P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: jozeklp » 09 wrz 2018 04:14 pm

Rano pokazalo mi te kody podloczylem obd .Poczytalem troche na stronach i wszyscy amerikanos augeruja wymiane convertera czy tez tak myslicie czy moze cos przed sprobowac wymienic? Pozdrowionka.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: p0700 i p0740 czy napewno torquue converter?

Post autor: M. » 09 wrz 2018 05:13 pm

Possible causes
Low transmission fluid level
Dirty transmission fluid
Faulty torque converter clutch solenoid valve
Torque converter clutch solenoid valve harness is open or shorted
Torque converter clutch solenoid valve circuit poor electrical connection

Read more: https://www.autocodes.com/p0740_chrysler.html

Ja bym zaczynał od sprawdzenia oleju ASB (stan ilościowy i jakościowy)
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: p0700 i p0740 czy napewno torquue converter?

Post autor: jozeklp » 09 wrz 2018 05:54 pm

Dzieki za porade wlasnie jutro zmienie olej tylko jaki filtr i uszczelka.czy silikon bo jak czytam to cos musze pozniej dac nie wiem co najlepsze a takie chce wlozyc jak mozecie to podeslijcie numery

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Re: p0700 i p0740 czy napewno torquue converter?

Post autor: mpspycha » 09 wrz 2018 07:44 pm

jozeklp pisze:
09 wrz 2018 05:54 pm
Dzieki za porade wlasnie jutro zmienie olej tylko jaki filtr i uszczelka.czy silikon bo jak czytam to cos musze pozniej dac nie wiem co najlepsze a takie chce wlozyc jak mozecie to podeslijcie numery
o ile pamiętam fabrycznie nie ma uszczelki pod miską ASB, tylko silikon techniczny
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: p0700 i p0740 czy napewno torquue converter?

Post autor: jozeklp » 09 wrz 2018 09:09 pm

https://m.autozone.com/drivetrain/trans ... ifica/2006
Czy te filtry sa ok ?Maja uszczelki ale chce jeszcze dac paste jak ktos polecal na forum ale jaka tego nie wyczytałem.Pozdrowionka

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: p0700 i p0740 czy napewno torquue converter?

Post autor: M. » 09 wrz 2018 10:11 pm

Sugeruję metodę albo - albo
Albo uszczelka albo silikon (ja bym wybrał to drugie albo)
Co może być istotne to niech ten silikon będzie odporny na ATF+4
Drugie istotne to silikon tylko na odtłuszczone powierzchnie - a ze skrzyni będzie stale kapać olej po płaszczyźnie gdzie ma być sucho.
Trzecie istotne to daj silikonowi czas na ustabilizowanie się zanim wlejesz olej.
Czwarte ważne to nie lać za mało oleju ale też nie za dużo.
A tak ponadto powinienem powiedzieć że zerowe ważne to dobrze osadzić filtr oleju.

Zanim wymienisz olej sprawdź ile go masz i w jakiej jest kondycji.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Re: p0700 i p0740 czy napewno torquue converter?

Post autor: pach » 10 wrz 2018 08:40 am

Dokładnie tak jak pisze M., w szczególnosci:
M. pisze:
09 wrz 2018 10:11 pm
Sugeruję ... albo silikon (ja bym wybrał to drugie albo)
Co może być istotne to niech ten silikon będzie odporny na ATF+4...
Rekomendowany jest Moprar-owski uszczelniacz RTV - jak poniżej.
Tubka kosztuje ok. 40 zł. Pewnie można znaleźć
i tańsze zamienniki, ale na tym, podobnie jak na ori
oleju do skrzyni bym nie oszczędzał.

Przy oleju wymianie u mnie warsztat sugerował
pozostawienie u nich na kilka godz. auta bez uruchamiania
żeby silikon miał czas dobrze się ułożyć/stężeć
RTV.jpg
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: głodźillaryki » 10 wrz 2018 10:05 am

A umnie było i jest na uszczelce... Była ona wraz z filtrem i... Jest ok...jak na razie ;)
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Re: P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: lutek34 » 10 wrz 2018 08:13 pm

Do skrzyń A604 zawsze kupowałem filtr z uszczelką i nigdy nie miałem problemu, uszczelki bywały gumowe i korkowe.
Do skrzyni 62te nie było zestawu z uszczelką, tylko uszczelniacz RTV. Korzystałem z Dirko i nie było żadnych problemów a olej zalewałem po 15 minutach.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: jozeklp » 11 wrz 2018 12:27 am

Ok zamowilem silicon uwazam ze bedzie lepszy od uszczelki ktora przyszla z filtrem .Jade po olej i jutro jak bede mial wszystko wymienie .Oby pomoglo .Pozdrowionka

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: głodźillaryki » 11 wrz 2018 05:14 am

