Błąd P083B
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 maja 2013 07:13 pm
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Pacifica 4.0
Błąd P083B
Wczoraj podczas jazdy skrzynia przeszła mi w tryb awaryjny (niestety ponad 100km przyjechałem na lawecie - uznałem, ze to trochę daleko żeby jechać na 2 biegu).
Dziś po podłączeniu do skanera wyrzuca mi błąd P083B Transmission Fluid Pressure Sensor/Switch "G" Circuit Range/Performance
Rozumiem, ze jest problem z ciśnieniem oleju w skrzyni biegów, ale co oznacza sensor/switch "G" tzn. Który to? Dziś podmienili mi czujnik i regulator ciśnienia liniowego (te 2 wykrecane od razu pod górnym deklem), przy tym od razu spuscili i wymienili olej (tu bez żadnych brudów, opiłków itp.) i wszystko wydawało się być w porządku. Wydawało się! Na zimnym silniku i oleju wszystko grało i były wszystkie biegi, jak tylko się nagrzal niestety tryb awaryjny powrócił dalej wywala błąd P083B.
Mechanik poszukał jakichś schematów i znalazł gdzieś, ze w skrzyni jest 'termik' - zespolony z pozycjonerem i to on może być przyczyna moich problemów (w związku z tym, ze wszystko wrocilo do normy na zimnym silniku). Jutro ma się do niego dobrać i na początku porównać odporność z 2, który leży na półce, po czym ewentualnie wymienić. Czy ma ktoś może jakaś charakterystykę tego elementu? Ewentualnie pomysły czy sugestie z czym może być problem?
Może ktoś przerabiał podobny temat?
Niestety nie znalazłem takiego błędu w szukajce i w problemach ze skrzynia, więc zaczynam nowy temat.
Dzięki za wszelkie sugestie.
Dziś po podłączeniu do skanera wyrzuca mi błąd P083B Transmission Fluid Pressure Sensor/Switch "G" Circuit Range/Performance
Rozumiem, ze jest problem z ciśnieniem oleju w skrzyni biegów, ale co oznacza sensor/switch "G" tzn. Który to? Dziś podmienili mi czujnik i regulator ciśnienia liniowego (te 2 wykrecane od razu pod górnym deklem), przy tym od razu spuscili i wymienili olej (tu bez żadnych brudów, opiłków itp.) i wszystko wydawało się być w porządku. Wydawało się! Na zimnym silniku i oleju wszystko grało i były wszystkie biegi, jak tylko się nagrzal niestety tryb awaryjny powrócił dalej wywala błąd P083B.
Mechanik poszukał jakichś schematów i znalazł gdzieś, ze w skrzyni jest 'termik' - zespolony z pozycjonerem i to on może być przyczyna moich problemów (w związku z tym, ze wszystko wrocilo do normy na zimnym silniku). Jutro ma się do niego dobrać i na początku porównać odporność z 2, który leży na półce, po czym ewentualnie wymienić. Czy ma ktoś może jakaś charakterystykę tego elementu? Ewentualnie pomysły czy sugestie z czym może być problem?
Może ktoś przerabiał podobny temat?
Niestety nie znalazłem takiego błędu w szukajce i w problemach ze skrzynia, więc zaczynam nowy temat.
Dzięki za wszelkie sugestie.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
maciek_b1,
Jakiś czas temu miałem kłopot z trybem serwisowym skrzyni. 100 km na spokojnie można pojechać o ile na spokojnie tzn nie wkręcasz się na obroty powyżej 3.000 i nie przekraczasz prędkości ca' 50-60km/h. Wiem bom przejechał z Warszawy do Poznania do Łuki-ego, który radykalnie problem rozwiązał.
Miałem co prawda inny kod błędu ale źródło tegoż tkwiło nie w samej skrzyni a w przewodach. od tego bym zaczynał.
Daj znać gdybyś potrzebował schematy.
Pozdrawiam
M
Jakiś czas temu miałem kłopot z trybem serwisowym skrzyni. 100 km na spokojnie można pojechać o ile na spokojnie tzn nie wkręcasz się na obroty powyżej 3.000 i nie przekraczasz prędkości ca' 50-60km/h. Wiem bom przejechał z Warszawy do Poznania do Łuki-ego, który radykalnie problem rozwiązał.
