Cześć,
mam problem ze skrzynią w Pacyfice 4.0 FWD, 2007 r. Nie przerzuca biegów podczas jazdy - jeżdżę na jednym biegu - brzmi jak trójka. Na szczęście mogę przełączać na wsteczny.Zanim zabiorę się do kosztownej naprawy skrzyni, jeden znajomy polecił mi sprawdzenie i przeczyszczenie jakiejś kostki która steruje skrzynią biegów. I mam pytanie: gdzie ona się znajduje? Czy jestem w stanie sam ją wyciągnąć bez rozbierania auta na części pierwsze?
https://www.youtube.com/watch?v=hLwE4d7V2E8
W tym filmiku facetowi pomogło nasmarowanie konektorów przy tym komputerze skrzyni biegów.
Z kolei tutaj: https://www.cargurus.com/Cars/Discussio ... 2_ds938893 w ostatnim komentarzu facet pisze, że miał podobną sytuację:
"UPDATE. Found big problem . The front of the transmission has a huge plug with a ton of wires on it.. I lifted the plastic clip and unplugged it. OMG corrosion so bad all green an dirty..so that is the culprit for shifting issue that I had.. cleaned em up with electric spray and dilectric grease. Prob went away. No more limp mode or incorrect gear ratio codes..hop this helps someone else.. thank you all."
Dlatego łudzę się, że mój problem też uda się rozwiązać w ten sam sposób.
Kody błędów mam P076a i P0732. Podobny kod, i to niedawno, był w tym wątku: viewtopic.php?f=40&t=7605 Widać, że "nieszczęścia chodzą parami" Mój rocznik to 2007, jeśli tamta jest w podobnym wieku to może to wskazywać na typowy porblem starzejącego się auta.
Byłem już u jednych specjalistów w Krakowie, którzy diagnozują wszelkie usterki mechaniczne i powiedzieli, że się poddają - nie znaleźli niczego niepokojącego w samej skrzyni, więc może usterka elektromagnesu, tak jak to było w przypadku powyżej, odpada?
Co jeszcze można sprawdzić?
Będę wdzięczny za pomoc w lokalizacji problemu.
Gdzie znajduje się sterownik skrzyni biegów?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Gdzie znajduje się sterownik skrzyni biegów?
Nie wiem czy na macanego i metodą prób i błędów coś poradzisz.
Może zabrać sporo czasu, kosztować kupę kasy, a efekt finalny nie jest pewny.
Może to być usterka wewnętrzna i polegniesz sam.
Może być problem z zasilaniem lub sterowaniem zewnętrznym - tu jest szansa że przypadkiem trafisz i się uda.
W polifcie masz dużą kostkę wpinaną od frontu w gniazdo w blaszanym deklu tuż nad zaworami sterującymi. Nic się złego nie stanie jak na wyłączonej stacyjce odepniesz wtyk i sprawdzisz stan styków. Contact spray nie zaszkodzi - warto po użyciu przedmuchać spryskane rejony.
Jeśli szukasz TCM to jest on zintegrowany i zamknięty w jednej obudowie z PCM. Tam masz bodaj 4 jednakowe wtyki oznaczone różnymi kolorami.
Prócz tego masz trochę czujników prędkości obrotowej w ASB, no i masz przewody elektryczne, które lubią zanikać - miedź w osłonie utlenia się i tracisz kontakt elektryczny cholera wie gdzie - bo przewód wygląda niby OK, choć w środku może brakować Cu. Tutaj fachowiec.
Miałem kiedyś też jakiś błąd z serii P07XX skutkujący trwałym trybem awaryjnym ASB. Można jeździć, byle nie szybciej niż 40-50km/h max.
U mnie problem polegał na zaniku miedzi w dwóch przewodach gdzieś na połączeniu wiązki silnikowej z nadwoziową. I to było gdzieś przy jakiejś małej złączce w okolicy akumulatora. Robił mi to nasz kolega z Wielkopolski, acz już całe lata nie pokazuje się na forum. Wówczas ogarnął temat w ciągu 2 godzin. Więcej mi zajął tak dojazd jak i później powrót.
Na tym etapie nie rozważałbym remontu ASB. Szukałbym przyczyny w przewodach. Przeczytaj dokładnie procedury dla błędów i wyciągnij z nich wnioski co jest najbardziej prawdopodobne.
