Czy ktoś z obecnych na forum wymieniał albo jest w temacie wymiany uszczelniacza tylnego mostu w aspenie?
Odkryłem ostatnio wyciek i przydałoby się to naprawić. Jakby ktoś był w temacie to prosiłbym o kontakt w tym temacie.
Wymiana uszczelniacza tylnego mostu ASPEN 5.7 HEMI
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Wymiana uszczelniacza tylnego mostu ASPEN 5.7 HEMI
Rozumiem, że chodzi o uszczelniacz na wałku atakującym przekładni hipoidalnej?
Bo z uszczelnień masz jeszcze na półosiach przy kołach (raczej nie o to pytasz) oraz uszczelnienie dekla a tam silikon.
Jeśli tak to sprawdzę w serwisówce w wolnej chwili i podpowiem + dorzucę numerek katalogowy pierścienia.
Bez sięgania do pamięci zewnętrznej:
1. odkręcasz 4 śruby mocowania wału napędowego
2. odkręcasz centralną nakrętkę na wałku atakującym
3. z użyciem ściągacza zsuwasz tuleję z wielowypustu wałka atakującego
4. możesz demontować uszczelniacz
Montaż w odwrotnej kolejności - warto poznaczyć punkty żeby zmontować tak jak było - wał wiruje i jest jakoś wyważony. Jeśli zmienisz punkty mocowania może zacząć trząść choć raczej nie powinno na chłopski rozum. Ale strzyżonego zawsze ktoś strzyże - nieprawdaż?
Nie używaj młota przy democie tulei. Pomiędzy łożyskami masz taką tulejkę, która jest formalnie jednorazowa i przy ustawianiu parametrów współpracy zębów przekładni podlega odpowiedniemu spęczeniu. Młot może zmienić parametry i wówczas albo będzie wyło albo pojedziesz do fachowca a takich niewielu.
Bo z uszczelnień masz jeszcze na półosiach przy kołach (raczej nie o to pytasz) oraz uszczelnienie dekla a tam silikon.
Jeśli tak to sprawdzę w serwisówce w wolnej chwili i podpowiem + dorzucę numerek katalogowy pierścienia.
Bez sięgania do pamięci zewnętrznej:
1. odkręcasz 4 śruby mocowania wału napędowego
2. odkręcasz centralną nakrętkę na wałku atakującym
3. z użyciem ściągacza zsuwasz tuleję z wielowypustu wałka atakującego
4. możesz demontować uszczelniacz
Montaż w odwrotnej kolejności - warto poznaczyć punkty żeby zmontować tak jak było - wał wiruje i jest jakoś wyważony. Jeśli zmienisz punkty mocowania może zacząć trząść choć raczej nie powinno na chłopski rozum. Ale strzyżonego zawsze ktoś strzyże - nieprawdaż?
Nie używaj młota przy democie tulei. Pomiędzy łożyskami masz taką tulejkę, która jest formalnie jednorazowa i przy ustawianiu parametrów współpracy zębów przekładni podlega odpowiedniemu spęczeniu. Młot może zmienić parametry i wówczas albo będzie wyło albo pojedziesz do fachowca a takich niewielu.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
Re: Wymiana uszczelniacza tylnego mostu ASPEN 5.7 HEMI
Dzięki serdeczne za bardzo cenne wskazówki... czekam z niecierpliwością na nr katalogowy pierścienia. Jak będę miał jeszcze pytania to pozwolę sobie zapytać...
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: Wymiana uszczelniacza tylnego mostu ASPEN 5.7 HEMI
52070339AB jeśli dyfer Corporate 8.25 [DRA]
52070340AB jeśli dyfer Corporate 9.25 [DRB]
Co masz musisz sam zidentyfikować
"...The easiest way to identify an axle is to look at the cover on the carrier housing:
7-1/4" has a 9 bolt rear cover. weakest.
8-1/4" has 10 bolts, evenly spaced. The cover is almost perfectly round. ...
8-3/4" has no rear cover. ...
9-1/4" has a 12 bolt rear cover. ...
9-3/4" has a 10 bolt rear cover..."
52070340AB jeśli dyfer Corporate 9.25 [DRB]
Co masz musisz sam zidentyfikować
"...The easiest way to identify an axle is to look at the cover on the carrier housing:
7-1/4" has a 9 bolt rear cover. weakest.
8-1/4" has 10 bolts, evenly spaced. The cover is almost perfectly round. ...
8-3/4" has no rear cover. ...
9-1/4" has a 12 bolt rear cover. ...
9-3/4" has a 10 bolt rear cover..."
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.