Witajcie
Przy okazji remontu silnika i oddzieleniu od skrzyni zauważyłem że na wałku skrzyni jest dość duży luz poprzeczny (na boki czyli). Czy ktoś z Was orientuje się czy to normalne? Chodzi o wałek zaznaczony na zdjęciu.
Luz na wałku skrzyni 62te
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Luz na wałku skrzyni 62te
Na początek powiem że nie rozbierałem.
Ale o ile mnie pamięć nie myli, wszelkie tego zastosowania wałki osadzone są w łożyskach i luzów poprzecznych ani wzdłużnych (poza granicami tolerancji) mieć nie powinny.
A jeśli mają, oznaczać to może wypracowanie łożysk, za sprawą którego kultura współpracy zębów kół zębatych jest odmienna od oczekiwanej - w kierunku na minus.
Oczywistą oczywistością jest, że jeśli wałek będzie latał z racji luzu, nie pozostanie to bez wpływu na uszczelniacz będący na zewnątrz skrzyni czyli za łożyskiem. A jeśli uszczelniacz będzie pracował wyginając się, to prędzej czy później (raczej prędzej) zacznie puszczać olej na zewnątrz. Będzie ubywać. Jeśli nie zauważysz skrzynia padnie. To taki oczywisty scenariusz.
Ja bym sprawdził co się sypie i obciął łeb hydrze zawczasu. Pewnie to tylko łożysko no i technologicznie uszczelniacz. Inaczej w najmniej oczekiwanym momencie hydra może ugryźć. Skrzynię wszak masz na wierzchu więc może warto wykorzystać.
Ale o ile mnie pamięć nie myli, wszelkie tego zastosowania wałki osadzone są w łożyskach i luzów poprzecznych ani wzdłużnych (poza granicami tolerancji) mieć nie powinny.
A jeśli mają, oznaczać to może wypracowanie łożysk, za sprawą którego kultura współpracy zębów kół zębatych jest odmienna od oczekiwanej - w kierunku na minus.
Oczywistą oczywistością jest, że jeśli wałek będzie latał z racji luzu, nie pozostanie to bez wpływu na uszczelniacz będący na zewnątrz skrzyni czyli za łożyskiem. A jeśli uszczelniacz będzie pracował wyginając się, to prędzej czy później (raczej prędzej) zacznie puszczać olej na zewnątrz. Będzie ubywać. Jeśli nie zauważysz skrzynia padnie. To taki oczywisty scenariusz.
Ja bym sprawdził co się sypie i obciął łeb hydrze zawczasu. Pewnie to tylko łożysko no i technologicznie uszczelniacz. Inaczej w najmniej oczekiwanym momencie hydra może ugryźć. Skrzynię wszak masz na wierzchu więc może warto wykorzystać.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 23 gru 2017 07:20 pm
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
- Samochód: Pacifica 4.0 limited r.2007
- Postawił flaszek: 1
- Dostał flaszek: 1
Re: Luz na wałku skrzyni 62te
Dzięki za szybką odpowiedź. Uszczelniacz do wymiany bo jak widać trochę podcieka. Czy dysponujecie jakąś serwisówką skrzyni? Zanim to otworzę chciałbym zajrzeć w papier czy mi stamtąd po otwarciu jakiś gremlin nie wyleci .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Luz na wałku skrzyni 62te
Nie do końca to o co prosiłeś ale sprawdź na mailu co wysłałem
Pozdrawiam
M.
Pozdrawiam
M.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.