Może zabrać sporo czasu, kosztować kupę kasy, a efekt finalny nie jest pewny.
Może to być usterka wewnętrzna i polegniesz sam.
Może być problem z zasilaniem lub sterowaniem zewnętrznym - tu jest szansa że przypadkiem trafisz i się uda.
W polifcie masz dużą kostkę wpinaną od frontu w gniazdo w blaszanym deklu tuż nad zaworami sterującymi. Nic się złego nie stanie jak na wyłączonej stacyjce odepniesz wtyk i sprawdzisz stan styków. Contact spray nie zaszkodzi - warto po użyciu przedmuchać spryskane rejony.
Jeśli szukasz TCM to jest on zintegrowany i zamknięty w jednej obudowie z PCM. Tam masz bodaj 4 jednakowe wtyki oznaczone różnymi kolorami.
Prócz tego masz trochę czujników prędkości obrotowej w ASB, no i masz przewody elektryczne, które lubią zanikać - miedź w osłonie utlenia się i tracisz kontakt elektryczny cholera wie gdzie - bo przewód wygląda niby OK, choć w środku może brakować Cu. Tutaj fachowiec.
Miałem kiedyś też jakiś błąd z serii P07XX skutkujący trwałym trybem awaryjnym ASB. Można jeździć, byle nie szybciej niż 40-50km/h max.
U mnie problem polegał na zaniku miedzi w dwóch przewodach gdzieś na połączeniu wiązki silnikowej z nadwoziową. I to było gdzieś przy jakiejś małej złączce w okolicy akumulatora. Robił mi to nasz kolega z Wielkopolski, acz już całe lata nie pokazuje się na forum. Wówczas ogarnął temat w ciągu 2 godzin. Więcej mi zajął tak dojazd jak i później powrót.
Na tym etapie nie rozważałbym remontu ASB. Szukałbym przyczyny w przewodach. Przeczytaj dokładnie procedury dla błędów i wyciągnij z nich wnioski co jest najbardziej prawdopodobne.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Re: Gdzie znajduje się sterownik skrzyni biegów?
Dzięki wielkie za wskazówkę. A ten "dielectric grease" to jak się tłumaczy na polski? Ja znalazłem jakiś "smar silikonowy" - czy to to?
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Gdzie znajduje się sterownik skrzyni biegów?
Nie, to smar dielektryczny, nie smaruj nim czasem żadnych styków w kostkach elektrycznych.
Tak jak pisze M. spróbuj popsikać styki tej wtyki do skrzyni sprayem kontaktowym, a jeśli nie pomoże to do fachowca.
Re: Gdzie znajduje się sterownik skrzyni biegów?
Dzięki za wskazówki. Póki co oddałem do fachowca by zdiagnozował. Właściciel serwisu mówił, że od początku roku zrobić 9 Pacyfik ze skrzynią 62TE. Przy okazji może też uda mu się wyeliminować lekkie szarpanie przy przełączaniu z R na N i na odwrót. Jeśli gość się spisze, to go tu polecę.
Re: Gdzie znajduje się sterownik skrzyni biegów?
Naprawa kosztowała 4000:
A przy okazji mam kolejne pytanie: viewtopic.php?f=44&t=7679
- naprawa sterowania hydraulicznego
- wymiana zaworów sterowania
- wymiana płyty sterującej
- wymiana zaworu sprzęgła
- wymiana oleju z filtrem
- adaptacja skrzyni
A przy okazji mam kolejne pytanie: viewtopic.php?f=44&t=7679
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
Re: Gdzie znajduje się sterownik skrzyni biegów?
A jak się spisał Pan Mechanik :)? Wszystko zaczęło działać jak trzeba? Nie ma już szarpania podczas zmiany z R na D i odwrotnie? Napisałeś, że jak się spisze to go polecisz - dlatego pytam
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
Re: Gdzie znajduje się sterownik skrzyni biegów?
Dają rok gwarancji na razie działa. Auto nie szarpie przy zmianie biegów - jedynie troszkę czuć na drążku, że się bieg zmienił. Nie wiem, czy tak powinno być, bo nie mam z czymporównać - nigdy nie jeździłem nowym automatem z salonu.
Kraków, ul. Makuszyńskiego - www.skrzynieautomatyczne.pl
Kraków, ul. Makuszyńskiego - www.skrzynieautomatyczne.pl