Nie wrzyca 4 biegu przy gazie na maxa

PawełB
Posty: 13
Rejestracja: 28 lis 2016 10:25 am
Lokalizacja:
Samochód:

Nie wrzyca 4 biegu przy gazie na maxa

Post autor: PawełB » 18 gru 2016 12:24 am

Witam
mam ataki mały problem ( a może duży)
a mianowicie :
Jak jadę normalnie cały czas, stopniowo dodając gazu to biegi się ładnie zmieniają i nie ma żadnego problemu.
Problem pojawia się gdy jadę około 85-90 km/h i chcę np. wyprzedzić - gaz w podłogę on zaczyna się zbierać jest jeszcze na 3 i wtedy następuje LIPA miedzy 90 a 105 się dusi i nie może przerzucić na 4. problem jest duży poza miastem wyprzedzanie tylko na bardzo długiej prostej.
Czy ktoś miał podobny problem lub słyszał o czymś takim.

POMOCY
PawełB

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 18 gru 2016 09:51 am

PawełB pisze:Problem pojawia się gdy jadę około 85-90 km/h i chcę np. wyprzedzić - gaz w podłogę on zaczyna się zbierać jest jeszcze na 3 i wtedy następuje LIPA miedzy 90 a 105 się dusi i nie może przerzucić na 4.
Przy jeździe spokojnej przy 90km/h powinieneś już jechać na 4 z zapiętym lock up. Mocniejsze wciśniecie gazu powinno wpierw powodować zrzucenie lock upu a później redukcję w dół. Jak dusisz silnik na 100% otwartej przepustnicy to zmiany w górę następują znacznie pózniej, ale jest to zależne od wielu czynników, prędkości, syganłu TPS, obciązenia silnika itd. Często zapchany katalizator jest problemem zamulenia silnika w górnych RPM pod obciążeniem, ale najpierw na skaner do kogoś kumatego i niech posprawdza parametry pracy silnika i skrzyni.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 20 gru 2016 06:59 pm

Wykluczyłeś już problem z właściwym ustawieniem LPG? Podłącz i zobacz jak wyglądają mapy?
Czy jak będziesz jechał na autosticku na 2 biegu to bez problemu kręci się na wysokie obroty? Może być tak że przy większym obciążeniu silnika dawka LPG jest niewystarczająca

PawełB
Posty: 13
Rejestracja: 28 lis 2016 10:25 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: PawełB » 27 gru 2016 12:23 pm

wracając do tematy
byłem u mechanika - nie miał programu do Pacifici - miał tylko do Voyagera - podłączył moje auto i wyskoczyły takie błędy.
czy ktoś w prosty sposób może mi to wyjaśnić

pozdrawiam
Załączniki
unnamed.jpg
PawełB

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 27 gru 2016 01:18 pm

PawełB pisze:byłem u mechanika
PawełB pisze:czy ktoś w prosty sposób może mi to wyjaśnić
mechanik nie dał rady wyjaśnić?? ;)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 27 gru 2016 03:55 pm

PawełB,
Ja tam nie widzę ASB. Tym samym wstępna diagnoza to strzał kulą w płot.. Zacznij od wypadania zapłonów.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 27 gru 2016 09:43 pm

Napiszę jeszcze raz, zapchany katalizator zamula silnik, ale szukaj dalej.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 28 gru 2016 12:14 pm

Błąd 420 nie zawsze wskazuje na zapchany katalizator przy błędach 300 i 301 analogicznie wyskoczy 420. Na początek ustal przyczynę wypadania zapłonu. Jeśli wypadanie masz na lpg to obstawiam uszkodzony wtrysk gazowy na pierwszym cylindrze.
Pacyfica piękne auto!

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”