Błąd P 2096

kisiu
Posty: 397
Rejestracja: 08 sty 2010 05:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Błąd P 2096

Post autor: kisiu » 21 sty 2010 09:24 pm

Dowiedziałem się ,że to jest za uboga mieszanka paliwa.Gazownik również stwierdził,że może być za mało gazu robiąc korerkty.Błąd P2096 mimo to raz się zapala,gaśnie i znowu zapala.Jeżeli ktoś się spotkał z takim problemem to proszę o pomoc.Pozdrawiam
pozdrawiam - kisiu

grzeskiel
Posty: 33
Rejestracja: 29 lis 2009 01:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: grzeskiel » 22 mar 2010 07:52 pm

wita serdecznie miałem ten sam problem i nie jest to zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka lecz kod ten oznacza system przygotowania paliwa, w moim przypadku przy wymianie rozrządu mechanik pół zęba żle ustawił wałek rozrządu po korekcie błąd znikł.Wydaje mi się że twój problem tkwi w instalacji gazowej może być spowodowany złym oszukaniem wtryskiwaczy fabrycznych.
grześ

Damatus
Posty: 129
Rejestracja: 08 lut 2010 11:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Damatus » 22 mar 2010 08:02 pm

Myślę że problem dotyczyć może katalizatora, sondy. Tak czy inaczej zapewne uległ zmianie skład mieszanki i należy udać się do gazownika. Lepiej niech nie będzie zbyt uboga ( może cały czas masz za ubogą mieszanke) z korzyścią dla zużycia paliwa. Pare kropel więcej a i komunikaty potrafią zniknąć na dobre. Czy instalacja pracuje poprawnie, co z dozowaniem dawek gazu. Przyznam szczerze że zanim w Łodzi trafiłem na "pewne" stacje to błąd sondy wyskakiwał mi co tankowanie i kończył na resecie poprzez zdjecie klemy.
DAMATUS

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 22 mar 2010 10:36 pm

[quote="grzeskiel"]wymianie rozrządu mechanik pół zęba żle ustawił [/quote]


Kolego grzeskiel możesz jaśniej jak można przestawić rozrząd o pół zęba ??? Dla mnie jest jasne przestawiony o ząb lub dwa.
No chyba ze koledzy co już wymieniali mnie sprostują może taka sytuacja zaistnieć wtedy gdy koła zębate rozrządu nie mają klina ale to raczej występuje w silnikach diesla.Przyznam że ciekawi mnie to bardzo.Z mojej wiedzy przy wymianie paska kół sie nie odkręca w silniku pacificy

grzeskiel
Posty: 33
Rejestracja: 29 lis 2009 01:06 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: grzeskiel » 07 kwie 2010 08:15 pm

Zapomniałeś o jednym ktoś kto robił rozrząd sam wie doskonale że w pacyfice w 3,5 występuje dopinacz chydrauliczny po dopięciu napinacza rozrzad przesunie sie własnie o pół zęba dlatego zaklada się pasek z wyprzedzeniem na wale korbowym aby po napięciu koła cofneły sie na znaki więc jest taka możliwość wiem bo sam poprawiałem ten rozrząd podobnie jest w pt crusier oraz 300m
grześ

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 07 kwie 2010 09:18 pm

[quote="grzeskiel"]zaklada się pasek z wyprzedzeniem na wale korbowym [/quote]

Kolego grzeskiel ja w swym życiu na zmieniałem sie rozrządów tyle ze nie jestem wstanie zliczyć.Zapewniam cię ze nie tylko Pacifica 3.5 ma napinacz hydrauliczny tylko 4.0 też.
Wracając do ustawień to każdy pasek na określoną liczbę zębów i zapewniam cię ze nie ma możliwości przestawienia o pół zęba ,jeśli pasek nowy zakłada się w odpowiednim kierunku po kołach to nie może być sytuacja ze napinacz po zwolnieniu zawleczki przestawi ci rozrząd.Nawet jeśli zaistnieje potrzeba korekty to jedyna możliwość jest przestawienia o ząbek.Są oczywiście silniki w których koła są bez klina i tam można robić korekty ale ten temat jest tu zbędny bo to forum Pacificy.

