Stuki i "wycie" ze skrzyni

Artek
Posty: 37
Rejestracja: 23 lut 2009 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Stuki i "wycie" ze skrzyni

Post autor: Artek » 23 lut 2009 09:17 pm

Witam wszystkich (to mój pierwszy post na tym forum)

Zaobserwowałem w moim jeżdżącym "zestawie wypoczynkowym";)
dwa niepokojące objawy. Pierwszy to ciche "wycie", albo raczej "jęczenie" podobne do dźwięku starych kół zębatych z prostymi zębami.
Pierwszy raz ten dźwięk się pojawił po ostrej miejskiej jeździe, potem coraz częściej. Na zimnym silniku też, najbardziej słychać na 1 biegu.

Drugi objaw, który wydaje mi się dziwny, to szarpnięcie i odgłos uderzenia po gwałtownym puszczeniu gazu przy przyspieszaniu. Olej ma 20tyś.- nie znam nazwy. Był z beczki, czerwony. Sorry, że piszę jak blondynka, ale jeśli chodzi o moja wiedzę to niewiele mi do niej brakuje ;)

Co o tym panowie sądzicie ? Jechać do serwisu ?- tylko tam mi zrobią "pranie mózgu" i wymienią wszystko- tego się boję :(

irtom
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2008 10:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irtom » 23 lut 2009 09:33 pm

czy to wycie słychać na jałowym biegu, jak tak to czy z rana jak zimny mocniej to słychać?

co do objawów stukania przy gwałtownym dodawania i odpuszczaniu gazu to stawiał bym na
mechanizm różnicowa jak FWD
mosty jak AWD
mocowania silnika i skrzyni FWD AWD

miałem tak w voyagerze że chcieli mi remontować całą skrzynie a wystarczyło wymienić tylko mechanizm różnicowy w niej.

jeszcze może być podpora wału - ale przy tym przeważnie są wibracje przy jakiś prędkościach

pamiętać trzeba że olej to nie tylko skrzynia biegów silnik jest jeszcze mechanizm różnicowy, i mosty

Artek
Posty: 37
Rejestracja: 23 lut 2009 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artek » 23 lut 2009 09:55 pm

[quote="irtom"]czy to wycie słychać na jałowym biegu, jak tak to czy z rana jak zimny mocniej to słychać?

Na jałowym- nie, ale np. dzisiaj z rana bardziej. Jak się rozgrzał to się wyciszył

co do objawów stukania przy gwałtownym dodawania i odpuszczaniu gazu to stawiał bym na
mechanizm różnicowa jak FWD

Tak to FWD. Stukowi, a raczej walnięciu towarzyszy szarpnięcie. Tak jak bym w manualnej skrzyni zredukował, nie dodał gazu i puścił gwałtownie sprzęgło

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 lut 2009 10:55 pm

a jak skręcasz na maxa to nic nie terkota w kołach ?
bo to jeszcze z tym pukaniem to mogą, być krzyżaki albo wybite gumy wahacza
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Artek
Posty: 37
Rejestracja: 23 lut 2009 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artek » 23 lut 2009 11:07 pm

Przy skręcie jest ok. Po prostu puszczam gaz i zamiast płynnie zwolnić, to czuć jakby uderzenie wielkim gumowym młotem i szarpnięcie 0,5 s

A stuki są swoja drogą w zawieszeniu, ale to inna bajka

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 lut 2009 11:16 pm

możesz jeszcze kogoś poszukać ze skanerem, i zobaczyć co do powiedzenia ma komputer skrzyni biegów, albo podjechać i podpiąć się do kompa w ASO
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Artek
Posty: 37
Rejestracja: 23 lut 2009 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artek » 23 lut 2009 11:26 pm

Chyba masz rację, podepnę się gdzieś do kompa, bo niema co zwlekać. Potem będzie jeszcze gorzej.
Dzięki za podpowiedzi.

irtom
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2008 10:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irtom » 24 lut 2009 08:28 pm

podejrzewam że na kompie nic nie wyjdzie, bo w pacifice skrzynia wywala błąd na desce i świeci kontrolka silnika. W voyagerze właśnie tak było że waliło przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Wielu "speców" od skrzy? mówiło że trzeba zwalać skrzynie i robić koszt ok 2500-3000tyś zł. Ale w ko?cu znalazł się taki który wytłumaczył, że jeżeli skrzynia to są poślizgi i na kompie wyskakuje różnica w prędkości wejściowej i wyjścowej. Kazał zmienić mechanizm różnicowy tak zrobiłem i po problemie, koszt niski bez zrzucania skrzyni.
Nie wiem jak w pacifice ale na 99% jest osobne smarowanie machanizmu różnicowego, i trzeba pamiętać o zmianie oleju w nim.

