Skrzynia, szarpanie
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 kwie 2009 09:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 2007 LPG
Re: Skrzynia, szarpanie
Mam ten sam problem... Silnik 3.8, skrzynia 4 biegowa.
Przeczytałem dokładnie watek i chciałbym aby ktoś z szanownego grona wyjaśnił mi systematykę usunięcia awarii.
Ja rozumiem to tak:
1. Odłączyć aku na noc i sprawdzić czy problem ustapił oczywiście jeżdżąc na benzynie) - jeśli tak to do gazownika aby powalczył z LPG - (polecacie jakiegoś kumatego w Warszawie? )
2. Jeśli problem jest nadal nawet na benzynie to należy wykonać flash skrzyni - (kogo polecacie w Warszawie) - jeśli pomoże to gazownik jw.
3. Jeśli flash nie pomoże to do regeneracji konwerter - (gdzie w Warszawie? )
Prosze o Waszą opinię czy kolejnośc jest właściwa i czy czegoś nie pominąłem.
z góry dzięki....
Przeczytałem dokładnie watek i chciałbym aby ktoś z szanownego grona wyjaśnił mi systematykę usunięcia awarii.
Ja rozumiem to tak:
1. Odłączyć aku na noc i sprawdzić czy problem ustapił oczywiście jeżdżąc na benzynie) - jeśli tak to do gazownika aby powalczył z LPG - (polecacie jakiegoś kumatego w Warszawie? )
2. Jeśli problem jest nadal nawet na benzynie to należy wykonać flash skrzyni - (kogo polecacie w Warszawie) - jeśli pomoże to gazownik jw.
3. Jeśli flash nie pomoże to do regeneracji konwerter - (gdzie w Warszawie? )
Prosze o Waszą opinię czy kolejnośc jest właściwa i czy czegoś nie pominąłem.
z góry dzięki....
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: Skrzynia, szarpanie
Nie odpinamy akumulatora na noc bo szkoda czasu .... W ogóle to kto to wymyślił
Wystarczy zdjąć kleme z plusa i dotknac masy lub zdjac kleme wlaczyc na chwile stacyjke....lub przycisnac hamulec...(no chyba ,że ktoś woli się łudzić,że parę godzin bez prądu to co innego i cos wiecej to da )
Wystarczy zdjąć kleme z plusa i dotknac masy lub zdjac kleme wlaczyc na chwile stacyjke....lub przycisnac hamulec...(no chyba ,że ktoś woli się łudzić,że parę godzin bez prądu to co innego i cos wiecej to da )
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: Skrzynia, szarpanie
A co dokładnie się dzieje? Szarpie silnik, w jakim zakresie obrotów, czy są szarpnięcia przy zmianie biegów? MIL się świeci?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 kwie 2009 09:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 2007 LPG
Re: Skrzynia, szarpanie
lutek - szarpie bez wzgledu na zakres obrotów. Szarpanie ma charakter taki jak bym jechał po tarce. Ja dodam gazu i zredukuje bieg to ustaje.
Nie ma na to wpływu czy jadę na LPG czy benzynie.
Zadna kontrolka nie świeci.
Przy zmianie nie szarpie.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 26 sie 2017 03:55 pm
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Samochód: Chrysler Pacyfika 2007 4.0 L AWD LPG
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 1
Re: Finał naprawy
Krzych pisze: ↑16 wrz 2012 10:27 amWitam.
Skrzynia została ogarnięta osobiście przez zemnie i mojego kolegę.
Kolega robi od razu manuala jak się wyjmuje skrzynię krok po kroku w pacifice z silnikiem 4.0 (nie jest to całkiem proste, bo jest sporo śrub które są nieźle zakamuflowane i ciężko się do nich dobrać). Jak manual będzie gotowy to dam znać.
Cała zabawa ze skrzynią wyglądała następująco.
Odwiedziłem kilka warsztatów zajmujących się naprawą skrzyń biegów takich jak ediparts, midparts i kilka mniej znanych.
We wszystkich warsztatach uzyskałem odpowiedź, że trzeba rozebrać i się dopiero zobaczy, po prostu super profesjonalizm. Ceny naprawy były określane w dość dużej rozpiętości cenowej, powiedzmy od 3000 do 7000zł. W końcu udało mi się znaleźć warsztat (w Nadarzynie, nie pamiętam nazwy) w którym gościu nie ukrywał tego co pokazuje komputer, wręcz wszystko dokładnie mówił co tam widzi i wyszło że konwerter ma problemy z zapięciem się na sztywno, a w momencie próby zapięcia sprzęgła mechanicznego zaczynało szarpać samochodem. Koszt diagnozy 100zł. Więc diagnoza postawiona wcześniej przez mojego kolegę się potwierdziła.
Skrzynie wyciągnęliśmy a konwerter zawiozłem do firmy SAMKO, która go zregenerowała za 680 zł. Skrzynia została założona do samochodu i wszystko śmiga aż miło.
Koszt całej zabawy, czyli odwiedzenie kilku warsztatów w których byłem na diagnozach, olej, regeneracja konwertera i 2 dni roboty (wynajęcie podnośnika) wyniosła 1400 zł.
Co do warsztatów, które się zajmują skrzyniami są nastawione na naciąganie klientów na sporą kasę.
Jak ktoś będzie miał jakieś pytania piszcie, jak będę umiał to pomogę
Krzych od 2013 nie był na forum ale może ktoś kojarzy " W końcu udało mi się znaleźć warsztat (w Nadarzynie, nie pamiętam nazwy) w którym gościu nie ukrywał tego co pokazuje komputer, wręcz wszystko dokładnie mówił co tam widzi..." ten warsztat...