Na naszym F jest zapis rozważań na temat dodatkowej chłodnicy oleju ASB
m.in.: http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=44
a także w: http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=5263
czy w: http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
Kilku Kolegów zamontowało w swoich autach takie chłodnice.
Zapragnąłem i ja, jako że zdarza mi się jeździć na południe Europy,
a ostatnio tez â sporadycznie - ciągnąć dużą przyczepę kempingową.
Tym bardziej też, że nadarzała się okazja, bo wymieniałem
rozszczelnioną chłodnicę klimy http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=61050 ,
a w dodatku i jeden z przewodów doprowadzających olej ASB zaczął się âÂÂpocićâÂÂ.
Jako tę dodatkowa chłodnicę - zastosowałem górną część, dotychczasowej â wymienianej przy
okazji nieszczelności - chłodnicy klimy (która jak wiadomo â w PAC po-liftowej â jest chłodnicą ASB).
Ten akurat fragment był u mnie w nienagannym stanie, więc został odcięty,
wymyty i profilaktycznie ponownie pomalowany (reszta poszła na złom).
Do nowo-montowanej chłodnicy klimy został on przykręcony
za pomocą dorobionych i dospawanych, odpowiednich uchwytów.
Połączenie między obiema chłodnicami ASB zostało wykonane
za pomocą dodatkowego węża i opasek, a króćce zostały wykorzystane
ze starych przewodów do/od-prowadzających olej ASB
bo je tez oba wymieniałem na nowe - ( http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=5297)
Całość przypomina teraz (optycznie) rozwiązanie przed-liftowe, gdzie podobna
chłodnica ASB jest dodatkowym elementem przymocowanym przed ( i do) chłodnicy klimy.
Po tej modyfikacji trzeba było uzupełnić olej w ASB (Mopar ATF+4), bo trochę się go
wylało przy przekładaniu przewodów, a poza tym 2. chłodnica też nieco zwiększa
pojemność całego układu olejowego.
Pewna dodatkowa zaletą użycia części ori chłodnicy i umieszczeni jej â jak na zdjęciu - jest wykorzystanie ori przewodów do/od-prowadzających olej ASB. Nie wymagają one w tym układzie â przedłużania, a ich fabryczne zakończenia pasują w oryginalne krócce, tak skonfigurowanej, dodatkowej chłodnicy.
Poniżej, kilka zbliżeń - gdyby ktoś chciał powtórzyć to rozwiązanie
Dodatkowa chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Nie mierzyłem. Jednak wydaje się, ze żeby taki pomiar był miarodajny
to musiałoby być szereg elementów by warunki były powtarzalne.
A i najlepiej byłoby mieć pomiar on-line temp oleju ASB
(o czym już było tu na F).
Założenie tu jest jednak dość oczywiste,
że większa powierzchnia chodzenia (u mnie - 2x) przekłada
się na niższą temperaturę oleju (choć niewątpliwie - nie liniowo
ze względu na wpływ otoczenia czyli reszty
układu chłodzenia itp.)
to musiałoby być szereg elementów by warunki były powtarzalne.
A i najlepiej byłoby mieć pomiar on-line temp oleju ASB
(o czym już było tu na F).
Założenie tu jest jednak dość oczywiste,
że większa powierzchnia chodzenia (u mnie - 2x) przekłada
się na niższą temperaturę oleju (choć niewątpliwie - nie liniowo
ze względu na wpływ otoczenia czyli reszty
układu chłodzenia itp.)
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR