Wał napędowy - jaki luz jest (jeszcze) ok?
Wał napędowy - jaki luz jest (jeszcze) ok?
Nigdzie nie znalazłem podobnego tematu więc tworzę nowy.
Otóż mamy pytanie czy łącznik wału, pierwsza podpora występuje jako część zamienna. Mam delikatny luz na łączniku (jak na foto)
Na metalowym wsporniku, podorze jest guma przez którą przechodzi wał napędowy na tylną oś. Czy wiecie może czy tą gumę się w ogóle wymienia ?
Otóż mamy pytanie czy łącznik wału, pierwsza podpora występuje jako część zamienna. Mam delikatny luz na łączniku (jak na foto)
Na metalowym wsporniku, podorze jest guma przez którą przechodzi wał napędowy na tylną oś. Czy wiecie może czy tą gumę się w ogóle wymienia ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez boczek140, łącznie zmieniany 1 raz.
Tam powinien byc luz to normalne. Sam kiedys to przerabialem bo mi cos stukalo przy mocniejszym ruszeniu i okazalo sie ze wpadl tam kamyk i usztywnil podpore walu .
A swoja droga to pytalem w serwisie i powiedzieli ze ta podpora wystepuje tylko jako komplet z walem. A wiec jak wymiana to kompletnego walu jak dobrze pamietam okolo 1000 zl. No chyba ze ktos potrafilby to rozebrac i wymienic na jakas uzywke.
A swoja droga to pytalem w serwisie i powiedzieli ze ta podpora wystepuje tylko jako komplet z walem. A wiec jak wymiana to kompletnego walu jak dobrze pamietam okolo 1000 zl. No chyba ze ktos potrafilby to rozebrac i wymienic na jakas uzywke.
ok dzięki za info luż nie jest duży i może faktycznie tak musi być. Coś mi stuka na wybojach przy wolnej jeździe myślałem że to wał uderza bo ma za duży luz. Całę zawieszenie sprawdzone i jest ok nic pod spodem nie wisi. Stukanie jest sporadyczne tak jakby coś pukało pod spodem. muszę poszukać dalej
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
STRUS,
luz na wale to jak rozumiem auto stoi a możesz przekręcić wał w prawo lub w lewo o sumaryczne ca' 90 stopni?
Normalnie luz jest ale zdecydowanie mniejszy bo:
- luzy na zębach przekładni reduktora,
- luzy na zębach skrzyni
- luzy na przegubach
- luzy na zębach przekładni tylnego mostu
- luzy na wszelkich elementach układu przeniesienia napędu - a on jest ruchomy więc luzy być muszą - bata nie ma. Tyle że nie aż takie.
Z Twojego postu (z całym szacunkiem) nie wynika na czym masz luz. Wał jako taki jest kawałem rury i sam w sobie luzów nie ma.
Co zrobić? Wejść pod auto i określić na czym ma takie luzy - a dalej ocena dlaczego.
luz na wale to jak rozumiem auto stoi a możesz przekręcić wał w prawo lub w lewo o sumaryczne ca' 90 stopni?
Normalnie luz jest ale zdecydowanie mniejszy bo:
- luzy na zębach przekładni reduktora,
- luzy na zębach skrzyni
- luzy na przegubach
- luzy na zębach przekładni tylnego mostu
- luzy na wszelkich elementach układu przeniesienia napędu - a on jest ruchomy więc luzy być muszą - bata nie ma. Tyle że nie aż takie.
Z Twojego postu (z całym szacunkiem) nie wynika na czym masz luz. Wał jako taki jest kawałem rury i sam w sobie luzów nie ma.
Co zrobić? Wejść pod auto i określić na czym ma takie luzy - a dalej ocena dlaczego.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Cześć! Dzieki! Luz jest na wale,to znaczy i na moście, i w skrzynce jest podobny. Mogę go przekrecić o jakies 90 stopmi (z lekkim "przeskokiem" przy skrajnych położeniach).Gdzie mogą być luzy w "normalnym" aucie,to kojarzę.Chodzi mi o to,czy w Pacy jest to czysto mechaniczny układ (łożyska,koła ,itp), czy jest tam jakieś sprzęgło (np.visco),na którym taki luz jest dopuszczalny.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 sie 2015 10:44 pm
- Lokalizacja:
- Samochód: