AWD Pacifica ZASADA DZIALANIA
AWD Pacifica ZASADA DZIALANIA
prawdopodobnie juz bylo ale postaram sie to dokladnie opisac i zamiescic zdjecia
prosze rownierz o poprawe gdy cos nie tak napisze
Naped w pacyfice przenoszony jest na obie osie jednoczesnie,
tylna os ma zamontowane sprzeglo odsrodkowe i sprzeglo wizkozowe w celu odlaczenia jej gdy predkosci obrotowe przedniej i tylnej osi sa takie same (sprzeglo wiskozowe) sprzeglo odsrodkowe odlacza tylni dyfer gdy zwalniamy, kazde dodanie gazu powoduje zalacznie sprzegla odsrodkowego ?(OVERRUNING CLUTCH)
odlaczenie osi powoduje zmniejszenie zuzycia paliwa i rownierz podczas hamowanie samochod zachowuje sie jak z napedem na przednia os
Gdy mamy auto na podnosniku i damy na bieg wszystkie 4 kola maja sie krecic !! gdy tak nie jest badz gdy jest opuznienie w czasie zalaczenia tylnej osi ktorys elementow tylnego mostu jest zuzyty !!
jezeli chodzi o sposob przeniesienia napedu na tylna os odbywa sie to poprzez PTU (Power Transfer Unit)
walek PTU wchodzi w obudowe dyferencialu do ktorej przykrecone jest wieniec na ktory przeniesiony jest naped ze skrzyni biegow, powoduje to ze tylna os jest niezalezna od przedniej
przez PTU przechodzi prawa puloska, wchodzi ona w dyferencjal wewnatrz skrzyni biegow , (niekturzy sie zastanawiaja co sie stanie jak prawe kolo zacznie buksowac, )
i to by bylo na tyle, jest to jedne z najprostszych i najtanszych sposobow wdrozenia AWD
jezeli chodzi o sprzeglo wiskozowe istnieje mozliwosc jego naprawy
kontaktowalem sie z producentem tych sprzegiel dla firmy chrysler w usa
napelnione one sa olejem wiskozowym o gestosci 50000cst, poziom napelnienia wynosi 85%, cisnienie wewnatrz sprzegla podczas pracy dochodzi do 200 bar
uszczelnione jest x-ringami
naprawialem zuzyte sprzeglo wiskozowe w pacyfice
wystarczyla wymiana oleju
trzeba dwa otwory zrobic, zmierzyc ilosc spuszczonego oleju
wlac tyle samo
olej moze byc np dow corning 211
zaspawac, gotowe
mozna rowniez zmienic procent napelnienia, zwiekszy to ilosc przenoszonego momentu obrotowego, 100% napelnienia spowoduje zblokowanie sprzegla wiskozowego,
prosze rownierz o poprawe gdy cos nie tak napisze
Naped w pacyfice przenoszony jest na obie osie jednoczesnie,
tylna os ma zamontowane sprzeglo odsrodkowe i sprzeglo wizkozowe w celu odlaczenia jej gdy predkosci obrotowe przedniej i tylnej osi sa takie same (sprzeglo wiskozowe) sprzeglo odsrodkowe odlacza tylni dyfer gdy zwalniamy, kazde dodanie gazu powoduje zalacznie sprzegla odsrodkowego ?(OVERRUNING CLUTCH)
odlaczenie osi powoduje zmniejszenie zuzycia paliwa i rownierz podczas hamowanie samochod zachowuje sie jak z napedem na przednia os
Gdy mamy auto na podnosniku i damy na bieg wszystkie 4 kola maja sie krecic !! gdy tak nie jest badz gdy jest opuznienie w czasie zalaczenia tylnej osi ktorys elementow tylnego mostu jest zuzyty !!
