Strona 1 z 1

Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

: 05 lut 2017 03:31 pm
autor: pach
Okazało się, że ten odpowietrznik jest u mnie całkiem przerdzewiały
i najwidoczniej przez to zatkany - co prawdopodobnie było przyczyną
pocenia się mechanizmu różnicowego. Warto zatem najpierw sprawdzić
czy ten odpowietrznik jest sprawny (czyli czy ruchoma jest jego gn. część).

Dojście do niego jest dość niewygodne podobnie jak jego wyłuskanie
z otworu różnicy, choć jest on tam umieszczony tylko na wcisk,
od góry (żółte kółko na zdj. poniżej - widok od str. prawej).

Przy okazji wymiana oleju (Mopar 75W90, ok. 0,6l) i oczyszczenie magnesu
dln. korka spustowego. Stary olej był w niezłym stanie, a na korku mało paprochów.
1l tego oleju to ok. 150zł (ASO), dużo, ale szkoda na wymianie oszczędzać, tym bardziej,
że nigdy nie wiadomo co przy obstukiwaniu odpowietrznika spadło od oleju.

Sam odpowietrznik (nr K048 096 86 AA ) to koszt poniżej 15 zł :D :D

Przy okazji potwierdziło się, że sprzęgło połączone z tą różnicą
nie ma tu ani takiego odpowietrznika, ani korka spustowego
(i wlewowego) do ew. wymiany oleju (czyli elementów
zaznaczonych na czerwono na rysunku).

: 05 lut 2017 09:35 pm
autor: M.
pach pisze:1l tego oleju to ok. 150zł (ASO)
Jacku, jest to cena marketingowo zaporowa. Na rynku znajdziesz szerokie spektrum olejów o tych parametrach w cenach od dwudziestu kilku PLN za litr do kilkudziesięciu.
Jeśli ktoś zechce skomentować, że z uporem godnym lepszej sprawy bronię oleju silnikowego lub do ASB zalecanych przez producenta a tutaj mówię odwrotnie to z góry odpowiem.
Silnik powinien mieć olej o parametrach zalecanych przez producenta - opisuje je odpowiednia norma i certyfikat API.
Skrzynia wymaga ATF i tu bezwzględnie +4.
W mechanizmach różnicowych nie ma specjalnego wymogu więc niech działa rynek. Kto chce oszczędzać niech sobie leje tanioszkę, kto ceni auto wybierze pewnie znaną markę.
A ja do Durango zakupiłem takie coś co leją do radzieckich czołgów T-54. Jeśli w takich warunkach i przy takich obciążeniach się sprawdza to w aucie osobowym tym bardziej.
Kto chce może sobie zobaczyć:
XADO ATOMIC 75W90

: 07 lut 2017 10:54 am
autor: lutek34
pach pisze:Przy okazji potwierdziło się, że sprzęgło połączone z tą różnicą
nie ma ani takiego odpowietrznika, ani korka spustowego
(i wlewowego) do ew. wymiany oleju (czyli elementów
zaznaczonych na czerwono na rysunku).
ten rysunek to rozwiązanie z Pacy przedliftowej ;-)
M. pisze:pach napisał/a:
1l tego oleju to ok. 150zł (ASO)

Jacku, jest to cena marketingowo zaporowa. Na rynku znajdziesz szerokie spektrum olejów o tych parametrach w cenach od dwudziestu kilku PLN za litr do kilkudziesięciu.
Też bym nie zapłacił tyle PLNów za litr oleju przekładniowego, ja do Subaryny zalałem Motula http://www.petrostar.pl/?q=MOTUL+MOTYL+GEAR+75W90

: 08 lut 2017 09:04 am
autor: pach
lutek34 pisze:ten rysunek to rozwiązanie z Pacy przedliftowej
Dokładnie tak - i to jest ta róznica w po-lifcie.

Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

: 14 kwie 2018 08:09 pm
autor: Rob.Bob
jak "wyłuskałeś" odpowietrznik i jak zamontowałeś nowy - rozumiem że masz 2007-2008 AWD?
czy da się spuścic ATF ze sprzegła?
i ew. jak nalać nowy?
Pozdrawiam
Robert

Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

: 16 kwie 2018 10:05 am
autor: pach
Rob.Bob pisze:
14 kwie 2018 08:09 pm
jak "wyłuskałeś" odpowietrznik i jak zamontowałeś nowy - rozumiem że masz 2007-2008 AWD?
Odpowietrznik jest umieszczony "na wcisk". Trzeba go było (oszczędnie) podlać olejem penetrującym
i z wyczuciem ruszać szczypcami na boki, a i w końcu wyszedł (wcześniej łatwo zszedł kapturek
z cienkiej blachy, który osłania to odpowietrzenie).

Tak, mam 2007 AWD - jak w profilu ;)
Rob.Bob pisze:
14 kwie 2018 08:09 pm
czy da się spuścic ATF ze sprzegła? i ew. jak nalać nowy? ...
I jak pisałem w 1. poście w po-lifcie:
pach pisze:
05 lut 2017 03:31 pm
...sprzęgło nie ma korka spustowego (i wlewowego) do ew. wymiany oleju ...

Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

: 17 kwie 2018 07:01 pm
autor: Rob.Bob
Dzięki za podpowiedź. W weekend majowy jadę na podnośnik i zabieram się za wymianę. Potwierdzam 75W90 bez dodatku do LSD bo pacyfa nie ma LSD. Potwierdzałem w kilku ASO i na bazie dokumentów z Chryslera/Mopara.
Rob

Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

: 18 kwie 2018 07:09 pm
autor: M.
Jak sprawdzałem cena oleju z ;logo MOPAR powalała. Bylo coś około PLN 150 nie pamiętam netto czy brutto.
Są odpowiedniki innych producentów. Mnie w www.petrostar.pl namówili na olej z marką XADO. Nie mam powodów narzekać, a parametry deklarowane przez producenta są więcej niż obiecujące. Zainteresowanych odsyłam do wujka google gdzie można sobie posprawdzać i poczytać.

Re: Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD

: 18 kwie 2018 09:11 pm
autor: Carl
Tylny most nie wymaga zbyt wiele, ale warto wlać syntetyk :light:
Ja zalałem MOTUL GEAR 300 75W90