Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni 6 biegowej 2007 rok
Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni 6 biegowej 2007 rok
Witam
Mam mały problem ponieważ w Pacifice Taty coś zaczęło się dziać ze skrzynią mianowicie weszła w tryb awaryjny, nie przerzuca biegów i jest problem z cofaniem. Auto jest aktualnie daleko od najbliższego warsztatu, i najlepiej byłoby nią stamtąd wrócić.
Na początku chciałbym spróbować sprawdzić stan oleju, tylko problem w tym, że nie ma bagnetu.
Może ktoś sprawdza olej bagnetem od oleju i może można go na jakąs długość włożyć i zobaczyć czy tam w ogóle coś jest?
Proszę o pomoc.
Mam mały problem ponieważ w Pacifice Taty coś zaczęło się dziać ze skrzynią mianowicie weszła w tryb awaryjny, nie przerzuca biegów i jest problem z cofaniem. Auto jest aktualnie daleko od najbliższego warsztatu, i najlepiej byłoby nią stamtąd wrócić.
Na początku chciałbym spróbować sprawdzić stan oleju, tylko problem w tym, że nie ma bagnetu.
Może ktoś sprawdza olej bagnetem od oleju i może można go na jakąs długość włożyć i zobaczyć czy tam w ogóle coś jest?
Proszę o pomoc.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Lukaszdzi,
W VI biegowej wsadzasz bagnet do dna - aż się oprze ale nie wygnie.
Poziom oleju to ilość od końca bagnetu do śladu poziomu. Pomiar rzecz jasna zgodnie z regułami sztuki na pracującym silniku itd itp.
Poziom jest zależny od temperatury oleju i liniowo rośnie wraz z nią - nie pytaj mnie jak zmierzyć temperaturę w warunkach polowych.
Jakie zatem wskazanie? Popatrz na wykres i wybierz to co odpowiednie.
A tak Bogiem a prawdą problem nie leży moim zdaniem w oleju i jego stanie a albo w drutach (to bym powiedział jak byś mi nie namieszał kłopotami ze wstecznym) albo z mechanizmem wybieraka lub linką. Jak tryb awaryjny to świecą wszystkie okienka z biegami, auto rusza bodaj na II lub III i tak może sobie jechać - byle nie grzać ponad 2000 obrotów tj, ok 50-60km. Nie uszanowanie tej zasady spowoduje ugotowanie skrzyni i spustoszenia w innych układach np. sprężarkę klimy prawdopodobnie diabli wezmą.
Zalecałbym podpięcie pod OBD i odczytanie kodów błędów i będzie większa jasność
I jeszcze jedna rada - nie dopuszczaj możliwości lania innego oleju niż ATF +4 - optymalnie MOPAR. Jak wlejesz innego ATF-a to czeka Cię możliwie szybka wymiana całego stanu oleju. Ponadto oleju nie może być za dużo - jest to tak samo szkodliwe jak za niski stan - nie przedobrzyj zatem jak by co.
W VI biegowej wsadzasz bagnet do dna - aż się oprze ale nie wygnie.
Poziom oleju to ilość od końca bagnetu do śladu poziomu. Pomiar rzecz jasna zgodnie z regułami sztuki na pracującym silniku itd itp.
Poziom jest zależny od temperatury oleju i liniowo rośnie wraz z nią - nie pytaj mnie jak zmierzyć temperaturę w warunkach polowych.
Jakie zatem wskazanie? Popatrz na wykres i wybierz to co odpowiednie.
A tak Bogiem a prawdą problem nie leży moim zdaniem w oleju i jego stanie a albo w drutach (to bym powiedział jak byś mi nie namieszał kłopotami ze wstecznym) albo z mechanizmem wybieraka lub linką. Jak tryb awaryjny to świecą wszystkie okienka z biegami, auto rusza bodaj na II lub III i tak może sobie jechać - byle nie grzać ponad 2000 obrotów tj, ok 50-60km. Nie uszanowanie tej zasady spowoduje ugotowanie skrzyni i spustoszenia w innych układach np. sprężarkę klimy prawdopodobnie diabli wezmą.
Zalecałbym podpięcie pod OBD i odczytanie kodów błędów i będzie większa jasność
I jeszcze jedna rada - nie dopuszczaj możliwości lania innego oleju niż ATF +4 - optymalnie MOPAR. Jak wlejesz innego ATF-a to czeka Cię możliwie szybka wymiana całego stanu oleju. Ponadto oleju nie może być za dużo - jest to tak samo szkodliwe jak za niski stan - nie przedobrzyj zatem jak by co.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
pach,
I słusznie.
Chrysler w poliftowej Pacy przewidział bagnet serwisowy na wyposażeniu stacji dealerskich. Pod maską jest tylko rurka do wetknięcia bagnetu, normalnie zatkana plastikowym korkiem.
Załączona przez Ciebie instrukcja w części dotyczącej warunków pomiaru odnosi się do każdej ASB, natomiast technika pomiaru jest inna niż przywykliśmy. Nie wtykamy bagnetu aż kołnierz oprze się o rurkę ale wtykamy bagnet aż jego koniec oprze się o dno skrzyni biegów.
I słusznie.
Chrysler w poliftowej Pacy przewidział bagnet serwisowy na wyposażeniu stacji dealerskich. Pod maską jest tylko rurka do wetknięcia bagnetu, normalnie zatkana plastikowym korkiem.
Załączona przez Ciebie instrukcja w części dotyczącej warunków pomiaru odnosi się do każdej ASB, natomiast technika pomiaru jest inna niż przywykliśmy. Nie wtykamy bagnetu aż kołnierz oprze się o rurkę ale wtykamy bagnet aż jego koniec oprze się o dno skrzyni biegów.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Nie miałem wcześniej informacji na temat dokładnie co się ze skrzynią dzieje. Poziom oleju był w miarę OK, natomiast kolor oleju nie zapowiada nic dobrego ponieważ jest dość ciemny (wymieniany 2 miesiące temu) oczywiście Mopar atf+4.
Auto wróciło bezpiecznie do domu aczkolwiek problem dalej występuje ale to już osobny temat, który założę.
Dzięki za informacje, chociaż potem zauważyłem, że podobny temat już był
Auto wróciło bezpiecznie do domu aczkolwiek problem dalej występuje ale to już osobny temat, który założę.
Dzięki za informacje, chociaż potem zauważyłem, że podobny temat już był
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Lukaszdzi,
W normalnych warunkach w trakcie wymiany spuszczany olej ze skrzyni wygląda analogicznie jak ten, który leje się jako nowy. Ciemny olej w skrzyni to albo bardzo stary olej (brak serwisu olejowego w okresach poprzednich) albo coś się intensywnie wypracowało w środku skrzyni albo nie do końca wiadomo jaki olej został poprzednio wlany do skrzyni albo też coś innego co akurat nie przychodzi mi do głowy. W skrajnym przypadku mix powyższych przyczyn.
Tak czy inaczej warto skonsultować się z fachowcem od ASB, a wewnętrznie przygotować się na jej wymont i rozłożenie na czynniki pierwsze.
W normalnych warunkach w trakcie wymiany spuszczany olej ze skrzyni wygląda analogicznie jak ten, który leje się jako nowy. Ciemny olej w skrzyni to albo bardzo stary olej (brak serwisu olejowego w okresach poprzednich) albo coś się intensywnie wypracowało w środku skrzyni albo nie do końca wiadomo jaki olej został poprzednio wlany do skrzyni albo też coś innego co akurat nie przychodzi mi do głowy. W skrajnym przypadku mix powyższych przyczyn.
Tak czy inaczej warto skonsultować się z fachowcem od ASB, a wewnętrznie przygotować się na jej wymont i rozłożenie na czynniki pierwsze.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Odświeżę temat . W moim Dodge Grand Caravanie jest zamontowana miarka do poziomu oleju w ASB i na niej są zaznaczone poziomy (minimum i maksimum) oleju na zimnym i rozgrzanym silniku . Z pewnością na serwisowym bagnecie takie poziomy też są zaznaczone . Może ktoś jest w stanie podać takie dane ? Wtedy na miarce , np. od silnika można byłoby zaznaczyć te odległości zaczynając od dołu miarki (ona ma się oprzeć o dno ASB) i bagnet do silnika mógłby służyc też do ASB . A może się mylę ?
