Błąd P 2096
Błąd P 2096
Dowiedziałem się ,że to jest za uboga mieszanka paliwa.Gazownik również stwierdził,że może być za mało gazu robiąc korerkty.Błąd P2096 mimo to raz się zapala,gaśnie i znowu zapala.Jeżeli ktoś się spotkał z takim problemem to proszę o pomoc.Pozdrawiam
pozdrawiam - kisiu
wita serdecznie miałem ten sam problem i nie jest to zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka lecz kod ten oznacza system przygotowania paliwa, w moim przypadku przy wymianie rozrządu mechanik pół zęba żle ustawił wałek rozrządu po korekcie błąd znikł.Wydaje mi się że twój problem tkwi w instalacji gazowej może być spowodowany złym oszukaniem wtryskiwaczy fabrycznych.
grześ
Myślę że problem dotyczyć może katalizatora, sondy. Tak czy inaczej zapewne uległ zmianie skład mieszanki i należy udać się do gazownika. Lepiej niech nie będzie zbyt uboga ( może cały czas masz za ubogą mieszanke) z korzyścią dla zużycia paliwa. Pare kropel więcej a i komunikaty potrafią zniknąć na dobre. Czy instalacja pracuje poprawnie, co z dozowaniem dawek gazu. Przyznam szczerze że zanim w Łodzi trafiłem na "pewne" stacje to błąd sondy wyskakiwał mi co tankowanie i kończył na resecie poprzez zdjecie klemy.
DAMATUS
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
[quote="grzeskiel"]wymianie rozrządu mechanik pół zęba żle ustawił [/quote]
Kolego grzeskiel możesz jaśniej jak można przestawić rozrząd o pół zęba ??? Dla mnie jest jasne przestawiony o ząb lub dwa.
No chyba ze koledzy co już wymieniali mnie sprostują może taka sytuacja zaistnieć wtedy gdy koła zębate rozrządu nie mają klina ale to raczej występuje w silnikach diesla.Przyznam że ciekawi mnie to bardzo.Z mojej wiedzy przy wymianie paska kół sie nie odkręca w silniku pacificy
Kolego grzeskiel możesz jaśniej jak można przestawić rozrząd o pół zęba ??? Dla mnie jest jasne przestawiony o ząb lub dwa.
No chyba ze koledzy co już wymieniali mnie sprostują może taka sytuacja zaistnieć wtedy gdy koła zębate rozrządu nie mają klina ale to raczej występuje w silnikach diesla.Przyznam że ciekawi mnie to bardzo.Z mojej wiedzy przy wymianie paska kół sie nie odkręca w silniku pacificy
Zapomniałeś o jednym ktoś kto robił rozrząd sam wie doskonale że w pacyfice w 3,5 występuje dopinacz chydrauliczny po dopięciu napinacza rozrzad przesunie sie własnie o pół zęba dlatego zaklada się pasek z wyprzedzeniem na wale korbowym aby po napięciu koła cofneły sie na znaki więc jest taka możliwość wiem bo sam poprawiałem ten rozrząd podobnie jest w pt crusier oraz 300m
grześ
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
[quote="grzeskiel"]zaklada się pasek z wyprzedzeniem na wale korbowym [/quote]
Kolego grzeskiel ja w swym życiu na zmieniałem sie rozrządów tyle ze nie jestem wstanie zliczyć.Zapewniam cię ze nie tylko Pacifica 3.5 ma napinacz hydrauliczny tylko 4.0 też.
Wracając do ustawień to każdy pasek na określoną liczbę zębów i zapewniam cię ze nie ma możliwości przestawienia o pół zęba ,jeśli pasek nowy zakłada się w odpowiednim kierunku po kołach to nie może być sytuacja ze napinacz po zwolnieniu zawleczki przestawi ci rozrząd.Nawet jeśli zaistnieje potrzeba korekty to jedyna możliwość jest przestawienia o ząbek.Są oczywiście silniki w których koła są bez klina i tam można robić korekty ale ten temat jest tu zbędny bo to forum Pacificy.
Kolego grzeskiel ja w swym życiu na zmieniałem sie rozrządów tyle ze nie jestem wstanie zliczyć.Zapewniam cię ze nie tylko Pacifica 3.5 ma napinacz hydrauliczny tylko 4.0 też.
