Jak z tymi skrzyniami - awaryjne czy nie ?

devil45
Posty: 50
Rejestracja: 19 cze 2013 12:03 am
Lokalizacja:
Samochód:

Jak z tymi skrzyniami - awaryjne czy nie ?

Post autor: devil45 » 29 lip 2013 02:46 pm

Ostatnio często odradza mi się zakup packi ze względu na jak mówią skandalicznie delikatną skrzynię biegów. Czy rzeczywiście to słaba strona auta?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez devil45, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 29 lip 2013 03:06 pm

Sam jeździłem 4 lata Pacyficą i najmniejszych problemów z skrzynią nie miałem.
Po za tym wystarczy poczytać forum jak da się zauważyć na okres istnienia forum były pojedyncze przypadki związane z awaryjnością ASB tak że reasumując nie powinieneś się niczym martwić. Choć zawsze na kogoś może trafić to tak jak 6 w lotto :mrgreen:
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 29 lip 2013 06:14 pm

Zawsze można kupić dsg albo volvo w automacie i zobaczysz co to są delikatne skrzynie:) Jak to się mówi : jak się dba tak się ma. Żadnych poważnych wad fabrycznych nie ma. Skrzynie 4 stopniowe są bardziej trwałe ale wolniejsze. Jeśli kupisz w dobrym stanie i będziesz na czas robił wymiany oleju to nie powinno nic się popsuć.

patryszka121
Posty: 21
Rejestracja: 23 wrz 2009 05:14 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: jak z tymi skrzyniami

Post autor: patryszka121 » 03 sie 2013 09:54 am

devil45 pisze:Ostatnio często odradza mi się zakup packi ze względu na jak mówią skandalicznie delikatną skrzynię biegów. Czy rzeczywiście to słaba strona auta?
Ja w swojej mam skrzynie 4 stopniowa i przy przebiegu 113000 moim zdaniem skrzynia pracuje tak jak przy przebiegu 56000 jak ja kupowalem . ale jak to zauwazyl ktos z kolegow jak kto dba tak ma . korzystac tez trzeba umiec :)

maciasty77
Posty: 136
Rejestracja: 27 paź 2013 05:32 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: maciasty77 » 27 paź 2013 05:52 pm

Witam, odgrzebię trochę temat. Mam pytanie czy jest jakaś różnica w skrzyni w aucie z 2004 roku a nowszymi z silnikiem 3,5? Z tego co widziałem inaczej wygląda lewarek zmiany biegów(idzie po prostej) z 2004 niż nowsze, tam biegi przełącza sie "zygzakiem". Przepraszam jezeli użyłem niefachowych nazw. Szukam sobie Packi ale funduszy raczej mi wystarczy na rocznik 2004 tylko nie wiem czy nie jest tam starsza technologia skrzyni.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 27 paź 2013 07:08 pm

maciasty77 pisze: Z tego co widziałem inaczej wygląda lewarek zmiany biegów(idzie po prostej) z 2004 niż nowsze, tam biegi przełącza sie "zygzakiem
I tylko tym się różni niczym innym.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

bomberman
Posty: 52
Rejestracja: 27 maja 2014 09:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bomberman » 27 wrz 2014 09:22 am

Odświężę temat.

A jak z 6 stopniowymi? Mają jakies wady fabryczne, należy na coś szczególnie uważać?

Pytam też ponieważ nie dawno kupilem Packe z taka skrzynią i zamierzam zrobic dynamiczną wymianę oleju, olej w sumie juz jedzie (mogę go jeszcze nie odebrać, 15l Mopar ATF+4).
Czy zaniechać wymiany dynamicznej?(może ona uszkodzić szkrzynie?)
Dodam że na bagnecie jest sporo opiłków, w ASO sie dowiedziałem że 2 lata temu wsteczny nie działał ale poprzedni właściciele naprawili to już poza ASO.

