Szarpie skrzynia town&cantry

djluki
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2019 04:54 pm
Lokalizacja: Radlin
Samochód: Chrysler T&C 3,8 2002

Szarpie skrzynia town&cantry

Post autor: djluki » 15 lis 2019 06:23 am

Witam mam oto takie pytanie kupiłem Chryslera town&cantry 3.8 z 2002 roku i mam problem z szarpaniem skrzyni jak jest na D i mam wcisnieniety hamulec to są takie objawy że zaczyna ruszać i poszarpuje ale nie zawsze robi się tak, jak zaczyna świrować licznik szybkości jak stoję a on skacze jak nie działa wcale albo działa poprawnie to jeździ normalnie czy może być temu winny czujnik predkosci czy jest to zupełnie coś innego bo nie wydaje mi się żeby to raczej była mechaniczna usterka skrzyni bardzo dziękuję za pomoc :rolf:

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Re: Szarpie skrzynia town&cantry

Post autor: przemy_slav » 15 lis 2019 08:37 am

Witaj,

Po pierwsze - używaj przecinków. Będzie to swego rodzaju znak, że szanujesz innych uczestników tego forum, którzy czytają Twoje posty.

Co do problemów, to mogę odnieść się jedynie do świrowania licznika. Z tego co wielokrotnie pisali inni na tym forum, wynikało że winien jest alternator. Co prawda odnosiło się to stricte do Pacificy (bo z tego modelu Chryslera wywodzi się to ogólno Chryslerowe forum), czy w Twoim przypadku jest on winien - warto sprawdzić, ale głowy nie dam.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Szarpie skrzynia town&cantry

Post autor: M. » 15 lis 2019 10:11 am

Żeby było prościej w przyszłości, pozwoliłem sobie uzupełnić Twój profil o dane samochodu.

Co do tematu. Nie do końca rozumiem pytanie, gdyż jeśli stoisz a szarpie to jakikolwiek czujnik prędkości może pokazywać prędkość zero.
Proponuję, byś dokładniej opisał problem (nie ma limitu ilości słów w poście - niejednokrotnie udowodniłem). Poza tym warto byś określił dalsze parametry auta - choćby czy jeździsz na benzynie czy na LPG. Jeśli LPG to możliwie dużo o tej instalacji uwzględniając co to za instalka, jak stara, jak serwisowana itd.
Gdybyś jednoznacznie przesądził czy objawi pojawiły się jakoś nagle, może po jakichś pracach przy aucie, czy też auto właśnie kupiłeś z tą dolegliwością.
Im więcej informacji tym łatwiej poskładać tok myślenia do kupy.
Osobiście używałem T&C 2005 choć z silnikiem 3,3 (ta sama baza) i prędzej szukałbym problemu w szeroko rozumianym silniku niż ASB.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

djluki
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2019 04:54 pm
Lokalizacja: Radlin
Samochód: Chrysler T&C 3,8 2002

Re: Szarpie skrzynia town&cantry

Post autor: djluki » 15 lis 2019 07:14 pm

Witam za dużo nie wiem o tym aucie bo dopiero go mam cztery dni. Jeżdżę na benzynie i gazie,instalacja jest firmy stag wymaga regulacji bo ktoś ja tak ekonomicznie wyregulowal że te auto na gazie nie ma duszy, alternator przy obciążeniu pokazuje 14,02.A objawy zaczly występować po wymianie płynu chłodniczego wczoraj jeździłem i te szarpanie występowało jak miałem na D i trzymałem mogę wcisnienta na hamulce to były objawy że te auto chciało ruszać i stawało? Koledzy A te świętowanie licznika to od alternatora czy z czegoś innego?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Szarpie skrzynia town&cantry

