Stuki i "wycie" ze skrzyni
Stuki i "wycie" ze skrzyni
Witam wszystkich (to mój pierwszy post na tym forum)
Zaobserwowałem w moim jeżdżącym "zestawie wypoczynkowym";)
dwa niepokojące objawy. Pierwszy to ciche "wycie", albo raczej "jęczenie" podobne do dźwięku starych kół zębatych z prostymi zębami.
Pierwszy raz ten dźwięk się pojawił po ostrej miejskiej jeździe, potem coraz częściej. Na zimnym silniku też, najbardziej słychać na 1 biegu.
Drugi objaw, który wydaje mi się dziwny, to szarpnięcie i odgłos uderzenia po gwałtownym puszczeniu gazu przy przyspieszaniu. Olej ma 20tyś.- nie znam nazwy. Był z beczki, czerwony. Sorry, że piszę jak blondynka, ale jeśli chodzi o moja wiedzę to niewiele mi do niej brakuje
Co o tym panowie sądzicie ? Jechać do serwisu ?- tylko tam mi zrobią "pranie mózgu" i wymienią wszystko- tego się boję
Zaobserwowałem w moim jeżdżącym "zestawie wypoczynkowym";)
dwa niepokojące objawy. Pierwszy to ciche "wycie", albo raczej "jęczenie" podobne do dźwięku starych kół zębatych z prostymi zębami.
Pierwszy raz ten dźwięk się pojawił po ostrej miejskiej jeździe, potem coraz częściej. Na zimnym silniku też, najbardziej słychać na 1 biegu.
Drugi objaw, który wydaje mi się dziwny, to szarpnięcie i odgłos uderzenia po gwałtownym puszczeniu gazu przy przyspieszaniu. Olej ma 20tyś.- nie znam nazwy. Był z beczki, czerwony. Sorry, że piszę jak blondynka, ale jeśli chodzi o moja wiedzę to niewiele mi do niej brakuje
Co o tym panowie sądzicie ? Jechać do serwisu ?- tylko tam mi zrobią "pranie mózgu" i wymienią wszystko- tego się boję
czy to wycie słychać na jałowym biegu, jak tak to czy z rana jak zimny mocniej to słychać?
co do objawów stukania przy gwałtownym dodawania i odpuszczaniu gazu to stawiał bym na
mechanizm różnicowa jak FWD
mosty jak AWD
mocowania silnika i skrzyni FWD AWD
miałem tak w voyagerze że chcieli mi remontować całą skrzynie a wystarczyło wymienić tylko mechanizm różnicowy w niej.
jeszcze może być podpora wału - ale przy tym przeważnie są wibracje przy jakiś prędkościach
pamiętać trzeba że olej to nie tylko skrzynia biegów silnik jest jeszcze mechanizm różnicowy, i mosty
co do objawów stukania przy gwałtownym dodawania i odpuszczaniu gazu to stawiał bym na
mechanizm różnicowa jak FWD
mosty jak AWD
mocowania silnika i skrzyni FWD AWD
miałem tak w voyagerze że chcieli mi remontować całą skrzynie a wystarczyło wymienić tylko mechanizm różnicowy w niej.
jeszcze może być podpora wału - ale przy tym przeważnie są wibracje przy jakiś prędkościach
pamiętać trzeba że olej to nie tylko skrzynia biegów silnik jest jeszcze mechanizm różnicowy, i mosty
[quote="irtom"]czy to wycie słychać na jałowym biegu, jak tak to czy z rana jak zimny mocniej to słychać?
Na jałowym- nie, ale np. dzisiaj z rana bardziej. Jak się rozgrzał to się wyciszył
co do objawów stukania przy gwałtownym dodawania i odpuszczaniu gazu to stawiał bym na
mechanizm różnicowa jak FWD
Tak to FWD. Stukowi, a raczej walnięciu towarzyszy szarpnięcie. Tak jak bym w manualnej skrzyni zredukował, nie dodał gazu i puścił gwałtownie sprzęgło
Na jałowym- nie, ale np. dzisiaj z rana bardziej. Jak się rozgrzał to się wyciszył
co do objawów stukania przy gwałtownym dodawania i odpuszczaniu gazu to stawiał bym na
mechanizm różnicowa jak FWD
Tak to FWD. Stukowi, a raczej walnięciu towarzyszy szarpnięcie. Tak jak bym w manualnej skrzyni zredukował, nie dodał gazu i puścił gwałtownie sprzęgło
podejrzewam że na kompie nic nie wyjdzie, bo w pacifice skrzynia wywala błąd na desce i świeci kontrolka silnika. W voyagerze właśnie tak było że waliło przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Wielu "speców" od skrzy? mówiło że trzeba zwalać skrzynie i robić koszt ok 2500-3000tyś zł. Ale w ko?cu znalazł się taki który wytłumaczył, że jeżeli skrzynia to są poślizgi i na kompie wyskakuje różnica w prędkości wejściowej i wyjścowej. Kazał zmienić mechanizm różnicowy tak zrobiłem i po problemie, koszt niski bez zrzucania skrzyni.
Nie wiem jak w pacifice ale na 99% jest osobne smarowanie machanizmu różnicowego, i trzeba pamiętać o zmianie oleju w nim.
Nie wiem jak w pacifice ale na 99% jest osobne smarowanie machanizmu różnicowego, i trzeba pamiętać o zmianie oleju w nim.
Trafna uwaga, w czwartek jestem umówiony na wymianę oleju , wchodzi tam podobno 1 litr, a nasze autka mają ten mechanizm bardzo wrażliwy. Ja mam podobne objawy , przy ostrej jeżdzie , gdy zdejmuję nogę z gazu, czuję walnięcie , bardzo mnie to niepokoiło gdyż olej w skrzyni już zmieniałem , a okazało się że to sprawka mechanizmu. Jak wymienię olej to opiszę czy objawy ustąpiły.
Co najgorsze sama zmiana oleju przy już zużytej przekładni różnicowej nic nie da. Za późno zęby już się starły i jest zbyt duży luz. W tylnych mostach reguluje się to za pomocą odpowiednich podkładek dystansowych ale w przekładni zabudowanej razem z ASB to chyba nie przejdzie.
Ale ciekawi mnie jak jest w AWD. Tam chyba nie ma mechanizmu różnicowego zabudowanego z ASB.
Po prostu mamy (nie wiem jak to się nazywa) przedni rozdzielacz napędów wraz z mechanizmem różnicowym {przedni most} i tylny most(też z mechanizmem różnicowym)
Ale ciekawi mnie jak jest w AWD. Tam chyba nie ma mechanizmu różnicowego zabudowanego z ASB.
Po prostu mamy (nie wiem jak to się nazywa) przedni rozdzielacz napędów wraz z mechanizmem różnicowym {przedni most} i tylny most(też z mechanizmem różnicowym)
Czy już po zabiegu ?, bo ja jestem na etapie rozkminiania, gdzie tam się zmienia olejKwinto_HK pisze:Trafna uwaga, w czwartek jestem umówiony na wymianę oleju , wchodzi tam podobno 1 litr, a nasze autka mają ten mechanizm bardzo wrażliwy. Ja mam podobne objawy , przy ostrej jeżdzie , gdy zdejmuję nogę z gazu, czuję walnięcie , bardzo mnie to niepokoiło gdyż olej w skrzyni już zmieniałem , a okazało się że to sprawka mechanizmu. Jak wymienię olej to opiszę czy objawy ustąpiły.
mechanizm różnicowy jest z boku skrzyni biegów, jest on "dokładany" do skrzyni gdy mamy napęd AWD , bo skrzynie mamy takie same jak z przednim napędzie . Wlew widać po zdjęciu przedniego prawego (od strony pasażera) koła , olej przychodzi taki sam jak do drugiej części tylnego mostu, czyli przekładniowy 75W90. Po wymianie nie miałem jeszcze okazji poszaleć , ale mam wrażenie jak by było lepiej, jedyne szarpnięcia to przy zmianie z "P "na "N" , ale to naturalne.
