Błąd P0883 TCM, komputer (ECU) padł?

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Błąd P0883 TCM, komputer (ECU) padł?

Post autor: sykus » 24 lip 2017 07:01 pm

Witam
Wstawiałem radio 2 din.
akumulator się rozładował
Po całej operacji wywaliło checka i pokazuje bład P0883
działają tylko 3 biegi na autotsick to samo.
Może ktoś wie gdzie leży przyczyna ?
Z góry dzięki za podpowiedź

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 24 lip 2017 09:22 pm

sykus,
Nie mam pojęcia kto Ci to robił i jak, ale P0882 to wysoki sygnał TCM czyli Transmission Control Module.
To że przy tym błędzie masz problem z biegami to mnie nie dziwi.
Na mój gust wcinaliście się w jakieś przewody na czuja no i coś widzi drugie coś czego by nie chciało, albo nie widzi trzeciego czegoś co mu potrzebne do szczęścia.
Ewidentnie problem elektryczny w obszarze wiązki,
Co żeście tam namieszali i jak to tylko wy wiecie.
Miałeś choć schemat elektryczny określonego obszaru auta czy działaliście na czuja - sprawdzając czy przewody już się grzeją od nadmiaru szczęścia?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Post autor: sykus » 25 lip 2017 04:57 am

Wstawiłem w sensie elektryk wstawił.
Nie pcham łapek jak się nie znam.
Rzeczywiście mówi że się wpinał gdzieś.
Do ogarnięcia znaczy.
Dzięki za naprowadzenie :)

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 25 lip 2017 05:33 am

Raczej nie styka kostka... urwany przewód...
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Post autor: sykus » 25 lip 2017 06:11 am

głodźillaryki pisze:Raczej nie styka kostka... urwany przewód...
Która kostka ?
Gdzie jej szukać ?

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 25 lip 2017 06:40 am

sykus, Kolego wracaj do "fachowca" który podpinał to radio i niech teraz szuka co namieszał. Wszystkie schematy masz w FSM.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 25 lip 2017 08:35 am

Nie błysnę wiedzą która i gdzie... Który przewód... Sam jestem przed wymianą radia i tam jeszcze nie grzebałem...
Przyczyny tego błędu w Twoim przypadku zapewne leżą w uszkodzeniu przypadkowym wiązki... ew. za duże ładowanie alternatora....
Tak jak pisze Tedi wracaj z tym do tego co zainstalował radio... bo jeśli było cos szarpane i wyciąganie na siłę.... to mógł gdzieś kabel się przerwać w środku....
Ja nie miałem takiego przypadku ale wspominał o tym M. -na zewnątrz ok a środek przerwany... przepalony.
Poza tym mechanik czy elektryk skoro bierze pieniądze za swoje dzieło to i powinien wziąć odpowiedzialność za to ze może coś niechcący zepsuć
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Post autor: sykus » 21 sie 2017 06:57 pm

Nie było mnie jakiś czas - urlop
Elektryk mówi że wywaliło kompa od rozładowanego akumulatora. Możliwe to ?
Pokazuje chyba wszystkie możliwe błędy.
Kable sprawdzili, kostki i inne rzeczy też
Szukają kompa nowego
Ktoś może coś, gdzieś wie lub ma
Dołączam fotkę.
Z góry dziękuję
Załączniki
20170803_181426(1).jpeg

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 21 sie 2017 08:23 pm

sykus, Tyle co ja miałem rozładowanego akumulatora... chociażby podczas testów radia i wzmacniacza.... lub też.... podczas remontu gdy akumulatora nie było ze.... 3 miesiące w aucie.... to powinienem juz kompa nie raz zmieniać :rolf:
Z doświadczenia własnego przy zmianie radia..... mając odrobinę wiedzy trudno cos tam popsuć.... ale...... kto wie.... może sie da :rolf: ?
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Post autor: sykus » 21 sie 2017 09:02 pm

głodźillaryki pisze:sykus, Tyle co ja miałem rozładowanego akumulatora... chociażby podczas testów radia i wzmacniacza.... lub też.... podczas remontu gdy akumulatora nie było ze.... 3 miesiące w aucie.... to powinienem juz kompa nie raz zmieniać :rolf:
Z doświadczenia własnego przy zmianie radia..... mając odrobinę wiedzy trudno cos tam popsuć.... ale...... kto wie.... może sie da :rolf: ?
Ja tylko staram się jak najszybciej odzyskać auto.
Podobno programista od dealera był u nich i tak stwierdził.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 21 sie 2017 09:43 pm