Przepraszam za gapowe . Przecież M już w poprzednich postach wkleił stosowny wykres . I tu pytanie . Czy na wykresie (ten od M ) punkty , które zaznaczyłem na wykresie na czerwono można traktować jako poziomy do zaznaczenia na bagnecie od oporu o dno ASB ?
Przepraszam za gapowe . Przecież M już w poprzednich postach wkleił stosowny wykres . I tu pytanie . Czy na wykresie (ten od M ) punkty , które zaznaczyłem na wykresie na czerwono można traktować jako poziomy do zaznaczenia na bagnecie od oporu o dno ASB ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
- Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring
No nie do końca. Bo jeśli sprawdzisz olej na zimnej skrzyni, a będzie on bliżej twojego zaznaczonego poziomu MAX (będzie się on mieścił w twoim zakresie) to oleju będzie za dużo.
Możesz sobie zaznaczyć poziom MAX ale sprawdzać olej na rozgrzanej skrzyni i wtedy poziom powinien być lekko niższy od MAX.
Najlepiej sczytać temperaturę oleju skrzyni wtedy masz 100 proc pewności. Pytałem kiedyś na forum kiedy olej w skrzyni osiągnie max temperaturę podaną na wykresie (po ilu km) .... ale nikt mi nie odpowiedział.
Możesz sobie zaznaczyć poziom MAX ale sprawdzać olej na rozgrzanej skrzyni i wtedy poziom powinien być lekko niższy od MAX.
Najlepiej sczytać temperaturę oleju skrzyni wtedy masz 100 proc pewności. Pytałem kiedyś na forum kiedy olej w skrzyni osiągnie max temperaturę podaną na wykresie (po ilu km) .... ale nikt mi nie odpowiedział.
Gienek
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Ale ważne jest chyba jaka jest temp. otoczenia, bogienio607 pisze:...jeśli sprawdzisz olej na zimnej skrzyni, a będzie on bliżej twojego zaznaczonego poziomu MAX (będzie się on mieścił w twoim zakresie) to oleju będzie za dużo....
na tym wykresie - przywoływanym już na F szereg razy -
początek krzywych jest w temp. 21 stC.
A w lecie, gdy silnik i skrzynia są "zimne" to mogą mieć
łatwo te ok. 21 st. i taki pomiar wydaje się być miarodajny.
Oczywiście co innego teraz gdy temp. (na ogół ) są niższe.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Panowie , zamówiłem sobie coś takiego : http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=58 ... ule_id=201
Mam nadzieję , że zda to egzamin .
Chcę się upewnić jeszcze w jednej kwestii. W Dodge Grand Caravanie poziom oleju w ASB sprawdza sie na pracującym silniku a Pacy ? Pomiar dokonujemy na zimnym lub rozgrzanym silniku(i skrzyni) ale po WYŁĄCZENIU SILNIKA . Mam rację ?
Mam nadzieję , że zda to egzamin .
Chcę się upewnić jeszcze w jednej kwestii. W Dodge Grand Caravanie poziom oleju w ASB sprawdza sie na pracującym silniku a Pacy ? Pomiar dokonujemy na zimnym lub rozgrzanym silniku(i skrzyni) ale po WYŁĄCZENIU SILNIKA . Mam rację ?
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 gru 2014 08:18 am
- Lokalizacja: Osiedle Niewiadów
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 AWD Touring
Na włączonym , pozycja N. Tylko nie od razu po odpaleniu silnika.......... Przejedz parę km.Jędrek pisze: Chcę się upewnić jeszcze w jednej kwestii. W Dodge Grand Caravanie poziom oleju w ASB sprawdza sie na pracującym silniku a Pacy ? Pomiar dokonujemy na zimnym lub rozgrzanym silniku(i skrzyni) ale po WYŁĄCZENIU SILNIKA . Mam rację ?
