Chłodzenie skrzyni biegów - nieszczelności ?
Chłodzenie skrzyni biegów - nieszczelności ?
Witam kolegow. Ostatnio zauwazylem pewien problem w moim aucie...A mianowicie po dluzszym postoju (2dni) i nastepnej eksploatacji przy wlaczonych wentylatorach od nawiewu zaczyna pachniec zapachem "magi". Po ogledzinach silnika zauwazylem wyciek z jednej z rurek(metalowo - gumowej ) dochodzacej do miski olejowej skrzyni automatycznej i do malej chlodnicy z przodu auta.(przepraszam za laickie okreslenia) Dzieki naszemu nieocenionemu koledze (PANIE ZYGA TO DO PANA) udalo sie ustalic dokladnie co to jest i do czego sluzy. A mianowicie przewody hydrauliczne do chlodzenia oleju w skrzyni biegow. Szukalem zamiennikow bojac sie zadzwonic do ASO z zapytaniem o koszta...(Zle doswiadczenia przy naprawie Renault Laguna) przemoglem sie...Okazuje sie,ze sprzedaja tylko komplet za "astronomiczna cene" 87 zl + koszt przesylki...ASO POZNAN:).
teraz czekam na przesylke i korzystajac z rad danych od naszego kolegi(Pan ZYGA) bede sie staral sam wymienic.
Pozdrowienia dla forumowiczow
teraz czekam na przesylke i korzystajac z rad danych od naszego kolegi(Pan ZYGA) bede sie staral sam wymienic.
Pozdrowienia dla forumowiczow
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez svyterius, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Packa
magi powiadasz... zastanawiałem się, jak określić i nazwać ten zapach
a zauważyłeś przy okazji "troszke"niepokojące szarpnięcia przy ciepłym silniku i zmiany przekładni na P?
Pytam, ponieważ owy zidentyfikowany przez ciebie zapach czasem gości i u mnie i po przeczytaniu posta łączę to z zastanawiającym mnie ostatnio jak już wyżej napisałem delikatnym szarpnięciem skrzyni ( na zimnym silniku ok, zmiana biegów podczas jazdy płynna bez szarpniec, ale kończąc jazdę i wybijając biegpotrafi bardzo delikatnie szarpnąć).
I jeszcze jedna prośba, akoro Zyga pomógł w zlokalizowaniu przewodu do wymiany mogę prosić o podpowiedź gdzie szukać? ( w samochodzie ma się rozumieć w celu spawdzenia u mnie)
Z góry dzięki
a zauważyłeś przy okazji "troszke"niepokojące szarpnięcia przy ciepłym silniku i zmiany przekładni na P?
Pytam, ponieważ owy zidentyfikowany przez ciebie zapach czasem gości i u mnie i po przeczytaniu posta łączę to z zastanawiającym mnie ostatnio jak już wyżej napisałem delikatnym szarpnięciem skrzyni ( na zimnym silniku ok, zmiana biegów podczas jazdy płynna bez szarpniec, ale kończąc jazdę i wybijając biegpotrafi bardzo delikatnie szarpnąć).
I jeszcze jedna prośba, akoro Zyga pomógł w zlokalizowaniu przewodu do wymiany mogę prosić o podpowiedź gdzie szukać? ( w samochodzie ma się rozumieć w celu spawdzenia u mnie)
Z góry dzięki
mam pacynkę i nie zawaham się jej użyć :D
Jezeli chodzi o szarpniecie to ja mam tylko problem z tym jak stoi na gorce:) i z P wrzucam na N lub D. Ogolnie skrzynia chodzi bez zarzutu...tylko ten zapach...i nie zawsze...
Jezeli chodzi o te weze...znajduja sie one z prawej strony. Sa do siebie rownolegle. Przy akumulatorze patrzac w spod:) ale chaotyczny opis:)
Najlepiej bedzie od drugiej strony. Pod grilem znajduja sie 3 chlodnice...do najmniejszej z nich przychodza wlasnie te gumowo metalowe rurki... po nitce do klebka:) znajdziesz:)
[ Dodano: Sob Lut 19, 2011 23:21 ]
I jeszcze jedna prośba, akoro Zyga pomógł w zlokalizowaniu przewodu do wymiany mogę prosić o podpowiedź gdzie szukać? ( w samochodzie ma się rozumieć w celu spawdzenia u mnie)
Z góry dzięki[/quote]
Jezeli chodzi o te weze...znajduja sie one z prawej strony. Sa do siebie rownolegle. Przy akumulatorze patrzac w spod:) ale chaotyczny opis:)
Najlepiej bedzie od drugiej strony. Pod grilem znajduja sie 3 chlodnice...do najmniejszej z nich przychodza wlasnie te gumowo metalowe rurki... po nitce do klebka:) znajdziesz:)
[ Dodano: Sob Lut 19, 2011 23:21 ]
I jeszcze jedna prośba, akoro Zyga pomógł w zlokalizowaniu przewodu do wymiany mogę prosić o podpowiedź gdzie szukać? ( w samochodzie ma się rozumieć w celu spawdzenia u mnie)
Z góry dzięki[/quote]
Moja Packa
Niestety moja packa to jest na takim wypasie,ze nie ma filtra przeciwpylkowego...Robert pisze:a czy przypadkiem tan zapach "magi", to nie jest wołanie filtra przeciwpyłkowego o wymianę ?