jezeli chodzi o sposob przeniesienia napedu na tylna os odbywa sie to poprzez PTU (Power Transfer Unit)
walek PTU wchodzi w obudowe dyferencialu do ktorej przykrecone jest wieniec na ktory przeniesiony jest naped ze skrzyni biegow, powoduje to ze tylna os jest niezalezna od przedniej
przez PTU przechodzi prawa puloska, wchodzi ona w dyferencjal wewnatrz skrzyni biegow , (niekturzy sie zastanawiaja co sie stanie jak prawe kolo zacznie buksowac, )
i to by bylo na tyle, jest to jedne z najprostszych i najtanszych sposobow wdrozenia AWD
jezeli chodzi o sprzeglo wiskozowe istnieje mozliwosc jego naprawy
kontaktowalem sie z producentem tych sprzegiel dla firmy chrysler w usa
napelnione one sa olejem wiskozowym o gestosci 50000cst, poziom napelnienia wynosi 85%, cisnienie wewnatrz sprzegla podczas pracy dochodzi do 200 bar
uszczelnione jest x-ringami
naprawialem zuzyte sprzeglo wiskozowe w pacyfice
wystarczyla wymiana oleju
trzeba dwa otwory zrobic, zmierzyc ilosc spuszczonego oleju
wlac tyle samo
olej moze byc np dow corning 211
zaspawac, gotowe
mozna rowniez zmienic procent napelnienia, zwiekszy to ilosc przenoszonego momentu obrotowego, 100% napelnienia spowoduje zblokowanie sprzegla wiskozowego,
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez piciu82, łącznie zmieniany 1 raz.
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
No przyznam że jest to cenna informacja lecz po co wiercić otwory skoro jest korek spustowy i z boku do napełnienia ? Czy ten korek w bocznej części nie jest za razem wskaźnikiem poziomu ?piciu82 pisze:mozna rowniez zmienic procent napelnienia, zwiekszy to ilosc przenoszonego momentu obrotowego, 100% napelnienia spowoduje zblokowanie sprzegla wiskozowego,
Mam na myśli tą pierwszą część mostu gdzie jest sprzęgło wiskozowe, zresztą ta część z mechanizmem różnicowym ma tak samo korki.
sprzeglo wiskozowe
sprzeglo wiskozowe jest to element nieserwisowalny, szczelnie zamkniety !! przynajmniej wedlug chryslera
korek spustowy w przedniej czesci mostu jest do oleju sprzegla odsrodcovego (overruning clutch)
korek spustowy w przedniej czesci mostu jest do oleju sprzegla odsrodcovego (overruning clutch)
piękna robota Piciupiciu82 pisze:sprzeglo odsrodkowe odlacza tylni dyfer gdy zwalniamy, kazde dodanie gazu powoduje zalacznie sprzegla odsrodkowego ?(OVERRUNING CLUTCH)
masz flaszkę
co do naprawy sprzęgła wiskotycznego - to muszę coś dodać. Awaria sprzęgła w większości przypadków polega na rozszczelnieniu "puszki" w wyniku przegrzania, i nie wystarczy dolanie oleju - trzeba wymienić uszczelnienie - a czy to jest możliwe w warunkach "garażowych" to juz nie wiem.
I jeszcze jedno - co chrysler zrobił ze sprzęgłem odśrodkowym w modelu 4.0 ?
Tu jest sprzęgło bezobsługowe (nie zalewa sie obudowy-modułu olejem atf4)
Na pewno jest 1 większa puszka - może zostało to zblokowane ?
Czołem.
Zawitałem w piątek na badanie techniczne. pan zapytał czy mam napęd na 4 łapy. Odrzekłem, że tak, bo takowy kupowałem i taką nawet mam naklejkę na klapie:)
I tu Pan się zdziwił, bo powiedział że ustrojstwo nie działa. Stał przednią osią na rolkach (luźnych), tyłem na posadzce. Dodał gazu, lecz tył się nie zebrał i nie wypchnął przedniej osi z rolek. Diagnosta uznał, że AWD "nie rabotajet".
Przejrzałem chyba wszystkie wątki, które traktują o wspomnianej materii. Pach sugeruje wyraźnie w innym wątku, że tu jest wszystko, więc wszystko już wiem
Przy czym proszę Was o pomoc w usystematyzowaniu nabytej wiedzy, a dokładniej: czy jest możliwość samodzielnej weryfikacji, czy przyczyną jest PTU czy tez sprzęgło wiskotyczne.
