Prawidłowa eksploatacja AWD

bodo

Prawidłowa eksploatacja AWD

Post autor: bodo » 18 lis 2010 09:59 am

Witajcie
A TYM DZIALE MOŻE BYŚMY PISALI O ZASADACH PRAWIDŁOWEJ EKSPLOATACJI AWD

Po naprawie napędu będę teraz b. czujny aby mu krzywdy nie zrobić.
W związku z tym moje pytanie.

Jak dajecie sobie rade na przeglądach rejestracyjnych ? Większość stacji nie ma rolek na 4 koła - a z tego co wiem napędzanie przedniej osi (podczas badania) gdy tylna stoi SPOWODUJE ZNISZCZENIE SPRZĘGŁA !!!

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 lis 2010 10:25 am

bodo pisze:Jak dajecie sobie rade na przeglądach rejestracyjnych ? Większość stacji nie ma rolek na 4 koła - a z tego co wiem napędzanie przedniej osi (podczas badania) gdy tylna stoi SPOWODUJE ZNISZCZENIE SPRZĘGŁA
Trzeba znaleźć sobie stację, która ma maty do hamowania a nie rolki ewentualnie unoszenie jednej osi ale do tego diagności nie są skłonni zbytnio.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

bodo

Post autor: bodo » 18 lis 2010 10:28 am

Witaj Zyga
czy jako nasz Guru potwierdzasz moje obawy ? ze badanie na 2 rolkach (tylko przednia oś) spowoduje zniszczenie sprzęgła ?

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 18 lis 2010 10:38 am

bodo pisze:badanie na 2 rolkach spowoduje zniszczenie sprzęgła ?
Wlasnie tez jestem tego ciekaw.
Moze inni opisza jak wykonuja badania diagnosci w naszych autach?
Czy ktos byl na przegladzie gdzie napedzali mu tylko przednia os?
Ja pierwszy przeglad zrobilem wlasnie w taki sposob ale naped AWD jeszcze wtedy mi nie dzialal. Co bedzie teraz nie chcialbym zeby spalili mi sprzeglo na jednym z przegladow.
Jak powinno przebiegac takie badanie moze ktos wie i moglby sie pochwalic. Przecierz nie tylko Pacyfiki maja naped AWD jak to wyglada w innych autach. A moze chwilowy naped na jedna z osi nic nie uszkodzi?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 18 lis 2010 11:02 am

bodo pisze:ze badanie na 2 rolkach
teoretycznie nic się nie powinno stać, przy hamowaniu koła przednie i tylne też nie zwalniają w takim samym tempie, a do zblokowania kół na dłużej nie dochodzi, ale tam gdzie jeździłem na przeglądy nie chcieli robić pacifica, tak że u nich sobie kontrolnie auto sprawdzałem a po pieczątkę jechałem tam gdzie mają matę

jak do końca nie wiemy na jakiej zasadzie to pracuje to lepiej dmuchać na zimne, takie badanie nie wpływa na natychmiastowe uszkodzenie podzespołu, bo podobnie jest jak zaciągniemy ręczny i chcemy ruszyć z miejsca, czy zamieszanie kołami na piasku czy śniegu jak koła się dokopią do twardego to dostaje to wszystko po d....pie

w jednym z opisów maszyny do sprawdzania hamulców jest taki zapis

Wskazana jest opcja urządzenia umożliwiająca odwracanie kierunku obrotów jednego zespołu napędowego (umożliwia to badanie samochodów z nierozłączalnym napędem na cztery koła).

źródło :
http://www.automotoserwis.com.pl/content/view/285/109/

i to może być klucz do bezpiecznego przeprowadzenia badania, ten temat był już chyba poruszany na forum i mamy też chyba diagnostę więc może ktoś bardziej obeznany w temacie udzieli wyczerpujących informacji
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 18 lis 2010 11:19 am

Ja robiłem takie badanie na zwykłych rolkach z tym że diagnosta odwrócił kierunki pracy rolek.Chodzi o to że jedno koło obraca się w przód a drugie w tył tak by zadziałał mechanizm różnicowy i po kłopocie.Fakt faktem na niektórych stacjach badań nie chce im się przestawiać sprzętu.

bodo

Post autor: bodo » 18 lis 2010 02:43 pm

Czyli na jednej osi jedno koło obraca się do przodu a drugie do tyłu - czy to nie ma wpływu na pomiar sił hamowania ?

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 18 lis 2010 03:49 pm

bodo pisze:Czyli na jednej osi jedno koło obraca się do przodu a drugie do tyłu - czy to nie ma wpływu na pomiar sił hamowania ?
Najwidoczniej nie u mnie test wypadł bardzo dobrze.Robiłem dopiero jeden taki przegląd bo po sprowadzeniu miałem na dwa lata jako że to był trzy latek.Następny mam w lipcu i zobaczę jak wypadnie.

xmax
Posty: 190
Rejestracja: 31 mar 2009 12:34 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: xmax » 18 lis 2010 09:15 pm

... byłem na 3ech stacjach w celu sprawdzenia zawieszenia od A do Z, na żadnej z nich ŻADEN diagnosta nic nie zaproponował ani nie zapytał o rodzaj napedu.

Ciekawe z czego to wynika, brak doświadczenia czy chęci? A ja osobiscie się na tym nie znam by podczas takiego badania o to zapytać czy też zwrócić uwagę :(
XmaX

bodo

Post autor: bodo » 19 lis 2010 08:50 am

Witaj
Przy sprawdzaniu zawieszenia, czy zbieżności nie ma ryzyka
Problem jest przy sprawdzaniu hamulców - jak jest napędzana 1 oś.
Wtedy jest to b ryzykowne i możne skończyć sie zniszczeniem sprzęgła - a to boli !

zibi lajkonik
Posty: 55
Rejestracja: 03 sty 2009 08:28 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: zibi lajkonik » 21 lis 2010 07:52 pm

Wczoraj rozmawiałem z diagnostą na temat przeglądu technicznego Pacifici z napędem AWD
i powiedział mi że to nie problem bo rolki rozpędzają koła do badań hamulców do 5km/h a przy tym systemie napędu włącza się on przy 7km/h. i dlatego nie grozi uszkodzeniem napędu
zibi lajkonik

bodo

eksploatacja AWD

Post autor: bodo » 21 lis 2010 08:18 pm

witaj
ja bym do tego diagnosty nie pojechał !!!!
bzdury mówi bo to nie żaden system włącza napęd - nawet najmniejsza różnica obrotów między przednią a tylną osią powoduje że sprzęgło wiskotyczne zaczyna działać.
Nie radze robić takich eksperymentów - to kosztuje 2300 zł. I to nie będzie jego problem tylko Twój

Artekkkk
Posty: 279
Rejestracja: 18 maja 2009 12:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Artekkkk » 22 lis 2010 08:41 am

zibi lajkonik pisze:to nie problem bo rolki rozpędzają koła do badań hamulców do 5km/h a przy tym systemie napędu włącza się on przy 7km/h
To jakis imbecyl!!!
Nie zna podstawowych zasad dzialania samochodow!!!
Zrozumcie wreszcie ze to sprzeglo non stop przenosi naped na tylna os tam sie nic nie zalacza po osiagnieciu jakiejs tam predkosci jesli juz to sie bardziej zaciska w momencie wystapienia roznicy obrotow przod-tyl. Jesli w Packach po liftingu jest czujnik temperatury w moscie to znaczy ze Chrysler mial z tym problemy. Po prostu wiskoza sie przegrzewa i rozszczelnia. Moje sprzeglo wygladalo jakby zostalo rozerwane przez wewnetrzne cisnienie.
bodo pisze:Nie radze robić takich eksperymentów - to kosztuje 2300 zł
Popieram bo to boli!

bodo

Post autor: bodo » 24 lis 2010 09:37 am

Witajcie
w związku z faktem że Artekkkk zdecydowanie podsumował temat proponuje zacząć nowy.

HOLOWANIE AUTA Z AWD

i niby to jest oczywista oczywistość - ale warto przypomnieć iż zabrania się holowania auta z uniesionym przodem !!!!
Jedyna słuszna metoda to LAWETA

tu są informacje na temat prawidłowego holowania
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... =holowanie
Ostatnio zmieniony 24 lis 2010 11:24 am przez bodo, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „.: PRZENIESIENIE NAPĘDU :.”