Witam kod błędu P076a

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Witam kod błędu P076a

Post autor: misha85 » 09 lut 2019 11:27 pm

Witam szkrzynia w trybie takim ze jest tylko jeden bieg. Mam bagnet do szkrzyni ale nie bardzo wiem jak sprawdzić poprawny stan oleju na bagnecie jest skala od 20 do 120. Miał moze juz ktoś taki kod błędu?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Witam kod błędu P076a

Post autor: M. » 10 lut 2019 11:23 am

Z racji długości tekstu zdałem się na tłumaczenie przez wujka G. Zrobił jak zrobił - zrozumieć można.

P076A Cewka elektromagnesu zmiany biegów H Usterka diagnostyczna OBD-II Opis techniczny
Co to znaczy?
Jest to ogólny diagnostyczny kod błędu diagnostyki (DTC) i zazwyczaj dotyczy pojazdów z układem OBD-II wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Mogą to być między innymi pojazdy Chryslera, Forda, Dodge'a, Hyundaia, Kia, Ram'a, Lexusa, Toyoty, Mazdy, Hondy, VW itp. Mimo że generyczne, dokładne kroki naprawy mogą się różnić w zależności od roku, marki, modelu i konfiguracja układu napędowego.
Większość automatycznych skrzyń biegów zawiera kilka elektromagnesów zmiany biegów, w zależności od liczby biegów w środku. Kody problemów związane z tym, solenoidem "H", są kodami P076A, P076B, P076C, P076D i P076E w oparciu o specyficzną usterkę, która ostrzega PCM o ustawieniu kodu i oświetla Check Engine Light. Jeśli masz lampkę ostrzegawczą Overdrive lub inną lampkę ostrzegawczą, może ona również świecić. Celem układu elektromagnesu zmiany biegów jest monitorowanie przez PCM elektromagnesów zmiany biegów w celu zarządzania ruchem płynu między różnymi obwodami hydraulicznymi i zmiany przełożenia skrzyni biegów w odpowiednim czasie. Ten proces maksymalizuje poziom osiągów silnika przy możliwie najniższych obrotach. Automatyczna przekładnia opiera się na taśmach i sprzęgach, aby zmienić biegi, co osiąga się dzięki temu, że ciśnienie cieczy we właściwym miejscu i czasie jest właściwe. Elektromagnesy skrzyni biegów są odpowiedzialne za otwieranie lub zamykanie zaworów w korpusie zaworu, aby umożliwić przepływ płynu przekładniowego do sprzęgieł i pasów, aby płynnie przesuwać skrzynię biegów przy przyspieszaniu silnika. Kiedy moduł sterujący układu napędowego (PCM) wykryje usterkę w obwodzie zmiany biegów "H" elektromagnesu zmiany biegów, może zostać uruchomionych wiele kodów w zależności od konkretnego pojazdu, skrzyni biegów i liczby biegów włączonych do konkretnej automatycznej skrzyni biegów. W takim przypadku kod usterki OBD-II P076A jest związany z ogólną awarią z obwodem "H" elektromagnesu zmiany biegów.
Jaka jest powaga tego kodu DTC?
Powaga tego kodu zwykle zaczyna się od umiarkowanego, ale może szybko przejść do poważniejszego poziomu, gdy nie zostanie skorygowana w odpowiednim czasie.
Jakie są niektóre objawy kodu?
Objawy kodu awaryjnego P076A mogą obejmować:
Przekłuwanie przekładni
Przegrzewanie skrzyni biegów
Przekładnia zębata na sprzęcie
Zwiększenie zużycia paliwa
Ewentualne symptomy niesprawności
Pojazd wchodzi w tryb awaryjny
Sprawdzić lampkę silnika podświetloną
Jakie są najczęstsze przyczyny kodu?
Przyczyny tego kodu transmisji P076A mogą obejmować:
Niewystarczający poziom płynu Brudny lub zanieczyszczony płyn
Brudny lub zatkany filtr transmisyjny
Uszkodzony korpus zaworu przekładni
Ograniczone przewody hydrauliczne
Transmisja ma awarię wewnętrzną
Uszkodzony elektromagnes zmiany Skorodowane lub uszkodzone złącze
Uszkodzone lub uszkodzone przewody
Wadliwy PCM
Jakie kroki rozwiązywania problemów w P076A?
Przed rozpoczęciem procesu rozwiązywania problemów związanych z nieprawidłowym działaniem należy zapoznać się z biuletynami technicznymi (TSB) dla danego pojazdu według roku, modelu i przekładni. W niektórych okolicznościach może to zaoszczędzić wiele czasu na dłuższą metę, wskazując drogę we właściwym kierunku. Powinieneś również sprawdzić zapisy pojazdu, aby sprawdzić, czy ostatnio filtr i płyn zostały zmienione, o ile to możliwe.
Inspekcja płynów i okablowania
Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że poziom płynu jest prawidłowy i sprawdzenie stanu płynu pod kątem zanieczyszczenia. Następnie należy przeprowadzić dokładną kontrolę wzrokową w celu sprawdzenia powiązanego okablowania pod kątem oczywistych defektów, takich jak zgarnianie, tarcie, gołe przewody lub poparzenia. Następnie należy sprawdzić złącza i połączenia pod kątem zabezpieczenia, korozji i uszkodzonych szpilek. Proces ten musi obejmować całe okablowanie i złącza do elektromagnesów skrzyni biegów, pompy skrzyni biegów i modułu PCM. W oparciu o konfigurację należy sprawdzić połączenie transmisji pod kątem bezpieczeństwa i wiążących kwestii.
Zaawansowane kroki
Zaawansowane kroki stają się bardzo specyficzne dla pojazdu i wymagają odpowiedniego zaawansowanego sprzętu do dokładnego wykonywania zadań. Procedury te wymagają cyfrowego multimetru i specjalnych referencji technicznych dla pojazdu. Wymagania w zakresie napięcia będą oparte na określonym roku i modelu pojazdu. Powinieneś postępować zgodnie ze specjalną tabelą rozwiązywania problemów z pojazdem.
Testy ciągłości
Testy ciągłości powinny zawsze być wykonywane przy odłączonej mocy od obwodu, a normalne odczyty dla okablowania i połączeń powinny wynosić 0 Ω rezystancji, chyba że w danych technicznych określono inaczej. Rezystancja lub brak ciągłości wskazuje na wadliwe okablowanie, które jest otwarte lub zwarte i musi zostać naprawione lub wymienione.
Jakie są typowe naprawy tego kodu?
Wymiana płynu i filtra
Napraw lub wymień uszkodzony elektromagnes zmiany biegów
Napraw lub wymień uszkodzony korpus zaworu przekładni
Napraw lub wymień wadliwą skrzynię biegów
Przeprowadź płukanie w czystym kanale
Oczyszczenie korozji z łączników
Napraw lub wymień przewody
Wymień lub wymień moduł PCM

