Wysyp błędów P073x
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
- Lokalizacja: Włocławek
- Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD
Wysyp błędów P073x
Witam,
dwa dni temu podczas jazdy w miejskich korkach i niezłym upale skrzynia dostała kompletnego świra. Przy ruszaniu czasem miałem wrażenie że jest problem z wrzuceniem biegu (po wciśnięciu gazu obroty rosły a auto nie ruszało) i dopiero po chwili wskakiwało na bieg po czym ruszyło... na pewno raz czy dwa było tak że okropnie trzęsło przodem auta i też po chwili dopiero pojechało.
W międzyczasie zaświecił się MIL .. po odczytaniu kodów sypnęło błędami od P0731 do P0735 … na szybko sprawdziłem czy jest olej i był. Nie powiem ile dokładnie ale był jeszcze ładny czerwony (ostatnio robiłem wymianę statyczną).
Na drugi dzień zaryzykowałem i odpaliłem auto … o dziwo jeździło jak wcześniej … i mam teraz dylemat czy to był jednorazowy przypadek czy bezwarunkowo nie jeździć autem i czym prędzej wstawić do mechanika?
Lekko się wystraszyłem choć od jakiegoś czasu wiedziałem że prędzej czy później wizyta u speca od ASB będzie nieunikniona … ponieważ od samego początku nabycia auta pojawiały się dziwne problemy... szarpanie przy przechodzeniu z 2 na 3 i przy redukowaniu przed skrzyżowaniem... do tego próba korzystania z Autostick praktycznie zawsze kończyła się przejściem skrzyni w tryb serwisowy.
Czy jest coś mogę na własną rękę sprawdzić bądź wyeliminować by auto zaczęło działać poprawnie ewentualnie czy możecie polecić mi sprawdzonego speca d ASB w okolicach Włocławka??? Legendy mówią że jest naprawdę dobry spec gdzieś w okolicach Płocka / Sikórza ale tylko słyszałem i nie jestem w stanie go namierzyć?
PS. Do tej pory przy skrzyni jak wspomniałem wymieniłem olej i robiłem adaptacje skrzyni według opisu na forum choć sam nie wiem czy faktycznie się zrobiła bo żadnej poprawy w jeździe nie było.
dwa dni temu podczas jazdy w miejskich korkach i niezłym upale skrzynia dostała kompletnego świra. Przy ruszaniu czasem miałem wrażenie że jest problem z wrzuceniem biegu (po wciśnięciu gazu obroty rosły a auto nie ruszało) i dopiero po chwili wskakiwało na bieg po czym ruszyło... na pewno raz czy dwa było tak że okropnie trzęsło przodem auta i też po chwili dopiero pojechało.
W międzyczasie zaświecił się MIL .. po odczytaniu kodów sypnęło błędami od P0731 do P0735 … na szybko sprawdziłem czy jest olej i był. Nie powiem ile dokładnie ale był jeszcze ładny czerwony (ostatnio robiłem wymianę statyczną).
Na drugi dzień zaryzykowałem i odpaliłem auto … o dziwo jeździło jak wcześniej … i mam teraz dylemat czy to był jednorazowy przypadek czy bezwarunkowo nie jeździć autem i czym prędzej wstawić do mechanika?
Lekko się wystraszyłem choć od jakiegoś czasu wiedziałem że prędzej czy później wizyta u speca od ASB będzie nieunikniona … ponieważ od samego początku nabycia auta pojawiały się dziwne problemy... szarpanie przy przechodzeniu z 2 na 3 i przy redukowaniu przed skrzyżowaniem... do tego próba korzystania z Autostick praktycznie zawsze kończyła się przejściem skrzyni w tryb serwisowy.
Czy jest coś mogę na własną rękę sprawdzić bądź wyeliminować by auto zaczęło działać poprawnie ewentualnie czy możecie polecić mi sprawdzonego speca d ASB w okolicach Włocławka??? Legendy mówią że jest naprawdę dobry spec gdzieś w okolicach Płocka / Sikórza ale tylko słyszałem i nie jestem w stanie go namierzyć?
PS. Do tej pory przy skrzyni jak wspomniałem wymieniłem olej i robiłem adaptacje skrzyni według opisu na forum choć sam nie wiem czy faktycznie się zrobiła bo żadnej poprawy w jeździe nie było.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Re: Wysyp błędów P073x
zanim zaczniesz grzebać głębiej, na skrzyni masz trzy czujniki prędkości, wymontuj je i przeczyść, może syf który się na nich osadził zakłóca odczyty, może tez być że któryś z tych czujników padł albo coś nie łączy pomiędzy czujnikami a TCM. Przeprowadź też procedurę quick learn, ale skanerem.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
- Lokalizacja: Włocławek
- Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD
Re: Wysyp błędów P073x
Ok, dzięki za sugestie obadam te czujniki... przy okazji … wczoraj było ok ale już dziś po kilkunastu kilometrach w mieście znowu biegi przestały wchodzić jak powinny... jeśli bardzo ale to bardzo delikatnie wciskałem gaz to udawało się bez żadnych zgrzytów wrzucić bieg ale jeśli rozpędzałem się zwyczajnie to albo obroty rosły i dopiero po chwili bieg wskakiwał albo przy ruszaniu szarpało całym przodem...najlepsze że jak przez ten krótki czas był ok to nawet MIL zgasł samoistnie.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
- Lokalizacja: Włocławek
- Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD
Re: Wysyp błędów P073x
Witam,
dziś udało mi się namierzyć jednego gościa co miał sprzęt diagnostyczny do Naszych aut... i okazało się że generalnie jeśli chodzi o błędy to nie było aż tak źle tzn. jest coś na rzeczy ale... PCM oprócz starego P0734 miał jeszcze P0868 i P1790 w TCM czysto żadnych błędów. Po wykasowaniu i jeździe próbnej pojawił się jeszcze raz P0868 ale nie było żadnych dziwnych objawów podczas pracy skrzyni no może poza lekkim szarpaniem przy redukcji biegów (no ale do tego już zdążyłem się przyzwyczaić). Podobno ten P0868 jest od niskiego ciśnienia oleju...
Następnie jak już rozgrzałem nieco płyny to sprawdziłem poziom oleju w skrzyni (co prawda metoda nieco chałupnicza bo zaadoptowałem bagnet od silnika ale...) Okazuje się że według wykresu i mojego bagnetu mam za dużo oleju. Jeśli pomiar jest prawdziwy to wychodzi że na rozgrzanym oleju jest jakieś 65-70mm, a według wykresu winno maksymalnie oscylować w 55mm... teraz mam więcej wątpliwości niż dotychczas...czy te dziwne zachowanie skrzyni może być wynikiem zbyt dużej ilości oleju?
dziś udało mi się namierzyć jednego gościa co miał sprzęt diagnostyczny do Naszych aut... i okazało się że generalnie jeśli chodzi o błędy to nie było aż tak źle tzn. jest coś na rzeczy ale... PCM oprócz starego P0734 miał jeszcze P0868 i P1790 w TCM czysto żadnych błędów. Po wykasowaniu i jeździe próbnej pojawił się jeszcze raz P0868 ale nie było żadnych dziwnych objawów podczas pracy skrzyni no może poza lekkim szarpaniem przy redukcji biegów (no ale do tego już zdążyłem się przyzwyczaić). Podobno ten P0868 jest od niskiego ciśnienia oleju...
Następnie jak już rozgrzałem nieco płyny to sprawdziłem poziom oleju w skrzyni (co prawda metoda nieco chałupnicza bo zaadoptowałem bagnet od silnika ale...) Okazuje się że według wykresu i mojego bagnetu mam za dużo oleju. Jeśli pomiar jest prawdziwy to wychodzi że na rozgrzanym oleju jest jakieś 65-70mm, a według wykresu winno maksymalnie oscylować w 55mm... teraz mam więcej wątpliwości niż dotychczas...czy te dziwne zachowanie skrzyni może być wynikiem zbyt dużej ilości oleju?
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Samochód: Pacifica 2007 AWD
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 10
Re: Wysyp błędów P073x
Ja miałem przez chwilę ok 0,5l za dużo oleju i skrzynia zachowywała się tak samo jak po ściągnięciu nadmiaru oleju.
Co do bardziej odczuwalnej zmiany biegów przy przechodzeniu z 2 na 3 - ten typ tak ma, było o tym gdzieś na forum. U mnie jest ono bardziej odczuwalne i tak samo zachowywały się dwie inne skrzynie 62TE w Packach 4.0 którymi jeździłem, szczególnie przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu.
Co do bardziej odczuwalnej zmiany biegów przy przechodzeniu z 2 na 3 - ten typ tak ma, było o tym gdzieś na forum. U mnie jest ono bardziej odczuwalne i tak samo zachowywały się dwie inne skrzynie 62TE w Packach 4.0 którymi jeździłem, szczególnie przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
- Lokalizacja: Włocławek
- Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD
Re: Wysyp błędów P073x
Hmmm czyli moja teoria o zbyt dużym poziomie oleju nie zda się na nic i muszę szukać problemu gdzie indziej...
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
- Lokalizacja: Włocławek
- Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD
Re: Wysyp błędów P073x
No i się doczekałem ... wczasy w górach i skrzynia się zagotowała, poszedł dym i okropny zapach spalonego oleju ASB...niestety na lawecie się skończyło, dziś próbowałem sprawdzić co się będzie działo po wystygnięciu i... nic kompletnie nic... ani D ani R. Jakieś propozycje co do warsztatu w obrębie 200km od Włocławka...ewentualnie do soboty jestem w okolicach Suchej Beskidzkiej być może na tym terenie jest ktoś godny polecenia...
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Wysyp błędów P073x
Osobiście nie mam żadnych doświadczeń z naprawą ASB,
ale możesz zadzwonić do Krakowa do Sentyrza http://www.auto-mat.com.pl
lub na ul. Kościuszkowców http://www.ssa16.com/pl/kontakt
ale możesz zadzwonić do Krakowa do Sentyrza http://www.auto-mat.com.pl
lub na ul. Kościuszkowców http://www.ssa16.com/pl/kontakt
Piotr
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 lut 2017 08:24 pm
- Lokalizacja: Włocławek
- Samochód: Pacifica Touring 2k7 4.0 AWD
Re: Wysyp błędów P073x
Ok dzięki za info...proszę powiedz czy ogólnie korzystałeś z ich usług i są rzetelni w tym co robili?
-
- Posty: 490
- Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 21
Re: Wysyp błędów P073x
Misha, na temat rzetelności przywołanych własnej opinii nie mam Poczytaj opinie na necie. Może koledzy z okolicy coś podpowiedzą
Wiem, że u Sentyrza nasi koledzy z F. regenerowali konwertery. Ja osobiście nawet tam nie byłem. Jest to jednak firma z dużym doświadczeniem.
Jeśli chodzi o Świsteka (SSA), to warsztat prowadzi od ćwierć wieku. Opinie (jako mechanik) ma dobre. Wim, że robi również ASB, ale opinii w tym zakresie napraw nie znam. Ja jestem z nim umówiony, na jedną nieco grubszą robotę (drobne naprawy robię sam ), ale jeszcze nie miałem czasu sfinalizować
A tak swoją drogą, to o problemach z ASB pisałeś już w lutym... miałeś nadzieję, że "samo przejdzie"
Wiem, że u Sentyrza nasi koledzy z F. regenerowali konwertery. Ja osobiście nawet tam nie byłem. Jest to jednak firma z dużym doświadczeniem.
Jeśli chodzi o Świsteka (SSA), to warsztat prowadzi od ćwierć wieku. Opinie (jako mechanik) ma dobre. Wim, że robi również ASB, ale opinii w tym zakresie napraw nie znam. Ja jestem z nim umówiony, na jedną nieco grubszą robotę (drobne naprawy robię sam ), ale jeszcze nie miałem czasu sfinalizować
A tak swoją drogą, to o problemach z ASB pisałeś już w lutym... miałeś nadzieję, że "samo przejdzie"
Piotr