Błąd kod P0339

Ttomi1
Posty: 149
Rejestracja: 28 lut 2011 01:51 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Błąd kod P0339

Post autor: Ttomi1 » 02 paź 2011 05:46 pm

Witam,
Panowie, Koledzy!

Potrzebuję Waszej pomocy.
A mianowicie nie jeździłem jakiś czas moją Packą, stała sobie pod blokiem, a wczoraj chciałem ją troszkę bujnąć i otóż schodzę sobie na dół odpalam silniczek, zaczął pracować normalnie ale po krótkiej chwili zaczął pracować nierówno, obroty falować, spadać aż zgasł.
Po ponownym odpaleniu silnika zapaliła się jego kontrolka oraz wyskoczył błąd P0339, silnik pracuje, ale po dogazowaniu dochodzi tylko do 2500-3000 rpm, samochodem nie ruszałem z miejsca.

Korzystając z Waszych wskazówek i rad odkodowałem tenże błąd:
P0339 Crankshaft Position Sensor A Circuit Intermittent P0339 Czujnik pozycji wału
korbowego obwodzie Przerywany

ale dla mnie jako laika w dziedzinie motoryzacji :D nic mi nie mówi.
Proszę Was pomóżcie w chłopski sposób wytłumaczyć cóż mogło się stać z moją bestią i czy ewentualnie powinienem próbować jechać na kołach do serwisu czy wzywać lawetę i pod żadnym pozorem nie ruszać wozu z miejsca.
Dzięki za pomoc!
Mam Packę i nie zawaham się jej użyć :)

irekle
Posty: 113
Rejestracja: 17 lip 2011 08:43 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irekle » 02 paź 2011 07:06 pm

Hej
Jak sam widzisz niedomaga czujnik, ewentualnie jego obwód

Musisz się do niego dostać zdjąć wtyczkę i można ją przeczyścić może zaśniedziała od tego stania

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 02 paź 2011 10:19 pm

Jeśli długo stała niewykluczony też gryzoń, co mógł spróbować jak smakuje izolacja na przewodach, a przy okazji mógł przegryźć przewód. Jeśli tak to warto sprawdzić inne przewody także.
Miałem tak z przewodami wysokiego napięcia w Ch. T&C.

Ttomi1
Posty: 149
Rejestracja: 28 lut 2011 01:51 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Ttomi1 » 02 paź 2011 10:33 pm

Stala raptem 1,5 tygodnia wiec chyba nie az tak dlugo :P
Mam Packę i nie zawaham się jej użyć :)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 04 paź 2011 12:53 am

Gryzoń (czytaj: kuna, łasica, prędzej szczur lub zwykła mysz) potrzebuje znacznie mniej czasu na to żeby poczynić spustoszenie w kablach.
Sprawdź ciągłość przewodów oraz rzecz jasna styki.
U mnie wystarczyła jedna noc a parkuję pod blokiem w Warszawie, gdzie podobno szczurów więcej niż mieszkańców z gatunku Homo Sapiens (mówie o mieście a nie bloku - choć kto to może wiedzieć - ja przez ponad 10 lat żadnego ogoniastego nie spotkałem oko w oko).
Mnie tamtej nocy zeżarły dwa kable wysokiego napięcia i zaczęły mościć sobie gniazdko pod maską.
NIGDY NIE PARKUJ W REJONIE STUDZIENEK ODPŁYWOWYCH WÓD DESZCOWYCH.

Ttomi1
Posty: 149
Rejestracja: 28 lut 2011 01:51 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Ttomi1 » 09 paź 2011 05:38 pm

Póki co przeglądneliśmy instalację - brak uszkodzeń, przeczyściliśmy czujnik, skasowaliśmy błąd i śmiga.
Zobaczymy co będzie dalej...
Mam Packę i nie zawaham się jej użyć :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”