sykus pisze:Szukają kompa nowego
Super, tylko upewnij się że jak okaże się że na drugim kompie będzie to samo, to Ty nic nie płacisz za kompa i całą tą zabawę.
Tak na moim przykładzie z Subaryny, miesiąc temu podczas jazdy silnik traci moc, nie reaguje na pedał gazu (elektroniczna przepustnica), jakoś doturlałem się do domu. Odczytuje błędy i wydaje się że dramat sądząc po poniższym zdjęciu. Dzwonię żyły biegnące z ECU do przepustnicy i okazuje się że jedna żyła jest nie drożna, wymieniam kawałek żyły, kasuje błędy, odpalam silnik i wszystko wraca do normy. I wszystko to przez jedną żyłę pomiędzy ECU a przepustnicą.
Załączniki
Screenshot_2017-07-21-15-44-54.png
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 22 sie 2017 05:30 am

sykus, Ja tylko twierdze ,że strasznie mało prawdopodobne jest uszkodzenie poprzez rozładowany akumulator..... wręcz mogę zaryzykować stwierdzenie, że to niemożliwe....
Co do kabli i kostek .... przy wymianie trudno cos tam naciągnąć i urwać bo dostęp do tego co potrzeba jest dobry ...
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 22 sie 2017 08:25 am

głodźillaryki pisze:Co do kabli i kostek .... przy wymianie trudno cos tam naciągnąć i urwać bo dostęp do tego co potrzeba jest dobry ...
urwać tak, choć mogła być wiązka nadszarpnięta zębem czasu
i któryś przewód stracić ciągłość jak pisał lutek34
pytanie czy grzebiąc w radiu (instalacji) jako doświadczeni fachowcy,
nie robili tego przy podłączonym aku, no bo przecież ileż można go odpinać i przypinać ponownie (przeież tyle razy to robili i nic się nie stało) sprawdzając działanie sprzętu (założenie potwierdza fakt rozładowania akumulatora podczas prac)
a wtedy spalenie kompa jest dość prawdopodobne :/
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 sie 2017 11:02 am

mpspycha pisze:czy grzebiąc w radiu (instalacji) jako doświadczeni fachowcy,
nie robili tego przy podłączonym aku
Obstawiam że robili - i co z tego
mpspycha pisze:wtedy spalenie kompa jest dość prawdopodobne
Moim zdaniem trzeba się postarać by osiągnąć taki rezultat
mpspycha pisze:założenie potwierdza fakt rozładowania akumulatora podczas prac
Wystarczy świecąca lampka w środku i uruchomione akcesoria podczas instalacji a bateria padnie.

Mówimy o podmianie ECU oraz stosownym jego oprogramowaniu - tak czy inaczej spotkanie z WiTec-em lub DRB będzie konieczne. A jak stwierdzono uszkodzenie elektroniki właśnie?
Czy nie rozsądne jest przy tego kalibru podejrzeniu zweryfikować odczyty i diagnozę przed całą logistyką zakupu i wymiany? Bo jak się okaże, że winna jest przerwa w dwóch przewodach to trochę głupio będzie się przyznać...

I taka mała dygresja:
Auto pojechało do fachowców sprawne? Po wykonaniu usługi jest niesprawne? Co się takiego wydarzyło w czasie realizacji zlecenia, że się popsuło? Klimat nie służył? Za ciepło, za zimno, za wilgotno, za sucho?
A może wkurwiony mechanik jak mu coś nie wychodziło przypieprzył młotkiem nie tu gdzie zamierzał?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 22 sie 2017 11:58 am

M. pisze:Moim zdaniem trzeba się postarać by osiągnąć taki rezultat
no cóż, nie twierdzę że jest to częsty przypadek, ale z prawa Murphy'ego wynika że jeśli coś może się zdarzyć to na pewno się zdarzy (pytanie na kogo trafi) :P
osobiście znam przypadek gdy młody fachowiec montując zmieniarkę w S-klasie dał radę odpalić wszystkie poduszki z napinaczami :evil:
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Post autor: sykus » 22 sie 2017 08:55 pm

Jak pisałem wcześniej, był programista elektryk z serwisu chryslera i podłączał się kompem swoim i stwierdził jednoznacznie że padł komp.
Światełko zostawili włączone na noc wewnątrz.
Tak robili na nie odpiętym akumulatorze.
Zachowali się w porządku w sumie.
Mnie to nic nie kosztuje, tylko auta swojego nie mam.
Mam od nich zastępcze.

