Skrzynia, szarpanie

Krzych
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2012 10:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Skrzynia, szarpanie

Post autor: Krzych » 27 lip 2012 10:48 pm

Witam.
Mam taki problem w swojej pacifice ze skrzynią 6 biegową.
Sytuacja wygląda następująco, jak się jedzie na jakimkolwiek biegu z niewielkim obciążeniem skrzyni (jednostajnie) bardzo często zaczyna się szarpanie odczuwalne jak by się jechało po tarce na drodze.
Nie wiem co to może być a dość martwi mnie taki stan.
Żadnych niepokojących dźwięków nie słyszałem i nadal nie słychać tylko ten dziwny obiaw.

Czyżby ślizgające się sprzęgło w konwerterze??

POMÓŻCIE
Krzych

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 27 lip 2012 11:25 pm

Krzych, najpierw regulamin dogłebnie potem dział lpg.Najpierw sie witamy pukamy potem szukaj a jest taka mozliwosc i znamy odpowiedz
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Krzych
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2012 10:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzych » 28 lip 2012 08:04 am

Ok sorki
Już robię to co powiedziałeś
A szukac szukałem i takiego tematu nie znalazłem
Krzych

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 lip 2012 03:05 pm

Krzych, poczytaj w dziale lpg szarpanie silnika 4.0
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Krzych
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2012 10:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzych » 28 lip 2012 10:28 pm

Ale to nie jest wina gazu i to w 100% bo na benzynie jest tak samo
obstawiam sprzęgło w skrzyni a dokładniej tzw konwerter
Krzych

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 28 lip 2012 11:39 pm

Ja sie nieupieram ale aby wyeliminowac gaz odłacz aku na noc rano podłacz odpal niech pochodzi na benzynce do właczenoa wentylatorow tylko powyłaczaj wszystko rdio klime nawiew i niech tak chodzi potem polataj na benzynce troche i zobaczysz czy objawy wystepuja nadal oczywiscie gazu nie właczamy
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 28 lip 2012 11:44 pm

posłuchaj kolego widlaka
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

Krzych
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2012 10:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzych » 28 lip 2012 11:45 pm

no tak rozumiem
Jak wyłączę akumulator to się zresetuje ustawienie skrzynia
Co do gazu to jeżdżę na gazie już ok 8 lat i odłączanie akumulatora niewiele zmienia ale jeżeli mówisz że jest choć cień szans to postaram się odłączyć akumulator jutro i zostawię go do poniedziałku do popołudnia i zobaczymy czy coś się zmieni :)
Krzych

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 29 lip 2012 12:02 am

Krzych, w kompie gazi nic sie nie zmieni skrzyni niestety tym tez nie zresetujesz ale mape benzyny ktora jest moze rozjechana przez zle ustawiony gaz naprawde polecam lektore zwiazana z gazem
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 30 lip 2012 03:40 pm

Krzych miałem podobne problemy z 6-cio biegową. Jest o tym szeroko na forumie. Szukaj. W wolnej chwili uzupełnię post linkiem. Tam jest też opisane jak ja sobie z tym poradziłem. :evil:
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Krzych
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2012 10:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzych » 30 lip 2012 04:09 pm

Wiem że jest sporo ale inne są przypadki
U mnie jest prawdopodobnie sprzęgło a może wystarczy nowy soft do skrzyni hmm jeszcze to jest do potwierdzenia dlatego tu napisałem aby się was podpytać jak myślicie
Krzych

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 31 lip 2012 06:10 pm

Krzych pisze:....wystarczy nowy soft do skrzyn.....i
tak często wystarczy zrobić flasha, w moim przypadku skutek był natychmiastowy, do tego jeszcze sporo roboty z lpg. Jednak flash skrzyni wiele zmienił na plus. Wtedy koszt w ASO ok. 360pln.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Krzych
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2012 10:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzych » 31 lip 2012 06:31 pm

W tej sprawie jadę do dwóch warsztatów
Jeden to
http://www.ediparts.pl/kontakt.php
drugi
http://www.midparts.pl

Jak myślicie warto czy może to jacyś partacze??
Krzych

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 lip 2012 07:56 pm

Krzych,
Jak widzę koledzy z forum swoje a Ty swoje.
Zrób jak uważasz, choć pomysł z resetem ECU, flashem SB wydaje mi się najbardziej rozsądny. Skoro masz wersję 4,0 a więc 2007+ (rocznik nie wynika z profilu więc muszę się domyślać) to powiem, że w mojej 2007 rzecz jasna po lifcie, zaraz jak sprowadziłem i trafiła do ASO Skaczkowski, pierwszą rzeczą jaką zrobili to był właśnie flash skrzyni. Do tej pory jeżdżę (zrobiłem w ciągu półtora roku ca' 80.000km i obecnie mam ok 140.000) i żadnych szarpnięć żadnych wątpliwych sytuacji - jeździ jak powinna.
Skoro chcesz się wybrać do nieznanych mi (wszystkich znać nie muszę i nie zamierzam) magików od skrzyń to stawiam na następujący scenariusz:
Ty im powiesz jakie są objawy, co o tym sądzisz, jaka jest Twoja diagnoza, zrobicie krótką jazdę techniczną, w czasie której potwierdzą Twoją najczarniejszą wersję, a jak będziesz zostawiał samochód w celu naprawy jeszcze dodadzą, że co faktycznie jest to się okaże jak rozbiorą. A wówczas choćby z racji rozsądku pójdą zestawy tarczek, łożysk, jakiś kosz, może zawory i przy odbiorze zrobisz duże oczy widząc rachunek - duże - bo mały nie będzie. Remont automatycznej skrzyni biegów nie należy do tanich.
I tak na koniec mojej wypowiedzi. Jak będziesz się z nimi kontaktował zadaj pytanie jakim olejem zalewają skrzynie biegów po remoncie. To powie bardzo dużo o samym warsztacie. Jestem prawie pewien że nie wspomną o oleju ATF +4 Mopara choć chciałbym się mylić. Znam renomowany żeby nie powiedzieć słynny na rynku zakład w tej branży co każdą skrzynię po remoncie zalewa bodaj LOTOSEM z beczki. Tak jest w praktyce niezależnie od tego czego dowie się klient. Ciut psychologii może ostudzi Twoje zapędy remontowe i skłoni Cię do pójścia prostszą, krótszą, tańszą i prawdopodobnie bardziej skuteczną drogą. Jak nie ma potwierdzonej potrzeby grzebania w skrzyni to zwyczajnie jej się nie rusza.
Ale jak zawsze wybór jest Twój - co zdecydujesz - za to zapłacisz.
Powodzenia

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 31 lip 2012 10:13 pm

Vojciu pisze:
Krzych pisze:....wystarczy nowy soft do skrzyn.....i
tak często wystarczy zrobić flasha, w moim przypadku skutek był natychmiastowy, do tego jeszcze sporo roboty z lpg. Jednak flash skrzyni wiele zmienił na plus. Wtedy koszt w ASO ok. 360pln.
Vojciu a po co robiłeś flasha skrzyni? co się działo?

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 01 sie 2012 08:54 am

PelEe, nie martw się tą zmianą softa do naszych go niestety nie ma możesz jedynie sobie lerna zrobić i to wszystko :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 01 sie 2012 04:30 pm

Ano objawy były takie, jak opisywane tu w tym poście.
Odsyłam wszystkich do lektury: http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=954

:?:
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Krzych
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2012 10:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Finał naprawy

Post autor: Krzych » 16 wrz 2012 10:27 am

Witam.
Skrzynia została ogarnięta osobiście przez zemnie i mojego kolegę.
Kolega robi od razu manuala jak się wyjmuje skrzynię krok po kroku w pacifice z silnikiem 4.0 (nie jest to całkiem proste, bo jest sporo śrub które są nieźle zakamuflowane i ciężko się do nich dobrać). Jak manual będzie gotowy to dam znać.
Cała zabawa ze skrzynią wyglądała następująco.
Odwiedziłem kilka warsztatów zajmujących się naprawą skrzyń biegów takich jak ediparts, midparts i kilka mniej znanych.
We wszystkich warsztatach uzyskałem odpowiedź, że trzeba rozebrać i się dopiero zobaczy, po prostu super profesjonalizm. Ceny naprawy były określane w dość dużej rozpiętości cenowej, powiedzmy od 3000 do 7000zł. W końcu udało mi się znaleźć warsztat (w Nadarzynie, nie pamiętam nazwy) w którym gościu nie ukrywał tego co pokazuje komputer, wręcz wszystko dokładnie mówił co tam widzi i wyszło że konwerter ma problemy z zapięciem się na sztywno, a w momencie próby zapięcia sprzęgła mechanicznego zaczynało szarpać samochodem. Koszt diagnozy 100zł. Więc diagnoza postawiona wcześniej przez mojego kolegę się potwierdziła.
Skrzynie wyciągnęliśmy a konwerter zawiozłem do firmy SAMKO, która go zregenerowała za 680 zł. Skrzynia została założona do samochodu i wszystko śmiga aż miło.
Koszt całej zabawy, czyli odwiedzenie kilku warsztatów w których byłem na diagnozach, olej, regeneracja konwertera i 2 dni roboty (wynajęcie podnośnika) wyniosła 1400 zł.
Co do warsztatów, które się zajmują skrzyniami są nastawione na naciąganie klientów na sporą kasę.

Jak ktoś będzie miał jakieś pytania piszcie, jak będę umiał to pomogę
Krzych

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 16 wrz 2012 02:39 pm

[shadow=white]Krzych[/shadow]
Cóż mogę powiedzieć, zaoszczędziłeś sporo kasy dzięki swojemu sprytowi i jest to lekcja dla innych.
Gratuluję. ;)
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 16 wrz 2012 11:54 pm

Krzych,
Potwierdziłeś tezy wcześniej stawiane na forum w odniesieniu do ASB.
Gratulacje z osiągnięcia celu. Twoje doświadczenie jest bezcenne - za wszystko inne zapłacisz wiesz czym ;)
Jak się pokaże manual z przyjemnościa stawiam flaszkę. Niech służy wszystkim potrzebowskim. mam na myśli rzecz jasna manual, choć podobnie można podejść i do flaszki :mrgreen:
Pozdrawiam
Mariusz
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Krzych
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2012 10:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Manual

Post autor: Krzych » 07 paź 2012 07:41 pm

Poniżej znajduje się link do zrobionego prze mojego kolegę manuala na temat wyjmowania skrzyni biegów w Chrysler Pacifica 4.0 AWD

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286347921

Pozdrawiam
Krzych

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 07 paź 2012 09:55 pm

Krzych,
Gratuluję profesjonalnego podejścia i rzetelnej roboty.
Nie tylko dlatego że obiecałem ale szczególnie z takiego powodu że zasłużyłeś stawiam flaszkę.
Przepraszam, że nie jako pierwszy, ale Krzysztof wyprzedził mnie w postawieniu tej flaszki Krzysztofowi.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 08 paź 2012 01:43 am

Krzych pisze: zrobionego prze mojego kolegę manuala na temat wyjmowania skrzyni biegów w Chrysler Pacifica 4.0 AWD
Krzych zapytaj kolegę czy możemy sobie owy tekst z fotami skopiować do nas
oczywiście z adnotacją skąd pochodzi i kto jest autorem.
My mamy kącik samochodów amerykańskich :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Krzych
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2012 10:25 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Krzych » 08 paź 2012 09:43 pm

zyga pisze:czy możemy sobie owy tekst z fotami skopiować do nas
oczywiście z adnotacją skąd pochodzi i kto jest autorem.
Możemy, nawet bez pierwszej linijki :).
Niech się komuś przyda.
Krzych

