko ile powinienem dolac aby bylo w okolicach poziomu nominalnego na cieplym. Tak sobie mysle ze jakies 0,4 l bo niektorzy z Was wlewaja 5,4.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 31 gru 2008 06:33 pm
- Lokalizacja: Radzymin
- Samochód: Pacifica 4.0 2008 LIMITED
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Jak Paca szła dnem to trzeba a jak w kontenerze i jesteś pewien tych 5kkm od wymiany to zostaw.Murmac pisze:Koledzy powiedzcie, czy według was po podróży morskiej trzeba wymienić olej w skrzyni,
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
To samo tyczy się skrzyni 6 biegowej? Chcę wymienić olej i chciałbym mieć pewność że kupiłem odpowiednią ilość, ewentualnie może być trochę więcejzyga pisze:całkowita pojemność układu to 9,7qts (9.2L)jarkowy pisze:Ile ojeju udało się wam spuścić przy wymianie? Słyszałem ze sucha skrzynia ze spuszczonym olejem z conwentera to 12 l a spuszcza sie tylko 4ry litry.
pojemność serwisowa 4,0 qts (3,8L)
Panowie, sprawdzając olej w skrzyni na zimno, okazało się że jest go dużo za dużo patrzac na wpisy na forum. W przypadku mojej skrzyni jest 1 cm powyżej zakrzywienia na miarce oleju. Na ciepło nie sprawdzałem lecz uczynię to i opiszę. I tu pytanko...czy to niebezpieczne i czy coś z tym zrobić?
Z góry dziękuję.
Z góry dziękuję.
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Panowie, czy taki zestaw może być do 4-biegowej ?
https://www.usaolkusz.pl/p/3385/1355111 ... ysler.html
https://www.usaolkusz.pl/p/3385/1355111 ... ysler.html
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
west26,
Dexron VI to nie to samo co zalecany ATF+4, który jest zalecany do skrzyń biegów Chrysler-a.
Ten olej pasuje do mojej skrzyni, która jest elementem napędu hybrydowego.
Do Packi lejesz wyłącznie ATF+4
Co do stosowania uszczelki miski olejowej. Fabryka wypuszcza auta z uszczelnieniem silikonowym i takie uszczelnienie się sprawdza. Nigdy nie dawałem uszczelek. Fakt że silikon musi być dobry, żeby agresywny olej ATF+4 nie przeżarł go i żeby nie ciekło.
Nie jestem pewien czy filtry w przed- i poliftach były takie same.
W skrzyni 2005 41TE stosowany jest filtr 04864505AB
W skrzyni 2007 62TE właściwy filtr to 68018555AA
Na moje oko to różne filtry, a zatem opis oferty podanej na stronie jest mylny. Zanim zamówisz albo zadzwoń albo napisz do dostawcy - ciekawe co Ci odpowie.
Dexron VI to nie to samo co zalecany ATF+4, który jest zalecany do skrzyń biegów Chrysler-a.
Ten olej pasuje do mojej skrzyni, która jest elementem napędu hybrydowego.
Do Packi lejesz wyłącznie ATF+4
Co do stosowania uszczelki miski olejowej. Fabryka wypuszcza auta z uszczelnieniem silikonowym i takie uszczelnienie się sprawdza. Nigdy nie dawałem uszczelek. Fakt że silikon musi być dobry, żeby agresywny olej ATF+4 nie przeżarł go i żeby nie ciekło.
Nie jestem pewien czy filtry w przed- i poliftach były takie same.
W skrzyni 2005 41TE stosowany jest filtr 04864505AB
W skrzyni 2007 62TE właściwy filtr to 68018555AA
Na moje oko to różne filtry, a zatem opis oferty podanej na stronie jest mylny. Zanim zamówisz albo zadzwoń albo napisz do dostawcy - ciekawe co Ci odpowie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Olej skrzynia - informacje
Dzięki Mariusz. Zamawiam Petro-Canadę ATF4+, filtr WIX58934, uszczelniacz mam.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Olej skrzynia - informacje
Uszczelka będzie w komplecie z filtrem, uszczelniacz Permatexa do atf też ma, więc to jest tylko kwestia przemyślenia na co założyć miskę. A może jak to zyga napisał " na bogato i jedno i drugie "
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )