Tryb serwisowy Skrzynia Paca 2007 4.0 4x4.

irek.wopr
Posty: 2
Rejestracja: 29 sty 2021 01:24 pm
Lokalizacja: CHRÓSTNIK
Samochód: Pacifica 4,0 AWD 2007
Postawił flaszek: 2

Tryb serwisowy Skrzynia Paca 2007 4.0 4x4.

Post autor: irek.wopr » 01 lut 2021 12:30 pm

Witam.
Od miesiąca mam problem ze skrzynia w pacuni. Autko rusza, jedzie dopóki nie zejdę poniżej 50 km/h, jest oki. Jeżeli zatrzymam, skrzynia wbija tryb awaryjny 1, 2 i koniec biegów. Po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do normy ale do pierwszego postoju. Olej, filtr zmieniony. Pozdrawiam

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Tryb serwisowy Skrzynia Paca 2007 4.0 4x4.

Post autor: andrzej sdl » 01 lut 2021 12:44 pm

Podłącz jakiś interfejs pod gniazdo OBDII i sczytaj zapisane błędy.Powinna na zegarach zaświecić się kontrolka Check Engine przy błędach.Może to być solenoid czyli elektrozawór skrzyni.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: Tryb serwisowy Skrzynia Paca 2007 4.0 4x4.

Post autor: głodźillaryki » 03 lut 2021 01:31 pm

I wtyke przy skrzyni trzeba sprawdzić jeśli mamy p0700
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
domin22
Posty: 86
Rejestracja: 06 kwie 2013 08:18 pm
Lokalizacja: Rębiechowo
Samochód: Pacyfica 4.0 Pb+Lpg
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Re: Tryb serwisowy Skrzynia Paca 2007 4.0 4x4.

Post autor: domin22 » 08 lut 2021 08:39 am

Może problem z samym przekaźnikiem który znajduje się przy Aku. Kiedyś coś takiego miałem i okazało się że to był on. Koszt 20 zł i może być po problemie. Jeżeli nie to to koszt naprawy który po kilku latach mnie spotkał 4 tyś. Tyle płaciłem w Gdyni u Michała za pełną robotę.

andrzej sdl
Posty: 271
Rejestracja: 29 mar 2018 05:49 pm
Lokalizacja: Siedlce
Samochód: Chrysler Pacifica
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 8

Re: Tryb serwisowy Skrzynia Paca 2007 4.0 4x4.

Post autor: andrzej sdl » 08 lut 2021 02:13 pm

domin22 pisze:
08 lut 2021 08:39 am
Może problem z samym przekaźnikiem który znajduje się przy Aku. Kiedyś coś takiego miałem i okazało się że to był on. Koszt 20 zł
[/quote
20 zł to za robotę czy kupno tego przekaźnika,etc.
Chrysler Pacifica 4,0 AWD,2007 r
LPG Stag 300 ISA II

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Tryb serwisowy Skrzynia Paca 2007 4.0 4x4.

Post autor: M. » 17 lut 2021 03:26 pm

Każdy błąd w systemie OBD ma procedurę postępowania przy ustalaniu konkretnej przyczyny. Procedura bywa krótka albo długa.
Błąd P0700 generalnie jest błędem wrednym. Kiedyś w polifcie miałem przerwę na dwóch przewodach i jeździłem autem do Poznania żeby kolega znalazł przyczynę i ją usunął. Jemu zabrało to ok 2 godz. Ot znał się na rzeczy.
Przy P0700 zwykle (lub często) występują też równolegle inne błędy z grupy P07XX. Ich znajomość może sporo podpowiedzieć, choć niekoniecznie wyświetlą się na liczniku a zwykły ELM nie sięgnie tak daleko.
P0700 może mieć przyczynę prozaiczną albo wymagającą dużego wysiłku.
Trza by wiedzieć z instrukcji serwisowej które przewody sprawdzić na okoliczność trzech stanów:
- ciągłości przewodów
- zwarcia do masy
- zwarcia do prądu
oraz jakie komponenty zweryfikować na okoliczność ich reakcji na określone działania. Trochę tego jest.

Aaaaaaa
jeszcze ważna uwaga.
W trybie serwisowym ASB auto korzysta tylko z dwóch biegów.
- do przodu dwójka
- do tyłu (jak można się domyślać) wsteczny
Inne są nieaktywne
Możesz jechać w tym stanie autem nawet i 500 km (żaden problem) z zastrzeżeniem:
- będziesz nieekologiczny - zużycie paliwa poszybuje w kosmos
- prędkość przemieszczania ograniczona jest do +- 50 km/h i to nie ze względu na silnik lub skrzynię - chodzi o pracę sprężarki klimatyzacji pracującej na bardzo wysokich obrotach - może nie wydolić. I choć auto pójdzie bez kłopotu szybciej to ty nie szalej.
O konieczności przerw w podróży pisać chyba nie muszę. Ile i kiedy? Rób to z głową. Na logikę.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: SKRZYNIA :.”