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 22 sie 2017 09:35 pm

sykus pisze:Zachowali się w porządku w sumie.
Mnie to nic nie kosztuje, tylko auta swojego nie mam.
Mam od nich zastępcze.
No to faktycznie nie ma się czego czepiać :/
powodzenia , mam nadzieję że efekt będzie co najmniej zadowalający ;)
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 sie 2017 10:15 pm

sykus,
Może pomoże...LINK
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Post autor: sykus » 28 sie 2017 06:43 pm

Pytanie techniczne odnośnie tematu
Czy wszystkie cyfry muszą się zgadzać z moim starym komputerem ?
(Rozumiem , że ciąg cyfr na nalepkach jest taki sam, a różnica jest w ostatnich, wyróżnionych dużą czcionką.)

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 sie 2017 08:32 pm

sykus pisze:Czy wszystkie cyfry muszą się zgadzać z moim starym komputerem ?
Dla pewności że wszystko będzie działało poprawnie, to lepiej szukać ECU z tym samym oznaczeniem cyfrowym, ostatnie dwie litery z tego co mi się obiło o uszy to wersja softu do danego samochodu, im wyższa ostatnia litera tym soft nowszy.
Jakie u Ciebie jest oznaczenie a jakie na tym drugim ECU?

Tutaj dla przykładu ECU z '07 Pacy

Obrazek
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Post autor: sykus » 28 sie 2017 08:55 pm

lutek34 pisze:
sykus pisze:Czy wszystkie cyfry muszą się zgadzać z moim starym komputerem ?
Dla pewności że wszystko będzie działało poprawnie, to lepiej szukać ECU z tym samym oznaczeniem cyfrowym, ostatnie dwie litery z tego co mi się obiło o uszy to wersja softu do danego samochodu, im wyższa ostatnia litera tym soft nowszy.
Jakie u Ciebie jest oznaczenie a jakie na tym drugim ECU?

Tutaj dla przykładu ECU z '07 Pacy

Obrazek
U mnie jest takie jak na fotce mojego kompa
(dołączona) drugiego z takim nie znalazłem. Przynajmniej nie u wiarygodnych ludzi.
Załączniki
20170803_181426(1).jpeg

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 28 sie 2017 09:13 pm

sykus pisze: drugiego z takim nie znalazłem.
Pisałeś że zakład zachował się w porządku itd, a teraz sam musisz szukać tego ECU?
Chyba taniej i szybciej będzie to kupić na Ebayu i wysłać do PL.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Post autor: sykus » 29 sie 2017 06:57 am

lutek34 pisze:
sykus pisze: drugiego z takim nie znalazłem.
Pisałeś że zakład zachował się w porządku itd, a teraz sam musisz szukać tego ECU?
Chyba taniej i szybciej będzie to kupić na Ebayu i wysłać do PL.
Szukam bo chcę żeby było szybciej.
Dzięki za podpowiedź z ebay :)

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Re: błąd P0883 TCM

Post autor: sykus » 13 paź 2017 06:59 pm

Witam wszystkich
Chcę zakończyć "sagę" z komputerem.
Dziękuję za podpowiedzi.
Znalazłem komputer w stanach, na ebay nawet cyferki się zgadzają jednak.....
To nie jest wina komputera.
Napisał do mnie na prv. niejaki Bartosz ( tu proszę admina o flaszkę dla tego gościa, jeżeli tutaj coś takiego chodzi)
Mia ten sam problem co ja, którego powodem jest uszkodzenie przekaźnika skrzyni biegów, który powinien znajdować się na belce przedniej (10 zł) Powinien bo u mnie jakiś grzbiet spiął go na stałe i wsadził go za lampy przednie. Być może już dawno problem byłby rozwiązany żeby był na swoim miejscu.
Prawdę mówiąc wierzyłem, że to komputer na 10 %. Było to dla mnie całkowicie nielogiczne, że od akumulatora rozładowanego pada komputer.
Tyle w temacie jakby ktoś miał podobną sytuację to już wie gdzie uderzać.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: błąd P0883 TCM