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 09 paź 2012 09:49 am

Kawał zarąbistej roboty, i naprawa samodzielna ASB, i manual. Rewelacja.
:light:
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 30 mar 2016 08:16 pm

Panowie, jest gdzieś jeszcze dostępny ten manual?
Dopadła mnie identyczna przypadłość (a raczej po wyeliminowaniu wszystkich innych możliwości, się potwierdziła).
Pytanie laika, jak wymienię konwerter (zregeneruję) to muszę wymieniać olej w ASB jak był wymieniony jakieś 300km temu. Olej był czysty i brak opiłków.
I kolejne pytanie, polecacie jakiś zakład w małopolsce który zajął by się regeneracją konwertera? Znalazłem firmę w Krakowie http://www.auto-mat.com.pl/kontakt , ktoś ją zna?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 31 mar 2016 09:14 pm

dexus pisze:Znalazłem firmę w Krakowie http://www.auto-mat.com.pl/kontakt , ktoś ją zna?
ja u nich regenerowałem konwerter do swojej pacy jak wymieniałem skrzynię. 450zł i zrobione w 4h.

a jakie dokładnie masz objawy?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 01 kwie 2016 08:14 am

W momencie zapięcia Lock-Up auto dostaje drgawek ;)
Czasami przy zapinaniu Lock-Up nie może się zdecydować jakie obroty. Dodatkowo przy jeździe z niskimi obrotami czasami wpada w takie wibracje jakbym jechał po tych malowanych pasach "antyśpiochach"
Problem nie występuje przy dynamicznym przyspieszaniu oraz jeździe z prędkościami pow 100km/h.
Skrzynia zmienia biegi płynnie i bez szarpnięć.
Poduszki wszystkie nowe, olej wymieniony, wg wszystkich opinii konwektor

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 01 kwie 2016 12:07 pm

dexus, a pamiętasz takie posty gdzie packi po 2007 r z silnikiem 4.0 wpadały w wibracje przy równej jeździe, były takie problemy i nie był to problem skrzyni, a montażu i strojenia LPG
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 01 kwie 2016 04:23 pm

Tak, pamiętam. Czytałem, jednak zrobilem ze 300 km z wypiętym lpg i resetem aku i dalej jest to samo.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 01 kwie 2016 08:29 pm

Panowie a takie pytanie do tych co faktycznie mieli problem z konwerterem, czy po pojawieniu się problemu w TCM zapisywał się jakiś błąd?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 13 kwie 2016 07:42 am

Taka mała ciekawostka - uszczelniacz konwertera w ASO Zasada Kraków kosztuje 11zł!! (ceny na allegro i sklepach internetowych 30-60zł)

koneffka
Posty: 33
Rejestracja: 27 sie 2015 04:35 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: koneffka » 15 kwie 2016 04:29 pm

Czy taki uszczelniacz coś daje? POzdr

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 16 kwie 2016 09:23 am

koneffka pisze:Czy taki uszczelniacz coś daje? POzdr
No daje, uszczelnia układ i olej nie wycieka na zewnątrz, ale jeśli pytasz czy coś pomoże w kwestii poszarpywania konwertera to nic.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 28 kwie 2016 08:11 am

Niby wymienione, niby ok, ale zaobserwowałem że na starym konwerterze auto mi w tył nie uciekało (na górkach). W tych samych miejscach dawniej auto stało bez hamulca, teraz ucieka.
Sakramentalne pytanie:
Czy tak być powinno?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 kwie 2016 10:24 pm

dexus pisze:Czy tak być powinno?
Po wymianie konwertera zrobiłeś skanerem quick learn i reset pressure lines?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 29 kwie 2016 07:03 am

EEEEEEEEE........ nie.
Czyli czeka mnie wizyta w ASO?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 29 kwie 2016 02:52 pm

E nie konieczne ASO, Znajdź kogoś ze snap on.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

kiniol
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut 2012 09:04 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kiniol » 13 sie 2016 09:36 pm

Witam, niestety nie ma forum, na którym opisywane są sprawnie i wyczerpująco przypadki i wypadki mojego auta, więc pozwolę sobie zapytać tu, gdyż silnik i skrzynia są te same. (IMO) :8
W moim Dodge Grand Caravanie 4,0 z 2008 roku mam taki efekt. Skrzynia przy bardzo małym obciążeniu załącza 6 bieg już przy prędkości 70km/h, obroty silnika spadają do 1100-1200. Wtedy odczuwalne bywają delikatne szarpnięcia. Wymieniany był teraz rozrząd i akumulator został odłączony na jeden dzień. Czy tzw. Quick learn coś da? Czy jest coś takiego jak podniesienie progu załączania 6 biegu z poziomu oprogramowania?
Pozdrowienia dla właścicieli Pacyfik :D

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 13 sie 2016 09:54 pm

kiniol pisze:obroty silnika spadają do 1100-1200. Wtedy odczuwalne bywają delikatne szarpnięcia
Instalacja LPG jest? Jeśli tak to czy dzieje się to tylko na LPG?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

kiniol
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut 2012 09:04 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kiniol » 13 sie 2016 10:19 pm

Nie, nie ma instalacji. Z przebiegiem jest też dość dziwna sprawa. Auto przyjechało z Danii i w tamtejszym "Cepiku" widnieje z przebiegiem 153.000km. Mam pełną dokumentacje serwisową gdzie wszystkie naprawy wykonywane są wg. "km". Serwisowany był w jednej firmie przez całe swe życie. Jadąc na początku lipca A4 liczyłem słupki i wychodziło 10 słupków na jedno przeskoczenie drogomierza... Potem wykonałem wymianę rozrządu i takie tam... W tym czasie akumulator był odłączony. Wczoraj jechałem do Piły i znów liczyłem słupki... i tu szok, wychodzi 16 słupków na jeden przeskok drogomierza :O :O :O . czy coś jest ze mną nie tak?
Wychodzi na to, że drogomierz pokazuje w milach... a przez cały czas był serwisowany przez autoryzowany serwis z Danii wg. kilometrów!!! Czyli nie wiem czy ma przejechane 150.000mil czy 150.000km... :/

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 14 sie 2016 09:53 am

kiniol, kliknij na przycisk US/M koło zegarka i przełączy ci wyświetlanie z mil na km a będziesz to wiedział po tym że na szybkościomierzu zmieni się jednostka z MPH na km/h

Obrazek

W pacach włączenie lock up na 6 biegu następuje przy osiągnięciu 85km/h i około 1700-1800RPM. Na początek do sprawdzenia świece i cewki.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

kiniol
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut 2012 09:04 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kiniol » 14 sie 2016 11:09 am

W skrzyni 62te w Dodgu biegiem bezpośrednim jest 5 bieg. Świece są nowe, chyba pojadę z tym sposobem naliczania przebiegu do serwisu. To auto jest w zbyt dobrym stanie jak na ewentualne 250.000km... Pewnie mi powiedzą czy jest możliwość podniesienia progu załączania 6-tego biegu...

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 14 sie 2016 12:03 pm

kiniol pisze:W skrzyni 62te w Dodgu biegiem bezpośrednim jest 5 bieg.
Nie myl lock up z overdrive ;-)
The 62TE’s second gear was a considerable distance from first, and all other gears were fairly close together. The fifth gear was a 1:1 ratio; the overdrive gear was similar to the 41TE.