Ja używam do pomiaru poziomu oleju w skrzyni bagnetu z silnika i miarki:-)
Gienek
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Wg przywoływanej już Instrukcji Obsługi:
- silnik ZAłączony, pracuje na luzie co najmniej przez minutę
- przełączenie skrzyni między wszystkimi przełożeniami i pozostawienie na P
- pomiar i odczyt z bagnetu - lub porównanie z wykresem - w zależności. czy silnik:
--- zimny (wtedy w zakresie: COLD) czy rozgrzany (HOT)
IO przyjmuje, że silnik jest rozgrzany po przejechaniu co najmniej 24 km,
ma wtedy ok. 82 st.C, a końcówka bagnetu pokrytego olejem
wyjętego z otworu skrzyni - lekko parzy palce.
- silnik ZAłączony, pracuje na luzie co najmniej przez minutę
- przełączenie skrzyni między wszystkimi przełożeniami i pozostawienie na P
- pomiar i odczyt z bagnetu - lub porównanie z wykresem - w zależności. czy silnik:
--- zimny (wtedy w zakresie: COLD) czy rozgrzany (HOT)
IO przyjmuje, że silnik jest rozgrzany po przejechaniu co najmniej 24 km,
ma wtedy ok. 82 st.C, a końcówka bagnetu pokrytego olejem
wyjętego z otworu skrzyni - lekko parzy palce.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Ja mam wersje papierową, scanowac za bardzo mi się tego nie chce.Jędrek pisze:A jak bys widział możliwość uzyskania od ciebie tej instrukcjilutek34 pisze:Kupiłem repair manual skrzyni 62te ATSG
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
- Lokalizacja: podlasie
- Samochód: Paca 2007 touring/lpg
- Dostał flaszek: 1
Aparatem telefonicznym tez się da. U mnie mechanik wymienił olej w ASB - wymiana statyczna - odkręcił misę, wyciekło, przykręcił i zalał. Zalał ok 6 litrów. Z tego co czytałem wchodzi ok 4,5 przy takiej wymianie. Twierdzi ze zalał tyle co wyciekło. Zabrałem się za pomiary bagnetem od oleju. Kilka prób i kilka odczytów. W misie jest rodzaj ogranicznika - czyli wkładamy miarkę i ma się oprzeć o ten ogranicznik - nie o dno misy. Najpierw blokuje na jednym zakręcie, potem jest ogranicznik a potem dno misy Wg mnie. Często bagnet omija ogranicznik i dochodzi do dna i wtedy mamy zupełnie inne pomiary. Wychodziło mi ze mam za dużo i to z 6 cm. wiec spuściłem strzykawka ok 1,5 litra. Odpalam, wsteczny a ona gaśnie, na D to samo - podjechałem 50 metrów i gaśnie- obroty silnika spadają. Wróciłem dolałem 1,25 i było ok. Przyszły mrozy - 15 na wsteczny i podobnie - czyli olej się skurczył z zimna i smok z filtra nie zasysał dolałem 0,5 litra i ok. wycieków brak. W układ wchodzi ok 9-10 litrów więc te 0,5 to to tylko 5% całości. Musze jakoś sprawdzić i dokończyć sprawę.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Morgal na moim skanie masz napisane że bagnet ma wejść do tuby 424mm. Na końcu tuby jest blaszany ogranicznik, jeśli czujesz że wpychasz głębiej jak ogranicznik to pewno został odgięty podczas licznych prób pomiaru.
Na skanerze byłeś? TCM nie ma żadnych błędów?
Na skanerze byłeś? TCM nie ma żadnych błędów?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Na ta chwile mam dwie Pacemorgal1 pisze:ale widzę ze masz 2005 tam była inna skrzynia
TCM to transmission control module, czyli sterownik skrzyni. Zwykłym skanerkiem do TCM Chryslera się nie podepniesz, najlepiej jak podjedziesz do kogoś kto ma np skaner Snap On z oprogramowaniem min do 2008r
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Panowie ile dokładnie wchodzi Wam bagnet do rurki pomiarowej skrzyni? Niby według serwisówki której zdjęcie zamieściłem ma się wsunąć około 424mm, ja jak mierzę to do oporu mogę wsunąć bagnet 408-409mm.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
- Lokalizacja: podlasie
- Samochód: Paca 2007 touring/lpg
- Dostał flaszek: 1
Skrzynia 6 biegów. U mnie bagnet wchodzi na 418-419 mm. lutek34 kiedyś pisałeś ze mógł się odgiąć ogranicznik - mało prawdopodobne. Bagnet to cienka stalowa taśma, jak się ja pokręci to mija ogranicznik i wtedy do dna dochodzi - wtedy to herezje można odczytać. Stan oleju sprawdzałem pod 418-419 a nie 424mm z książki.