Michel
Posty: 146
Rejestracja: 20 mar 2011 06:49 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michel » 27 wrz 2014 10:18 am

bomberman pisze:zamierzam zrobic dynamiczną wymianę oleju, olej w sumie juz jedzie (mogę go jeszcze nie odebrać, 15l Mopar ATF+4).
Czy zaniechać wymiany dynamicznej?(może ona uszkodzić szkrzynie?)
Z tego co pamiętam, to do wymiany dynamicznej wystarczy ok. 10l oleju. Kiedyś ten temat poruszany był już na forum i pamiętam, że w żadnym ASO nie oferowali takiej wymiany (ale może coś się zmieniło od tego czasu).

romek1961
Posty: 18
Rejestracja: 18 sty 2014 11:39 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: romek1961 » 27 wrz 2014 03:03 pm

kochany nie boj sie to jest najlepszy sposób cały syf wywali ci z skrzyni ja wymieniałem dwa razy ale w usa co 80 tys , skrzynia chodzi bez problemów i powiem ci ze jestem pierwszym włascicielem bo packe kupiłem samo jak wyszła i mam juz najechane 200tys i zero problemów :) smiga az miło :) i kolejny raz zrobie tak samo najlepsza metoda

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 23 sie 2015 10:24 am

Gdy w 2007r kupowałem Dodge Grand Caravan straszono mnie psującymi się (ponoć) automatami. Jeżdże już nim 7 lat i zero problemów . Trzeba tylko spełnić 2 warunki . 1- na czas wymieniać oleje i filtry(tylko oryginały , zero zamienników) ; 2- należy pamiętać , że zarówno Paca jak i Caravan to dostojne "pupowozy" i nie wolno ich traktować jak wozy sportowe , czyli spokojna technika jazdy . Unikać bardzo gwałtownego ruszania . Jedna zasada : "jak ty mu dasz tak on ci odda" . Stosując tą zasadę nigdy się nie zawiodłem .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 16 mar 2016 01:09 am

Jędrek,
Ciut rozszerzę.
Skrzynie Chryslera akceptują dedykowany olej wyłącznie. Zwykle ATF+4. Inne ATF-y to zgoda na szybszą agonię skrzyni.
Nie wspomniałeś o obciążeniu skrzyni w dwóch aspektach:
- jazda z przyczepą - dla mnie dyskusyjna, a jeśli już to ze świadomością zdecydowanie większych obciążeń. Zatem efektywne chłodzenie oleju ASB, jazda dostojna miast wyścigów itp itd. Częstsze przerwy w takim stanie wskazane nie tylko dla szofera ale i dla auta.
- kultura radzenia sobie w trudnych sytuacjach - np. zaspy, błoto itp. Nie rżnięcie skrzyni a proces myślenia. Lewarek na przemian "R" - "D" - "R" - "D".... szybko uszczupli budżet domowy.
O pilnowaniu terminów wymiany oleju ASB wspominać nie wypada więc rozwijać tego krytycznego aspektu nie będę.
Zresztą to prawdy ogólne do zastosowania (z małymi modyfikacjami) do wszystkich ASB i nie tylko automatycznych.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 16 mar 2016 10:14 am

M a nie jest tak ze problem ze stosowaniem innych olejów tkwi w tym ze czesto sie wymienia tylko co najwyzej pół oleju a reszta sie miesza i moze sie pogryzc choc teoretycznie nie powinno?

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 1009
Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
Lokalizacja: Dęblin
Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 5

