Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

kubov
Posty: 12
Rejestracja: 16 cze 2015 11:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: kubov » 04 kwie 2017 10:25 pm

Witam. Od jakiegoś czasu mam pewien problem. Mianowicie zauważyłem, że stojąc w korku na biegu D wskazanie predkościomierza rośnie co jakiś czas do 30-40km/h po czym spada do zera. Auto cały czas stoi a skrzynia wydaje dzwiek jakbym dodawał gazu. Pomocy please!!! Pacifika 3,5 FWD

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Post autor: lisu11 » 05 kwie 2017 09:16 am

O ile dobrze pamiętam to winny jest alternator. Nie miałem tego problemu ale czytałem na jakimś forum o tym i chyba był też filmik na YouTube.

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 05 kwie 2017 10:01 am

Jak stoisz na D, to też zmieniają się obroty silnika?

kubov
Posty: 12
Rejestracja: 16 cze 2015 11:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kubov » 05 kwie 2017 07:22 pm

Tak. W tej chwili kiedy podskakuje wskazówka predkości jest lekki wzrost obrotów silnika jak pod obciążeniem np włączanej klimy no i skrzynia też jest wtedy słyszalna.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 05 kwie 2017 08:55 pm

MIałem tak.
Zwarcie w alternatorze - do regeneracji.

kubov
Posty: 12
Rejestracja: 16 cze 2015 11:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kubov » 06 kwie 2017 05:56 pm

PelEe pisze:MIałem tak.
Zwarcie w alternatorze - do regeneracji.
Na YT ktos wrzócił filmik z takim problemem i podobno chodzi o diody odpowiedzialne za zmiane pradu stalego na zmienny czy odwrotnie. Regeneracja alternatora rozwiaze problem tych diód rowniez?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 06 kwie 2017 06:02 pm

kubov pisze:Regeneracja alternatora rozwiaze problem tych diód rowniez
Jak regeneracja to regeneracja.
Na logikę to co uwalone lub upalone powinni wymienić - no chyba że zlecisz im tylko np wymianę łożysk bo gwiżdżą. Wówczas porządny warsztat powinien (tak na logikę i po ludzku) uprzedzić Cię o innych stwierdzonych wadach, a pan Zenek co robi w piwnicy alternatory może zrobi co kazałeś i tyle.

PS:
Przepraszam wszystkich Panów Zenków, którzy mogliby poczuć się urażeni moim wpisem powyżej. Nie miałem nikogo konkretnego na myśli, a jakiekolwiek podobieństwo do jakiejkolwiek konkretnej osoby jest przypadkowe.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

kubov
Posty: 12
Rejestracja: 16 cze 2015 11:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kubov » 18 kwie 2017 08:01 pm

Piękne dzięki za pomoc.

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Post autor: lisu11 » 18 kwie 2017 08:07 pm

problem usunięty? Faktycznie winowajcą był alternator?

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: misha85 » 12 kwie 2018 03:06 pm

A co może być jak po zatrzymaniu i wciśnięciu hamulca skrzynia w pozycji D auto nadal ma chęć jechać i spadają obroty czasami zgaśnie . Szczególnie dzieje się tak jak hamuje do zera np. z 100 km/h

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: pisk » 12 kwie 2018 03:11 pm

Na benzynie też?

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: misha85 » 12 kwie 2018 03:17 pm

A tego nie sprawdzałem. A może być wina gazu?

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: bywalec » 12 kwie 2018 05:56 pm

Są jakieś błędy? Dobry poziom oleju w skrzyni?

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: misha85 » 12 kwie 2018 06:45 pm

Błędów brak. Płyn wymieniany pół roku temu. Chłodnica też wymieniona chyba w sierpniu. Ale coś mało w zbiorniku płynu.

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: misha85 » 12 kwie 2018 06:49 pm

Płyn tzn olej w skrzyni wymieniany pół roku temu.

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: bywalec » 12 kwie 2018 06:51 pm

Sprawdź, czy jest dobry poziom oleju w skrzyni. Przy niskim mogą być opisane przez Ciebie objawy.

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: misha85 » 12 kwie 2018 09:55 pm

Hah nie mam bagnetu niestety

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: M. » 12 kwie 2018 11:04 pm

misha85 pisze:
12 kwie 2018 09:55 pm
Hah nie mam bagnetu niestety
Jak nie ma jak jest?
A czym mierzysz poziom oleju w silniku?
Do tego dokładasz jakąś szmatę, ścierkę, ręcznik papierowy albo choćby chusteczkę higieniczną, znajdujesz wykres w forumowej studni i działasz.
Nie ma wymigiwania się. Twoje auto to dbaj. 90% potrzebnej wiedzy wyciągniesz kubełkiem ze studni.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: misha85 » 27 maja 2018 03:00 pm

Stan oleju ok. Problem pojawia się zazwyczaj jak szybko jadę tzn. ok 140. I hamuje wtedy jak chce się zatrzymać np. na czerwonym świetle to po zatrzymaniu wyrywa do przodu i gaśnie tak jakby sprzęgło nie wyłączało biegu.

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: misha85 » 29 maja 2018 11:10 am

Panowie majstruje mówią że hydraulika😓

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Falowanie prędkościomierza na D i wciśniętym hamulcu

Post autor: misha85 » 01 lip 2018 03:15 pm

Problem nie rozwiązany. Nadal przy zatrzymaniu auto chce jechać do przodu i czasem zgaśnie. Gdy skręcenie kołami jak jest zatrzymane w takiej sytuacji to słychać dziwne odgłosy spod maski

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”