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Sprawdziłem u siebie: bagnet wchodzi 410 mm
mierzone do brzegu wlewu oleju.
Dla ciekawości, ile macie cm oleju ASB na bagnecie na zimnym nie-pracujacym silniku?
(choć - jak wiadomo - NIE jest to miarodajny ani poprawny pomiar)
mierzone do brzegu wlewu oleju.
Dla ciekawości, ile macie cm oleju ASB na bagnecie na zimnym nie-pracujacym silniku?
(choć - jak wiadomo - NIE jest to miarodajny ani poprawny pomiar)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez pach, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Tu niestety nie pomogę iż nie mam na czym sprawdzićpach pisze:Dla ciekawości, ile macie cm oleju ASB na bagnecie na zimnym silniku?
Chyba że jakaś Paca trafi na moją salę operacyjną to mogę zmierzyć warunek że będzie to 4.0
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
- Lokalizacja: podlasie
- Samochód: Paca 2007 touring/lpg
- Dostał flaszek: 1
Temat powrócił. Jeśli u Was bagnet wchodzi na ok 410mm u mnie - dokładnie sprawdziłem 406mm to poziom odnosicie do stanu na bagnecie, czy odnosicie do 424mm z serwisówki? Teraz się dziwie skąd 10 mm różnicy w moich pomiarach? I jeszcze jedna sprawa na wykresie tym na początku tematu zupełnie inne wartości są dla tej samej temperatury w porównaniu do serwisówki którą lutek32 zamieścił. Przy 25 stopniach różnice sa ogromne, prz nagrzanym silniku to prawie to samo.
- Szymon
- Posty: 201
- Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
- Lokalizacja: Reszel
- Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
- Postawił flaszek: 1
Dziś też włożyłem bagnet od oleju do korka serwisowego ASB, udało mi się na 410mm mierzone do brzegu wlewu oleju. Auto pochodziło z 5 minut na P. Oleju w ASB było ciut za zagięciem bagnetu (tym łukiem). Mierzyłem na wyłączonym silniku. Tak z ciekawości.
Aktualnie szukam zderzaka przedniego do polifta.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Dla tych co mają problem ze zmierzeniem poziomu oleju w skrzyni 62TE
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xHrOjLOvyFI&t=126s[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xHrOjLOvyFI&t=126s[/youtube]
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017 11:07 pm przez lutek34, łącznie zmieniany 1 raz.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Witajcie! Co prawda jestem użytkownikiem Freemonta a nie Pacifica, ale nasze wozy miewają czasem wspólną część - 62TE. Znalazłem na Waszym forum sporo info - wielkie dzięki, mam jednak wątpliwość co do prawidłowego poziomu oleju w skrzyni podawane przez różne źródła opisane w różnych wątkach. Porównajcie wykres z obecnego wątku do tego:
viewtopic.php?f=59&t=6200
Ktoś potrafi to wyjaśnić?
viewtopic.php?f=59&t=6200
Ktoś potrafi to wyjaśnić?
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
g.log,
Nie wiem jak inni ale ja widzę ten sam wykres - to po pierwsze primo
A po secundo - się znaczy po drugie - patrz regulamin - niedopełnienie jego postanowień skutkuje DEL postów a w wyniku i profilu (troszkę później).
Nie wiem jak inni ale ja widzę ten sam wykres - to po pierwsze primo
A po secundo - się znaczy po drugie - patrz regulamin - niedopełnienie jego postanowień skutkuje DEL postów a w wyniku i profilu (troszkę później).
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Jaki ma być poziom oleju w skrzyni 62TE
Czytam sobie tam to nasze forum i dumam... jaki ma być poziom oleju w skrzynie 62TE w zależności od temperatury?
W kilku miejscach na F jest wykres, choćby nawet w tym wątku w poście M.