Włożyłem w to auto po zakupie grubą sumę, by ładnie latało, a tu się okazuje, że było w nim znacznie więcej niespodzianek. Szkoda, że tak wyszło i że tą drogą, bo auto forumowe
Zawitałem w piątek na badanie techniczne. pan zapytał czy mam napęd na 4 łapy. Odrzekłem, że tak, bo takowy kupowałem i taką nawet mam naklejkę na klapie:)
I tu Pan się zdziwił, bo powiedział że ustrojstwo nie działa. Stał przednią osią na rolkach (luźnych), tyłem na posadzce. Dodał gazu, lecz tył się nie zebrał i nie wypchnął przedniej osi z rolek. Diagnosta uznał, że AWD "nie rabotajet".
Przejrzałem chyba wszystkie wątki, które traktują o wspomnianej materii. Pach sugeruje wyraźnie w innym wątku, że tu jest wszystko, więc wszystko już wiem
Przy czym proszę Was o pomoc w usystematyzowaniu nabytej wiedzy, a dokładniej: czy jest możliwość samodzielnej weryfikacji, czy przyczyną jest PTU czy tez sprzęgło wiskotyczne.
Włożyłem w to auto po zakupie grubą sumę, by ładnie latało, a tu się okazuje, że było w nim znacznie więcej niespodzianek. Szkoda, że tak wyszło i że tą drogą, bo auto forumowe
Fizycznie jest. Czy może pytasz o jego widoczną pracę? Tego nie wiem - jak mogę sprawdzić?
Pośród prac, które były przy nim poczynione między listopadem i styczniem, było uszczelnianie na styku skrzyni z silnikiem (wyciek) oraz cieknący z tyłu dyferencjał (zakładanie uszczelniacza i płaszcza wodnego, jeśli dobrze powtarzam nazwy).
Pośród prac, które były przy nim poczynione między listopadem i styczniem, było uszczelnianie na styku skrzyni z silnikiem (wyciek) oraz cieknący z tyłu dyferencjał (zakładanie uszczelniacza i płaszcza wodnego, jeśli dobrze powtarzam nazwy).
- pach
- Posty: 1570
- Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
- Lokalizacja: KS m.KR
- Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 11
Trochę nie doczytałeś Stachu - to był żart z mojej strony, w odpowiedzi naStachu pisze:...Pach sugeruje wyraźnie w innym wątku, że tu jest wszystko...
połajanie mnie, że napisałem (wcześniej) że tu prawie wszystko jest.
(w: http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=47490)
I tak właśnie nadal uważam: "prawie" (a to jak w znanej reklamie "robi różnicę")
Sorry za OT i - życzę oczywiście pomyślnego rozwiązania z AWD
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR
Race fast, safe caR
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Po rozkręceniu zobaczyć można wiele.Stachu pisze:którą rozkręcający może zobaczyć?
Natomiast wiedzę na temat i zasadzie działania napędu AWD możesz poczytać w tym linku. http://www.auto-wiedza.pl/sprzeglo-wisk ... pkosciowe/Stachu pisze:ale wiedzy prawie żadnej w tym temacie nie mam
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Stachu podnieś jedną stronę samochodu, tak żeby przednie i tylne koło było w powietrzu, wybierak biegów na N, jedna osoba kręci przednim kołem a druga patrzy czy tyle koło też się kręci, jeśli się kręci to je próbuje zatrzymać, jeśli bez większego problemu może je zatrzymać to Visco padnięte i do wymiany. Jeśli tylne koło się nie kręci przy kręceniu przednim kołem to patrzymy na wał czy się kręci, jeśli nie to PTU walnięte.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
To nie do końca tak jak kolego piszesz właśnie to Visco jest po to by przy uślizgu spinało. Bo napęd AWD właśnie tak działa jeśli jest na stałe spięty to wówczas są stuki w PTU nie jednokrotnie opisywane tu na forum.lutek34 pisze:jeśli bez większego problemu może je zatrzymać to Visco padnięte i do wymiany.
W linku jaki wstawiłem jest dokładnie opisana zasada sprzęgła tam temperatury mają znaczenie jak coś się zaczyna szybciej kręcić to temperatura rośnie i wówczas sprzęgło się spina.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Tedi miałem Voyka z AWD w którym było właśnie uwalone visco, przy takiej próbie jak opisałem wyżej tylne koło się kręciło przy kreceniu przednim, ale minimalny opór i stawało, brat miał takiego samego Voyka z działającym poprawnie AWD i przy takiej próbie jak wyżej, tylne koło kręci się i ciężko je utrzymać.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Kręcić się koła tylne powinny lecz da się je utrzymać w bez ruchu.lutek34 pisze: miałem Voyka z AWD w którym było właśnie uwalone visco, przy takiej próbie jak opisałem wyżej tylne koło się kręciło przy kreceniu przednim, ale minimalny opór i stawało
Właśnie moja ex pacifica miała z tym taki problem i u mnie występował problem terkotania PTU przy ruszaniu na skręconych kołach.lutek34 pisze: brat miał takiego samego Voyka z działającym poprawnie AWD i przy takiej próbie jak wyżej, tylne koło kręci się i ciężko je utrzymać.
Pewno zada ktoś pytanie dlaczego i co ma z tym wspólnego sprzęgło. Już odpowiadam bo samochód skręcający każde z kół ma inną prędkość obrotową, i za to właśnie by nie było naprężeń odpowiada sprzęgło Holdex ( Viskoza). Miedzy czasie w Pacifica po lifcie odstąpili od tego ustrojstwa bo było problematyczne i zastosowano elektryczne załączanie tylnego mostu.
Wstawiam jeszcze inny link w którym ta zmiana została opisana.
http://autokult.pl/14849,uklad-napedu-n ... -haldex-iv
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
tedi, bardzo dziękuję za udostępnienie opisu działania mechanizmu. Bardziej mi jednak zależało na praktycznym sposobie weryfikacji uszkodzenia.
lutek34 - rozumiem, że całość sprawdzania na wybieraku N, silnik OFF, podniesiony cały bok samochodu i kręcę przednim kołem (drugie przednie nie ruszy?) oraz za pomocą drugiej osoby obserwuję tylne koło i gdy ruszy - próbuje je przytrzymać?
Reszta - jak napisałeś.
Jeśli sposób jest skuteczny to porada bardzo cenna dla mnie.
Powoli zaczynam słyszeć coraz więcej niepokojących objawów. Albo zepsułem sobie samochód w 3 miesiące albo zaczynają wychodzić kwiatki dobrze ukryte przy sprzedaży
lutek34 - rozumiem, że całość sprawdzania na wybieraku N, silnik OFF, podniesiony cały bok samochodu i kręcę przednim kołem (drugie przednie nie ruszy?) oraz za pomocą drugiej osoby obserwuję tylne koło i gdy ruszy - próbuje je przytrzymać?
Reszta - jak napisałeś.
Jeśli sposób jest skuteczny to porada bardzo cenna dla mnie.
Powoli zaczynam słyszeć coraz więcej niepokojących objawów. Albo zepsułem sobie samochód w 3 miesiące albo zaczynają wychodzić kwiatki dobrze ukryte przy sprzedaży
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Opisz je bardziej szczegółowo to pozwoli na szersze określenie sprawy.Stachu pisze:Powoli zaczynam słyszeć coraz więcej niepokojących objawów
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Nie chciałbym robić OT, jak zacznę - poproszę o sygnał, pewnie uda nam się to rozrzucić na różne działy.
1) Rozpędzam samochód, niezależnie czy Pb czy LPG, około 60km/h zaczyna wyć, niskie tony. Brzmi to jakby przeciąg w dużym pomieszczeniu. Spróbuję to nagrać i podrzucić link, jak znajdę dziś lub jutro chwilę. Odgłos ten trwa, podczas dalszego rozpędzania, do ok, 80-90km/h. Powyżej tej wartości albo cichnie albo jest nakładany innymi dźwiękami - w każdym razie przestaje niepokoić.
2) Inny odgłos to rodzaj chrobotania, głośnej wibracji - opisać to można jakby jakiś mechanizm od spodu obracał się nienasmarowany, trochę brzmi jak silnik, tyle że na zbyt wysokich obrotach, bo dzieje się to najczęściej przy wytracaniu prędkości. Nie jest to sam silnik, bardziej odbieram to jak głośne wibracje od spodu auta (wał? jakieś łożysko?). Bardzo trudno mi to opisać. Chętnie posadzę kogoś ze mną i przewiozę, jeśli to coś da.
3) 0420 przy kluczykowaniu, zapala się check-engine, ostatnio znacznie częściej. Wcześniej, po zdjęciu klemy z akumulatora reset (dla odwleczenia w czasie) wystarczał na kilkaset km, teraz ponowił się po kilkudziesięciu KM. Ostatnie przegląd instalacji LPG i wymiana filtra robiona ponad rok temu, więc jest szansa, że pomoże. Jeśli nie to czy również wymiana kat. mnie czeka?
1) Rozpędzam samochód, niezależnie czy Pb czy LPG, około 60km/h zaczyna wyć, niskie tony. Brzmi to jakby przeciąg w dużym pomieszczeniu. Spróbuję to nagrać i podrzucić link, jak znajdę dziś lub jutro chwilę. Odgłos ten trwa, podczas dalszego rozpędzania, do ok, 80-90km/h. Powyżej tej wartości albo cichnie albo jest nakładany innymi dźwiękami - w każdym razie przestaje niepokoić.
2) Inny odgłos to rodzaj chrobotania, głośnej wibracji - opisać to można jakby jakiś mechanizm od spodu obracał się nienasmarowany, trochę brzmi jak silnik, tyle że na zbyt wysokich obrotach, bo dzieje się to najczęściej przy wytracaniu prędkości. Nie jest to sam silnik, bardziej odbieram to jak głośne wibracje od spodu auta (wał? jakieś łożysko?). Bardzo trudno mi to opisać. Chętnie posadzę kogoś ze mną i przewiozę, jeśli to coś da.
3) 0420 przy kluczykowaniu, zapala się check-engine, ostatnio znacznie częściej. Wcześniej, po zdjęciu klemy z akumulatora reset (dla odwleczenia w czasie) wystarczał na kilkaset km, teraz ponowił się po kilkudziesięciu KM. Ostatnie przegląd instalacji LPG i wymiana filtra robiona ponad rok temu, więc jest szansa, że pomoże. Jeśli nie to czy również wymiana kat. mnie czeka?
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Nie ruszy.Stachu pisze:lutek34 - rozumiem, że całość sprawdzania na wybieraku N, silnik OFF, podniesiony cały bok samochodu i kręcę przednim kołem (drugie przednie nie ruszy?
Zasadnicze pytanie na obu osiach masz opony o tym samym rozmiarze, jeśli tak to ten sam producent i ten sam stopię zużycia?
Co do P0420 na 90% masz skończony katalizator, do wymiany. Zamiennik do wspawania 400zł plus robocizna.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Stachu,
A nie znasz kogoś takiego?
www://autostach.pl
Zielonka pod Warszawą - nie wymieniałem ale coś mi kiedyś robili przy wydechu i pamietam że katów mieli od cholery. cen nie znam ale zadzwoń, pogadaj i a nóż...
A nie znasz kogoś takiego?
www://autostach.pl
Zielonka pod Warszawą - nie wymieniałem ale coś mi kiedyś robili przy wydechu i pamietam że katów mieli od cholery. cen nie znam ale zadzwoń, pogadaj i a nóż...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Stachu robisz mały off topic
Poczytaj ten wątek http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... r&start=50
i zagadaj do tego sprzedawcy http://allegro.pl/katalizator-uniwersal ... 32891.html on swego czasu miał model 99356HM za 390zł.
Poczytaj ten wątek http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... r&start=50
i zagadaj do tego sprzedawcy http://allegro.pl/katalizator-uniwersal ... 32891.html on swego czasu miał model 99356HM za 390zł.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Wylałem w poście wszystkie chyba żale i mogły się pojawić OT, uprzedzałem. ale mimo to przepraszam, będę starał się bardziej pilnowaćlutek34 pisze:Stachu robisz mały off topic
Poczytaj ten wątek http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... r&start=50
i zagadaj do tego sprzedawcy http://allegro.pl/katalizator-uniwersal ... 32891.html on swego czasu miał model 99356HM za 390zł.
Nie wypadało mi nie rozpocząć poszukiwań w ASO, a dokładniej Carserwis na Półczyńskiej w kwestiach, które mogą mojej Pacy dotyczyć. Pisząc wprost: kopara opada patrząc na ceny.
