Pomocy !!! Skrzynia biegów.

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Pomocy !!! Skrzynia biegów.

Post autor: raoaba » 24 lut 2011 06:36 pm

Witam.
Czy któryś z forumowiczów posiada informację na temat.
Jakie oprogramowanie do PC-ta pod ELM 327 który by w pełni obsłużył skrzynię w naszych packach chodzi o pełną diagnostykę (skrzynia 4-biegowa)

A powodem jest wyskakujący błąd P 0700 który pojawia się po ruszeniu 1-bieg OK 2-bieg Ok i jest problem z przejściem na 3-bieg przejdzie ale z szarpnięciem i następuje coś takiego jakby uślizg i jak uda się przerzucić na 4-biegu tez jest uślizg (zanim wcześniej nie przejdzie w tryb awaryjny na 3-biegu).
Odnośnie oleju to dziś wymieniałem bo podejrzewałem ze jest go mało. Po bagnecie nie było widać ale faktycznie był bardzo brudny.
Podczas wymiany zauważyłem mokrą belkę obok miski od strony przedniej. W poszukiwaniu zauważyłem wyciek na górnym wężu przy chłodnicy, czy to może jakiś objaw nadciśnienia???
Jeszcze jedno co za wiązka kabli idzie przy misce od strony przedniej bo miałem wrażenie jakby się przecierały o miskę.

Proszę o pomoc a w szczególności na pierwsze zdanie
Pozdrawiam Robert
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011 11:07 pm przez raoaba, łącznie zmieniany 1 raz.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 24 lut 2011 07:42 pm

Jakie oprogramowanie do PC-ta pod ELM 327 który by w pełni obsłużył skrzynię w naszych packach chodzi o pełną diagnostykę (skrzynia 4-biegowa)
coś mi się zdaje że nie obsłużysz tego czego chcesz tym interfejsem
bo potrzebujesz protokołu J1850

ja mam Scan Tool z http://www.autoenginuity.com/ ale raczej samym programem bez ich interfejsu nie ruszysz ale spróbować można

[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 19:47 ]
raoaba pisze:Podczas wymiany zauważyłem mokrą belkę obok miski od strony przedniej. W poszukiwaniu zauważyłem wyciek na górnym wężu przy chłodnicy, czy to może jakiś objaw nadciśnienia???
tu jest podobna sprawa opisana i to bardziej starość niż nadciśnienie
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=1442
raoaba pisze:Jeszcze jedno co za wiązka kabli idzie przy misce od strony przedniej bo miałem wrażenie jakby się przecierały o miskę.
od skrzynki bezpieczników na drugą stronę lampy wentylatory itd

w dziale warsztat jest o elektrozaworach skrzyni biegów
zobacz może tam trzeba szukać problemów
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 28 lut 2011 10:31 pm

Witam.
Dziękuje za sugestię właśnie jestem na etapie kupna zestawu naprawczego elektrozaworów i w związku z tym mam pytanie?
Czy różnią się zestawy i czy są różne typy do skrzyni A 604
http://midparts.com.pl/pl/p/A604-KOMPLE ... yginal/993
http://midparts.com.pl/pl/p/A604-KOMPLE ... o-Kits/992
http://www.samko.pl/sklep/a604-komplet- ... p-722.html
http://www.samko.pl/sklep/a604-komplet- ... p-720.html

Pozdrawiam

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 01 mar 2011 11:17 am

na uszczelnieniach TRANSTEC są składane skrzynie biegów
tak że to jest produkt używany na pierwszy montaż
A 604 to typ skrzyni biegów natomiast same zawory były do 99 i po 99 więc przed kupnem najlepiej zrobić foto i wysłać do sklepu żeby porównali
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 03 mar 2011 11:06 pm

Witam.
Jest większy problem :( po przeglądzie elektrozaworów brak wszystkich biegów :( tak jakby próbował lekko na wstecznym (minimalne bujnięcie) i jak przełączę na "D" to samo dodając gazu nic się nie zmienia, a przełączając na AUTOSTIC wyświetla 2 bieg i nie można przełączyć ani w górę ani w dół. Czujniki obrotów przeglądałem wydają się sprawne po podpięciu miernika jest wartość która się zmienia przesuwając obok jakiegoś metalu (tak mi się wydawało przynajmniej)

Czy biegunowość jest ważna przy montażu elektrozaworów ???
Jeśli tak to gdzie są jakieś oznaczenia bo nic nie widziałem na nich.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 04 mar 2011 12:51 am

tam są takie gumowe kapturki 4 sztuki
są lekko wklęsłe
dobrze je zamontowałeś ?
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 05 mar 2011 04:18 am

po naszej rozmowie poukładałem elektrozawory tak jak były odnośnie biegunowości (cudem przypadkowo oznaczone) lecz z głupiej ciekawości zamieniłem ich kolejność co za skutkowało tym że wsteczny się pojawił lecz do przodu nie było.
Nie jestem pewien ale gdzieś wyczytałem że one są kalibrowane każdy pod swoje gniazdo.