To się nie zrozumieliśmy (bardziej ja). Moja paca to FWD. Natomiast wczoraj zalałem skrzynie Moparem po 20tys. (poprzedni był "beczkowy") i zauważyłem poprawę. Bardziej płynna zmiana biegów, zniknęły dziwne dźwięki i ciche wycie przy 80 km/h. Zastanawiam się, czy w ogóle nie zacząć zmieniać oleju co 20tys, bo autko więcej czasu kolibie się w warszawskich korkach.Kwinto_HK pisze:mechanizm różnicowy jest z boku skrzyni biegów, jest on "dokładany" do skrzyni gdy mamy napęd AWD , bo skrzynie mamy takie same jak z przednim napędzie . Wlew widać po zdjęciu przedniego prawego (od strony pasażera) koła , olej przychodzi taki sam jak do drugiej części tylnego mostu, czyli przekładniowy 75W90. Po wymianie nie miałem jeszcze okazji poszaleć , ale mam wrażenie jak by było lepiej, jedyne szarpnięcia to przy zmianie z "P "na "N" , ale to naturalne.
Przy okazji zapytam się czy warto lać do skrzyni "syntezę", np. http://www.usa.istore.pl/sklep,2602,,,0 ... 733,0.html ?
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
"zacząć zmieniać oleju co 20tys"
kwestia sporna w instrukcji obsługi stoi taki zapis, że filtra i oleju w skrzyni się nie zmienia chyba że
auto pracuje jako limuzyna, taxi, ciąga przyczepy itp.
w tym przypadku zmiana jest co 96kkm, tak że bardziej trzeba pamiętać o napędach
Power Transfer Unit 24 000 km
Overrunning Clutch 36 000 km
Rear Carrier 36 000 km
tak, że jak byś zmieniał olej w skrzyni co dwie zmiany oleju w silniku to wg instrukcji jest aż nad to
kwestia sporna w instrukcji obsługi stoi taki zapis, że filtra i oleju w skrzyni się nie zmienia chyba że
auto pracuje jako limuzyna, taxi, ciąga przyczepy itp.
w tym przypadku zmiana jest co 96kkm, tak że bardziej trzeba pamiętać o napędach
Power Transfer Unit 24 000 km
Overrunning Clutch 36 000 km
Rear Carrier 36 000 km
tak, że jak byś zmieniał olej w skrzyni co dwie zmiany oleju w silniku to wg instrukcji jest aż nad to
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
jest takie powiedzenie co nie zabije to wzmocni, ale wymiana oleju to nie jest uniwersalna metoda naprawy, przy 65 tys ten olej jest jak nowy pewnie, co prawda nie jest to duży koszt ale szukał bym gdzie indziej, typowym objawem było by wycie w danych prędkościach poruszania się, np od 40 do 90 albo powyżej 100, a Ty piszesz, że pojawia się to przy dodawaniu gazu, osobiście nie mam pomysłu co to może być, może ktoś na forum coś wymyśli
zyga
zyga
myślę, że tutaj zyga jesteś w błędzie w mojej instrukcji strona 278 cyt:zyga pisze:"zacząć zmieniać oleju co 20tys"
kwestia sporna w instrukcji obsługi stoi taki zapis, że filtra i oleju w skrzyni się nie zmienia chyba że
auto pracuje jako limuzyna, taxi, ciąga przyczepy itp.
w tym przypadku zmiana jest co 96kkm, tak że bardziej trzeba pamiętać o napędach
Power Transfer Unit 24 000 km
Overrunning Clutch 36 000 km
Rear Carrier 36 000 km
tak, że jak byś zmieniał olej w skrzyni co dwie zmiany oleju w silniku to wg instrukcji jest aż nad to
Normal Usage - No service Required ( normalna eksploatacja nie wymaga wymian)
Severe Usage ( surowa, ciężka - np.auto pracuje jako limuzyna, taxi, ciąga przyczepy itp)
Power Transfer Unit 24 000 km
Overrunning Clutch 36 000 km
Rear Carrier 36 000 km
Oczywiście możemy się zastanowić, że to byłoby zbyt pięknie ( sam zmieniłem płyn w skrzyni aut) ale tak piszą
Luk.
Czytam i czytam i widze, ze mam spore braki....
Do sedna: tez slysze jakies "wycie " w skrzyni, szczegolnie w zimie dalo sie slyszec i to glownie jak samochod stal na dworze, i byl bardzo "zimny". Wiec nasuwa mi sie mysl ze powinnam wymienic ten dyferencjal - i oczywiscie olej w skrzyni.
