Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

Post autor: pach » 05 lut 2017 03:31 pm

Okazało się, że ten odpowietrznik jest u mnie całkiem przerdzewiały
i najwidoczniej przez to zatkany - co prawdopodobnie było przyczyną
pocenia się mechanizmu różnicowego. Warto zatem najpierw sprawdzić
czy ten odpowietrznik jest sprawny (czyli czy ruchoma jest jego gn. część).

Dojście do niego jest dość niewygodne podobnie jak jego wyłuskanie
z otworu różnicy, choć jest on tam umieszczony tylko na wcisk,
od góry (żółte kółko na zdj. poniżej - widok od str. prawej).

Przy okazji wymiana oleju (Mopar 75W90, ok. 0,6l) i oczyszczenie magnesu
dln. korka spustowego. Stary olej był w niezłym stanie, a na korku mało paprochów.
1l tego oleju to ok. 150zł (ASO), dużo, ale szkoda na wymianie oszczędzać, tym bardziej,
że nigdy nie wiadomo co przy obstukiwaniu odpowietrznika spadło od oleju.

Sam odpowietrznik (nr K048 096 86 AA ) to koszt poniżej 15 zł :D :D

Przy okazji potwierdziło się, że sprzęgło połączone z tą różnicą
nie ma tu ani takiego odpowietrznika, ani korka spustowego
(i wlewowego) do ew. wymiany oleju (czyli elementów
zaznaczonych na czerwono na rysunku).
Załączniki
Odpowietrznik tylny most - rys. techniczny.png
Odpowietrznik.jpg
Odpowietrznik-mechanizm-różnicowy.jpg
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez pach, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 lut 2017 09:35 pm

pach pisze:1l tego oleju to ok. 150zł (ASO)
Jacku, jest to cena marketingowo zaporowa. Na rynku znajdziesz szerokie spektrum olejów o tych parametrach w cenach od dwudziestu kilku PLN za litr do kilkudziesięciu.
Jeśli ktoś zechce skomentować, że z uporem godnym lepszej sprawy bronię oleju silnikowego lub do ASB zalecanych przez producenta a tutaj mówię odwrotnie to z góry odpowiem.
Silnik powinien mieć olej o parametrach zalecanych przez producenta - opisuje je odpowiednia norma i certyfikat API.
Skrzynia wymaga ATF i tu bezwzględnie +4.
W mechanizmach różnicowych nie ma specjalnego wymogu więc niech działa rynek. Kto chce oszczędzać niech sobie leje tanioszkę, kto ceni auto wybierze pewnie znaną markę.
A ja do Durango zakupiłem takie coś co leją do radzieckich czołgów T-54. Jeśli w takich warunkach i przy takich obciążeniach się sprawdza to w aucie osobowym tym bardziej.
Kto chce może sobie zobaczyć:
XADO ATOMIC 75W90
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 07 lut 2017 10:54 am

pach pisze:Przy okazji potwierdziło się, że sprzęgło połączone z tą różnicą
nie ma ani takiego odpowietrznika, ani korka spustowego
(i wlewowego) do ew. wymiany oleju (czyli elementów
zaznaczonych na czerwono na rysunku).
ten rysunek to rozwiązanie z Pacy przedliftowej ;-)
M. pisze:pach napisał/a:
1l tego oleju to ok. 150zł (ASO)

Jacku, jest to cena marketingowo zaporowa. Na rynku znajdziesz szerokie spektrum olejów o tych parametrach w cenach od dwudziestu kilku PLN za litr do kilkudziesięciu.
Też bym nie zapłacił tyle PLNów za litr oleju przekładniowego, ja do Subaryny zalałem Motula http://www.petrostar.pl/?q=MOTUL+MOTYL+GEAR+75W90
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Post autor: pach » 08 lut 2017 09:04 am

lutek34 pisze:ten rysunek to rozwiązanie z Pacy przedliftowej
Dokładnie tak - i to jest ta róznica w po-lifcie.
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Rob.Bob
Posty: 27
Rejestracja: 25 kwie 2016 09:09 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica 2007, 4.0 AWD

Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

Post autor: Rob.Bob » 14 kwie 2018 08:09 pm

jak "wyłuskałeś" odpowietrznik i jak zamontowałeś nowy - rozumiem że masz 2007-2008 AWD?
czy da się spuścic ATF ze sprzegła?
i ew. jak nalać nowy?
Pozdrawiam
Robert
Robert Stefaniak

Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD TOURING, bez gazu...bo ten jest dobry do kuchenek i zapalniczek.
Jeśli nie robisz w życiu tego, co kochasz tracisz czas…

Awatar użytkownika
pach
Posty: 1570
Rejestracja: 13 maja 2014 06:15 pm
Lokalizacja: KS m.KR
Samochód: 4.0 AWD Ltd 2007
Postawił flaszek: 10
Dostał flaszek: 11

Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

Post autor: pach » 16 kwie 2018 10:05 am

Rob.Bob pisze:
14 kwie 2018 08:09 pm
jak "wyłuskałeś" odpowietrznik i jak zamontowałeś nowy - rozumiem że masz 2007-2008 AWD?
Odpowietrznik jest umieszczony "na wcisk". Trzeba go było (oszczędnie) podlać olejem penetrującym
i z wyczuciem ruszać szczypcami na boki, a i w końcu wyszedł (wcześniej łatwo zszedł kapturek
z cienkiej blachy, który osłania to odpowietrzenie).

Tak, mam 2007 AWD - jak w profilu ;)
Rob.Bob pisze:
14 kwie 2018 08:09 pm
czy da się spuścic ATF ze sprzegła? i ew. jak nalać nowy? ...
I jak pisałem w 1. poście w po-lifcie:
pach pisze:
05 lut 2017 03:31 pm
...sprzęgło nie ma korka spustowego (i wlewowego) do ew. wymiany oleju ...
Pozdrawiam.
Race fast, safe caR

Rob.Bob
Posty: 27
Rejestracja: 25 kwie 2016 09:09 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Pacifica 2007, 4.0 AWD

Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

Post autor: Rob.Bob » 17 kwie 2018 07:01 pm

Dzięki za podpowiedź. W weekend majowy jadę na podnośnik i zabieram się za wymianę. Potwierdzam 75W90 bez dodatku do LSD bo pacyfa nie ma LSD. Potwierdzałem w kilku ASO i na bazie dokumentów z Chryslera/Mopara.
Rob
Robert Stefaniak

Chrysler Pacifica 2007 4.0 AWD TOURING, bez gazu...bo ten jest dobry do kuchenek i zapalniczek.
Jeśli nie robisz w życiu tego, co kochasz tracisz czas…

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

Post autor: M. » 18 kwie 2018 07:09 pm

Jak sprawdzałem cena oleju z ;logo MOPAR powalała. Bylo coś około PLN 150 nie pamiętam netto czy brutto.
Są odpowiedniki innych producentów. Mnie w www.petrostar.pl namówili na olej z marką XADO. Nie mam powodów narzekać, a parametry deklarowane przez producenta są więcej niż obiecujące. Zainteresowanych odsyłam do wujka google gdzie można sobie posprawdzać i poczytać.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Carl
Posty: 490
Rejestracja: 03 lip 2017 09:52 am
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Pacifica 4.0 AWD 2008 SS LPG Prins 2
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 21

Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

Post autor: Carl » 18 kwie 2018 09:11 pm

Tylny most nie wymaga zbyt wiele, ale warto wlać syntetyk :light:
Ja zalałem MOTUL GEAR 300 75W90
Piotr

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: PRZENIESIENIE NAPĘDU :.”