Zacytuję:
Carserwis pisze:K04809696AA - uszczelka katalizatora - 55,8 zł brutto
Katalizator-K04809660AF - cena det. netto 2449,48 - 3013 zł brutto
wymiana - 233 zł brutto
PTU
K04641966AI - cena det. netto 3831,74 - 4713 zł brutto
wymiana 1200 zł brutto
Sprzęgło wiskotyczne - K04809684AC - cena det. netto 3384,97 - 4164 zł brutto
K05102108AA - oring - 222,6 zł brutto
wymiana ok. 300 zł brutto
Ceny głównych części podane są na chwilę obecną . Nie uwzględnione są ceny np. materiałów smarnych , uszczelniaczy tylnego napędu itp. Trudno jest ustalić wstępny koszt skutecznej diagnostyki w takim samochodzie , tym bardziej że nie mamy doświadczenie w obsłudze starszych modeli Chrysler.
Nazwa firmy sugeruje, że powinienemStachu,
A nie znasz kogoś takiego?
www://autostach.pl
Zielonka pod Warszawą - nie wymieniałem ale coś mi kiedyś robili przy wydechu i pamietam że katów mieli od cholery. cen nie znam ale zadzwoń, pogadaj i a nóż...
Zadzwonię dzisiaj, zapytam. Maur, dzięki za podpowiedź.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
zobacz ten temat objawy wydają się podobneStachu pisze:1) Rozpędzam samochód, niezależnie czy Pb czy LPG, około 60km/h zaczyna wyć, niskie tony. Brzmi to jakby przeciąg w dużym pomieszczeniu. Spróbuję to nagrać i podrzucić link, jak znajdę dziś lub jutro chwilę. Odgłos ten trwa, podczas dalszego rozpędzania, do ok, 80-90km/h. Powyżej tej wartości albo cichnie albo jest nakładany innymi dźwiękami - w każdym razie przestaje niepokoić.
2) Inny odgłos to rodzaj chrobotania, głośnej wibracji - opisać to można jakby jakiś mechanizm od spodu obracał się nienasmarowany, trochę brzmi jak silnik, tyle że na zbyt wysokich obrotach, bo dzieje się to najczęściej przy wytracaniu prędkości. Nie jest to sam silnik, bardziej odbieram to jak głośne wibracje od spodu auta (wał? jakieś łożysko?). Bardzo trudno mi to opisać. Chętnie posadzę kogoś ze mną i przewiozę, jeśli to coś da.
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
no i pytanie które zadał już Lutek34, czy masz jednakowe wszystkie koła pod kątem rozmiaru i zużycia (obwód) to ważne przy AWD Packi większe różnice w średnicy (obwodzie ) kół skutkują awarią jak w wyżej cytowanym temacie - sam przerabiałem tem problem :devil:
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
Macie rację, że warto sprawdzić koła, szczególnie że mają swoje lata a i all-seasonami są. Jest jakiś domowy sposób - lewarek, sznurek, jak w jednym temacie sugerowaliście czy wulkanizator i komputerowe pomiary?mpspycha pisze:
zobacz ten temat objawy wydają się podobne
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
no i pytanie które zadał już Lutek34, czy masz jednakowe wszystkie koła pod kątem rozmiaru i zużycia (obwód) to ważne przy AWD Packi większe różnice w średnicy (obwodzie ) kół skutkują awarią jak w wyżej cytowanym temacie - sam przerabiałem tem problem :devil:
Dodatkowo przypomniało mi się w kwestii mojej wiskozy: pod koniec stycznia do zgłaszanego przeze mnie znajomemu mechanikowi wycieku z dyferencjału zadziałano tak:
-wymiana uszczelniacza sprzęgła wiskotycznego mostu tył,
-wymiana uszczelniacza płaszcza wodnego,
-dolanie oleju do mostu ATF VI.
19 marca myłem też na myjni automatycznej podwozie. Dziś miałem chwilę, by się trochę wturlać pod auto i zrobiłem 3 zdjęcia. Powinienem się martwić?
Czy sama wymiana wspomnianych uszczelniaczy i uzupenianie oleju mogły wpłynąć negatywnie na działanie wiskozy i ewentualnie na wspomniane wcześniej przeze mnie niepokojące odgłosy?