Post autor: M. » 15 lis 2019 07:30 pm

Propozycja jest następująca:
1. kluczykowanie i odczytanie na liczniku błędów - jak masz coś pod OBD to też można
2. Jeśli coś wyjdzie - podziel się wiedzą z fachowcem (z nami byłoby miło)
3. Zdejmij klemę "-" na trochę czasu (trochę to nie sekunda bądź ich 10 - niech to będzie co najmniej minuta albo i cała noc)
Podłącz "-", deaktywuj instalację LPG (powinna mieć bezpiecznik w okolicy akumulatora)
4. Odpal jak zimny i poczekaj na postoju i biegu jałowym (praca na benzynie) do czasu aż Ci się włączą wentylatory. Jak masz czas to poczekaj aż się wyłączą i ponownie włączą.
5. Zgaś auto, po chwili znów odpal (albo później) i pojeździj sobie na benzynie trochę. Trochę oznacza im więcej tym lepiej - z pewnością nie 10km, 100 km to już niemal mogłoby być. A jak zrobisz ze 200-300km to wyrażę swój szacunek.
6. Jeśli objawów w tym czasie nie będzie to zanosi się na sukces - dotąd zerowe koszty.
7. Jedź na serwis gazowy (wymiana filtrów, sprawdzenie wtrysków, sprawdzenie reduktora) połączony każdorazowo z kalibracją instalacji LPG - tak na stanowisku jak i w ruchu.
8. Teraz już możesz jeździć na LPG więc ciekawe czy problem wystąpi.
9. zrobisz kilkaset km to warto sprawdzić mapę gazową - u gazownika to jakiś tam koszt, samodzielnie to musisz wyposażyć się w interfejs STAG + ściągnąć program serwisowy.

Na inne dywagacje przyjdzie czas jak ogarniesz ten temat i okaże się że bezskutecznie - choć nie sądzę.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

djluki
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2019 04:54 pm
Lokalizacja: Radlin
Samochód: Chrysler T&C 3,8 2002

Re: Szarpie skrzynia town&cantry

Post autor: djluki » 15 lis 2019 08:04 pm

Dzięki Panowie za rady teraz w weekend nie mam czasu ale po niedzieli to sprawdzę i dam znać, co mi za błędy na obd wyszly i zrobię wszystkie procedury

djluki
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2019 04:54 pm
Lokalizacja: Radlin
Samochód: Chrysler T&C 3,8 2002

Re: Szarpie skrzynia town&cantry

Post autor: djluki » 18 lis 2019 09:30 pm

M. pisze:
15 lis 2019 07:30 pm
Propozycja jest następująca:
1. kluczykowanie i odczytanie na liczniku błędów - jak masz coś pod OBD to też można
2. Jeśli coś wyjdzie - podziel się wiedzą z fachowcem (z nami byłoby miło)
3. Zdejmij klemę "-" na trochę czasu (trochę to nie sekunda bądź ich 10 - niech to będzie co najmniej minuta albo i cała noc)
Podłącz "-", deaktywuj instalację LPG (powinna mieć bezpiecznik w okolicy akumulatora)
4. Odpal jak zimny i poczekaj na postoju i biegu jałowym (praca na benzynie) do czasu aż Ci się włączą wentylatory. Jak masz czas to poczekaj aż się wyłączą i ponownie włączą.
5. Zgaś auto, po chwili znów odpal (albo później) i pojeździj sobie na benzynie trochę. Trochę oznacza im więcej tym lepiej - z pewnością nie 10km, 100 km to już niemal mogłoby być. A jak zrobisz ze 200-300km to wyrażę swój szacunek.
6. Jeśli objawów w tym czasie nie będzie to zanosi się na sukces - dotąd zerowe koszty.
7. Jedź na serwis gazowy (wymiana filtrów, sprawdzenie wtrysków, sprawdzenie reduktora) połączony każdorazowo z kalibracją instalacji LPG - tak na stanowisku jak i w ruchu.
8. Teraz już możesz jeździć na LPG więc ciekawe czy problem wystąpi.
9. zrobisz kilkaset km to warto sprawdzić mapę gazową - u gazownika to jakiś tam koszt, samodzielnie to musisz wyposażyć się w interfejs STAG + ściągnąć program serwisowy.

Na inne dywagacje przyjdzie czas jak ogarniesz ten temat i okaże się że bezskutecznie - choć nie sądzę.
kolego zczytalem bledy z obd i wysypalo ich kilka;
P0732 zalaczony bieg nie odpowiada polozeniu drazka-bieg 2
P0731 zalaczony bieg nie odpowiada polozeniu drazka-bieg 1
P0736 Nieprawidlowe przelozenie biegu wstecznego
P0601 Blad pamieci sumy kontrolnej wewnetrznego modulu sterujacego
P0700 Uklad regulacji pracy skrzyni biegow (zadanie zapalania lampki mil)
P0720 Obwod czujnika predkosci walu zdawczego skrzyni biegow
A z abs-u wysypalo takie bledy
42- pompa hydroagregatu abs
43-pompa hydroagregatu abs
43-podnapiecie
43-komunikacja ukladu szyny
P0601 Blad pamieci sumy kontrolnej wewnetrznego modulu sterujacego
Bledy pokasowalem i akumulator zostawilem na cala noc odlaczony. Moze ktos mi objasnic z czym te bledy sie je z gory dziekuje za odpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”