Oczywiscie, jak wiadomo wszem i wobec - jestem tylko zwykla kobieta, wiec prosze o pomoc i napiszcie gdzie ten "bajer" najlepiej zamowic?? Szukac po serwisach, czy moze jakies "tansze" miejsce ktos zna?
Do sedna: tez slysze jakies "wycie " w skrzyni, szczegolnie w zimie dalo sie slyszec i to glownie jak samochod stal na dworze, i byl bardzo "zimny". Wiec nasuwa mi sie mysl ze powinnam wymienic ten dyferencjal - i oczywiscie olej w skrzyni.
Oczywiscie, jak wiadomo wszem i wobec - jestem tylko zwykla kobieta, wiec prosze o pomoc i napiszcie gdzie ten "bajer" najlepiej zamowic?? Szukac po serwisach, czy moze jakies "tansze" miejsce ktos zna?
WitamKwinto_HK pisze:mechanizm różnicowy jest z boku skrzyni biegów, jest on "dokładany" do skrzyni gdy mamy napęd AWD , bo skrzynie mamy takie same jak z przednim napędzie . Wlew widać po zdjęciu przedniego prawego (od strony pasażera) koła , olej przychodzi taki sam jak do drugiej części tylnego mostu, czyli przekładniowy 75W90. Po wymianie nie miałem jeszcze okazji poszaleć , ale mam wrażenie jak by było lepiej, jedyne szarpnięcia to przy zmianie z "P "na "N" , ale to naturalne.
Mam pytanie gdzie w 3,5 - 4x4 jest mechanizm różnicowy ? właśnie jestem po wymianie wszystkich olejów tj. silnik, wspomaganie, skrzynia , przedni most , tylni most , i coś co traktowałem jak mechanizm różnicowy zaraz przed tylnim mostem to jest to ?
Pozdrawiam
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 maja 2009 08:59 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
rafcio pacyfa,
I jak tam zmienili CI reduktor?? Miales takie stuki jak wbijales z R na D i z D na R lub N?? Mi na zimnym jeszcze spoko ale na cieplym cos wlasnie wali jak zmieniam kierunek jazdy.. I tak przy 90 na dodanym lekkim gazie cos delikatnie chyczy jak by dyfer.. Zastanawiam sie czy to nie luz na talerzu i walku atakujacy w reduktorze...;/
I jak tam zmienili CI reduktor?? Miales takie stuki jak wbijales z R na D i z D na R lub N?? Mi na zimnym jeszcze spoko ale na cieplym cos wlasnie wali jak zmieniam kierunek jazdy.. I tak przy 90 na dodanym lekkim gazie cos delikatnie chyczy jak by dyfer.. Zastanawiam sie czy to nie luz na talerzu i walku atakujacy w reduktorze...;/
Ostatnio zmieniony 25 maja 2009 06:50 am przez gruchol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 maja 2009 08:59 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
napisz posta w tym dziale może uda Ci sie kogos spotkaćW sobotę wybieram się na jazdę testową do Chorzowa na MONSTER JAM. Może się ktoś wybiera mozna by się spotkać i pogadać .
viewtopic.php?t=301&highlight=wybieram+sie
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Koledzy od jakiegos czasu zauwazylem lekie stukanie.Moje pierwsze odczucie to pomyslalem ze moze ktorys przegób.Bardzo to przypomina walniety ale przy maxymalnym skrecie,a u mnie to sie pojawia nawet przy lekkim Dzis jednak osluchalem dokladniej i te odglosy dochodza z srodka auta jak by z reduktora.Czy ktos moze mial podobnie lub orientuje sie co to moze byc.O ile sie znam to wewnetrzne przegoby tak nie pykaj.
Jeszcze jedno co moge dopisac to to pykanie pojawia sie nie zaleznie czy skrecam w lewo czy w prawo
Jeszcze jedno co moge dopisac to to pykanie pojawia sie nie zaleznie czy skrecam w lewo czy w prawo
Panowie ja juz troche przerabiam ten temat, nawet juz siedzialem pod autem i sluchalem co tak stuka Ewidetny stuk pochodzi z "reduktora".. Nie mialem go czasu wyjac i rozbrac, ale napewno przyjdzie ten dzien...
Podejrzewam, ze gdzies pojawil sie luz i stuka nam miedzy talerzem a walkiem atakujacym.