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Stachu ja nie wiem co ten Twój mechanik robił i jakie uszczelnienia wymieniał, generalnie pomiędzy visko a mostem są dwa oringi założone na obudowie wałka atakującego, żeby je wymienić trzeba rozebrać całość i spuścić oba oleje a nie tylko je uzupełnić. Jeden większy oring uszczelnia obudowę visko w której zalany jest ATF oblewający visko a drugi oring mniejszy uszczelnia most od strony visko przed wyciekiem oleju przekładniowego i tak to wygląda
a całość rozebrana wygląda tak
tak wygląda to sprzegło visko
Jeszcze pytanie jak zlewali ATF z obudowy visco to lej był klarowny, czy gęsty glut?
a całość rozebrana wygląda tak
tak wygląda to sprzegło visko
Jeszcze pytanie jak zlewali ATF z obudowy visco to lej był klarowny, czy gęsty glut?
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
Nie wspomniałem, że najpierw umył, wymienił oba oleje (wspomniał, że różnią się kolorami) i prosił o jazdę. Po czasie sprawdził jaki kolor oleju wycieka i poczynił to, co opisałem. O konsystencji zlewanych wcześniej płynów nie mówił. Czy na moich zdjęciach jest ponowny wyciek czy to moje przewrażliwienie i czepianie się?
Jak temat jest zasada działania to ja mam pytanie bo ostatnio czytam ale mam wątpliwości.
Pytam o wersje 3.5 czyli z haldexem.
Pytam w w kwestii wybrnięcia autem z nieprzyjaznego środowiska np. Kopny śnieg lub jak u mnie śliski beton z piaskiem podczas wyciągania przyczepy z łodzią z wody.
A więc zalozenie jest takie ze jest trudno wyjechać. Co wtedy będzie?
Czy napęd będzie na tylną oś czy na obie?
A co jak jedno tylne kolo będzie na sliskim a drugie nie? Bedzie naped na dwa tylne czy na jedno to wolne? Czy haldex spina jak szpera i dwa będą mielić?
Czy jak podępnę auto hakiem z liną do drzewa zimą w kopnym sniegu to bedzie stalo (bo na pewno nie ruszy) i mielilo jednym, dwoma czy czterema kołami? Pytanie oczywiscie teoretyczne
Zyga kiedyś pisal ze do tylnego mostu leje sie 75w90 i dodatek do mostow z lsd ale to chyba nieaktualne info?
Pytam o wersje 3.5 czyli z haldexem.
Pytam w w kwestii wybrnięcia autem z nieprzyjaznego środowiska np. Kopny śnieg lub jak u mnie śliski beton z piaskiem podczas wyciągania przyczepy z łodzią z wody.
A więc zalozenie jest takie ze jest trudno wyjechać. Co wtedy będzie?
Czy napęd będzie na tylną oś czy na obie?
A co jak jedno tylne kolo będzie na sliskim a drugie nie? Bedzie naped na dwa tylne czy na jedno to wolne? Czy haldex spina jak szpera i dwa będą mielić?
Czy jak podępnę auto hakiem z liną do drzewa zimą w kopnym sniegu to bedzie stalo (bo na pewno nie ruszy) i mielilo jednym, dwoma czy czterema kołami? Pytanie oczywiscie teoretyczne
Zyga kiedyś pisal ze do tylnego mostu leje sie 75w90 i dodatek do mostow z lsd ale to chyba nieaktualne info?
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4301
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
[img]http://tinyurl.com/nrtwpfq[/img]
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
A skąd taki wniosek że cały napęd z prawej półosi ?Dariusz pisze:No i skoro cały napęd jest z prawej przedniej półosi, to co wtedy, gdy przednie prawe koło będzie "buksować"?
Jak najbardziej aktualna.Józek pisze:Zyga kiedyś pisal ze do tylnego mostu leje sie 75w90 i dodatek do mostow z lsd ale to chyba nieaktualne info?
Mechanizm różnicowy ma wlany właśnie 75w90 a w sprzęgło Holdex ATF ten co do ASB
Po niżej macie przykład rozmieszczenie całego napędu i jak on działa
Oczywiście to poglądowy schemat.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
No patrząc nawet na załączony przez Ciebie schemat widać, że napęd na koła zębate przekładni kątowej realizowany jest poprzez mechanizm różnicowy, z napędu prawej przedniej półosi.tedi pisze:A skąd taki wniosek że cały napęd z prawej półosi ?
