Pali się Check Engine - błędy i ich przyczyny

jurek36460
Posty: 8
Rejestracja: 15 gru 2009 06:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Pali się Check Engine - błędy i ich przyczyny

Post autor: jurek36460 » 15 gru 2009 08:41 pm

Po manewrach z kluczykiem wykazuje błędy P2096,P0645,P0627 pomoże ktoś w zrozumieniu mojego przypadku. Dzięki z góry
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez jurek36460, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 15 gru 2009 08:53 pm

Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 19 gru 2009 12:42 am

P0645

A/C Clutch Relay Operation
(A17) Fused Ignition Switch Output Circuit
A/C Clutch Relay Resistance
(C28) A/C Clutch Relay Control Circuit Open
(C28) A/C Clutch Relay Control Circuit To Ground
PCM

P0627
Fuel Pomp Relay Operation
(A14) Fused Ignition Switch Output Circuit
Fuel Pomp Relay Resistance
(K31) Fuel Pomp Relay Control Circuit Open
(K31) Fuel Pomp Relay Control Circuit To Ground
PCM


P2096 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean

Odepnij klemy, naładuj ładnie akumulator i zobacz co się będzie działo.
P0645 może wskoczyć przy mocnym obciążeniu instalacji i akumulatora więc masz szansę, że akumulator był już rozładowany i nałapało błędów.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

jurek36460
Posty: 8
Rejestracja: 15 gru 2009 06:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: jurek36460 » 20 gru 2009 01:46 pm

Wielkie dzięki Zyga ,będziemy próbować .Znalazłem jeszcze niedomaganie jednej wtyczki przy komputerze ,po prostu ma uszkodzony jeden zaczep i nie daje 100% pewności ze się nie wypina .Dam znać jak się z tym uporaliśmy ale to pewnie po świętach .

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 22 gru 2009 11:46 pm

powodzenia
popraw nr telefonu w profilu bo będzie żółta kartka
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

kontrolka silnika

Post autor: juliuszcezar » 15 paź 2013 12:52 pm

Witam. Trochę podepnę się pod temat ale nie chce zakładać nowego bo widzę, że wiele jest już na temat świecącej kontrolki silnika.
Niedawno zakupiłem PACYFICE, w trakcie jak szukałem samochodu zauważyłem, że w niektórych z nich pali się kontrolka silnika. Sprzedający wszyscy mówili, że to od gazu i że tak musi być.
W związku z tym zdecydowałem się na jedną z nich gzie również świeciła się kontrolka, a sprzedający oświadczył, że to nic takiego , że to od gazu, mówił, że był kilkakrotnie to likwidować ale problem powracał (oczywiście silnik nie szarpie chodzi równi itp.)
Po kupnie tego auta pojechałem do autoryzowanego serwisu mojej instalacji gazowej, gdzie dokonano kompleksowego sprawdzenia z wymianą wszystkich filtrów oraz wszelkimi ustawieniami i powiedziano mi że moja instalacja jest ok, i że paląca kontrolka to nie wina instalacji, problem tkwi w czymś innym. Podłączył jakiś prosty komputerek (prosty bo tak go określiły sprawdzający) i oświadczył, że występują dwa błędy:
1 to błąd jak to nazwał jakiegoś parownika czy coś podobnego może coś do odparowywania (nie chodzi o parownik LPG)
2 to błąd czujnika w pompce paliwa prawdopodobnie w zbiorniku
Oczywiście oświadczył, że nie jest pewny tych interpretacji i odczytu tego komputerka bo on się tym nie zajmuje i kazał jechać do jakiegoś wyspecjalizowanego zakładu elektromechanicznego. Spróbował kasacji błędów lecz błędy nie dały się wykasować. Oczywiście do takiego się udam, ale najpierw chciałbym zasięgnąć jakiś informacji od Was bo może ktoś już coś takiego miała.
Dzięki

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 15 paź 2013 01:21 pm

juliuszcezar,

musisz zrobić kluczykowanie i odczytać błędy
jak nie znajdziesz na forum jak odczytać błędy to napisz

pewnie chodzi o opróżnianie karnistra oparów Pb czyli standard z evap
jest tego dużo na forum i nie ma sensu dublować wpisz w szukaj "evap" i PdonE
to coś znajdziesz

#2 to problem z przelewaniem paliwa w komorach baku

ale jak wyże zrób kluczykowanie i odczytaj błędy wtedy będzie Ci łatwiej znaleźć rozwiązanie na forum

[ Dodano: 15 Paź 2013 01:23 pm ]
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=457
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: juliuszcezar » 15 paź 2013 03:00 pm

Zrobiłem kluczykowanie.
wyskoczył mi błąd: P0499
następnie:--------
następnie: PdonE
następnie:-------
Znaczek od silnika mruga.

Chciałbym jeszcze dodać że gdy wejdę do samochodu przekręcę stacyjkę to włącza mi się dźwięk (gong) kilkakrotnie zapalają się wszystkie kontrolki, które oczywiście po chwili gasną (zdecydowana więkrzość). Po załączeniu zapłonu zapalają się w prawym rogu zegarów 3 lampki kontrola trakcji, ABS oraz BREK, które po 2 sek też gasną.
Czy to są normalne objawy czy ten gong po przekręceniu stacyjki to norma czy określa jakiś błąd?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013 06:00 pm przez juliuszcezar, łącznie zmieniany 2 razy.

Michał
Posty: 475
Rejestracja: 01 mar 2010 12:37 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Michał » 15 paź 2013 03:30 pm

P0499 Evaporative Emission System Vent Valve Control Circuit High

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: juliuszcezar » 15 paź 2013 06:05 pm

a co to konkretnie oznacza tak na prosty język?

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 15 paź 2013 06:18 pm

Błąd zaworu sterowania systemu emisji oparów paliwa
jeśli się nie mylę
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: juliuszcezar » 16 paź 2013 11:22 am

Dzięki. Mam nadzieje że jest to naprawialne lub można wymienić. Bo drażni mnie ta kontrolka jak świeci.

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 16 paź 2013 10:14 pm

dokładnie tu chodzie o przerwe w obwodzie zaworu przewietrzania

http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=16538#16538 tu masz opis
Gas-guzzler

Robson 1
Posty: 45
Rejestracja: 23 lis 2013 10:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robson 1 » 18 gru 2013 04:28 pm

Podepnę się pod temat szukałem na forum niestety bez efektów nie mogę znaleźć takich kodów.Ale od początku zapalił się w czasie jazdy check,zrobiłem kluczykowanie i są

P 420
P 508
P 688

Sorki jeśli ktoś gdzieś te błędy opisywał ale nie mogłem nic wyszperać.Podpowiedzcie co to może być jak ewentualnie usunąć te usterki.

Pozdrawiam Robert
Tylko Packa

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 18 gru 2013 05:17 pm

P0420 katalizator ma za małą sprawność.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 18 gru 2013 07:51 pm

P0508 Chrysler - Idle Air Control Valve Sense Circuit Low

Possible causes
- Faulty Idle Air Control (IAC) motor
- Idle Air Control (IAC) motor harness is open or shorted
- Idle Air Control (IAC) motor circuit poor electrical connection


P0688 - Electronic Control Module Power Relay Sense Circuit/Open

Possible causes
- Weak battery - Low voltage while cranking
- Faulty Engine Control Module (ECM) relay
- Blown ECM fuse
- Faulty ECM
- ECM harness is open or shorted
- ECM circuit poor electrical connection
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Robson 1
Posty: 45
Rejestracja: 23 lis 2013 10:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robson 1 » 18 gru 2013 07:58 pm

kurcze mam prośbę możecie coś opisać trochę prościej po naszemu :P bo nie mogę zbytnio skumać tych opisów.

Pozdrawiam Robert
Tylko Packa

mpspycha
Posty: 2534
Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
Lokalizacja: Poznań-okolica
Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
Postawił flaszek: 14
Dostał flaszek: 16

Post autor: mpspycha » 18 gru 2013 09:29 pm

P0508 Chrysler - Idle Air Control Valve Sense Circuit Low
- czujnik zaworu sterowania powietrzem biegu jałowego

Prawdopodobne przyczyny błędu
- uszkodzony silnik elektrozaworu
- Układ silnika słabe połączenia elektryczne
- Wiązka silnika zwarta lub przerwana

[ Dodano: 18 Gru 2013 09:38 pm ]
P0688 - Electronic Control Module Power Relay Sense Circuit/Open

(ang. ECM – Electronic Control Module), urządzenie elektroniczne zarządzające systemem zasilania silnika – sterownik wtrysku obwód przekaźnika otwarty

Prawdopodobne przyczyny usterki
- słaby akumulator
- uszkodzony przekaźnik modułu ECM
- przepalony bezpiecznik ECM
- uszkodzony ECM
- wiązka ECM zwarta lub przerwana
- słabe połączenie elektryczne modułu ECM
pozdrawiam Piotr

http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 18 gru 2013 10:02 pm

Widzę że masz LPG. Często 420 wyskakuje na skutek złej regulacji LPG (zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka)

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 18 gru 2013 10:36 pm

Zobacz czy masz dobrą mase.

Robson 1
Posty: 45
Rejestracja: 23 lis 2013 10:46 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Robson 1 » 19 gru 2013 08:37 am

Wielkie dzięki zobaczę co jestem w stanie zrobić sam,ale raczej za dużo nie podziałam.Dam znać może podjadę do serwisu Chryslera na Morską i zobaczę co wykombinują.

Pozdrawiam Robert

Jutro jestem umówiony na rozrząd to przy okazji zobaczą błędy i dam znać.
Pozdro
Tylko Packa

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 09 sty 2014 07:26 pm

dzisiaj rano po uruchomieniu silnika nie zgasła kontrola check :evil: pokazuje błędy 455 i 456 to coś z oparami paliwa czy korek wlewu ??

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 09 sty 2014 09:23 pm

minor666 pisze: pokazuje błędy 455 i 456 to coś z oparami paliwa czy korek wlewu ??
Sprawdź czy pod filtrem powietrza nie zsunął ci się przewód podciśnieniowy z zaworu.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

marekhans
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011 07:24 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: marekhans » 09 sty 2014 10:07 pm

qba pisze:P0420 katalizator ma za małą sprawność.
U mnie błąd zniknął dopiero po wymianie kata na nowy. Możesz próbować z regulacją LPG, ale u mnie to nic nie dało i niestety błąd przestał się pojawiać dopiero po wymianie...

minor666
Posty: 413
Rejestracja: 21 lis 2008 12:07 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: minor666 » 12 sty 2014 04:06 pm

tedi pisze: Sprawdź czy pod filtrem powietrza nie zsunął ci się przewód podciśnieniowy z zaworu.
Tam było OK.... ale przy ostatnim tankowaniu nie sprawdziłem jak pan ze Shella zakręcił korek, i okazało się że jest źle założony :light: ale i zresetowałem kompa odłączając aku. i na razie jest OK przy okazji odzyskałem odliczanie klimy do startu :mrgreen: :mrgreen:

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: juliuszcezar » 09 mar 2014 09:18 pm

Witam.
Powrócę do tematu palącej się kontrolki silnika. Tak jak pisałem wcześniej mam z tym problem. Cały czas występuje ten sam problem kontrolka po różnych już naprawach i przejechaniu kilku kilometrów od naprawy i kasowania błędu powraca jakąś po 10-15 km.
Najpierw miałem problem z nieszczelnością układu odparowywania oparów, problem został naprawiony tj. była dziura w przewodzie i zasysał powietrze, po naprawie tej usterki znowu kontrolka się zapaliła lecz tym razem problem w/g komputera diagnostycznego wykazał już zbyt szczelny układ ,więc został wymieniony zawór odparowywania ten przy filtrze powietrza na nowy, kupiony w serwisie, problem ponownie powrócił po przejechaniu tych kilku km. Następnie zostały zamienione przewody bo ktoś kiedyś je odwrotnie założył na zawór (tak określił mi to mechanik który robi te wszystkie zabiegi) założył teraz zgodnie ze schematem. Problem i tak wrócił po kilku kilometrach , cały czas jest ten sam błąd.
Więc prośbę mam taką?
Czy ktoś może podpowiedzieć co mogę jeszcze zrobić i gdzie może tkwić problem.