Post autor: lutek34 » 13 paź 2017 11:07 pm

sykus pisze:
13 paź 2017 06:59 pm
uszkodzenie przekaźnika skrzyni biegów, który powinien znajdować się na belce przedniej (10 zł) Powinien bo u mnie jakiś grzbiet spiął go na stałe i wsadził go za lampy przednie.
Prawdę mówiąc wierzyłem, że to komputer na 10 %. Było to dla mnie całkowicie nielogiczne, że od akumulatora rozładowanego pada komputer.
przekażnik skrzyni biegów znajduje się w skrzynce bezpieczników. Na przedniej belce znajduje się przekażnik wentylatorów
Obrazek

Obrazek

Co do ECU to pisałem żeby wszystko posprawdzać i upewnić się że cała reszta jest OK. Teraz masz dwa sterowniki ;-)
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Re: błąd P0883 TCM

Post autor: sykus » 14 paź 2017 03:41 pm

No to w takim razie przekaźnik wentylatorów rozjechał mi skrzynię i cały system w ogóle.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: błąd P0883 TCM

Post autor: M. » 15 paź 2017 03:08 pm

lutek34 pisze:
13 paź 2017 11:07 pm
...przekażnik skrzyni biegów znajduje się w skrzynce bezpieczników. Na przedniej belce znajduje się przekażnik wentylatorów...
Chyba nie do końca. Sugeruję weryfikację tezy. Przekaźnik "luźny" za lewą lampą to z tego co pamiętam komponent sterowania ASB i bywa że padnie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: błąd P0883 TCM

Post autor: lutek34 » 15 paź 2017 10:59 pm

M. pisze:
15 paź 2017 03:08 pm
lutek34 pisze:
13 paź 2017 11:07 pm
...przekażnik skrzyni biegów znajduje się w skrzynce bezpieczników. Na przedniej belce znajduje się przekażnik wentylatorów...
Chyba nie do końca. Sugeruję weryfikację tezy. Przekaźnik "luźny" za lewą lampą to z tego co pamiętam komponent sterowania ASB i bywa że padnie.
a faktycznie, było coś takiego viewtopic.php?f=43&t=5046
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Re: błąd P0883 TCM

Post autor: sykus » 21 paź 2017 03:52 pm

M. pisze:
15 paź 2017 03:08 pm
lutek34 pisze:
13 paź 2017 11:07 pm
...przekażnik skrzyni biegów znajduje się w skrzynce bezpieczników. Na przedniej belce znajduje się przekażnik wentylatorów...
Chyba nie do końca. Sugeruję weryfikację tezy. Przekaźnik "luźny" za lewą lampą to z tego co pamiętam komponent sterowania ASB i bywa że padnie.
I to by się zgadzało bo jak pisałem skrzynia w awaryjnym trybie była.

sykus
Posty: 34
Rejestracja: 20 kwie 2017 08:28 pm
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Pacifica 2007 Touring 4,0 L PB, LPG

Re: Błąd P0883 TCM, komputer (ECU) padł?

Post autor: sykus » 29 gru 2017 09:18 pm

Po wielu próbach i sprawdzeniach okazało się, że na stówę to przekaźnik, który powinien być na belce z przodu - teraz już jest.
Nie stosujcie żadnych zamienników, nawet przełożenie opornika z oryginału nic nie dało.
Po paru kilometrach wywalało znowu P0883. Teraz wstawiony oryginał chryslera i gra muzyka.

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Błąd P0883 TCM, komputer (ECU) padł?

Post autor: andrzej sdl » 09 cze 2020 01:22 pm

Witam.
Dzisiaj niespodziewanie auto wpadło jakby w tryb awaryjny,jazda do 50 km/h.
Podłączyłem interfejs obd i wyrzuciło mi błąd P0883.
Poczytalnym tutaj trochę ale wraz nie wiem za dużo.Pytanie gdzie szukać w aucie tego sterownika TCM?
Dodam,że pracują również na wysokich obrotach wentylatory chłodnicy. Czy to przypadek.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Błąd P0883 TCM, komputer (ECU) padł?

Post autor: andrzej sdl » 16 cze 2020 07:23 pm

A w moim pytaniu głucha cisza :mrgreen: :rolf:
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Błąd P0883 TCM, komputer (ECU) padł?