[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 20:41 ]
Jak przyjdzie czesc do domciu to napisze na forum.winczek pisze:A podacie part number ? Żeby łatwiej było
Ale z racji tego,ze w ASO sprawdzali VIN wnioskuje,ze jest pare modeli tych wezow.
Pozdrowienia
Moja Packa
Spoko poczekam. A VIN w ASO zawsze sprawdzają. Tak jak pisał ZYGA są dwa rodzaje i ja mam na opaski. Ale zawsze to szybciej wytłumaczyć podając PN niż (no wie Pan te wężyki co tam idą no wie pan ... )svyterius pisze: Ale z racji tego,ze w ASO sprawdzali VIN wnioskuje,ze jest pare modeli tych wezow.
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Winczek ale to już jest zwykłe lenistwo :)winczek pisze:Ale zawsze to szybciej wytłumaczyć podając PN
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=1312
pierwszy link bo masz 2004r.
strona 49 poz 2 part number 04809481AC - Hose transmission Oli Cooler, Hose Assamby
Zyga no wiedziałem że gdzieś to widziałem ... ale czasem mam zaćmę ...zyga pisze: Winczek ale to już jest zwykłe lenistwo :)
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=1312
ale dziękuję czuję się uczciwie skarcony i obiecuję poprawę
A podpowiedz mi jeszcze przy wymianie. Czy trzeba na coś szczególnego uważać ?
----------------
winczek
----------------
winczek
----------------
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
wymieniamy jak się pocą albo są gdzieś nieszczelne, lub popękane czy spęczniałe bo jak są ok to wiadomo nie ma potrzeby
jak już mamy nowe to można zrobić tak w połowie długości czy tam gdzie jest miejsce zacisnąć dwa morsy i między nimi przeciąć waż odpiąć morsa od strony chłodnicy i wydmuchać olej z chłodnicy do skrzyni biegów
po wymianie poczekać uruchomić silnik i po chwili sprawdzić poziom oleju w ASB
jak już mamy nowe to można zrobić tak w połowie długości czy tam gdzie jest miejsce zacisnąć dwa morsy i między nimi przeciąć waż odpiąć morsa od strony chłodnicy i wydmuchać olej z chłodnicy do skrzyni biegów
po wymianie poczekać uruchomić silnik i po chwili sprawdzić poziom oleju w ASB
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
nie do końca, a właściwie zupełnie nie takmisha85 pisze: skrzynia jest chłodzona (auto po lifcie) z chłodnicy klimatyzacji.
chłodnica jest jedna ale dwuczłonowa (dwukomorowa)
i komory są odseparowane, jedna część chłodzi klimę a druga skrzynię
więc płyny się nie mieszają
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
nie bardzo rozumiemmisha85 pisze:ale czy uzupełnia sie ten sam czynnik?
chłodnica skrzyni chłodzi olej w skrzyni, czyli dolać trzeba ATF+4
a druga część chłodzi czynnik klimatyzacji więc uzupełniasz obwód klimy
zatem każdy obwód uzupełniasz odpowiednim płynem a nie tym samym oba
ilość czynnika klimy uzupełniasz na stosownym urządzeniu które pokaże czy jest za mało i odpowiednio uzupełni, poziom oleju w skrzyni sprawdzisz odpowiednią miarką - bagnetem (jest temat w tej sprawie) przez rurkę kontrolną.
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Ty może sprawdź na rachunku, czy czasem nie skasowali Cię za uzupełnienie czynnika chłodzącego w obiegu chłodzenia oleju skrzynimisha85 pisze:pytam bo jak dostarczyłe do zakładu gdzie wymieniali klime to byli zdziwieni czemu taka dziwana ta chłodnica
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Parę informacji o chłodnicy ASB
i jej "związkach" z chłodnicą klimy m.in. w:
viewtopic.php?f=44&t=5640
viewtopic.php?f=40&t=5652
i jej "związkach" z chłodnicą klimy m.in. w:
viewtopic.php?f=44&t=5640
viewtopic.php?f=40&t=5652
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 26 gru 2017 08:07 am
- Lokalizacja: Chełm
- Samochód: Pacifica 3.5
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 2
Re: Chłodzenie skrzyni biegów - nieszczelności ?
Zyga piekne wyjaśnione jak zdemontować. Chodzi mi o to, jak dostać się od strony chłodnicy, aby nie połamać plastików. One przechodzą przez pas przedni i wchodzą dalej.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Re: Chłodzenie skrzyni biegów - nieszczelności ?
To ja nie pomogę.
Nie mam od kilku lat packi i nie pamietam o co tam chodzi.
Nie mam od kilku lat packi i nie pamietam o co tam chodzi.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Re: Chłodzenie skrzyni biegów - nieszczelności ?
Zobacz np.:
https://www.youtube.com/watch?v=mlv1k2OoJgM
https://www.youtube.com/watch?v=mlv1k2OoJgM
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 23 gru 2017 07:20 pm
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
- Samochód: Pacifica 4.0 limited r.2007
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Re: Chłodzenie skrzyni biegów - nieszczelności ?
przynajmniej u mnie w 4.0 one są przykryte tylko taką gumą od strony zasilania chłodnicy, odkręcając je od chłodnicy możesz je spokojnie wyciągnąć. W ubiegłym tygodniu wymieniałem oringi na tych przewodach.
pozdr.