Moje działania na elektrozaworach skończyły się na zakupie nowego kompletnego zestawu za 540 PLN cena chyba dobra, ale bez efektu i tu załamka :( 1-jest 2-jest z oporami na 3 i ten sam uślizg na 3 i 4 :( jeszcze zdąży przerzucić kilka razy na 2 i w tryb awaryjny.
Wyskakujące błędy to: P0700, P0733, P0734 tak jak wcześniej :( czyli elektrozawory wyeliminowane z bólem dla mnie :(

Jak myślicie co dalej czyżby wymiana skrzyni na używkę (tańszy koszt) :( bo czytając o regeneracjach to nie zawsze wychodzą OK.
A może ktoś ma jakiś inny pomysł co możne być przyczyną???

ps. pod elektrozaworami w skrzyni od przodu są jakieś śrubki chyba od regulacji ciśnień na poszczególne zawory, ale tego nie ruszam bo całkiem się rozjedzie bez jazdy ;)

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 09 mar 2011 08:45 pm

Witam.
Ostatnio poczytałem na innych forach że przyczyną mogą być tłoczki znajdujące się w płycie i pod płytą pod miska olejową a szczególnie ich uszczelnienie.
Troszkę jeżdżąc zauważyłem że jeśli olej jest zimny czyli jak ruszam zaraz po odpaleniu to przez moment jest wyczuwalne prawie normalne "ciągnięcie" lecz zachwyt mija po kilkuset metrach.
Gdy ruszę i jedę na AUTOSTICU i zmieniam na 3-bieg z lekkim dodawaniem gazu czuć jakby ciągnęło ale tylko na prosty bez górki.
Tak jak pisałem na 1 i 2 biegu jest Ok bez uślizgu a z tego co wyczytałem to to biegi chodzą w parach 1 z 3, a 2 z 4.

Może podsuniecie jakieś pomysły bo w sobotę mam zamiar prowadzić dalsze działania na mej Pacifice i jak na razie nie dopuszczam myśli o wymianie skrzyni ;(
pozdrawiam

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 mar 2011 09:05 pm

Należysz do osobników więcej niż odważnych. Grzebanie w automatycznej skrzyni biegów wymaga sporej wiedzy a dobrze jeśli towarzyszy jej niejakie doświadczenie.
Sczerze, to niezależnie od tego co wiem o tych urządzeniach, ingerencję zawsze pozostawiam mechanikowi. I to nie pierwszemu lepszemu a takiemu co kuma o co chodzi w skrzyniach. Jeden mały błąd lub niedopatrzenie może zniweczyć wszelkie wysiłki.
Niezależnie od tego co napisałem trzymam kciuki i fajnie by było jak byś podzielił się wynikami eksperymentu.

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 09 mar 2011 09:20 pm

dzięki za otuchę ale w moim przypadku chyba nic nie tracę, w ostateczności i tak do wymiany czego bym nie chciał ;)

ps. po rozmowie tel z panem którego nr podałeś nie jestem szczęśliwy :( po opisie dolegliwości skrzyni prawdopodobnie remont :)
Pozdrawiam
Robert

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 09 mar 2011 11:14 pm

Lepiej otrzymać realną informację i będąc przygotowanym na złą sytuację usłyszeć później że jest lepiej niż wynikało z opisu, niż usłyszeć na wstępie że naprawa to pikuś a w trakcie dowiedzieć się, że wyniknęły nieprzewidziane okoliczności i koszt naprawy jest kilkukrotnie wyższy.
Znając człowieka, do którego dałem Ci namiary mogę powiedzieć, że informacje od niego są rzetelne i nie bywało u mnie tak, bym był po naprawie niemile zaskoczony albo zakresem koniecznej naprawy w stosunku do wstępnie określonego, albo jej finalnym kosztem.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 10 mar 2011 02:02 am

w dziale dane techniczne i katalogowe są fiszki ze skrzynia biegów
poszukaj kogoś z interfejsem bo wymiana wszystkich tarczek to będziesz miał trochę roboty

jak nie znajdziesz nikogo z interfejsem to daj znać

[ Dodano: Czw Mar 10, 2011 02:06 ]
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=590
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 10 mar 2011 08:41 pm

wielkie dzięki ale odnośnie fiszek to już je przeglądałem i raczej nie podejmę się naprawy skrzyni wraz z znajomym mechanikiem.