Wykres ten jest pokazany na filmiku, do którego link zamieścił lutek34, ale przy tej okazji chciałbym zauważyć, że wydruk przedstawiony na linku dotyczy samochodu T&C, gdzie model skrzyni - 62TE dopisany jest ręcznie
Przywołany już kolega, w innym poście zamieścił stronę z instrukcji napraw skrzyni 62TE, wyrażając nadzieję na rozwianie wszystkich wątpliwości
W przedostatnim poście, niezarejestorowany użytkownik freemonta, niejaki g.log, zrugany (i słusznie) przez M. za niedopełnienie postanowień regulaminu wrzucił taką wątpliwość
Ja jednak pozwoliłem sobie na porównanie przedmiotowego wykresu z instrukcją napraw zamieszczoną przez lutek34 i zonk Popatrzcie proszę i napiszcie co o tym sądzicie
W kilku miejscach na F jest wykres, choćby nawet w tym wątku w poście M.
Wykres ten jest pokazany na filmiku, do którego link zamieścił lutek34, ale przy tej okazji chciałbym zauważyć, że wydruk przedstawiony na linku dotyczy samochodu T&C, gdzie model skrzyni - 62TE dopisany jest ręcznie
Przywołany już kolega, w innym poście zamieścił stronę z instrukcji napraw skrzyni 62TE, wyrażając nadzieję na rozwianie wszystkich wątpliwości
Nie wiem jak Wasze wątpliwości, ale moje nie zostały rozjaśnione
W przedostatnim poście, niezarejestorowany użytkownik freemonta, niejaki g.log, zrugany (i słusznie) przez M. za niedopełnienie postanowień regulaminu wrzucił taką wątpliwość
Niestety odsyłacz jest do tematu XIV zlotu pacificaforum.pl, więc nie wiem z czym chciał porównać wykres zamieszczony przez M.g.log pisze: ↑15 lip 2017 03:42 pmmam jednak wątpliwość co do prawidłowego poziomu oleju w skrzyni podawane przez różne źródła opisane w różnych wątkach. Porównajcie wykres z obecnego wątku do tego:
viewtopic.php?f=59&t=6200
Ja jednak pozwoliłem sobie na porównanie przedmiotowego wykresu z instrukcją napraw zamieszczoną przez lutek34 i zonk Popatrzcie proszę i napiszcie co o tym sądzicie
Piotr
- Jędrek
- Posty: 1009
- Rejestracja: 11 lip 2015 04:21 pm
- Lokalizacja: Dęblin
- Samochód: Pacifica 4,0 z 2008r.
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 5
Re: Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni 6 biegowej 2007 rok
Ja kupiłem sobie bagnet do pomiaru oleju w ASB http://czesciusa.elblag.pl/pl/bagnet-mi ... -2008.html a tam są podziałki poziomu "zimny" i "gorący" . Po wyjęciu korka , na rozgrzanym i pracującym silniku , skrzynia w położeniu N , pakuję w/w bagnet i jeśli poziom jest mniej więcej na środku skali to wszystko OK . Wykresy wykresami a praktyka praktyką . Tą metodę z powodzeniem stosuję od 9 lat w Dodge Grand Caravanie i dobrze na tym wychodzę . Najważniejsza jest jakość leju i fakt aby był dokładnie taki jak zaleca producent . Tak uważam .
Paca 4,0l SS z 2008r Pb + Lpg .
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni 6 biegowej 2007 rok
Kolego Carl nie wiem po co te wszystkie dywagacje, tak lubicie sobie komplikować życie?! Nie jesteś pewien który wykres jest poprawny, albo czy bagnetem od silnika lub inną linką poprawnie zmierzę poziom oleju to zawsze można podjechać do ASO i za parę PLNów dokonają to za Ciebie.
Olej w ASB sprawdzamy na rozgrzanej skrzyni a tutaj wykresy się pokrywają.
Co do filmu to oprócz tego co jest napisane odręcznie 62TE, napisane też jest 2010 Chrysler T&C 3.8l, w tych rocznikach z silnikiem 3.8l montowana była tylko 62TE.
Olej w ASB sprawdzamy na rozgrzanej skrzyni a tutaj wykresy się pokrywają.
Co do filmu to oprócz tego co jest napisane odręcznie 62TE, napisane też jest 2010 Chrysler T&C 3.8l, w tych rocznikach z silnikiem 3.8l montowana była tylko 62TE.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
- Lokalizacja: Włocławek
- Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD
Re: Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni 6 biegowej 2007 rok
Witam,
jestem właśnie na etapie wymiany oleju. I ponieważ sam nie byłem pewny jak do tego dobrze podejść przy pomocy bagnetu od oleju silnika poniżej moje spostrzeżenia w tym temacie. Przed zdjęciem misy olejowej najpierw sprawdziłem jak daleko można zejść bagnetem przy wyłączonym zimnym silniku. Pierwsza próba około 9cm "zabrudzonego" bagnetu drugie podejście było jeszcze bardziej kosmiczne i wyszło około 18,5cm. Lekko mnie to zdziwiło ale ok. Kiedy już udało się zdjąć miskę i zlać olej ponownie test bagnetem i .... eureka bagnet zatrzymuje się na metalowej wygiętej blaszce która ma zapewne za zadanie ograniczać bagnet. Czyli to co było wspomniane w którymś z postów powyżej się zgadza. Ja dla pewności lekko ją obróciłem tak by bagnet się nie prześlizgnął.
Według instrukcji z filmiku na YT naznaczyłem sobie bagnet i takowym mam zamiar dokonywać pomiarów. Co ciekawe w pisze się że bagnet do skrzyni ma 424mm u mnie tyle nie weszło, nieco poniżej tej wartości, ale tak dla pewności też sobie zaznaczyłem te 424 by w razie gdyby jednak udało mu się przedostać dalej.
Mi zeszło około 5,1l czarnego jak smoła płynu choć nie wiem czy wcześniej poziom był prawidłowy. Teraz zalałem 5,25l tak na początek.... się zobaczy co z tego wyjdzie.
jestem właśnie na etapie wymiany oleju. I ponieważ sam nie byłem pewny jak do tego dobrze podejść przy pomocy bagnetu od oleju silnika poniżej moje spostrzeżenia w tym temacie. Przed zdjęciem misy olejowej najpierw sprawdziłem jak daleko można zejść bagnetem przy wyłączonym zimnym silniku. Pierwsza próba około 9cm "zabrudzonego" bagnetu drugie podejście było jeszcze bardziej kosmiczne i wyszło około 18,5cm. Lekko mnie to zdziwiło ale ok. Kiedy już udało się zdjąć miskę i zlać olej ponownie test bagnetem i .... eureka bagnet zatrzymuje się na metalowej wygiętej blaszce która ma zapewne za zadanie ograniczać bagnet. Czyli to co było wspomniane w którymś z postów powyżej się zgadza. Ja dla pewności lekko ją obróciłem tak by bagnet się nie prześlizgnął.
Według instrukcji z filmiku na YT naznaczyłem sobie bagnet i takowym mam zamiar dokonywać pomiarów. Co ciekawe w pisze się że bagnet do skrzyni ma 424mm u mnie tyle nie weszło, nieco poniżej tej wartości, ale tak dla pewności też sobie zaznaczyłem te 424 by w razie gdyby jednak udało mu się przedostać dalej.
Mi zeszło około 5,1l czarnego jak smoła płynu choć nie wiem czy wcześniej poziom był prawidłowy. Teraz zalałem 5,25l tak na początek.... się zobaczy co z tego wyjdzie.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
- Lokalizacja: Włocławek
- Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD
Re: Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni 6 biegowej 2007 rok
Mam pytanie....właśnie uruchomiłem autko po wymianie oleju w skrzyni i przez około 30 minut stało odpalone w garażu... czy po tym czasie mogę założyć że olej nagrzał się na tyle że jest już "Hot" czy jednak powinienem przejechać podręcznikowe 15mil i dopiero sprawdzić?
Moje pomiary wykazały że poziom oleju po 30 minutach pracy silnika na "P" jest gdzieś w granicach 15-20mm co jak wskazuje wykres stanowczo za mało.
Moje pomiary wykazały że poziom oleju po 30 minutach pracy silnika na "P" jest gdzieś w granicach 15-20mm co jak wskazuje wykres stanowczo za mało.