No, chyba że w realu jest to jakoś inaczej "pociągnięte" ;-)
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Nie przekładnia kątowa zwana PTU napęd bez pośrednio na tył po przez wał.Dariusz pisze: No patrząc nawet na załączony przez Ciebie schemat widać, że napęd na koła zębate przekładni kątowej realizowany jest poprzez mechanizm różnicowy
Prawa półoś przechodzi po przez PTU wprost do mechanizmu różnicowego przedniego.Dariusz pisze:z napędu prawej przedniej półosi.
Tak tylny most jest z sprzęgłem lepkościowym lecz w Pacy w tylnym moście nie występuje żadna przekładnia kontowa. Po przez sprzęgło lepkościowe jest przekazywany napęd prosto do mechanizmy różnicowego.Józek pisze:Czyli most tylny jest mostem "lsd"?
Tak jak pisałem to jest obraz poglądowy wystarczy w Google napisać zasada działania napędu AWD wybrać grafika i wiele mamy obrazów.
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
- Lokalizacja: Lublin
- Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC
Będą się kręciły obie osieJózek pisze:Jak temat jest zasada działania to ja mam pytanie bo ostatnio czytam ale mam wątpliwości.
Pytam o wersje 3.5 czyli z haldexem.
Pytam w w kwestii wybrnięcia autem z nieprzyjaznego środowiska np. Kopny śnieg lub jak u mnie śliski beton z piaskiem podczas wyciągania przyczepy z łodzią z wody.
A więc zalozenie jest takie ze jest trudno wyjechać. Co wtedy będzie?
Czy napęd będzie na tylną oś czy na obie?
Będzie się kręciło tylne, to które jest na śliskim i jedno przednie (też to na śliskim)Józek pisze:
A co jak jedno tylne kolo będzie na sliskim a drugie nie? Bedzie naped na dwa tylne czy na jedno to wolne? Czy haldex spina jak szpera i dwa będą mielić?
Jak śnieg będzie miał tę samą przyczepność na wszystkich kołach, to się będą kręciły wszystkie. Jak będą różnice w przyczepności to jedno przednie i jedno tylne.Józek pisze:
Czy jak podępnę auto hakiem z liną do drzewa zimą w kopnym sniegu to bedzie stalo (bo na pewno nie ruszy) i mielilo jednym, dwoma czy czterema kołami? Pytanie oczywiscie teoretyczne
Dodatek do mostów lsd nie jest potrzebny. Do tylnego mostu lejesz 75w90 (0,7 l.), a do obudowy sprzęgła wiskotycznego ATF +4 (0,575 l.)Józek pisze:
Zyga kiedyś pisal ze do tylnego mostu leje sie 75w90 i dodatek do mostow z lsd ale to chyba nieaktualne info?
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Po dzisiejszych opadach śniegu po raz pierwszy od dawien dawna miałem okazje przekonać się o skuteczności działania AWD. U mnie śnieg na 15-20 cm, nic nie posypane a samochód jak przyspawany do drogi, pryzmy śniegowe rozjeżdżał jakby ich w ogóle nie było. Przednio- (albo co gorsze tylno) napedowcy mielili w międzyczasie śnieg. AWD rządzi!
Witam wszystkich miałem taki przypadek w pacyfice 3.5 że zabrakło tylnego napędu,
po wszelakich oględzinach i rozebraniu PTU okazało się że ścieło wszystkie kołki,
[zwijane ze stalowej blachy]mocujące koło talerzowe.
Usterka nie do stwierdzenia bez obciążenia tylnego napędu.
Owe koło jest mocno pasowane do obudowy,ale przy ruszaniu na mocno skręconych
kołach słychać skrzypienie.
po wszelakich oględzinach i rozebraniu PTU okazało się że ścieło wszystkie kołki,
[zwijane ze stalowej blachy]mocujące koło talerzowe.
Usterka nie do stwierdzenia bez obciążenia tylnego napędu.
Owe koło jest mocno pasowane do obudowy,ale przy ruszaniu na mocno skręconych
kołach słychać skrzypienie.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Sprawdź ten temat, było już o tym
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... sc&start=0
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816