Odpowietrznik i olej tln. mechanizmu różnicowego 4.0 AWD
: 05 lut 2017 03:31 pm
Okazało się, że ten odpowietrznik jest u mnie całkiem przerdzewiały
i najwidoczniej przez to zatkany - co prawdopodobnie było przyczyną
pocenia się mechanizmu różnicowego. Warto zatem najpierw sprawdzić
czy ten odpowietrznik jest sprawny (czyli czy ruchoma jest jego gn. część).
Dojście do niego jest dość niewygodne podobnie jak jego wyłuskanie
z otworu różnicy, choć jest on tam umieszczony tylko na wcisk,
od góry (żółte kółko na zdj. poniżej - widok od str. prawej).
Przy okazji wymiana oleju (Mopar 75W90, ok. 0,6l) i oczyszczenie magnesu
dln. korka spustowego. Stary olej był w niezłym stanie, a na korku mało paprochów.
1l tego oleju to ok. 150zł (ASO), dużo, ale szkoda na wymianie oszczędzać, tym bardziej,
że nigdy nie wiadomo co przy obstukiwaniu odpowietrznika spadło od oleju.
Sam odpowietrznik (nr K048 096 86 AA ) to koszt poniżej 15 zł
Przy okazji potwierdziło się, że sprzęgło połączone z tą różnicą
nie ma tu ani takiego odpowietrznika, ani korka spustowego
(i wlewowego) do ew. wymiany oleju (czyli elementów
zaznaczonych na czerwono na rysunku).
i najwidoczniej przez to zatkany - co prawdopodobnie było przyczyną
pocenia się mechanizmu różnicowego. Warto zatem najpierw sprawdzić
czy ten odpowietrznik jest sprawny (czyli czy ruchoma jest jego gn. część).
Dojście do niego jest dość niewygodne podobnie jak jego wyłuskanie
z otworu różnicy, choć jest on tam umieszczony tylko na wcisk,
od góry (żółte kółko na zdj. poniżej - widok od str. prawej).
Przy okazji wymiana oleju (Mopar 75W90, ok. 0,6l) i oczyszczenie magnesu
dln. korka spustowego. Stary olej był w niezłym stanie, a na korku mało paprochów.
1l tego oleju to ok. 150zł (ASO), dużo, ale szkoda na wymianie oszczędzać, tym bardziej,
że nigdy nie wiadomo co przy obstukiwaniu odpowietrznika spadło od oleju.
Sam odpowietrznik (nr K048 096 86 AA ) to koszt poniżej 15 zł
Przy okazji potwierdziło się, że sprzęgło połączone z tą różnicą
nie ma tu ani takiego odpowietrznika, ani korka spustowego
(i wlewowego) do ew. wymiany oleju (czyli elementów
zaznaczonych na czerwono na rysunku).