Olej skrzynia - informacje

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 26 cze 2012 11:54 pm

No to zastosuję u siebie wersję najprostszą i najtańszą.Jeśli w skrzyni i w konwerterze krąży jeden i ten sam olej to jak wleję świeży olej bezpośrednio tylko do skrzyni to chciał nie chciał w konwerterze też się musi jakość oleju polepszyć.Chyba dobrze kombinuję? Czy 5,4 litra oleju wystarczy? I co z nową uszczelką miski,mam ją smarować jakimś silikonem czy czymś innym (czym?) czy w ogóle nie smarować?

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 27 cze 2012 12:08 am

ostry187, do PTU lejesz osobno olej poszukaj na forum
albo co tam, więcej masz tu:
viewtopic.php?t=79&highlight=ptu
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 27 cze 2012 12:53 am

widlak pisze:do PTU
Paweł ale tu nie chodzi o PTU tylko o sprzęgło konwerter

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 27 cze 2012 02:09 am

Dzięki Widłak,dzięki Tedi,jestem teraz już sporo mądrzejszy :light: damy radę! ;)

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 28 cze 2012 01:24 pm

Chciałem zaszaleć i wymienić olej w skrzyni metodą dynamiczną.Niestety w Warszawie i okolicach tak zrobić się nie da.Dzwoniłem w do paru serwisów i powiedziano mi,że potrzebna jest do tego specjalna machina której nikt tutaj nie ma.Nawet w ASO Chrysler musiałem tłumaczyć o co mi chodzi z tą wymianą "dynamiczną". Usłyszałem nawet ,że jestem pierwszym klientem który o takie coś się pyta :O .Czyli jednak wracam do punktu wyjścia,i wymienię sam sobie olej z filtrem przez miskę.Trudno,najwyżej za zaoszczędzone pieniądze wymienię sobie dodatkowo olej w PTU i w tylnym moście ;) (tylko,że...tak do końca nie wiem czy mam się z tego powodu cieszyć czy nie? :/ )

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 28 cze 2012 09:40 pm

ostry187,
Czy masz się z tego cieszyć? Nie wiem.
Wiem natomiast, że jak to zrobisz jak należy, to z pewnościa powodów do smutków miał nie będziesz.
Twoja dbałość o auto zostanie przez nie doceniona.
A taka właśnie metoda wymiany co do której masz wątpliwości jest (jak to nawet sprawdziłeś) standardową - najczęściej wykonywaną wymianą - nie masz się czego obawiać. Producent podaje zarówno całkowitą pojemność układu skrzyni biegów jak i objętość serwisową (znacząco mniejszą od całkowitej) - właśnie pod kątem częściowej wymiany oleju.
Możesz być spokojny o wyniki tego nowego doświadczenia o ile rzecz jasna masz odpowiednie klucze (coby nie pohetać łbów śróbek), dokonasz demontażu bez nadmiernej siły (iżby nie podeformować miski i żeby nie dać jej pretekstów do późniejaszej nieszczelności), odpowiednio wyczyścisz co do wyczyszczenia, zamontujesz uszczelkę filtra i sam filtr, uszczelnisz silikonem miskę (tu potrzebny benedyktyński spokój tak przy nakładaniu silikonu jak i później przy dopasowywaniu elementów, a oprócz niego pewna ręka bez drżenia zamiarowego), poskręcasz co należy (a dokładniej poprzykręcasz), o odpowiedniej kolejności nie wspomnę nawet (to się musi odpowiednio swobodnie poukładać bez naprężeń montażowych) tudzież o momencie dokręcania, później jeśli odczekasz trochę żeby silikon zaprzyjażnił się z aluminium korpusu i stalą miski olejowej, a później jeszcze zalejesz odpowiedni poziom właściwego oleju i nawet nie przypomnę o zasadzie pomiaru na pracującym silniku na biegu neutralnym.
Sorry. Zapomniałem o magnesie zbierającym opiłki - ty o nim nie zapomnij hehehe

Jak się spiszesz jak należy masz spokój na kolejne 60kkm przyjemności z jazdy.

Doświadzcenie bezcenne - oszczędności finansowe przeznacz na szczytny cel.

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 28 cze 2012 10:29 pm

Dzięki Maur, tak właśnie zamierzam uczynić. ;> Chociaż dzisiaj usłyszałem od mechanika (innego zaprzyjaźnionego serwisu,który wyraził chęć do pomocy) o dwóch opcjach dokładniejszej wymiany oleju w skrzyni.Pierwsza opcja to taka zwykła wymiana przez miskę ale powtórzona dwukrotnie w odstępie mniej więcej tysiąca kilometrów,i druga opcja to właśnie ta niby "dynamiczna" (jednorazowa) z przepłukaniem bez użycia jakiejś tam maszynerii.Nie wiem czy dobrze to opiszę ale chyba było to tak: odkręca się miskę olejową i jakoś tak się robi żeby coś tam (smok?) zasysało świeży olej i odkręca się przewody przy chłodnicy oleju tak żeby stary olej mógł wypłynąć.Jakoś tak to chyba ma wyglądać.Jeszcze nie wiem na którą metodę mam się zdecydować :rolf: .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 29 cze 2012 12:30 am

ostry187,

Stary. Bo zaraz zrobię ankietę kto wogóle robił w swoim aucie wymiane dynamiczną. Może to Cię utwierdzi w przekonaniu, że skoro producent przewidział potrzebę wymiany SERWISOWEJ ilości oleju w określonych odstępach, to taka wymiana jest OK.
Po co szukać czegoś więcej?
A jeśli chcesz wymiany kompletnej oleju a nie masz gdzie zrobić dymanicznie to wyjmij skrzynię, wychlup cały olej zamontuj spowrotem i zalej nowy. (żart)

Jeden mój dobry znajomy wiele lat temu mawiał:
Nadgorliwość jest gorsza od ...... (tu niech każdy wpisze co mu pierwsze przyjdzie na myśl).
Nie przesadzajmy

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 29 cze 2012 12:45 am

maur pisze:Nadgorliwość jest gorsza od
Popieram :mrgreen:

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 29 cze 2012 01:03 pm

No dobra,niech wam będzie,nie będę gorszy od [hide]faszysty[/hide] :D ,wymienię w skrzyni olej metodą serwisową.Ale jeszcze tylko jedno pytanie(no może dwa lub trzy....) Czy mogę użyć każdego innego oleju do zalania PTU i tylnego mostu aby tylko było na butelce napisane SEA75w90?Może to być olej np.Orlenu czy koniecznie Mopar lub inny amerykański? I czy muszę lub nie muszę dodać do tegoż oleju jakiś dodatek skoro nie mam tylnego mostu zblokowanego (tak mi powiedziano w sklepie kiedy zamawiałem olej ). A żeby było jeszcze ciekawiej to pan w sklepie przeczytał mi instrukcję,że według niej do przedniego i tylnego mostu powinien być olej 75w140! I teraz to już nic nie wiem :rolf: :?:
Ostatnio zmieniony 29 cze 2012 01:45 pm przez ostry187, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 29 cze 2012 01:35 pm

ostry187,
Z pewnościa przeczytałeś stosowne posty w zakresie specyfikacji technicznej olejów zalecanych przez producenta samochodu. Skoro zalecane - to producent gwarantuje że będzie działać bez przeszkód i jak należy. I tyle w temacie - bo jaki gdzie i ile to już wiesz.
A teraz czy możesz lać inny. Z technicznego punktu widzenia możesz każdy a żartując sobie powiem że ze słonecznikowym włącznie - Twoje auto, Twoje decyzje, Twoje ryzyka no i Twoja kasa.
Lanie czegoś innego - pozwól że zadam pytanie zasadnicze - PO CO TYLE KOMBINOWAĆ? Skoro ścieżki są przetarte łącznie z poboczem to może warto nimi pójść nie tracąc sił na przecieranie nowych okrężnych prowadzących do tego samego celu (w tym przypadku wniosku).
Ja sensu kominowania nie widzę bo:
MOPAR w zalecanych specyfikacjach jest łatwo dostępny
MOPAR w zalecanych specyfikacjach jest strawny cenowo wręcz analogiczny do różnych zamienników.
Jak możesz mieć za tę samą kasę oryginał po co szukać na siłę zamiennika?
Jedyne wytłumaczenie dla mnie to totalna awersja do MOPARA. Ale Pacifica to Chrysler. A Chrysler to MOPAR. Zatem wniosek - awersja do MOPARa = awersja do Packi. A w to chyba wierzyć nie powinienem.
Pozdrawiam

PS. Z chińskich przysłów (rzecz jasna niedosłowne) Jak się pogubiłeś wróć do punktu wyjścia i rozpocznij od nowa...

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 29 cze 2012 02:58 pm

To nie awersja do oleju Mopar gdyż mam już tej firmy zakupiony olej do silnika,filtry i olej do skrzyni.Pytałem nie bez przyczyny tylko o olej SEA75w90,gdyż takiego jeszcze nie mam i jak na razie dostać nie mogę.Tam gdzie zamówiłem olej do skrzyni i do silnika nie mieli Mopara 75W90,mieli innych marek.A w ASO Chrysler powiedzieli mi dzisiaj,że mogę wlać cokolwiek aby był to SEA75W90.Tak więc nie będę buszował już po internecie szukał i zamawiał,tylko pójdę do Auchan i kupie sobie prosto z półki. ;) No chyba,że absolutnie jest to zabronione i niedopuszczalne aby lać coś innego niż Mopar75W90 gdyż skutkuje to niechybną awarią.

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 29 cze 2012 03:25 pm

Lej mopar albo petrocanada. Nie wiem jak jest ze specyfikacją innych olei ale silnikowy mopar czy petrocanada 10W30 to nie to samo co lotos czy orlen 10W30 i nie chodzi mi tu o jakość.

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 29 cze 2012 06:16 pm

niedopuszczalne aby lać coś innego niż Mopar75W90 gdyż skutkuje to niechybną awarią.
dopuszczalne , ale dlaczego w markecie ? mam złe przygody z produktami z tzw marketów
( płyn do spryskiwaczy -22 zamarzł przy -10 pomyłka )
Z powodu mojej pracy byłem na kilku rozlewniach i często produkt na sieci różni się od tego do normalnego obrotu. Więc zalecam ostrożność.
Nowa jakość nowe auto

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 29 cze 2012 07:27 pm

olej SEA75w90 MOPAR bez kłopotu kupowałem u Skaczkowskiego
Skaczkowski to dealer Chryslera (lokalizacja lepsza to Mory, ciut gorsza to Oczapowskiego). Cena akceptowalna, a jako że nie miałem problemu z zakupem to stąd moje zdziwienie i zaskoczenie. Każdorazowo kupowałem z półki bez czekania więc sprawdź jak chcesz tel 225479885 i pewnie kłopot będziesz miał z głowy a przy okazji pewność, że zalałeś to co trzeba.

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 30 cze 2012 01:39 am

No to przekonaliście mnie,jak ma być Mopar to będzie wszędzie Mopar ;> Pojadę kupić olej do dealera na ul.Oczapowskiego to chyba na Żoliborzu,bo mam tam bliżej,chociaż to właśnie tam mi powiedzieli dzisiaj przez telefon,że nie ma żadnej różnicy w marce i mogę wlać każdy aby było tylko SEA75w90.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 30 cze 2012 11:18 pm

Mówiłem o tej samej firmie z tym, że wspomniałem o MORACH w pierwszej kolejności.
Telefon do Tomka podałem choć chyba jeszcze w tym tyg będzie na urlopie. Zastępuje go Marcin nie mniej kumaty jegomość.

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 03 lip 2012 12:14 pm

W dwóch ASO u Skaczkowskiego nie mają oleju Mopar SAE 75w90 i nie wiedzą kiedy będą mieli.Zaproponowali mi abym pojeździł i poszukał po hurtowniach lub kupił sobie innej firmy. I to by było na tyle...Idę do Auchan :lol:

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 03 lip 2012 01:22 pm

Tu sobie zadzwoń http://www.diagmotserwis.republika.pl/ I odpuść sobie Auchan itp.
W obydwóch punktach prowadzą sprzedaż olei petro canada

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 03 lip 2012 01:42 pm

Niestety Bieżuńska odpada pozostaje Burakowska co do maszyny jakby ci przyszło pytać "BILSTEIN" to nie pytaj bo nie maja serwisanci ją zajechali po godzinach :) bez zgody właściciela :) płukali wszystko co jeździło a potem i maszyna i stare auta ciekły.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 03 lip 2012 04:21 pm

Dobra dzięki,na celowniku teraz będzie Petrocanada.Zaraz tam do nich zadzwonię. (a w Auchan nie mieli :lol: )

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 03 lip 2012 06:19 pm

ostry187,
ostry187 pisze:(a w Auchan nie mieli :lol: )
Dlaczego mnie to nie dziwi?

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 04 lip 2012 06:20 am

Byłem na Burakowskiej,namówili mnie na Quakera 75w90 jest ok.50% droższy od Petrocanada 75w90 ale jak mi powiedzieli Quaker jest pewniejszy i lepszy.No i niech tak będzie. ;)

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 04 lip 2012 08:11 am

ostry187 pisze: Quakera
To też hamerykański olej i też dobry ciężko go dostać w pl było jeszcze niedawno oczywiście oryginał.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

lisek_79
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2011 05:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lisek_79 » 21 lip 2012 01:38 pm

mam problem ....
Z luki007 nie mogę się zdzwonić... :( nie odbiera telefonów :(
Dolewał mi olej do skrzyni biegów (4-biegowa), i wczoraj zajrzałem tam na zimnym silniku i ku mojemu zdumieniu mam oleju Full aż po zakrzywienie na miarce.
powyżej maksa na zimnym i powyżej maksa na ciepłym... (wszystko na zimnym silniku)
na miarce jest napisane że nie można mieć powyżej max na zimnym.
Teraz nie wiem czy tak ma być i może Łukasz mi tak nalał tego oleju... czy co bardziej prawdopodobne coś w mojej skrzyni się ....ło
Napiszcie mi proszę czy mam tak jeździć czy spuścić nadmiar oleju ?
Wydaje mi się że za dużo oleju w skrzyni nie uczyni żadnych szkód, ale ja mechanikiem nie jestem i wolę zapytać...
A co do samej skrzyni ... działa bez żadnych problemów... tylko jak auto postoi kilka dni to przy zrzucaniu z P delikatnie szarpnie, ale to chyba normalne. a jak auto się rozgrzeje to juz wszystko płynnie.
... PACIA JEST CACY ...

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 21 lip 2012 02:23 pm

lisek_79 pisze: wczoraj zajrzałem tam na zimnym silniku i ku mojemu zdumieniu mam oleju Full aż po zakrzywienie na miarce.
Olej w ASB sprawdza się na pracującym silniku bo inaczej zawsze będziesz miła za dużo oleju.
Tu masz sporo na ten temat viewtopic.php?t=494&highlight=asb+olej

lisek_79
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2011 05:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lisek_79 » 21 lip 2012 09:59 pm

tedi pisze:
lisek_79 pisze: wczoraj zajrzałem tam na zimnym silniku i ku mojemu zdumieniu mam oleju Full aż po zakrzywienie na miarce.
Olej w ASB sprawdza się na pracującym silniku bo inaczej zawsze będziesz miła za dużo oleju.
Tu masz sporo na ten temat viewtopic.php?t=494&highlight=asb+olej
Link nie działa ! :)

Po za tym po co na miarce jest napisane cold ? i stan min i max ? i to samo dla HOT ?
... PACIA JEST CACY ...

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 lip 2012 11:30 pm

lisek_79,
Nie wiem dlaczego u Ciebie nie działa link skoro u mnie mam dostęp bez kłopotu.
A jeśli tak to idąc na piechotę idź do:
Chrysler Pacifica Forum Strona Główna » .:INNE:. » .: TESTY I WERSJE ROBOCZE :. » Wymiana oleju w ASB

Tylko się zastanawiam czy Twój status użytkownika forum zapewni Ci dostęp do tego rejonu forum. Jak by nie to daj znać

lisek_79
Posty: 57
Rejestracja: 31 sie 2011 05:26 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: lisek_79 » 21 lip 2012 11:35 pm

maur pisze:lisek_79,
Nie wiem dlaczego u Ciebie nie działa link skoro u mnie mam dostęp bez kłopotu.
A jeśli tak to idąc na piechotę idź do:
Chrysler Pacifica Forum Strona Główna » .:INNE:. » .: TESTY I WERSJE ROBOCZE :. » Wymiana oleju w ASB

Tylko się zastanawiam czy Twój status użytkownika forum zapewni Ci dostęp do tego rejonu forum. Jak by nie to daj znać
Nie mam dostępu :)
... PACIA JEST CACY ...

