Maglownica

bewup33
Posty: 82
Rejestracja: 11 mar 2009 07:11 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Maglownica

Post autor: bewup33 » 04 paź 2010 05:11 pm

Czy w naszych autkach w maglownicy jest mozliwość kasowania luzów czy było to mozliwe tylko w starszych pojazdach?. Obawiam się że zaczyna się robić jakiś luz na niej bo słychaś lekkie stukanie w srodku obudowy maglownicy. Czy to możliwe żeby tak szybko padała, auto ma dopiero około 130000 przebiegu.A może ktoś wie ile kosztuje nowa w ASO?

BartoszU
Posty: 51
Rejestracja: 31 gru 2008 06:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BartoszU » 05 paź 2010 10:42 am

http://www.jowisz-auto.pl/ Tu zrobisz to za ok 600zł.To kolegi zakład.Ale zakładam że to nie maglownica chyba że juz cieknie .Sprawdz dokładnie ,z tego co wiem to najwięcej maglownic robi w oplach vectrach C .

maglownica

Post autor: maglownica » 05 paź 2010 07:03 pm

Dzięki za namiary na zakład. Moim zdaniem to coś z maglownicą bo mimo nie cieknie to przy małych ruchach kierownica lewo i prawo słuchać lekkie stukanie wydobywające się z niej.

BartoszU
Posty: 51
Rejestracja: 31 gru 2008 06:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BartoszU » 06 paź 2010 07:18 am

Ale czy to jest na uruchomionym silniku ? .Jak na zgaszonym to normalne ma być luz .

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 06 paź 2010 09:03 am

jak ma być luz ?
przecież jest listwa zębata i ślimak a obieg hydrauliczny wspomaga tylko okręcanie ślimakiem, raczej nie ma opcji że luz się kasuje po uruchomieniu silnika wtedy jak nie kręci kierownicą to obieg i tak jest otwarty

sprawdź może najpierw czy nie masz luzu na jabłkach drążków kierowniczych a dopiero później zacznij się zastanawiać nad maglownicą

jest gdzieś na forum o wątek o kasowaniu luzu między ślimakiem a listwą przy pomocy śruby w obudowie maglownicy ale nie mogę tego znaleźć
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

BartoszU
Posty: 51
Rejestracja: 31 gru 2008 06:47 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: BartoszU » 06 paź 2010 01:32 pm

Tak na marginesie luz miedzy zębny musi być .Jest taka książka jak Poradnik Mechanika ,tam można poczytać :)) .Obecnie konstruktorzy odeszli od tego rozwiązania na rzecz zębatki (a ściślej – zębnika) zamocowanej na osi kolumny kierownicy oraz listwy zębatej pracującej poprzecznie w stosunku do kolumny kierownicy. Potocznie takie rozwiązanie nazywa się „maglownicą” z racji podobieństwa do magla z czasów naszych prababć. Co ciekawe – listwa zębata może mieć zmienne przełożenie, tzn. zęby na jej końcach są ułożone gęściej niż w środku, dzięki czemu jazda na wprost charakteryzuje się większą precyzją kierowania. Opory ruchu zębatki współpracującej z listwą zębatą są małe, a luzy niewielkie. Należy jednak pamiętać, że nie można całkowicie wyeliminować luzów. Wpływają one bezpośrednio na opory ruchu, a ponadto w układzie kierowniczym pozbawionym luzu każdy, nawet niewielki ruch kierownicy przenosiłby się na koła powodując ich skręt. Kierowca miałby więc kłopoty ze swobodnym utrzymaniem ruchu po prostej.Maksymalny luz w przekładni kierowniczej to 10 stopni. W praktyce oznacza to luz na tzw. trzy palce – koło kierownicy powinno się obrócić właśnie o trzy palce bez widocznego skręcenia kół.

W układzie kierowniczym znajduje się ponadto wspomaganie, zwykle hydrauliczne, ułatwiające kierowcy mocniejsze skręcenie kół. Jest to szczególnie ważne w samochodach z przednim napędem, których kierowanie bez wspomagania jest praktycznie niemożliwe (za wyjątkiem niewielkich, miejskich autek). W zależności od kierunku ruchu listwy zębatej uruchamiane są odpowiednie tłoczki, które wspomagają jej przesuwanie.

Ostatnio coraz popularniejsze staje się wspomaganie elektryczne, w którym pompa hydrauliczna została zastąpiona silnikiem elektrycznym. Takie rozwiązanie jest najpopularniejsze w małych autach miejskich. Miłej lektury :)) :mrgreen:

Maglownica

Post autor: Maglownica » 06 paź 2010 06:28 pm

Głównie chodzi o to że te lekkie stukanie wydobywa się ze środka maglownicy z obudowy. Przy wyłączonym silniku większe a przy włączonym troszkę mniejsze. Trzymając ręką maglownicę w jej połowie czuć uderzenie w obudowę przy ruchach kierownicy. Muszę chyba jeszcze raz zajrzeć pod auto albo podjechać do ASO. Wydaje mi się że maglownica powinna w normalnej sprawności działać cicho i bez stukania, a u mnie słychać stuk i puk.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 11 paź 2010 09:14 pm

Nie wiem czy temat nadal aktualny ale może komuś się przyda
http://moto.allegro.pl/maglownica-przek ... 48127.html

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 17 paź 2011 10:30 am

macie namiary na regenerację w Krakowie?
https://zapunkty.blogspot.com

twini
Posty: 15
Rejestracja: 05 wrz 2011 11:30 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: twini » 18 paź 2011 10:07 pm

Mi wczoraj "pociekł" olej już tak konkretnie z jednej strony ... jutro idzie do regeneracji. 500zł.
Przebieg 175000.

wojwes
Posty: 194
Rejestracja: 26 kwie 2010 07:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wojwes » 12 gru 2011 10:17 am

Ja też regenerowalem - w Kielcach. Powiedzano mi, że w dobrym momencie do nich zajrzałem, bo inaczej to tylko nową mógłbym sobie kupić. Zrobili w parę godzin - zdemontowali, zregenerowali, zamontowali, zalali płynem i dostałem jeszcze rok gwarancji.
https://zapunkty.blogspot.com

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 201
Rejestracja: 23 lip 2016 08:31 pm
Lokalizacja: Reszel
Samochód: Pacifica 2007 4.0L + Stag 300-6 QMAX PLUS
Postawił flaszek: 1

Post autor: Szymon » 27 maja 2017 11:34 am

A czy ktoś z Was tu robił?

http://chrysler-pacifica-naprawa.maglow ... ferta.html

mam stuki z maglownicy, sucha, delikatne luzy.

Mój przebieg 181 000 km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: PRZENIESIENIE NAPĘDU :.”