Artek
Posty: 37
Rejestracja: 23 lut 2009 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artek » 24 lut 2009 08:42 pm

Dzięki irtom

Ta wymiana dotyczy też pacy FWD ? A może ktoś wie, gdzie znajdę parametry i potrzebną ilość oleju, bo znalazłem tylko do tylnego mostu.

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 24 lut 2009 08:43 pm

Trafna uwaga, w czwartek jestem umówiony na wymianę oleju , wchodzi tam podobno 1 litr, a nasze autka mają ten mechanizm bardzo wrażliwy. Ja mam podobne objawy , przy ostrej jeżdzie , gdy zdejmuję nogę z gazu, czuję walnięcie , bardzo mnie to niepokoiło gdyż olej w skrzyni już zmieniałem , a okazało się że to sprawka mechanizmu. Jak wymienię olej to opiszę czy objawy ustąpiły.

irtom
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2008 10:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irtom » 25 lut 2009 05:50 pm

Co najgorsze sama zmiana oleju przy już zużytej przekładni różnicowej nic nie da. Za późno zęby już się starły i jest zbyt duży luz. W tylnych mostach reguluje się to za pomocą odpowiednich podkładek dystansowych ale w przekładni zabudowanej razem z ASB to chyba nie przejdzie.


Ale ciekawi mnie jak jest w AWD. Tam chyba nie ma mechanizmu różnicowego zabudowanego z ASB.
Po prostu mamy (nie wiem jak to się nazywa) przedni rozdzielacz napędów wraz z mechanizmem różnicowym {przedni most} i tylny most(też z mechanizmem różnicowym)

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 25 lut 2009 07:07 pm

[Ale ciekawi mnie jak jest w AWD. ]

PDF z fiszkami strona 235 skrzynia
Power Transfer Unit na stronie 238
Dyferencjał strona 227
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Artek
Posty: 37
Rejestracja: 23 lut 2009 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artek » 03 mar 2009 07:04 am

Kwinto_HK pisze:Trafna uwaga, w czwartek jestem umówiony na wymianę oleju , wchodzi tam podobno 1 litr, a nasze autka mają ten mechanizm bardzo wrażliwy. Ja mam podobne objawy , przy ostrej jeżdzie , gdy zdejmuję nogę z gazu, czuję walnięcie , bardzo mnie to niepokoiło gdyż olej w skrzyni już zmieniałem , a okazało się że to sprawka mechanizmu. Jak wymienię olej to opiszę czy objawy ustąpiły.
Czy już po zabiegu ?, bo ja jestem na etapie rozkminiania, gdzie tam się zmienia olej :D

Kwinto_HK
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2009 08:14 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: Kwinto_HK » 03 mar 2009 07:11 am

mechanizm różnicowy jest z boku skrzyni biegów, jest on "dokładany" do skrzyni gdy mamy napęd AWD , bo skrzynie mamy takie same jak z przednim napędzie . Wlew widać po zdjęciu przedniego prawego (od strony pasażera) koła , olej przychodzi taki sam jak do drugiej części tylnego mostu, czyli przekładniowy 75W90. Po wymianie nie miałem jeszcze okazji poszaleć , ale mam wrażenie jak by było lepiej, jedyne szarpnięcia to przy zmianie z "P "na "N" , ale to naturalne.

Artek
Posty: 37
Rejestracja: 23 lut 2009 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artek » 03 mar 2009 09:01 am

Kwinto_HK pisze:mechanizm różnicowy jest z boku skrzyni biegów, jest on "dokładany" do skrzyni gdy mamy napęd AWD , bo skrzynie mamy takie same jak z przednim napędzie . Wlew widać po zdjęciu przedniego prawego (od strony pasażera) koła , olej przychodzi taki sam jak do drugiej części tylnego mostu, czyli przekładniowy 75W90. Po wymianie nie miałem jeszcze okazji poszaleć , ale mam wrażenie jak by było lepiej, jedyne szarpnięcia to przy zmianie z "P "na "N" , ale to naturalne.
To się nie zrozumieliśmy :) (bardziej ja). Moja paca to FWD. Natomiast wczoraj zalałem skrzynie Moparem po 20tys. (poprzedni był "beczkowy") i zauważyłem poprawę. Bardziej płynna zmiana biegów, zniknęły dziwne dźwięki i ciche wycie przy 80 km/h. Zastanawiam się, czy w ogóle nie zacząć zmieniać oleju co 20tys, bo autko więcej czasu kolibie się w warszawskich korkach.