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: juliuszcezar » 07 mar 2016 03:38 pm

Witam. Troche czasu minęło od poruszonego problemu świecącej kontrolki silnika w mojej Pacifice. Po wielu naprawach, wymianach różnych części udało mi się uporać z problem. Przejechane kilka tyś. km około 10 tyś problem nie wrócił. jeden z mechaników po prostu przedmuchał sprężonym powietrzem układ od strony zaworu (zdjął przewody) i wdmuchał powietrze w stronę filtra. Od tej pory problem już się nie pojawił. Nie wiem czy to to pomogło ale od tej pory jest ok. Problem był taki jak opisywałem w poprzednich moich postach. Pozdrawiam.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 09 mar 2016 10:36 am

Jak widać , zawsze potrzeba dobrego mechanika nie tylko do diagnozy ale i do wyeliminowania usterki. Brawa za upór ;)
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

świecąca kontrolka silnika

Post autor: juliuszcezar » 19 mar 2017 03:56 pm

Witam. No i ponownie pisze w tym temacie. Problem powrócił z nieszczelnością układu odparowywania oparów paliwa ze zbiornika. Mechanik kolejny raz walczy z problemem i nic nie może zrobić. Uszczelnił układ -przewody na łaczeniach lecz kontrolka po skasowaniu w dalszym ciągu się świeci. Czy ktoś może jeszcze boryka się z tym problemem , a może ktoś się uporał, może jakieś porady bo chyba ze złości wyjmę świecącą kontrolkę, lecz problemu to nie załatwi.
Pozdrawiam i dziękuję.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 19 mar 2017 04:20 pm

juliuszcezar, już kilku kolegów walczy z tym błędem P0499, a u Ciebie mechanik sprawdził czy wiązka biegnąca do zaworu jest drożna? czy wtyczka kontaktuje?
Najlepiej podjedz do kogoś ze skanerem, który ma możliwość testowania modułów, wtedy najszybciej można znaleźć czy to zawór, brak zasilania czy brak komunikacji z ECU. Coś w tym rodzaju
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rhPobs3scMQ&t=159s[/youtube]
Ostatnio zmieniony 19 mar 2017 05:02 pm przez lutek34, łącznie zmieniany 1 raz.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 19 mar 2017 04:30 pm

Ja tak samo walczyłem z tymi oparami dotyczącymi małej nieszczelności. W końcu powiedziałem dosyć. Pojechałem do chłopaka zajmującego się komputerami samochodowymi, zgrał mi wszystko z komputera w aucie, wyczyścił z programu błąd PXXXX ( nie pamiętam już numeru błędu) i wszystko wgrał na nowo. Po tym zabiegu błąd PXXXX się nigdy więcej nie wyświetli , a inne błędy owszem. Problemu nie zlikwidowałem ( może korek, może rurka albo diabli wiedzą co ) ale dla mnie jest to mało istotny błąd i jak ktoś ma ochotę to niech nazywa to druciarstwem, ale ja mam spokój z PXXXX raz na zawsze.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: juliuszcezar » 19 mar 2017 06:12 pm

west26,
Witam. Ja już chyba wszystkie możliwości również wykorzystałem, włącznie z wymianą zaworu, rurek, przewodów itp. Mój mechanik który pracował w Stanach twierdzi że ten problem też tam mieli z tego rodzaju usterkami. Lecz podobno meli tam jakąś maszynkę, która wpompowywała dym i szukali nieszczelności. Mam pytanie jaki mechanik ci robił z tym kompem bo chyba też bym się pokusił o taki manewr, albo jak to wytłumaczyć jakiemuś mechanikowi żeby wiedział co ma zrobić.

Awatar użytkownika
lutek34
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
Lokalizacja: Krosno
Samochód:
Dostał flaszek: 7

Post autor: lutek34 » 19 mar 2017 09:00 pm

juliuszcezar pisze:Lecz podobno meli tam jakąś maszynkę, która wpompowywała dym i szukali nieszczelności.
Ciężko zrobić?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_SNLzz-9-fo[/youtube]
Ostatnio zmieniony 19 mar 2017 10:13 pm przez lutek34, łącznie zmieniany 1 raz.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 20 mar 2017 06:09 am

lutek34 pisze:Ciężko zrobić?

drut oporowy, słoik, oliwka dla dzieci :)