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 lip 2012 11:58 pm

Info poszło na PM

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 02 sie 2012 08:16 pm

INNE:. » .: TESTY I WERSJE ROBOCZE

to jest forum do wprowadzania próbek dłuższych postów
widoczne tylko dla moderatorów

nie jest to przejaw ograniczenia dostępu do forum ale były tam opisy prac przy okazji pracy przy pacy i po sprzedaży wolałem to wszystko wyciąć z uwagi na dziwne zachowania nowego nabywcy pacyfica
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

bielaw
Posty: 145
Rejestracja: 27 kwie 2013 06:28 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bielaw » 23 mar 2014 08:20 am

Witam was wszystkich gorąco po długiej przerwie.
Dawno nic nie pisałem bo nie miałem żadnej potrzeby z autem wszystko w porządku ale nie znaczy to że o was zapomniałem jestem tu codziennie i wiem wszystko nawet na srajfonie mam ikonę forum.Ale do rzeczy...
wczoraj przyszedł czas na wymianę wszystkich ale to wszystkich olejów no i zrobił się mamy zgrzyt :
po zdjęciu miski w skrzyni okazało się że nie ma w nich magnesów więc prośba może jakieś foto lub skromny rysunek gdzie je założyć jak je załatwię mam za sąsiadów serwis subaru i coś mi znajdą chłopaki.
z tego powodu będę musiał znowu spuszczać cały olej tylko teraz wlewać ten spuszczony czy lepiej już wlać nowy koszt nie wielki a świeżego będzie znacznie więcej w skrzyni po wymieszaniu się z obecnym.
pozdrawiam.
Pacifica Ăźber alles!!!!

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 23 mar 2014 09:21 pm

bielaw pisze:po zdjęciu miski w skrzyni okazało się że nie ma w nich magnesów więc prośba może jakieś foto lub skromny rysunek gdzie je założyć

Bielaw
Na fotce masz zaznaczone w którym miejscu ma być dokładnie magnes oczywiście od wewnętrznej strony :P
Załączniki
Miska pcy.jpeg
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 26 mar 2014 04:47 pm

tedi,
Nie powiedziałeś w centymetrach ile od poszczególnych krawędzi :P
Tak całkowicie na serio nie jest ważne centymetr w tę czy w inną stronę - ważne żeby w możliwie najniższym miejscu i tak by nie kolidował z niczym co nad nim, przypięty siłami pola magnetycznego całą powierzchnią swojej podstawy do płaskiego żelastwa miski - wcześniej dokładnie wymytej z tego co tam mogło się nazbierać.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

bielaw
Posty: 145
Rejestracja: 27 kwie 2013 06:28 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bielaw » 28 mar 2014 08:40 pm

Dzięki Tedi
Dzieki Maur

magnes wklejony,olej wymieniony dwa razy w ciągu 70 km. można rzec że to wymiana dynamiczna.wlałem nowy nie ryzykowałem bo podwozie zawsze oklejone piaskiem a wiadomo czy coś się nie sypło do miski.
pozdrawiam .
Pacifica Ăźber alles!!!!

Szymek
Posty: 164
Rejestracja: 07 gru 2013 06:50 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Szymek » 12 sie 2014 08:08 pm

Mam pytanko. Wymienilem olej w skrzyni i wlalem 5l . Po kontroli na cieplo stwierdzilem ze stan jest powyzej stanu zimnego gdzies powyzej drugiego otworu na bagnecie. Musialbym dolac olej aby stan na cieplym byl optymalny. I teraz pytanko ile powinienem dolac aby bylo w okolicach poziomu nominalnego na cieplym. Tak sobie mysle ze jakies 0,4 l bo niektorzy z Was wlewaja 5,4.

pedros_85
Posty: 26
Rejestracja: 09 kwie 2015 10:11 am
Lokalizacja: Świdnik
Samochód: Pacifica 3,5 Lpg 2006

Post autor: pedros_85 » 10 kwie 2015 09:36 am

hej, a ja mam takie może nie problem ale zagwozdke, bo kupiłem auto, ze swieżo wymienionym olejem i kurde troche go za duzo... na ciepłym, i teraz pytanie czy go ulewać, czy co z nim robić, może sie cos uszkodzić?? uszczelniacze chyba.. ??

djmartinez
Posty: 148
Rejestracja: 31 gru 2008 06:33 pm
Lokalizacja: Radzymin
Samochód: Pacifica 4.0 2008 LIMITED

Post autor: djmartinez » 10 kwie 2015 09:11 pm

Możesz zostawić, jak skrzynia ma przesyt oleju to wyrzuci odpowietrznikiem. Jak nic nie cieknie to zostaw to nie silnik żeby wywaliło uszczelniacze, tam nie można przesadzić.

bomberman
Posty: 52
Rejestracja: 27 maja 2014 09:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bomberman » 10 kwie 2015 11:04 pm

Ja miałem za dużo to odsączyłem strzykawką z wężykiem i mam spokojną głowę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 12 kwie 2015 09:51 am