Post autor: Jędrek » 16 mar 2016 02:58 pm

M. pisze:Nie wspomniałeś o obciążeniu skrzyni w dwóch aspektach:
- jazda z przyczepą - dla mnie dyskusyjna, a jeśli już to ze świadomością zdecydowanie większych obciążeń. Zatem efektywne chłodzenie oleju ASB, jazda dostojna miast wyścigów itp itd. Częstsze przerwy w takim stanie wskazane nie tylko dla szofera ale i dla auta.
- kultura radzenia sobie w trudnych sytuacjach - np. zaspy, błoto itp. Nie rżnięcie skrzyni a proces myślenia. Lewarek na przemian "R" - "D" - "R" - "D".... szybko uszczupli budżet domowy.
O pilnowaniu terminów wymiany oleju ASB wspominać nie wypada więc rozwijać tego krytycznego aspektu nie będę.
Zacny Mariuszu , fakt nie wspomniałem i to z 2 powodów . Ja swoim Dodge nigdy nie jeździłem z przyczepą i według mnie to ciąganie przyczepy za tego typu pojazdem jest troszku kuriozalne (ale polak wiele potrafi -n ostatecznie jest w ASB przełożenie 3) . Tego typu pojazdy (i zdecydowana większość pozostałych) to tak jak w jednej z reklam "NIE DLA IDIOTÓW" .
Jędrek pisze:
głodźillaryki pisze:M a nie jest tak ze problem ze stosowaniem innych olejów tkwi w tym ze czesto sie wymienia tylko co najwyzej pół oleju a reszta sie miesza i moze sie pogryzc choc teoretycznie nie powinno?
Nie masz racji . Nie wiem dokładnie na czym to polega ale ASB Chryslera właściwie i bezawaryjnie pracują tylko na Mopar ATF-4 . Na innych olejach też będą pracować ale krótko i może być kosztownie . O ile w starszych wersjach Chrysler Grand Voyager z 3-biegową ASB można było zalewać Mopar ATF-3 to w ASB 4-biegowych jak i w 6-biegowych TYLKO MOPAR ATF-4 ! !
Ostatnio zmieniony 17 mar 2016 10:52 pm przez Jędrek, łącznie zmieniany 1 raz.
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 17 mar 2016 10:56 pm

głodźillaryki,
ja tam nie filozofuję dlaczego, co z czym i jak.
Fabryka mówi co i jak to się stosuję.
A tak na logikę. ATF to ATF - co ma się gryźć?
Skrzynia Chryslera grzeje się. A ATF +4 poprzez dodatki (nie pytaj jakie) zapewnia jej właściwe warunki pracy. Inne ATF-y tego czegoś nie mają i ich stosowanie może przynieść opłakane skutki.
Warto przyjąć jako dogmat i nie dywagować - podobnie jak nikt nie pyta o uzasadnienie dlaczego doba ma 24 godziny lub czemu ziemia kręci się w tę stronę a nie odwrotnie. Tak jest i już. Byli tacy co wymyślili, wzięli kasę i temat żyje swoim życiem.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

dexus
Posty: 412
Rejestracja: 08 sty 2015 02:00 pm
Lokalizacja: Czchów
Samochód: 300C 5,7 HEMI LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Post autor: dexus » 18 mar 2016 08:03 am

Wczoraj wieczorem odebrałem pace z wymiany płynów ustrojowych. Mój mechanik stwierdził że dawno nie widział tak czystej skrzyni. Mówi że zazwyczaj pełno jest opiłków a tutaj brak.
Przebieg to 200tyś +
Tak na marginesie, miałem problem z szarpaniem skrzyni przy zmianie biegów - problemem okazała się zła regulacja instalacji gazowej.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 18 mar 2016 09:07 am

Jedrek ,M
brzmi logicznie wiec ,.. w tym temacie nie bede sie wyłamywał i po prostu zaleje mopara przy wymianie. Cena nie jest jakas inna... tzn.bezsasadnie wysoka wiec nie ma sensu eksperymentowac by cos udowodnic lub tez poniesc koszty dodatkowe ..a pózniej śie zastanawiac czy to moze wszystko nie przez olej :mrgreen:

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 18 mar 2016 11:05 am

głodźillaryki,
Bierz duże bańki ATF+4 a przekonasz się, że pewnie wyjdzie nawet taniej niż za inne ogólnie dostępne ATF-y. Formalnie materiałowo zero oszczędności na stosowaniu innych niż zalecane przez producenta. Zatem ujemna zasadność eksperymentowania.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 18 mar 2016 12:33 pm

M. Tak tez własnie zrobie bo oszczednosc zadna na innym
no chyba ze ... nie widzi sie róznicy i kazdy olej atf jest dobry ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”