sanvet
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2010 10:58 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: sanvet » 08 maja 2010 08:57 pm

grzeskiel pisze:wita serdecznie miałem ten sam problem i nie jest to zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka lecz kod ten oznacza system przygotowania paliwa, w moim przypadku przy wymianie rozrządu mechanik pół zęba żle ustawił wałek rozrządu po korekcie błąd znikł.Wydaje mi się że twój problem tkwi w instalacji gazowej może być spowodowany złym oszukaniem wtryskiwaczy fabrycznych.
Witam,
Mam ten problem (P2096) od pewnego czasu tj. od czasu wymiany paska rozrządu i pompy.
Przemawia do mnie to "przesunięcie", ale każdy mechanik twierdzi, że ten bład nie jest od tego. Dlatego mam konkretne pytanie - gdzie mógłbym dokonać tej naprawy. Pozdrawiam

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 09 maja 2010 04:48 pm

Najpierw popraw profil "miasto a nie Polska " będzie nam łatwiej a poza tym regulaminowo :evil:
Nowa jakość nowe auto

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 30 wrz 2016 11:07 am

Dzisiaj po kluczykowaniu też mi wyświetliło błąd P2096. Też po wymianie rozrządu. Więc proszę o odpowiedz: Pasek jest przestawiony i trzeba go ustawić poprawnie czy wystarczy wyregulować skład mieszanki benzyny i gazu. Dodam iż po rozruchu ( benzyna ) na zimno silnik przy przyspieszaniu lekko się dusi, potem jest ok. Po rozgrzaniu i mocnym przyspieszaniu powyżej 3000 obrotów słychać gwizd.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 30 wrz 2016 12:16 pm

west26,
jak przed rozrządem było ok a po nie
to raczej w czasie wymiany paska nie zmieniła się mieszanka albo ustawienia lpg
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 30 wrz 2016 12:46 pm

Więc muszę dobrać się do rozrządu ponownie ?
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 30 wrz 2016 01:36 pm

To o czym piał grzeskiel, sam się na tym kiedyś przyłapałem, po napięciu paska nie ustawiło mi się wszystko na znakach jakie sobie poznaczyłem, nawet przeliczałem ilości zębów
To było dawno temu i do końca nie pamiętam jak to się skończyło, czy korygowałem czy nie.
Ale występuje wizualny efekt przeskoczenia paska, i jak ktoś mógł w dobrej wierze skorygować z wyszło zupełnie odwrotnie.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 30 wrz 2016 02:20 pm

Więc czeka mnie ponowny demontaż. Dobrze, że jutro wolna sobota i myślę, że koło pasowe zejdzie łatwiej niż ostatnio :D . Dzięki zyga,
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 04 paź 2016 06:33 am

--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 04 paź 2016 08:39 am

Jakiś patent na ustawienie rozrządu ktoś ma ? W sobotę i poniedziałek czterokrotny demontaż i montaż ponowny nie przyniósł oczekiwanej poprawy. Ustawienie kół wałków rozrządu na znakach nie powiódł się. Jest Minimalne przesunięcie albo na jednym albo na drugim kole. Silnik odpala i pracuje równomiernie ale po zgaszeniu wywala ponownie błąd P2096. Krew mnie zalewa :x i pot także mimo niskiej temperatury. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 04 paź 2016 12:40 pm

west26,
a weź zacznij od początku
może to inny przypadek niż te co były od początku

Kod: Zaznacz cały

Low fuel pressure caused by a clogged filter, failing fuel pump, failed fuel pressure regulator or clogged or leaking injectors. Rough running engine due to misfiring plugs. Many engines have misfire codes to indicate the cylinder effected, such as P0304 for number 4. A large vacuum leak would cause a massive amount of un-metered air to enter the intake manifold resulting in an overly lean mixture. A large air leak at or near the number one oxygen sensor would also cause a lean mixture. A plugged converter will cause of host of driveability problems as well as set this code. A severely plugged converter will result in the inability to increase rpm when under load. Look for a code such as P0420 -- catalytic converter efficiency below threshold if the converter indicating a faulty converter. A faulty oxygen sensor. This will set a code in itself, however, a faulty oxygen sensor does not automatically condemn the sensor. The code just means that the sensor signal was not within specifications. An air leak or any of the above will cause an erroneous signal. There is a multitude of O2 codes relating to O2 performance which gives a clue to the problematic area. The Mass Airflow sensor will also cause this problem. It would be accompanied by a code such as P0100 -- Mass Airflow circuit malfunction. The Mass Airflow sensor is a hot wire that senses the volume of air entering the intake manifold. The computer uses this information to control fuel mixture. Rusty exhaust systems, cracked exhaust manifolds or damaged or missing gaskets or donuts will cause air leaks.

