Awaria skrzyni ? bo silnik gaśnie przy przełączaniu na D

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Awaria skrzyni ? bo silnik gaśnie przy przełączaniu na D

Post autor: morgal1 » 11 sie 2017 10:02 pm

Jakieś 2 mc temu dojeżdżając do skrzyżowania przy redukcji z 2 na 1 usłyszałem takie stuknięcie. Pomyślałem ze chyba na coś najechałem, ale szosa była czysta. Temat zostawiłem, choć przy zmianach biegów pojawiły się małe szarpnięcia, pomyślałem poduszki. Pojeździłem tak z 1000km. Tego dnia jadać na auto sticku skrzynia po zatrzymaniu nie zredukowała na 1 zostawiła na 3 biegu po zatrzymaniu auta. Wystartowałem i tyle, choć to było dziwne. Chwile dalej redukując do 1 auto szarpnęło i zgasło. Stojąc na środku skrzyżowania. Odpaliłem na N bo z D było najbliżej - silnik pracuje normalnie, przesuwam na D i silnik sie dusi i gaśnie 2, 3 próby zostawiłem na N i podepchnąłem 30 m na parking i to było na tyle. Kolejka do naprawiacza skrzyni zamówiona - co to może być? Wsteczny działa. Zawsze po wrzuceniu na d taki cichy odgłos załączania występował czy coś tam zapina i mechanicznie blokuje silnik i dusi.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez morgal1, łącznie zmieniany 1 raz.

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 02 wrz 2017 03:40 pm

Auto po naprawie. Mechanik stawiał na przekładnie planetarna. Rozebrał skrzynie i stwierdził: czysto, olej czysty, jedna tarczka minimalnie przytarta - jest nowa. Obstawił ze problemem jest gumowa uszczelka na obwodzie tłoka - pierścieniu ruchomym, miała małe naderwanie i ponoć 2 biegi na raz chciało załączyć i przez to blokowało. Wymieniono też zawór na lockupie bo był jakiś przypalony i konwerter możliwe że na zapas zregenerowany. Skrzynia lepiej działa. Poszarpywania mikro zostały na 5 i 6 ale tylko na gazie - stawiam na zapłon. Wymienię świece na oryginalne i jedną cewkę bo coś czasem niedomaga - wg błędu. Stukania dalej mam przy redukcji biegu na autosticku - jadę 30 km/h i autostickiem zmieniam bieg 2,3,4, jak z zwalnianiem to stuka, jak z mikro przyspieszaniem to cicho, ale to raczej wina poduszek ba są złe. I z nowości przy naprawie skrzyni pół przodu rozebrali - miedzy innymi sanki i teraz powyższej 100/h zaczyna przód wpadać w drgania - ekstra. No i po próbach skrzyni padła lewa tarcza hamulcowa , zwichrowała się z przegrzania. Czyli tarcze przednie do wymiany i ustawienie geometrii? Sanki są odpowiedzialne za geometrię? - tzn wahacze do nich są przykręcone i zmiana w ustawieniu sanek mogła zmienić ustawienie kół, chyba ze to tarcza tak bije.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 02 wrz 2017 07:39 pm

morgal1 pisze:Stukania dalej mam przy redukcji biegu na autosticku - jadę 30 km/h i autostickiem zmieniam bieg 2,3,4, jak z zwalnianiem to stuka
a jak jeździsz na auto (D) to tez masz te stukania przy zwalnianiu?
morgal1 pisze:teraz powyższej 100/h zaczyna przód wpadać w drgania - ekstra.
te drgania masz przy hamowaniu?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 02 wrz 2017 08:10 pm

Jak jadę na D nie ma stuków, bo biegi nie zmieniały by się - powiedzmy predkość 20,30 km/h , autostickiem sam wymuszam zmianę. Czyli jak przyspieszam delikatnie lub mocno stuków nie ma, a jak hamuje silnikiem i zmieniam biegi to jest. Tłumacze sobie że w inna stronę działają naprężenia. Zmienię poduszki i zobaczymy. Drgania są powyżej 100 km/h bez względu czy hamuje silnikiem czy przyspieszam. Są też przy niższych prędkościach i narastają proporcjonalnie od prędkości. Jak hamuje to czuć i słychać z lewej strony bicie. Jak powoli wciskam hamulec to trafiam w taki punkt ze słychać pukanie, jak mocniej przycisnę pedał hamulca to znika.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 02 wrz 2017 08:58 pm

morgal1 pisze:Jak jadę na D nie ma stuków, bo biegi nie zmieniały by się - powiedzmy predkość 20,30 km/h , autostickiem sam wymuszam zmianę
I Ty tak non stop jeździsz na autosticku? Tak lubisz wachlować biegami?

Co do tych wibracji, to masz dobrze dokręcone koła?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

arturhhh
Posty: 425
Rejestracja: 12 kwie 2011 11:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: arturhhh » 02 wrz 2017 09:34 pm

poszukałbym pacy z manualną skrzynią :lol:
Życie trzeba przeżyć tak
żeby wstyd było opowiadać,
ale przyjemnie wspominać

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 02 wrz 2017 09:56 pm

Ja też taką bym zakupił - manualną , jak znajdziesz daj znać. Tylko na trasie, obwodnicy wrzucam na autosticka - bo przy 80km/h nie wie czy z zapiętym czy rozpiętym lockupem jechać na 6 tce, więc zostawiam na 5 z lockiem zapiętym. W poniedziałek koła odkręcę i przykręcę jak odkręcę bo i tak bywało jak 50 cm ramie do klucza dorzucali fachowcy.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 03 wrz 2017 12:33 am

morgal1 pisze:Tylko na trasie, obwodnicy wrzucam na autosticka
a ja w ogóle nie korzystam z autosticka, po to mam samochód a ASB, żeby nie myśleć o zmianach biegów.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 03 wrz 2017 01:03 am

morgal1 pisze:Ja też taką bym zakupił
Made in USA mało realne - tam wygoda i funkcjonalność królują.
Made in Poland zdecydowanie prędzej - w kraju nad Wisłą skrzynie automatyczne się nie sprawdziły. :lol: ;)
I niech nikt nie mówi, że nic nie produkujemy :!:
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

morgal1
Posty: 89
Rejestracja: 22 mar 2015 08:26 am
Lokalizacja: podlasie
Samochód: Paca 2007 touring/lpg
Dostał flaszek: 1

Post autor: morgal1 » 03 wrz 2017 01:57 pm

Jeden problem rozwiązany. Koło przednie lewe odkręcone i dokręcone. Poprawa ogromna - jak dawniej. :-) . Czy wypadałoby mimo wszystko geometrie sprawdzić po demontażu sanek? Trochę z głównego tematu schodzę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 03 wrz 2017 09:29 pm

morgal1 pisze:Czy wypadałoby mimo wszystko geometrie sprawdzić po demontażu sanek?
ma mocowaniu sanek do budy nie ma żadnej regulacji, o ile wcześniej miałeś dobrze ustawioną geometrie, to teraz nie ma co ustawiać.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 06 wrz 2017 09:44 pm

Po demontażu odkręcaniu sanek trzeba robi zbieżność nie da się ustawić sanek idealnie w to samo miejsce.
Pacyfica piękne auto!

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”