Post autor: M. » 17 cze 2020 01:04 am

TCM jest zintegrowany z PCM.
Błąd nie koniecznie wynika z zawartości modułu - on tylko czyta to co dostarczają wszelkie czujniki i na podstawie odczytów wysterowuje skrzynie w sposób właściwy dla parametrów jazdy i innych. Odczyt parametru wykraczający poza akceptowane wartości objawia się błędem plus efektami wizualnymi (kontrolka MIL) a także dyskomfortem bo zawsze bieg drugi.
Zabawa z tym błędem nie będzie polegać na użyciu śrubokręta, lutownicy, kombinerek itp. Tutaj moim zdaniem bez odpowiedniego skanera nie poszalejesz. miernik uniwersalny też na wiele sie nie zda, co nie znaczy, że w pewnych obszarach wykorzystywany nie będzie - tylko jakie to będą obszary?
Chryslerowskie skanery jak DRB WiTech po stwierdzeniu jaki błąd nas dotknął (a jest prawie pewne, że jest ich jeszcze kilka innych), skaner wskazuje procedurę weryfikacji układów. To jest najprostsza i najszybsza droga do opanowania problemu.
Dodam jeszcze dla pikanterii, że nie każdy kto ma dostęp do takowego skanera da sobie radę. Wskazane jest trochę doświadczenia i wiedzy w temacie. O konieczności umiejętności logicznego myślenia oraz wyciągania wniosków na podstawie zestawu symptomów nie będę opowiadał.
Wnioskowanie na podstawie odczytów skanerów wszelkiej maści że tak powiem "uniwersalnych" może być obarczone ryzykiem. Często nie będzie właściwego auta, często zakres testów będzie ograniczony i coś się dowiesz ale wykorzystać będzie trudno taką wiedzę - zresztą niekoniecznie trafiającą w punkt.
Wiem że ukierunkowuje Cię na wydatek, ale niestety - bez niego stan może tylko się pogorszyć. Auta w obecnym stanie nie używałbym na co dzień, co nie znaczy, że do warsztatu w celu diagnostyki i naprawy jechać nie możesz.
Jeśli masz skrzynię w trybie awaryjnym / serwisowym to jeździsz na II biegu, a zatem silnik będzie pracował na podwyższonych obrotach.
Jeśli nie chcesz zaszkodzić to nie przekraczaj prędkości ca' 50 km/h - dystans nie ma wielkiego znaczenia - no może poza wkurzaniem innych - szybszych kozaków na drodze.
Ograniczenie prędkości nie ze względu na skrzynię - a przez wzgląd na sprężarkę klimatyzacji.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Błąd P0883 TCM, komputer (ECU) padł?

Post autor: andrzej sdl » 17 cze 2020 08:17 am

Dziękuję kolego M. za obszerny wykład.Auto oczywiście jest już sprawne,a naprawiłem sam może po dwóch godzinach od napisania swojego pierwszego postu.Chciałem "rozruszać" trochę temat tak na przyszłość bo ludziska mają problemy i to się może przydać.
Reasumując poczytałem trochę neta i to forum i wpadłem na jeden temat na tym forum z dziwnym przekaźnikiem czy jak go tam zwal,który w moim aucie jest za wentylatorami chłodnicy na kilkunastocentymetrowych przewodach.Błędnie myślałem że to jest przekaźnik od czujników kół bo kiedyś z tym widziałem ogłoszenie ze to jest od czujników kół.
Nie mniej jednak wspomnę iż wisi on u mnie a w zasadzie leży na rurce doprowadzającej gaz do parownika i zdejmując przewód układu chłodzenia z parownika wylało mi sie dużo płynu i właśnie na to urządzenie.Ale awaria nie nastąpiła od razu.
Gdy skojarzyłem że to ma związek ze sterowaniem ASB zdemontowałem ten przekaźnik.W obudowie w górnej części jest wciśnięta płytka z wystającymi pinami i było tam dużo mokrego brudu. Spryskałem dokładnie izopropylenem w sprayu a następnie osuszyłem delikatnie opalarką i założyłem.
Włączyłem silnik i już żadne błędy nie wyskoczyły,wentylatory nie włączyły się,a pozycja lewarka na auto stic zaczęła być aktywna.
I tak udało mi się naprawić problem.
Ja piszę o silniku 4,0 l,nie wiem czy tak jest w innych pojemnościach.
Jak widać to urządzonko jak było mokre włączało mi na maxa wentylatory,skrzynia tryb awaryjny,błędy dot. wentylatorów P0480 i TCM P0883.i autostic nie wyświetlał się na wyświetlaczu.
poniżej link i w nim fota tego "słupka przekaźnika czy sterownika w pierwszym poście"
viewtopic.php?f=43&t=5046
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”