Wracając do ustawień to każdy pasek na określoną liczbę zębów i zapewniam cię ze nie ma możliwości przestawienia o pół zęba ,jeśli pasek nowy zakłada się w odpowiednim kierunku po kołach to nie może być sytuacja ze napinacz po zwolnieniu zawleczki przestawi ci rozrząd.Nawet jeśli zaistnieje potrzeba korekty to jedyna możliwość jest przestawienia o ząbek.Są oczywiście silniki w których koła są bez klina i tam można robić korekty ale ten temat jest tu zbędny bo to forum Pacificy.
Witam,grzeskiel pisze:wita serdecznie miałem ten sam problem i nie jest to zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka lecz kod ten oznacza system przygotowania paliwa, w moim przypadku przy wymianie rozrządu mechanik pół zęba żle ustawił wałek rozrządu po korekcie błąd znikł.Wydaje mi się że twój problem tkwi w instalacji gazowej może być spowodowany złym oszukaniem wtryskiwaczy fabrycznych.
Mam ten problem (P2096) od pewnego czasu tj. od czasu wymiany paska rozrządu i pompy.
Przemawia do mnie to "przesunięcie", ale każdy mechanik twierdzi, że ten bład nie jest od tego. Dlatego mam konkretne pytanie - gdzie mógłbym dokonać tej naprawy. Pozdrawiam
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Dzisiaj po kluczykowaniu też mi wyświetliło błąd P2096. Też po wymianie rozrządu. Więc proszę o odpowiedz: Pasek jest przestawiony i trzeba go ustawić poprawnie czy wystarczy wyregulować skład mieszanki benzyny i gazu. Dodam iż po rozruchu ( benzyna ) na zimno silnik przy przyspieszaniu lekko się dusi, potem jest ok. Po rozgrzaniu i mocnym przyspieszaniu powyżej 3000 obrotów słychać gwizd.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
To o czym piał grzeskiel, sam się na tym kiedyś przyłapałem, po napięciu paska nie ustawiło mi się wszystko na znakach jakie sobie poznaczyłem, nawet przeliczałem ilości zębów
To było dawno temu i do końca nie pamiętam jak to się skończyło, czy korygowałem czy nie.
Ale występuje wizualny efekt przeskoczenia paska, i jak ktoś mógł w dobrej wierze skorygować z wyszło zupełnie odwrotnie.
To było dawno temu i do końca nie pamiętam jak to się skończyło, czy korygowałem czy nie.
Ale występuje wizualny efekt przeskoczenia paska, i jak ktoś mógł w dobrej wierze skorygować z wyszło zupełnie odwrotnie.
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Jakiś patent na ustawienie rozrządu ktoś ma ? W sobotę i poniedziałek czterokrotny demontaż i montaż ponowny nie przyniósł oczekiwanej poprawy. Ustawienie kół wałków rozrządu na znakach nie powiódł się. Jest Minimalne przesunięcie albo na jednym albo na drugim kole. Silnik odpala i pracuje równomiernie ale po zgaszeniu wywala ponownie błąd P2096. Krew mnie zalewa i pot także mimo niskiej temperatury. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
west26,
a weź zacznij od początku
może to inny przypadek niż te co były od początku
zacznij od porównania wykresu pracy sond
później od ich ewentualnej zamiany
a weź zacznij od początku
może to inny przypadek niż te co były od początku
Kod: Zaznacz cały
Low fuel pressure caused by a clogged filter, failing fuel pump, failed fuel pressure regulator or clogged or leaking injectors. Rough running engine due to misfiring plugs. Many engines have misfire codes to indicate the cylinder effected, such as P0304 for number 4. A large vacuum leak would cause a massive amount of un-metered air to enter the intake manifold resulting in an overly lean mixture. A large air leak at or near the number one oxygen sensor would also cause a lean mixture. A plugged converter will cause of host of driveability problems as well as set this code. A severely plugged converter will result in the inability to increase rpm when under load. Look for a code such as P0420 -- catalytic converter efficiency below threshold if the converter indicating a faulty converter. A faulty oxygen sensor. This will set a code in itself, however, a faulty oxygen sensor does not automatically condemn the sensor. The code just means that the sensor signal was not within specifications. An air leak or any of the above will cause an erroneous signal. There is a multitude of O2 codes relating to O2 performance which gives a clue to the problematic area. The Mass Airflow sensor will also cause this problem. It would be accompanied by a code such as P0100 -- Mass Airflow circuit malfunction. The Mass Airflow sensor is a hot wire that senses the volume of air entering the intake manifold. The computer uses this information to control fuel mixture. Rusty exhaust systems, cracked exhaust manifolds or damaged or missing gaskets or donuts will cause air leaks.