Przy okazji zapytam się czy warto lać do skrzyni "syntezę", np. http://www.usa.istore.pl/sklep,2602,,,0 ... 733,0.html ?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 03 mar 2009 12:00 pm

"zacząć zmieniać oleju co 20tys"

kwestia sporna w instrukcji obsługi stoi taki zapis, że filtra i oleju w skrzyni się nie zmienia chyba że
auto pracuje jako limuzyna, taxi, ciąga przyczepy itp.
w tym przypadku zmiana jest co 96kkm, tak że bardziej trzeba pamiętać o napędach
Power Transfer Unit 24 000 km
Overrunning Clutch 36 000 km
Rear Carrier 36 000 km

tak, że jak byś zmieniał olej w skrzyni co dwie zmiany oleju w silniku to wg instrukcji jest aż nad to :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Artek
Posty: 37
Rejestracja: 23 lut 2009 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artek » 03 mar 2009 02:45 pm

Nie doczytałem instrukcji, ale jeździłem z campingiem więc pretekst do wymiany był ;)

A reszta "wymian" nie dotyczy FWD

mirgd
Posty: 93
Rejestracja: 29 gru 2008 09:08 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: mirgd » 15 kwie 2009 01:58 am

Panowie, w waszej rozmowie pojawił się problem słyszanego w tle "wycia". Jest to ciche i bardzo wkurzające. Pojawia się wyłącznie przy wciśniętym pedale gazu (przy dodawaniu gazu). Auto 3,5 AWD, mam od miesiąca, licznik wskazuje 65 tys km. Czy wymiana oleju w skrzyni załatwi sprawę?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 15 kwie 2009 05:49 am

jest takie powiedzenie co nie zabije to wzmocni, ale wymiana oleju to nie jest uniwersalna metoda naprawy, przy 65 tys ten olej jest jak nowy pewnie, co prawda nie jest to duży koszt ale szukał bym gdzie indziej, typowym objawem było by wycie w danych prędkościach poruszania się, np od 40 do 90 albo powyżej 100, a Ty piszesz, że pojawia się to przy dodawaniu gazu, osobiście nie mam pomysłu co to może być, może ktoś na forum coś wymyśli

zyga

Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 15 kwie 2009 09:08 pm

zyga pisze:"zacząć zmieniać oleju co 20tys"

kwestia sporna w instrukcji obsługi stoi taki zapis, że filtra i oleju w skrzyni się nie zmienia chyba że
auto pracuje jako limuzyna, taxi, ciąga przyczepy itp.
w tym przypadku zmiana jest co 96kkm, tak że bardziej trzeba pamiętać o napędach
Power Transfer Unit 24 000 km
Overrunning Clutch 36 000 km
Rear Carrier 36 000 km

tak, że jak byś zmieniał olej w skrzyni co dwie zmiany oleju w silniku to wg instrukcji jest aż nad to :)
myślę, że tutaj zyga jesteś w błędzie w mojej instrukcji strona 278 cyt:
Normal Usage - No service Required ( normalna eksploatacja nie wymaga wymian)
Severe Usage ( surowa, ciężka - np.auto pracuje jako limuzyna, taxi, ciąga przyczepy itp)
Power Transfer Unit 24 000 km
Overrunning Clutch 36 000 km
Rear Carrier 36 000 km

Oczywiście możemy się zastanowić, że to byłoby zbyt pięknie ( sam zmieniłem płyn w skrzyni aut) ale tak piszą :)
Luk.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 15 kwie 2009 11:07 pm

Administrator ma zawsze rację a jeśli nawet to też a sprawdza czujność innych

a teraz proszę napisz gdzie się mylę .... bo ja widzę, że cytowana moja wypowiedź jest prawie taka sama jak Twoja wersja tłumaczenia instrukcji i nie bardzo rozumiem o co chodzi, może jestem przemęczony ......
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