Przydal by sie gdzies schemat budowy to by mozna zaczac gdybac co sie dzieje..
Spradzwdzcie sobie czy tak w okolicach 85-95km/h na lekkim gazie slychac lekkie buczenie..
Wymiana oleju nic nie pomaga, zastanawiam czy nie spróbowac troche gestszego oleju??
Podejrzewam, ze gdzies pojawil sie luz i stuka nam miedzy talerzem a walkiem atakujacym.
Przydal by sie gdzies schemat budowy to by mozna zaczac gdybac co sie dzieje..
Spradzwdzcie sobie czy tak w okolicach 85-95km/h na lekkim gazie slychac lekkie buczenie..
Wymiana oleju nic nie pomaga, zastanawiam czy nie spróbowac troche gestszego oleju??
Ostatnio zmieniony 20 cze 2009 09:12 am przez gruchol, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 maja 2009 08:59 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
witaj widziałem używany na allegro za jakieś 800zł http://www.allegro.pl/item663637205_red ... _2005.html pozdrawiam
są samochody i była pacifica
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 maja 2009 08:59 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Kolego czesty przypadek pacificy AWD reduktor daje o sobie znaćsiasiu pisze:witam serdecznie.przy skreconych kolach na maxa w lewo lub prawo,mam problem ze stukami,ale przy ruszniu przód i tył,przeguby wymienione czy to jest cos ze skrzynia?
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Kolego ja swoją pomykam od ponad 2 lat i albo zaczeło mi stukać lub stukało ( piszę tak dlatego że w środku tego u mnie nie słychać ) i tak jest cały czas. To jest takie delikatne stuki przy ruszaniu na skręconych kołach a na wprost nie i wcale to nie potęguje się. Najbardziej wyraźne stuki są po manewrowaniu w tył i przód bo jak do przodu cały czas to mogę ósemki robić i nićKORNEL pisze:witam, mam pytanko jak z tym reduktorem jest? czy da się go naprawić? czy można jeździć z takimi objawami stukania przy ruszaniu? mam pacifice od 3m-cy i właśnie zaczęło mi to stukać jak możecie pomóżcie i powiedzcie co robić. z góry dzięki.
_________________
Juz ten temat był poruszany kilka razy; opisano też wersję , że pacifici w USA miały akcję serwisową w związku z duzym luzem w PTU ( reduktorze) ale większośc aut które jeżdźi u nas nie załapała sie na ta akcję więc mamy podobny problem.... jeździmy aż sie sypnie ( ja osobiście mam te objawy 2 lata i się nie potęgują ) padnie to wymienię na kolejną , naprawa przewyższa koszt kolejnej skrzyni PTU na allegro;
Luk.
Jeszcze przystawką tego nie nazywaliśmy Tedi
Goście wczesniej nazywali PTU cyt; reduktorem , skrzynią rozdzielczą a tym nie jest;
jest jednostką przenoszącą moc (o 90 stopni) z poprzecznej na wzdłóżną, nazwłałem ją skrzynią PTU i Tedi każesz mi to nazywać przystawką ? jak sie upierasz ..... to niech będzie przystawka do skrzyni biegów
pozdro i jest wesoło
Goście wczesniej nazywali PTU cyt; reduktorem , skrzynią rozdzielczą a tym nie jest;
jest jednostką przenoszącą moc (o 90 stopni) z poprzecznej na wzdłóżną, nazwłałem ją skrzynią PTU i Tedi każesz mi to nazywać przystawką ? jak sie upierasz ..... to niech będzie przystawka do skrzyni biegów
pozdro i jest wesoło
Luk.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
He he wiesz ja jestem umówiony na rozmowe z tymi kolesiami http://moto.allegro.pl/automatyczna-skr ... 41822.html mam do nich blisko a po za tym jak on przez tel mówił ma leżeć jedna taką skrzynie z rozj........nym mechanizmem i sam klepał że auta te maja słaby mechanizm różnicowy.
Ja ASB nie naprawiam sam i dlatego skorzystam z podpowiedzi a być może z usług doświadczonych w tym zobaczymy
Ja ASB nie naprawiam sam i dlatego skorzystam z podpowiedzi a być może z usług doświadczonych w tym zobaczymy