Read more at: https://www.obd-codes.com/p2096
Copyright OBD-Codes.com
później od ich ewentualnej zamiany
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
PelEe,
Tak mi coś chodzi po głowie, że Pacifica nie do końca akceptuje niby takie same sondy (nawet markowe). Koledzy dość szeroko dyskutowani w minionych czasach na ten temat i wychodziło, że wymiana sondy na MOPAR kończyło problemy.
Może i Twoje auto jest w tym zakresie kapryśne...
Tak mi coś chodzi po głowie, że Pacifica nie do końca akceptuje niby takie same sondy (nawet markowe). Koledzy dość szeroko dyskutowani w minionych czasach na ten temat i wychodziło, że wymiana sondy na MOPAR kończyło problemy.
Może i Twoje auto jest w tym zakresie kapryśne...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
też pamiętam tą dyskusję ale nie kojarzę kontekstuM. pisze:Tak mi coś chodzi po głowie, że Pacifica nie do końca akceptuje niby takie same sondy (nawet markowe). Koledzy dość szeroko dyskutowani w minionych czasach na ten temat i wychodziło, że wymiana sondy na MOPAR kończyło problemy.
któryś z kolegów walczył z sondą (nie wiem czy właśnie nie BOSCHA) i faktycznie
problemy się skończyły pod Moparem. Aczkolwiek to zdaję się indywidualna sprawa bo ja miałem
dwa zamienniki (ale nie BOSCH) i nie było z nimi żadnego problemu
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
- Postawił flaszek: 3
- Dostał flaszek: 5
PelEe,
wymieniałem u siebie sondę 1, z powodu innego problemu, ale okazało się że to nie ona była winna. Jak chcesz mogę ci podesłać tę która miałem wcześniej założoną. Zrobisz sobie podmiankę i zobaczysz efekty. Koszt to 20 za przesyłkę w dwie strony inpostem, sonda używana ale powinna być sprawna.
Daj znać jak się zdecydujesz.
wymieniałem u siebie sondę 1, z powodu innego problemu, ale okazało się że to nie ona była winna. Jak chcesz mogę ci podesłać tę która miałem wcześniej założoną. Zrobisz sobie podmiankę i zobaczysz efekty. Koszt to 20 za przesyłkę w dwie strony inpostem, sonda używana ale powinna być sprawna.
Daj znać jak się zdecydujesz.
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
Hej,
Ja też mam swoją starą sondę - na tej starej co jakiś czas miałem błąd P0133 lub podobny - z opisem zbyt wolna odpowiedź z sondy. Dlatego wymieniłem bo mam już 200 tys - i gazownik powiedział, że powinno się co 160 tys wymieniać.
Wczoraj podregulowałem jeszcze LPG. Pojeżdżę z tydzień i dam znać. Ty masz Mopara?
Ja też mam swoją starą sondę - na tej starej co jakiś czas miałem błąd P0133 lub podobny - z opisem zbyt wolna odpowiedź z sondy. Dlatego wymieniłem bo mam już 200 tys - i gazownik powiedział, że powinno się co 160 tys wymieniać.
Wczoraj podregulowałem jeszcze LPG. Pojeżdżę z tydzień i dam znać. Ty masz Mopara?
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Touring 3,5 AWD 2005
A jakiej firmy masz tą sonde?lisu11 pisze:PelEe,
wymieniałem u siebie sondę 1, z powodu innego problemu, ale okazało się że to nie ona była winna. Jak chcesz mogę ci podesłać tę która miałem wcześniej założoną. Zrobisz sobie podmiankę i zobaczysz efekty. Koszt to 20 za przesyłkę w dwie strony inpostem, sonda używana ale powinna być sprawna.
Daj znać jak się zdecydujesz.