BettiB84
Posty: 86
Rejestracja: 17 mar 2009 09:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BettiB84 » 01 maja 2009 10:05 pm

Czytam i czytam i widze, ze mam spore braki.... :(
Do sedna: tez slysze jakies "wycie " w skrzyni, szczegolnie w zimie dalo sie slyszec i to glownie jak samochod stal na dworze, i byl bardzo "zimny". Wiec nasuwa mi sie mysl ze powinnam wymienic ten dyferencjal - i oczywiscie olej w skrzyni.
Oczywiscie, jak wiadomo wszem i wobec - jestem tylko zwykla kobieta, wiec prosze o pomoc i napiszcie gdzie ten "bajer" najlepiej zamowic?? Szukac po serwisach, czy moze jakies "tansze" miejsce ktos zna?
:wink:

BettiB84
Posty: 86
Rejestracja: 17 mar 2009 09:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BettiB84 » 01 maja 2009 10:35 pm

no ja zerkalam gdzies z miesiac ( :rolf: ) temu i bylo na stalce od skrzyni w polowie - o ile tam sie to sprawdza....

zbyhol
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2009 09:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: zbyhol » 11 maja 2009 01:20 am

Kwinto_HK pisze:mechanizm różnicowy jest z boku skrzyni biegów, jest on "dokładany" do skrzyni gdy mamy napęd AWD , bo skrzynie mamy takie same jak z przednim napędzie . Wlew widać po zdjęciu przedniego prawego (od strony pasażera) koła , olej przychodzi taki sam jak do drugiej części tylnego mostu, czyli przekładniowy 75W90. Po wymianie nie miałem jeszcze okazji poszaleć , ale mam wrażenie jak by było lepiej, jedyne szarpnięcia to przy zmianie z "P "na "N" , ale to naturalne.
Witam
Mam pytanie gdzie w 3,5 - 4x4 jest mechanizm różnicowy ? właśnie jestem po wymianie wszystkich olejów tj. silnik, wspomaganie, skrzynia , przedni most , tylni most , i coś co traktowałem jak mechanizm różnicowy zaraz przed tylnim mostem to jest to ?
Pozdrawiam

rafcio pacyfa
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2009 08:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: rafcio pacyfa » 22 maja 2009 09:41 pm

witam serdecznie.mam problem ze stukami ale przy zmianie przód tył. myślałem że to przeguby. Byłem w serwisie w Poznaniu i stwierdzili że to reduktor. We wtorek będę wymieniał jak co to napiszę.A TERAZ z innej beczki nie wiem czy tu mogę ale szukam pilota do dvd.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 22 maja 2009 09:51 pm

rafcio pacyfa, najpierw przywitaj sie w odpowiednim dziale a odnośnie pilota to napis w dziale ogłoszenia , może ktoś ma na zbyciu

gruchol
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2009 08:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gruchol » 24 maja 2009 10:08 pm

rafcio pacyfa,
I jak tam zmienili CI reduktor?? Miales takie stuki jak wbijales z R na D i z D na R lub N?? Mi na zimnym jeszcze spoko ale na cieplym cos wlasnie wali jak zmieniam kierunek jazdy.. I tak przy 90 na dodanym lekkim gazie cos delikatnie chyczy jak by dyfer.. Zastanawiam sie czy to nie luz na talerzu i walku atakujacy w reduktorze...;/
Ostatnio zmieniony 25 maja 2009 06:50 am przez gruchol, łącznie zmieniany 1 raz.

rafcio pacyfa
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2009 08:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: rafcio pacyfa » 27 maja 2009 09:46 pm

Nareszcie mi nic nie stuka. Mam wymieniony reduktor skrzyni biegów. W serwisie w Poznaniu jednak mieli racje.Olej w skrzyni wymieniony więc tylko śmigać.W sobotę wybieram się na jazdę testową do Chorzowa na MONSTER JAM. Może się ktoś wybiera mozna by się spotkać i pogadać .

