Sprzęgło wiskotyczne? hydrokinetyczne? - wymiana oleju

symt
Posty: 224
Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
Dostał flaszek: 1

Sprzęgło wiskotyczne? hydrokinetyczne? - wymiana oleju

Post autor: symt » 13 cze 2016 09:28 pm

Od jakiegoś czasu poszukuję Packi. Dzwoniłem dziś do 2 gości i każdy z nich twierdzi, że w sprzęgle wiskozowym wymieniali olej (taki sam jak w skrzyni). Czy to możliwe? Czytałem na forum, że wiskoza jest nierozbieralna i trzeba ja rozciąć, aby wymienić olej.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez symt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 13 cze 2016 09:45 pm

symt pisze:Dzwoniłem dziś do 2 gości i każdy z nich twierdzi, że w sprzęgle wiskozowym wymieniali olej
Mogą tak twierdzić dlatego że tylny most dzieli się na dwie części. W przedniej gdzie jest sprzęgło wiskotyczne leje się ATF taki sam jak w ASB. Natomiast część mostu w której masz mechanizm różnicowy leje się 75w90 przekładniowy olej i taki sam leje się do PTU
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 14 cze 2016 12:45 am

symt, nierozbieralna wiskozą nazywasz najpewniej tzw. sprzęgło hydrokinetyczne
przy ASB zwane też konwerterem (w PAC - z przodu, przy silniku)
http://www.korwex.pl/informacje-technic ... G3gdQ.dpbs
i rzeczywiście trzeba go (na ogół) rozciąć by wymienić tam olej.

W sprzęgle wiskotycznym - jak pisze tedi - znajdującym się w tylnym moście
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%9 ... iskotyczne
olej da się wymienić (zwykle) za pomocą fabrycznych otworów spustowych.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 14 cze 2016 05:29 am

namieszalisce troche :mrgreen: co do wymiany w wiskotycznym. czyli pc przed liftem to rzeczywicie olej mozna wymienic ale nie w samym srzegle i wymiana. mowiac delikatnie nie ma wplywu na poprawnosc jego dzialania,,,, no chyba ze ow oleju brak ktory pelni role bardziej chlodzaca niz smarujacą,,,
konwerter w asb jest rozbieralny ale przeciez nikt go nie wyjmuje z asb. by wymienic olej w skrzyni,,,,
pozatym,,, jak sie kupuje auto to najlepiej samemu wymienic oleje ,bo powiedzmy sobie szczerze,,, kto przed sprzedażą. dokladal by jeszcze. i wymienial oleje rozrzady itp itd,,,,,,

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 14 cze 2016 09:25 am

głodźillaryki pisze:bo powiedzmy sobie szczerze,,, kto przed sprzedażą. dokladal by jeszcze
Jak szczerze to szczerze.
Ja tak robię i oddaję w inne ręce auto do jazdy a nie do naprawy, przeglądu czy też blacharki.
I powiem więcej - dobrze mi z tym i inaczej nie chcę.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 14 cze 2016 10:10 am

M., Ale swiat ogolnie jest brutalny. :mrgreen: wiesz,,, szpachla na rdze itp i nowka sztuka uzywana przez kobiete w celu co tygodniowego dojazdu do kosciola :rolf:

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 14 cze 2016 10:50 am

głodźillaryki,
Wszyscy wiedzą jak bywa dość często, jednak siebie przywołałem jako zaprzeczenie 100%. Nie można traktować zjawiska jako generalnego i dotyczącego wszystkich transakcji - bo w tej powszechnej praktyce są też przypadki normalne i nie cwaniackie. Są uczciwi sprzedający, którzy nie używają kredek do opisania rzeczywistości i traktują kupującego poważnie i rzetelnie.
Myślę, że niezależnie od skali problemu (który istnieje - i co do tego nie mam zamiaru polemizować) nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i rzeczywistej weryfikacji stanu technicznego.
Wypada powtórzyć jak mantrę.
W obecnych czasach mamy rynek klienta a nie sprzedawcy. Klient może kupić albo nie. Sprzedawca musi sprzedać albo zezłomuje (auto). Jeśli istnieją wątpliwości co do stanu, historii, sprzedającego itd itp. często lepiej odpuścić i szukać dalej. Lepiej odpuścić niż wpakować się na minę - bo mina jak to mina - może dużo narozrabiać.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 14 cze 2016 12:06 pm

czerwona kontrolka !
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Post autor: głodźillaryki » 14 cze 2016 02:30 pm

M. trudno by bylo. z tym co piszesz. sie. niezgodzic, ;)

Awatar użytkownika
UV
Posty: 565
Rejestracja: 19 lip 2012 07:47 am
Lokalizacja: https://www.google.no/maps/place/Steinr ... ta=!3m1!4b
Samochód: AVD 2007 LPG
Postawił flaszek: 1
Dostał flaszek: 1

Post autor: UV » 14 cze 2016 05:19 pm

Mariusz
Flaszka za post nr. 3333 ;)
******************************************

Nie zawsze mów, co wiesz,
ale zawsze wiedz, co mówisz.