Źródło: https://www.obd-codes.com/p076a
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Re: Witam kod błędu P076a

Post autor: pach » 10 lut 2019 11:41 am

misha85 pisze:
09 lut 2019 11:27 pm
...Mam bagnet do szkrzyni ale nie bardzo wiem jak sprawdzić poprawny stan oleju na bagnecie jest skala od 20 do 120. ...
Jak się użyje wyszukwarki :mrgreen: to jest na F dziesiątki info na ten temat, m.in.
pod tytułem: Jak sprawdzić stan oleju w skrzyni 6 biegowej 2007 rok ;)
viewtopic.php?f=40&t=3823&p=70601&hilit ... yni#p70601
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Witam kod błędu P076a

Post autor: misha85 » 10 lut 2019 02:01 pm

super dzieki ja pytam czy ktoś miał taki problem. To co opisali panowie powyzej zamieścili jest mi znane potrafię obsługiwać google. ale nigdziej nie znalazłem informacji czy ktoś miał taki problem

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Witam kod błędu P076a

Post autor: M. » 10 lut 2019 02:28 pm

Ja nie miałem.
Ty możesz zostać prekursorem i przecierać nowe szlaki.
Trudne nie będzie

A jeśli chcesz szybko i "ma leniucha" to podjedź do Gdyni na Morską i Michał Ci temat ogarnie za jakimś wynagrodzeniem. I będziesz miał z bańki problem.
Gość jest rzetelny i nie naciąga. Zważ, że kolejki na wjazd do warsztatu ma długie.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

misha85
Posty: 235
Rejestracja: 26 kwie 2017 06:20 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Pacifica 4.0
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 2

Re: Witam kod błędu P076a

Post autor: misha85 » 23 lut 2019 05:31 pm

Znam ten warsztat tylko tam naprawiam. Okazało się że padł elektromagnes koszt naprawy 1500 zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”