Murmac pisze:Koledzy powiedzcie, czy według was po podróży morskiej trzeba wymienić olej w skrzyni,
Jak Paca szła dnem to trzeba a jak w kontenerze i jesteś pewien tych 5kkm od wymiany to zostaw.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

pedros_85
Posty: 26
Rejestracja: 09 kwie 2015 10:11 am
Lokalizacja: Świdnik
Samochód: Pacifica 3,5 Lpg 2006

Post autor: pedros_85 » 13 kwie 2015 03:46 pm

bomberman pisze:Ja miałem za dużo to odsączyłem strzykawką z wężykiem i mam spokojną głowę.
hmm może i ja odessam.. no nic to sprawdze jeszcze raz stan na zimno, nastepnie na ciepło i sie zobaczy.

Makabra
Posty: 170
Rejestracja: 24 lut 2016 12:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Makabra » 03 kwie 2016 09:18 pm

zyga pisze:
jarkowy pisze:Ile ojeju udało się wam spuścić przy wymianie? Słyszałem ze sucha skrzynia ze spuszczonym olejem z conwentera to 12 l a spuszcza sie tylko 4ry litry.
całkowita pojemność układu to 9,7qts (9.2L)
pojemność serwisowa 4,0 qts (3,8L)
To samo tyczy się skrzyni 6 biegowej? Chcę wymienić olej i chciałbym mieć pewność że kupiłem odpowiednią ilość, ewentualnie może być trochę więcej :)

Darco
Posty: 38
Rejestracja: 29 lip 2016 07:17 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Darco » 21 sie 2016 06:27 pm

Panowie, sprawdzając olej w skrzyni na zimno, okazało się że jest go dużo za dużo patrzac na wpisy na forum. W przypadku mojej skrzyni jest 1 cm powyżej zakrzywienia na miarce oleju. Na ciepło nie sprawdzałem lecz uczynię to i opiszę. I tu pytanko...czy to niebezpieczne i czy coś z tym zrobić?
Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 sie 2016 11:23 pm

Darco,
Nadmiar jest tak samo niekorzystny jak niedobór.
Ja bym wpuścił pijawkę albo dwie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Darco
Posty: 38
Rejestracja: 29 lip 2016 07:17 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Darco » 22 sie 2016 06:14 am

Rozumiem ze trza wyssac do właściwego zgodnie z miarka poziomu. Dziękuję Kolego M.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 09 maja 2017 09:39 am

Panowie, czy taki zestaw może być do 4-biegowej ?
https://www.usaolkusz.pl/p/3385/1355111 ... ysler.html
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 maja 2017 10:25 am

west26,
Dexron VI to nie to samo co zalecany ATF+4, który jest zalecany do skrzyń biegów Chrysler-a.
Ten olej pasuje do mojej skrzyni, która jest elementem napędu hybrydowego.

Do Packi lejesz wyłącznie ATF+4

Co do stosowania uszczelki miski olejowej. Fabryka wypuszcza auta z uszczelnieniem silikonowym i takie uszczelnienie się sprawdza. Nigdy nie dawałem uszczelek. Fakt że silikon musi być dobry, żeby agresywny olej ATF+4 nie przeżarł go i żeby nie ciekło.

Nie jestem pewien czy filtry w przed- i poliftach były takie same.
W skrzyni 2005 41TE stosowany jest filtr 04864505AB
W skrzyni 2007 62TE właściwy filtr to 68018555AA
Na moje oko to różne filtry, a zatem opis oferty podanej na stronie jest mylny. Zanim zamówisz albo zadzwoń albo napisz do dostawcy - ciekawe co Ci odpowie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Olej skrzynia - informacje

Post autor: west26 » 09 maja 2017 11:10 am

Dzięki Mariusz. Zamawiam Petro-Canadę ATF4+, filtr WIX58934, uszczelniacz mam.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 09 maja 2017 08:11 pm

Ja akuratnie do A604 (4speed) zawsze kupowałem filtr z uszczelką i nigdy nic nie ciekło, przy wymianie nie było problemu z odklejaniem miski.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Olej skrzynia - informacje

Post autor: west26 » 10 maja 2017 10:02 am

Uszczelka będzie w komplecie z filtrem, uszczelniacz Permatexa do atf też ma, więc to jest tylko kwestia przemyślenia na co założyć miskę. A może jak to zyga napisał " na bogato i jedno i drugie " ;)
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”