First Second Third Fourth Fourth Prime Fifth Sixth Reverse
4.127 2.842 2.284 1.452 1.570 1.000 0.690 3.214

Zapomniałem że piszesz od Dodge GC, ale tam jest stały licznik, jak masz duże cyfry oznaczone MPH to przebieg masz zliczany w milach, tak jak na poniższym zdjęciu. Przebiegiem się nie martw, większość z nas ma przebieg powyżej 200tyś km, dla niektórych sprzedawca dla lepszego samopoczucia nabywcy lekko go zmodyfikował i dodał legende że samochód był kupiony od staruszki która tylko poruszała się tym samochodem na niedzielne msze ;-). Ja szukając swoją Pacę w USA oglądałem kilkanaście Pac i GC w rocznikach 07-10 i żaden samochód z clean title nie miał przebiegu mniejszego jak 140tyś mil.


Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

kiniol
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut 2012 09:04 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kiniol » 14 sie 2016 12:10 pm

Tak tylko ciekawostką jest fakt, że na oficjalnej stronie duńskiej przebieg widnieje jako 153.000 km... a on ma taki ale w milach czyli 250.000km :/ Chyba będę to wyjaśniał...

Marcin Olszowy
Posty: 9
Rejestracja: 24 mar 2016 09:32 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Marcin Olszowy » 01 gru 2016 03:19 pm

Witam serdecznie. Mam również pytanie w temacie skrzyni. Mam pacyfe 4.0 z 6 biegową skrzynią. Problem pojawił się po wymianie rozrządu. Mianowicie objawy są następujące do prędkości 85 km/h wszystko elegancko natomiast po przekroczeniu tej prędkości i przejściu na 6 bieg czuć delikatne szarpanie i przy próbie delikatnego dodania gazu skrzynia nie podnosi obrotów i z poszarpywaniem powoli się rozpędza dopiero jak mocno wduszę gaz to redukuje podnosi obroty na 2700-3000 i płynnie przyspiesza. Nie bardzo wiem od czego zacząć wydae mi się że to skrzynia ale sam już nie wiem, może pomożecie bo odbiera to przyjemność z jazdy. Dodam tylko, że przed wymianą pracował bez zarzutu. Czytałem tutaj o adaptacji skrzyni i pomyślałem, że może jak wymieniali rozrząd to był odłączony akumulator i coś się pochromoliło. Czy tak zwany flash o którym tutaj piszecie mógł zostać skasowany ? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 02 gru 2016 10:37 pm

Marcin Olszowy,
Co ma rozrząd do skrzyni?
A nie masz przypadkiem paska założonego z błędem 1 ząbka?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 03 gru 2016 06:05 am

dodam swoje 3 grosze... skoro przed wymianą paska bylo ok to czemu. twoje piersze mysli to skrzynia?
takie szarpanie jak opisujesz moze byc przez silnik ...tzn szarpie przy obciazeniu na malych obrotach...
ja np tak mialem jak kupilem pace... powod...to mala przerwa na świecy... także moze lepiej posprawdzac czy z silnikiem po tej wymianie ok ...czyli wszystko zalozone i podlaczone tak jak powinno byc ....

Marcin Olszowy
Posty: 9
Rejestracja: 24 mar 2016 09:32 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Marcin Olszowy » 05 gru 2016 09:11 am

Wolałbym aby nie była to skrzynia. Ale nie bardzo wiem za co się najpierw zabrać. A na serwis który uczciwie mógłby się za to zabrać jak na razie nie trafiłem a w takim przypadku to mogą wymyślać cuda i pół samochodu wymienić. Myślałem o tym, że źle założyli rozrząd. Świece przy okazji założyli nowe NGK platynowe i też się zastanawiam czy to dobrze były tutaj wspominane że mogą być ale czytałem też o irydowych. Co do przerwy w świecach to nie pomyślałem, zakładałem że jak nowe to montują i jest OK. Dziekuję za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 05 gru 2016 10:16 am

platynowe ... irydiwe czy zupelnie najtansze. to nie ma. wielkiego znaczenia... jak sprawne bedzie dzialac. takie obiawy po prostu zwykle daje uklad zaplonowy.... moze byc cewka np ... komp moze wykryc wypadanie zaplonu ale niekoniecznie...
a na wolnych obrotach moze wszystko wydawac sie ok.
to tyle co wiem z praktyki....

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”