******************************************

symt
Posty: 224
Rejestracja: 20 wrz 2015 03:29 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Pacifica 2006, 3,5 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: symt » 14 cze 2016 06:59 pm

pach pisze:symt, nierozbieralna wiskozą nazywasz najpewniej tzw. sprzęgło hydrokinetyczne
przy ASB zwane też konwerterem (w PAC - z przodu, przy silniku)
http://www.korwex.pl/informacje-technic ... G3gdQ.dpbs
i rzeczywiście trzeba go (na ogół) rozciąć by wymienić tam olej.

W sprzęgle wiskotycznym - jak pisze tedi - znajdującym się w tylnym moście
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%9 ... iskotyczne
olej da się wymienić (zwykle) za pomocą fabrycznych otworów spustowych.
Miałem na myśli podzespół, którego naprawę opisał forumowicz. Olej wymieniał 2 dni. http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4659
Dodam, że chodzi o przedlifta.
Jeszcze pytanie do użytkowników AWD - czy rzeczywiście trzeba co 10 tys przekładać opony, a w przypadku pęknięcia jednej z nich wymieniać wszystkie 4 zamiast dwóch?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 14 cze 2016 07:29 pm

symt pisze:czy rzeczywiście trzeba co 10 tys przekładać opony
jest to zdecydowanie wskazane, różnica kilku mm w średnicy kół na osiach przód/tył
może skutkować poważną awarią układu przeniesienia napędu (efekty bywają różne, padnie najsłabszy element)
symt pisze: w przypadku pęknięcia jednej z nich wymieniać wszystkie 4 zamiast dwóch?
zależy w jakim stanie są opony jeśli różnica między nowymi a starymi będzie minimalna to powinno się udać, ale jeśli nie - wskazana wymiana wszystkich
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 01 paź 2012 02:18 pm
Lokalizacja: Lublin
Samochód: była: 2005/Pacifica 3.5 Touring AWD/LPG BRC

Post autor: bywalec » 15 cze 2016 12:31 pm

symt pisze:Miałem na myśli podzespół, którego naprawę opisał forumowicz. Olej wymieniał 2 dni. http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=4659
Dodam, że chodzi o przedlifta.
Do sprzęgła wiskotycznego wchodzą dwa oleje - ATF+4 do obudowy sprzęgła (on głownie chłodzi sprzęgło) i wymienia się go, z tego co pamiętam, co 30 tys. km. I prawdopodobnie o tym oleju mówili sprzedający. Drugim olejem jest teoretycznie niewymienny olej w samym sprzęgle.

Obrazek
symt pisze:Jeszcze pytanie do użytkowników AWD - czy rzeczywiście trzeba co 10 tys przekładać opony, a w przypadku pęknięcia jednej z nich wymieniać wszystkie 4 zamiast dwóch?
Na forum jest wątek kolegi, który miał na osiach opony o różnej średnicy. Naprawa uszkodzonych podzespołów była dosyć kosztowna.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 16 cze 2016 01:22 am

symt pisze:AWD - czy rzeczywiście trzeba co 10 tys przekładać opony, a w przypadku pęknięcia jednej z nich wymieniać wszystkie 4 zamiast dwóch?
Zalecenie jest zaleceniem nie obowiązkiem. Robisz jak uważasz za stosowne. Nie zastosowanie się do zalecenia nie grozi sankcjami w postaci choćby mandatu - ale warto pamiętać, że jak kto dba tak ma. Ja bym to robił. Wolę trochę zajęć fizycznych, dzięki którym nie wyhodowałem brzucha, niż gimnastykę jak powiązać koniec z końcem z powodu nieprzewidzianych istotnych wydatków na usunięcie awarii.
A co do wymiany jednej, dwóch czy choćby czterech opon.
Znów powiem - robisz jak chcesz. Jeśli masz nową-starą oponę o tym samym rozmiarze co aktualne, o tym samym bieżniku i parametrach opony, jeśli opona ta ma analogiczny obwód toczenia jak pozostałe to ja problemu nie widzę żeby zmienić jedną. Jeśli natomiast jest to opona inna, skutkiem założenia której będzie nieuzasadnione stałe "męczenie" ukladu przeniesienia napędu - w tym mechanizmów różnicowych to bym się trzy razy zastanowił. A gdybym po serii trzech zastanawiań uznał, że będzie OK to bym powtórzył cykl zastanawiań aż do skutku.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: PRZENIESIENIE NAPĘDU :.”