Nie chce krakac,ale olej zmienia sie zapobiegawczo ,a jak juz nie działa skrzynia prawidłowo,, to nowy olej raczej nie pomoże w niczym...
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: M. » 11 wrz 2018 11:58 am

jozeklp
Jeśli czytałeś mój pierwszy wpis jako odpowiedź na Twój, to pewnie zauważyłeś, że sugerowałem w pierwszej kolejności sprawdzić poziom i stan jakościowy oleju.
Zrobisz to z wykorzystaniem bagnetu.
Wymiana oleju z pewnością nie zaszkodzi choć tak na logikę - może też nie pomóc, bo w skrajnym przypadku może istnieć potrzeba wybebeszania i rozbebeszania ASB. I jeśli ja będziesz musiał rozbierać to dziś wymieniony olej ponownie będziesz wymieniał. Czy jest to rozsądne nie wiem - ja bym po sprawdzeniu ile masz oleju i w jakim jest stanie zajął się w drugiej kolejności elektryką - stanem konektorów oraz ciągłością przewodów.
Tak czy inaczej olej wymienić możesz na dowolnym etapie po wyeliminowaniu innych przyczyn niż wewnętrzne w ASB.
No chyba że nie robi Ci różnicy czy płacić za bańkę oleju czy za kilka i czy zrobić coś raz czy dwa razy to samo w krótkim odstępie czasu.

A tak w ogóle może warto rozważyć, żeby podłączyć się pod skaner u fachowca i niech on przejdzie przez proces diagnostyczny wedle procedury i ustali przyczynę niesprawności?
Wiem, że może zaśpiewać, ale myślę, że może to być w efekcie tańszy sposób niż zabawa na chybił-trafił. Jeśli trafisz to miło, ale jeśli chybisz kilka razy to kasa pójdzie a efektów może nie być i wrócisz do punktu wyjścia.
Diagnostyka ASB na czuja nie jest prosta sprawą - szczególnie dla tych co nie działali w tej dziedzinie. A poza P0740 pozostaje jeszcze P0700, który nie jest jednoznaczny
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: jozeklp » 12 wrz 2018 02:57 am

Wymienilem dzisiaj jest duzo lepiej kody skasowalem.i przejechalem 64 mile nic nie wrocilo. Co do.wymiany jak pisaliscie czy miala.sens czy nie to i tak skoro nie zmieniam alej ilosci to i tak musze kilka razy wiec nie zaszkodzilo.by i tak a za ile mam teraz znowu zmienic chce zeby bez dynamicznej wymienic samemu no ale to tylko 3 czesc czy np.jutro znowu wymienic to ok czy troche pojezdzic?Pozdrowionka

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: głodźillaryki » 12 wrz 2018 05:31 am

"Dynamiczną" wymiane można i samememu zrobić. (Żadna sztuka)
Jak ma sie bardzo stary olej to takie mieszanie .... Moim zdaniem szkoda świeżego oleju i roboty... Choć lepiej tak, niż w ogóle.
Ps. Krążą opowiesci na necie o tym ,że dynamiczna wymiana jest be....
Ja skutków negatywnych nie zauważyłem.
Skoro masz chęć tak się bawic w dolewki świeżego, to już masz wszystko zmięszane i możesz mieszać kiedy chcesz☺ nie trzeba czekać... Ale... W ten sposób... Nie widze sensu. Powtórzenia tej czynności wiecej niż jeszcze jeden raz😉
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

jozeklp
Posty: 29
Rejestracja: 08 wrz 2018 04:58 pm
Lokalizacja: NY
Samochód: pacifica 3.5 2006
Postawił flaszek: 4

Re: P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: jozeklp » 12 wrz 2018 11:20 pm

No ok wiec jak.zrobic samemu dynamiczna?Pozdrowionka

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: głodźillaryki » 13 wrz 2018 05:54 am

W tej sytuacji ja nie wiem...
Czemu? Ponieważ to teraz wpedzanie się w koszty i robotę..
Przed wymianą trzeba zdecydować a teraz ... Może lepiej pojeździć jeszcze trochę,by miec pewność ,że problemem był olej i tylko to.
Potem ew. Zrobić dolewke świeżego oleju...w obojętnie jaki sposób... Tu juz musisz sam zdecydowac ile chcesz wydac na olej ☺
Wiadomo ,że robiąc zmiane w tradycyjny sposob za pierwszym razem wymieniłeś.... No powiedzmy niech bedzie połowę starego oleju ... Za drugim razem w ten sam sposób efekt juz mizerny ...
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

abes2162
Posty: 210
Rejestracja: 15 maja 2017 02:52 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód: Pacifica 2007 AWD
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 10

Re: P0700 i P0740 czy to napewno: Torque Converter?

Post autor: abes2162 » 13 wrz 2018 09:09 am

@ jozeklp - kolega głodzillaryki dobrze prawi, pojeździj na tym co masz teraz bo możesz narobić więcej szkody wymieniając cały olej skrzyni na nowy. Jeśli skrzynia jest uszkodzona lub jakieś elementy są zużyte to nowym olejem jej nie uzdrowisz. https://www.youtube.com/watch?v=o690DovjDAc

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”