Miałem co prawda inny kod błędu ale źródło tegoż tkwiło nie w samej skrzyni a w przewodach. od tego bym zaczynał.
Daj znać gdybyś potrzebował schematy.
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 maja 2013 07:13 pm
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Pacifica 4.0
No i strzał w 10! Flaszka za trafną diagnozę.
Skrzynia była już prawie na wierzchu więc sprawdzili mi odporność praktycznie wszystkiego co się dało + porównali do tych samych elementów na półce i nie było nic do czego możnaby się przyczepić.
Następnym krokiem było sprawdzenie przewodów od komputera do skrzyni jeden po drugim i okazało się, że jeden z nich zwiera na masę. Problem był dość błachy aczkolwiek czasochlonna była sama robota. Wystarczył jeden bypass (okazało się, że nie jest pierwszy) i wszystko hula jak dawniej. Tylko może czas najwyższy rozejrzeć się za kompletem przewodów.
Znów mogę cieszyć się jazdą swoją pacyfką
Skrzynia była już prawie na wierzchu więc sprawdzili mi odporność praktycznie wszystkiego co się dało + porównali do tych samych elementów na półce i nie było nic do czego możnaby się przyczepić.
Następnym krokiem było sprawdzenie przewodów od komputera do skrzyni jeden po drugim i okazało się, że jeden z nich zwiera na masę. Problem był dość błachy aczkolwiek czasochlonna była sama robota. Wystarczył jeden bypass (okazało się, że nie jest pierwszy) i wszystko hula jak dawniej. Tylko może czas najwyższy rozejrzeć się za kompletem przewodów.
Znów mogę cieszyć się jazdą swoją pacyfką
Cześć,
chciałbym odgrzać temat, ponieważ wyskoczył mi ten błąd. Co dziwne, błąd pojawił się dopiero po tym jak po zakupie auta zrobiłem "pakiet startowy" - czyli rozrząd, filtry, oleje - w tym filtr i olej skrzyni - wlałem ATF +4.
Po tej zmianie auto zaczęło mi od czasu do czasu gasnąć, bez znaczenia czy silnik był ciepły, czy zimny - albo po 30 minutach jazdy, albo po 2 minutach. Silnik gaśnie podczas postoju, np. na skrzyżowaniu - trzymam wciśnięty hamulec, bieg jest na "drive" i wtedy gaśnie.
Sprawdziłem błędy - wśród nich P083b - Transmission Fluid Pressure Sensor/Switch "G" Circuit Range/Performance. Od razu skojarzyłem to z niedawną zmianą filtra i oleju w skrzyni. Czy możliwe, że serwisant coś przeoczył? Np. czegoś nie podłączył lub wlał za mało/dużo oleju? Zanim pójdę z pretensjami go gościa to chciałbym rozeznać temat.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
chciałbym odgrzać temat, ponieważ wyskoczył mi ten błąd. Co dziwne, błąd pojawił się dopiero po tym jak po zakupie auta zrobiłem "pakiet startowy" - czyli rozrząd, filtry, oleje - w tym filtr i olej skrzyni - wlałem ATF +4.
Po tej zmianie auto zaczęło mi od czasu do czasu gasnąć, bez znaczenia czy silnik był ciepły, czy zimny - albo po 30 minutach jazdy, albo po 2 minutach. Silnik gaśnie podczas postoju, np. na skrzyżowaniu - trzymam wciśnięty hamulec, bieg jest na "drive" i wtedy gaśnie.
Sprawdziłem błędy - wśród nich P083b - Transmission Fluid Pressure Sensor/Switch "G" Circuit Range/Performance. Od razu skojarzyłem to z niedawną zmianą filtra i oleju w skrzyni. Czy możliwe, że serwisant coś przeoczył? Np. czegoś nie podłączył lub wlał za mało/dużo oleju? Zanim pójdę z pretensjami go gościa to chciałbym rozeznać temat.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Oczywiście że mógł nie ma ludzi nie omylnych Podobno nawet komputery się mylą tak mi powiedziała pewna urzędniczka jak poszedłem coś wyjaśnić. To tyle na temat ideałówfdy pisze:Czy możliwe, że serwisant coś przeoczył?