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 27 maja 2009 10:08 pm

W sobotę wybieram się na jazdę testową do Chorzowa na MONSTER JAM. Może się ktoś wybiera mozna by się spotkać i pogadać .
napisz posta w tym dziale może uda Ci sie kogos spotkać

viewtopic.php?t=301&highlight=wybieram+sie

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 19 cze 2009 11:52 pm

Koledzy od jakiegos czasu zauwazylem lekie stukanie.Moje pierwsze odczucie to pomyslalem ze moze ktorys przegób.Bardzo to przypomina walniety ale przy maxymalnym skrecie,a u mnie to sie pojawia nawet przy lekkim :( Dzis jednak osluchalem dokladniej i te odglosy dochodza z srodka auta jak by z reduktora.Czy ktos moze mial podobnie lub orientuje sie co to moze byc.O ile sie znam to wewnetrzne przegoby tak nie pykaj.

Jeszcze jedno co moge dopisac to to pykanie pojawia sie nie zaleznie czy skrecam w lewo czy w prawo :(

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 20 cze 2009 07:41 am

kolego mam to samo czy do przodu ruszam czy w tył dzwoniłem do gości od przegubów i oni stwierdzili że jeśli osłonki przegubów są całe to nie są walniete przeguby tylko synchronizator skrzyni ,narazie nic nie robiłem(brak czasu)

gruchol
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2009 08:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: gruchol » 20 cze 2009 09:07 am

Panowie ja juz troche przerabiam ten temat, nawet juz siedzialem pod autem i sluchalem co tak stuka :( Ewidetny stuk pochodzi z "reduktora".. Nie mialem go czasu wyjac i rozbrac, ale napewno przyjdzie ten dzien...
Podejrzewam, ze gdzies pojawil sie luz i stuka nam miedzy talerzem a walkiem atakujacym.
Przydal by sie gdzies schemat budowy to by mozna zaczac gdybac co sie dzieje..

Spradzwdzcie sobie czy tak w okolicach 85-95km/h na lekkim gazie slychac lekkie buczenie..

Wymiana oleju nic nie pomaga, zastanawiam czy nie spróbowac troche gestszego oleju??
Ostatnio zmieniony 20 cze 2009 09:12 am przez gruchol, łącznie zmieniany 2 razy.

rafcio pacyfa
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2009 08:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: rafcio pacyfa » 20 cze 2009 10:28 am

witam.ja jestem po wymianie reduktora i cisza. stuki były tylko przy ruszaniu. rozebrałem swój i na oko to nic nie widać żeby było coś zepsute tylko minimalny luz na łożyskach i mogło się kantować jak już weszło w swoje miejsce bylo ok.

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 20 cze 2009 02:52 pm

Rafcio jakie koszty tego reduktora i wymiany.

orzeł
Posty: 482
Rejestracja: 30 mar 2009 11:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: orzeł » 20 cze 2009 11:00 pm

witaj widziałem używany na allegro za jakieś 800zł http://www.allegro.pl/item663637205_red ... _2005.html pozdrawiam
są samochody i była pacifica

rafcio pacyfa
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2009 08:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: rafcio pacyfa » 21 cze 2009 08:01 pm

koszt reduktora 1800zł. w serwisie w POZNANIU 5000 w STANACH 1800$ + przesyłka cena aktualna od kuzynki.

siasiu
Posty: 7
Rejestracja: 09 paź 2009 12:07 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: siasiu » 09 lis 2009 11:08 pm

witam serdecznie.przy skreconych kolach na maxa w lewo lub prawo,mam problem ze stukami,ale przy ruszniu przód i tył,przeguby wymienione czy to jest cos ze skrzynia?
Daniel

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 09 lis 2009 11:58 pm

siasiu pisze:witam serdecznie.przy skreconych kolach na maxa w lewo lub prawo,mam problem ze stukami,ale przy ruszniu przód i tył,przeguby wymienione czy to jest cos ze skrzynia?
Kolego czesty przypadek pacificy AWD :( reduktor daje o sobie znać
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

siasiu
Posty: 7
Rejestracja: 09 paź 2009 12:07 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: siasiu » 10 lis 2009 09:41 am

czy jest mozliwosc sprawdzenia ewentualnie naprawy reduktora czy musze wymienic na nowy
Daniel

KORNEL
Posty: 63
Rejestracja: 11 cze 2010 10:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KORNEL » 26 wrz 2010 07:41 pm

witam, mam pytanko jak z tym reduktorem jest? czy da się go naprawić? czy można jeździć z takimi objawami stukania przy ruszaniu? mam pacifice od 3m-cy i właśnie zaczęło mi to stukać jak możecie pomóżcie i powiedzcie co robić. z góry dzięki.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 26 wrz 2010 09:09 pm