co miałeś na myśli odnośnie interfejsu bo do błędów to j/w mam ELM-a i widzi i kasuje chyba ze masz na myśli taki który zrobi dogłębną diagnostykę całej skrzyni ale niestety nie posiadam takiego.
Program AutoEnginuity mam tylko nie sprawdzałem czy pójdzie na ELM-mie.
jak nie znajdziesz nikogo z interfejsem to daj znać
co miałeś na myśli jeśli można ??
Pozdrawiam

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 12 mar 2011 12:45 pm

Witam.
Troszkę zmieniam temat.
Czy wiecie jak wyciągnąć skrzynię aby dużo nie rozbierać jakie są opcje i którą polecacie, może jest gdzieś opisane ale ja nie mogłem znaleźć
Pozdrawiam
Robert

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 12 mar 2011 01:50 pm

raoaba pisze:Czy wiecie jak wyciągnąć skrzynię aby dużo nie rozbierać
Kolego ja jeszcze nie wyjmowałem skrzyni z Pacificy ale z mojej oceny czeka cię wyjmowanie całego silnika wraz z skrzynią biegów. Dlatego że od dołu masz sanki i one ci nie pozwolą wysunąć samej skrzyni. A sam demontaż sanek raczej nie wchodzi w grę bo na nich leży silnik. Tedi

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 12 mar 2011 11:14 pm

to mnie nie pocieszyłeś ale mimo wszystko dzięki.
Może ktoś zna inne rozwiązanie ??? a może napisać nowy post odnośnie tego tematu może ktoś przerabiał

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 13 mar 2011 10:46 am

trzeba podwiesić silnik na wspornikach
odkręcić rozrusznik, zwrotnice, półosie,
zdemontować sanki, odkręcić ptu skrzynie wyjąć dołem
do góry nie wyjdzie

na @ wysłałem Ci instrukcję jak to zrobić

[ Dodano: Nie Mar 13, 2011 10:48 ]
a jeszcze trzeba odpiąć maglownicę

tak, że na cały wieczór jest robota

[ Dodano: Nie Mar 13, 2011 10:51 ]
raoaba,

poproś tych co wymieniali sanki niech napiszą Ci co i jak
się robi na PW to będziesz wiedział więcej

przekopiował bym Ci ale to poza forum były rozmowy więc nie chciał bym ich tu publikować
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 13 mar 2011 12:00 pm

Wielkie dzięki za materiał i poradę, a może wiesz kto wymieniał sanki lub gdzie jest to opisane bo ja mam jakieś problemy z wyszukiwaniem :)(z mojej winy)

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 13 mar 2011 01:17 pm

wiem kto wymieniał ale nie powiem
liczę tylko, że Ci da znać :):) i opowie jak było

procedura jest taka sama jak przy tym co dostałeś
trzeba odpiąć po kolei jak idzie
dolne wahacze
drążki kierownicze
maglownicę
łącznik przekładni kierowniczej
poduszki silnika
poduszka skrzyni biegów
przewody od maglownicy
chłodnicę

po wymianie sanek wskazane jest ustawienie zbieżności

jak wymieniamy sanki a nie mamy sprzętu, aby podwiesić silnik na błotnikach to najlepiej pod autem ustawić nowe sanki zdemontować co trzeba stare rozciąć i wyrzucić a nowe podnieść do góry wtedy nie ma problemu, że mamy podstęplowany silnik i nie ma jak wyciągnąć starych i wsadzić nowych

jak już na pewno będziesz wiedział ze wyciągasz to jeszcze spróbuj opuścić sanki na ostatni gwint szpilki i zobaczyć czy nie będzie na tyle miejsca żeby ja wytargać w inny sposób w serwisie też mówią, że przy wymianie poduszek trzeba ściągać sanki i dlatego to dużo kosztuje a wiadomo że nikt tego nie robi
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 06 lip 2011 04:12 pm

Witam.
Przepraszam za długie milczenie.
Temat ze skrzynią zakończył się wymianą na używkę, wiec myślę że powinien być zamknięty, a wszystkim służącym radą SERDECZNE DZIĘKI
Pozdrawiam Robert

djmartinez
Posty: 148
Rejestracja: 31 gru 2008 06:33 pm
Lokalizacja: Radzymin
Samochód: Pacifica 4.0 2008 LIMITED

Post autor: djmartinez » 12 lip 2011 10:11 pm

raoaba ile zapłaciłeś za wymianę skrzyni biegów pozdrawiam

raoaba
Posty: 133
Rejestracja: 24 cze 2009 10:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: raoaba » 13 lip 2011 11:04 am

Witam
Robiłem to w zaprzyjaźnionym warsztacie w Bełchatowie :) cena jaką podali przed wymianą to 300 PLN (bo jeszcze nie wiedzieli ile to roboty) ale podczas demontażu według mnie uszkodzili przednią poduszkę i poszło w koszty poduszki czyli 400 PLN.
Myślę że teraz by się już tak łatwo nie podjęli takiej roboty trwało to około 8h
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”