Read more at: https://www.obd-codes.com/p2096
Copyright OBD-Codes.com
zacznij od porównania wykresu pracy sond
później od ich ewentualnej zamiany
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 04 paź 2016 02:18 pm

Kurcze, chyba muszę iść na urlop bo coś mi się wydaje, że nie będzie łatwo. Jadę na komputer dzisiaj, a potem zobaczę czy mam brać urlop czy nie. Dzięki zyga, Będę walczył.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 20 cze 2017 08:52 pm

Dzisiaj mi się przydarzył P2096.
Wymieniłem sonde numer 1 na nową BOSH - i po 2 tygodniach pojawił się ten błąd. Wzceśniej nigdy tego nie miałem. Ktoś potrafi powiązać - czy to może być przez złe ustawienie LPG - które było ustawiane na starej sondzie ostatnio?

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 20 cze 2017 10:38 pm

PelEe,
Tak mi coś chodzi po głowie, że Pacifica nie do końca akceptuje niby takie same sondy (nawet markowe). Koledzy dość szeroko dyskutowani w minionych czasach na ten temat i wychodziło, że wymiana sondy na MOPAR kończyło problemy.
Może i Twoje auto jest w tym zakresie kapryśne...
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 20 cze 2017 11:21 pm

A czy pamiętasz może w którym wątku o tym dyskutowano? Bo nie mogę znaleźć...

/M

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 20 cze 2017 11:57 pm

M. pisze:Tak mi coś chodzi po głowie, że Pacifica nie do końca akceptuje niby takie same sondy (nawet markowe). Koledzy dość szeroko dyskutowani w minionych czasach na ten temat i wychodziło, że wymiana sondy na MOPAR kończyło problemy.
też pamiętam tą dyskusję ale nie kojarzę kontekstu :/
któryś z kolegów walczył z sondą (nie wiem czy właśnie nie BOSCHA) i faktycznie
problemy się skończyły pod Moparem. Aczkolwiek to zdaję się indywidualna sprawa bo ja miałem
dwa zamienniki (ale nie BOSCH) i nie było z nimi żadnego problemu
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Post autor: lisu11 » 21 cze 2017 08:01 am

PelEe,
wymieniałem u siebie sondę 1, z powodu innego problemu, ale okazało się że to nie ona była winna. Jak chcesz mogę ci podesłać tę która miałem wcześniej założoną. Zrobisz sobie podmiankę i zobaczysz efekty. Koszt to 20 za przesyłkę w dwie strony inpostem, sonda używana ale powinna być sprawna.
Daj znać jak się zdecydujesz.

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 21 cze 2017 08:18 am

Hej,
Ja też mam swoją starą sondę - na tej starej co jakiś czas miałem błąd P0133 lub podobny - z opisem zbyt wolna odpowiedź z sondy. Dlatego wymieniłem bo mam już 200 tys - i gazownik powiedział, że powinno się co 160 tys wymieniać.

Wczoraj podregulowałem jeszcze LPG. Pojeżdżę z tydzień i dam znać. Ty masz Mopara?

PelEe
Posty: 359
Rejestracja: 19 sie 2010 01:19 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Touring 3,5 AWD 2005

Post autor: PelEe » 27 cze 2017 11:04 am

lisu11 pisze:PelEe,
wymieniałem u siebie sondę 1, z powodu innego problemu, ale okazało się że to nie ona była winna. Jak chcesz mogę ci podesłać tę która miałem wcześniej założoną. Zrobisz sobie podmiankę i zobaczysz efekty. Koszt to 20 za przesyłkę w dwie strony inpostem, sonda używana ale powinna być sprawna.
Daj znać jak się zdecydujesz.
A jakiej firmy masz tą sonde?

lisu11
Posty: 144
Rejestracja: 05 lis 2016 11:22 pm
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Samochód: Pacifica '04 3.5L AWD (lpg)
Postawił flaszek: 3
Dostał flaszek: 5

Post autor: lisu11 » 27 cze 2017 06:08 pm

wydaje mi się że to oryginał, zobaczę dzisiaj wieczorem co tam na niej jest napisane.

Edit:
DENSO
5640
12S18

to mam napisane na sondzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: PRZENIESIENIE NAPĘDU :.”