KORNEL pisze:witam, mam pytanko jak z tym reduktorem jest? czy da się go naprawić? czy można jeździć z takimi objawami stukania przy ruszaniu? mam pacifice od 3m-cy i właśnie zaczęło mi to stukać jak możecie pomóżcie i powiedzcie co robić. z góry dzięki.
_________________
Kolego ja swoją pomykam od ponad 2 lat i albo zaczeło mi stukać lub stukało ( piszę tak dlatego że w środku tego u mnie nie słychać ) i tak jest cały czas. To jest takie delikatne stuki przy ruszaniu na skręconych kołach a na wprost nie i wcale to nie potęguje się. Najbardziej wyraźne stuki są po manewrowaniu w tył i przód bo jak do przodu cały czas to mogę ósemki robić i nić

KORNEL
Posty: 63
Rejestracja: 11 cze 2010 10:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KORNEL » 27 wrz 2010 10:46 am

czyli się nie przejmować tylko jeździć aż się zajeździ....

Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 01 paź 2010 08:29 pm

Juz ten temat był poruszany kilka razy; opisano też wersję , że pacifici w USA miały akcję serwisową w związku z duzym luzem w PTU ( reduktorze) ale większośc aut które jeżdźi u nas nie załapała sie na ta akcję :) więc mamy podobny problem.... jeździmy aż sie sypnie ( ja osobiście mam te objawy 2 lata i się nie potęgują ) padnie to wymienię na kolejną , naprawa przewyższa koszt kolejnej skrzyni PTU na allegro;
Luk.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 01 paź 2010 08:58 pm

Luk. pisze:kolejnej skrzyni PTU na allegro;
PTU to nie skrzynia tylko przystawka.

Luk.
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2009 09:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Luk. » 06 paź 2010 07:56 pm

Jeszcze przystawką tego nie nazywaliśmy Tedi :)
Goście wczesniej nazywali PTU cyt; reduktorem , skrzynią rozdzielczą a tym nie jest;
jest jednostką przenoszącą moc (o 90 stopni) z poprzecznej na wzdłóżną, nazwłałem ją skrzynią PTU i Tedi każesz mi to nazywać przystawką ? jak sie upierasz ..... to niech będzie przystawka do skrzyni biegów :)
pozdro i jest wesoło
Luk.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 06 paź 2010 11:46 pm

Luk. pisze:pozdro i jest wesoło
Hi hi określiłem to w swojej odpowiedzi że to jest PTU a przystawka napisałem tylko dlatego że kolega wyżej napisał że to jest skrzynia.Chciałem go sprostować że to nie jest skrzynia.
Ale wesoło być musi :)) flaszka za ubaw

KORNEL
Posty: 63
Rejestracja: 11 cze 2010 10:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KORNEL » 15 lis 2010 10:06 pm

U mnie chyba miarka się przebrała, to stukanie wkurza mnie coraz bardziej. Jak byście mieli to PTU albo mieli jakieś pewne źródło taniego zakupu tego to dajcie cynk...

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 15 lis 2010 10:16 pm

KORNEL pisze:PTU
Daj spokój z tym PTU ja tez z tym walczę i co raz bardziej jestem bliski stwierdzeniu że to mechanizm różnicowy w skrzyni biegów będę tam zaglądał bo mnie to tez wk.........a

KORNEL
Posty: 63
Rejestracja: 11 cze 2010 10:54 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: KORNEL » 15 lis 2010 10:23 pm

no to poczekam na Ciebie i zobaczymy co z tego wyjdzie, bo mnie wkurza jak ruszam z miejsca i najpierw jestem dumny z tego do jakiej fury wsiadam a później odjeżdżam ze spuszczoną głową bo strzela toto jak wóz drabiniasty...

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 15 lis 2010 10:27 pm

He he wiesz ja jestem umówiony na rozmowe z tymi kolesiami http://moto.allegro.pl/automatyczna-skr ... 41822.html mam do nich blisko a po za tym jak on przez tel mówił ma leżeć jedna taką skrzynie z rozj........nym mechanizmem i sam klepał że auta te maja słaby mechanizm różnicowy.

Ja ASB nie naprawiam sam i dlatego skorzystam z podpowiedzi a być może z usług doświadczonych w tym zobaczymy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”