Mało prawdopodobne by czegoś nie podłączył bo przy zmianie oleju w ASB zwala się miskę olejową i wymienia filtr oleju i składa ponownie. Tam nie ma żadnych podłączeń ani kostek.fdy pisze:Np. czegoś nie podłączył
Jeśli miał miarkę serwisową lub nie koniecznie serwisową można taką dorobić. Było o tym na forym to raczej nalał tyle ile trzeba. Natomiast jak lał na oko to mógł. Ty masz polifta więc miarki fabrycznie w skrzyni nie masz.fdy pisze:lub wlał za mało/dużo oleju?
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Może masz ten sam problem z kablami robiłeś pakiet startowy ruszane były mimo woli wiązki elektryczne któryś kabel mógł być już trafiony i dopóki nikt go nie ruszył było ok. Miałem tak z zaworem EGR historia opisana na forum była wymiana i inne teorie okazało się ze przewód się utlenił.
Pacyfica piękne auto!
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Jesttedi pisze:Tam nie ma żadnych podłączeń ani kostek
Uszczelka na której osadzony jest filtr oleju. Jeśli nie założona, albo założona źle przepływy oleju nie będą takie jak potrzeba. Ewentualna weryfikacja jest równoznaczna z nową wymianą oleju ASB więc zostawiłbym na koniec.
Miarka to jedna bajka, a druga to wiedza jakie ma być wskazanie na miarce w funkcji temperatury oleju ASB. Na moje oko auto zalane na oko.tedi pisze:Jeśli miał miarkę serwisową lub nie koniecznie serwisową
Więcej niż bardzo prawdopodobne - choć sam bez konkretnej wiedzy i schematów elektrycznych możesz nie ogarnąć tematu.macias920 pisze:Może masz ten sam problem z kablami
Nie trzeba nie oznacza że nie można. Zależy kto robi i jaką ma wiedzę o aucie. Możliwy jest też przypadek potrzeby zaspokojenia własnej ciekawości mechanika, realizowanej podczas obsługi auta.verbea pisze:robiąc pakiet startowy nie trzeba niczego odłączać
Szczęśliwiec.verbea pisze: nigdy nie miałem problemów z elektryką
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
- Lokalizacja: Lublin
- Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC
Jeśli czujesz przy gaśnięciu jakby silnik się dławił, to może być za mało oleju w skrzyni. Kup lub dorób miarkę i dobrze zmierz poziom oleju, zanim zaczniesz naprawiać elektrykę.fdy pisze:Po tej zmianie auto zaczęło mi od czasu do czasu gasnąć, bez znaczenia czy silnik był ciepły, czy zimny - albo po 30 minutach jazdy, albo po 2 minutach. Silnik gaśnie podczas postoju, np. na skrzyżowaniu - trzymam wciśnięty hamulec, bieg jest na "drive" i wtedy gaśnie.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Krzysiu, a od którego roku były polifty? Z tego co pamiętam moja była tak jak kolegi fdy rocznik 2007 miała zaokrąglone od dołu reflektory i zawsze uznawałem ją za polift. Jestem w błędzie?verbea pisze:Kolega ma pacunię przed liftem
Pełna zgodaverbea pisze:Wystarczy ... umieć czytać
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016 11:14 pm przez M., łącznie zmieniany 1 raz.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Dzisiaj gość sprawdził, co z ta skrzynią. Mowił, że poziom oleju prawidłowy i że auto gaśnie, bo silnik nierówno pracuje. Nie wiem, czy mówi prawdę, czy mnie w konia robi, ale i tak z autem muszę się wybrać do mechanika, bo mam 3 błędy z systemu EVAP. Ale o tym to już w innym wątku napiszę (oczywiście najpierw skorzystam z wyszukiwarki )
Pozdrawiam
Pozdrawiam