Obrazek
Obrazek

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=39Q4MVJBH40[/youtube]
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 21 mar 2017 08:30 am

juliuszcezar pisze:albo jak to wytłumaczyć jakiemuś mechanikowi żeby wiedział co ma zrobić.
Musisz poszukać elektronika który zajmuje się komputerami samochodowymi ( naprawa, tuning itp ). Z tego co mi wytłumaczył mój elektronik ( który mi tę pracę wykonał przez OBD ) nie każdy komputer można sczytać przez kabel. Czasami jest konieczne rozebranie kompa i wyciągnięcie ( bodajże ) eproma w celu ponownego programowania na specjalnej płytce bądź urządzeniu. Sterowniki do silników benzynowych są czasami strasznie oporne na wgranie nowego oprogramowania. Lepiej tutaj wypadają sterowniki do diesli które są bardziej podatne na wszelkiego rodzaju ingerencje w programy sterujące. W moim przypadku nie było problemu na usunięcie kodu usterki z programu i ponownym wgraniu w sterownik oprogramowania zmodyfikowanego. Można tym sposobem usunąć praktycznie wszystkie kody a najczęściej jest to kod odpowiedzialny za błędy czujników ciśnienia w kołach , które to doprowadzają właścicieli do szewskiej pasji.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 21 mar 2017 08:32 pm

Ile taka usługa kosztuje i jaki jest czas wykonania
Pacyfica piękne auto!

juliuszcezar
Posty: 77
Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: juliuszcezar » 21 mar 2017 09:43 pm

Dzięki będe pytał mechanika.
Pozdrawiam.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 22 mar 2017 08:36 am

macias920 pisze:Ile taka usługa kosztuje i jaki jest czas wykonania
Wszystko zależy od sterownika. Dla mnie to była przysługa, ale cena od 150zł. za komunikację po kablu. Czas od godziny w górę. Zaznaczam, że elektronik musi posiadać komputer z komunikacją naszych sterowników. Niektóre programy np. BOSCH lub Delphi nie połączą się z naszymi autami. Nie wiem czy wszystkie wersje tych programów ale u mnie na 7 warsztatów pracujących na ww. programach nie połączył się żaden.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 22 mar 2017 10:56 am

Pytam bo do Milicza nie mam daleko i ewentualnie mógłbym przyjechać. Dzięki za odpowiedz.
Pacyfica piękne auto!

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 22 mar 2017 01:30 pm

macias920 pisze: do Milicza nie mam daleko
No jest coś ponad 180 km. Widzę, że bardzo Ci zależy. Aktualnie mechanik jest zawalony robotą na dłuższy czas ( dzwoniłem ) ponieważ pracuje sam . Powiedział mi, że sprzęt na którym pracował to WI-TECH z emulatorem DRB III. Poszukaj w internecie we Wrocku kto na tym pracuje i takie cuda robi. Podobno może być też sam DRB ale auto nie może być nowsze niż do 2005 roku.
PS. Podaj mi numer komputera ( może masz wklejkę pod maską z danymi jak u mnie). Jak się będzie pokrywał z moim to może go jakoś urobię. Wie już co i jak było u mnie więc może znajdzie te 40 minut.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 22 mar 2017 09:43 pm

west26,
DRBIII oraz WiTech to dedykowane do Chryslerów diagnoskopy więc nie dziwne że się dogadał i zrobił co trzeba.
Skoro do Chryslerów (Dodge'ów i Jeep'ów) to są na wyposażeniu każdej stacji dealerskiej oraz rzadko innych warsztatów bez autoryzacji.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

west26
Posty: 951
Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
Lokalizacja: Milicz
Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
Postawił flaszek: 15
Dostał flaszek: 16

Post autor: west26 » 23 mar 2017 08:06 am

M. pisze:DRBIII oraz WiTech to dedykowane do Chryslerów diagnoskopy więc nie dziwne że się dogadał i zrobił co trzeba.
Dlatego fajnie ,że się trafił ( szkoda tylko, że prawdopodobnie zostanie sprzedany ) i zrobił swoją robotę. Tak jak napisałem wyżej Delphi i Bosch nie dają rady. Trafił mi się jeszcze jeden komputer ale wyłącznie do diagnostyki. Nie ma możliwości zmiany oprogramowania sterownika silnika. Chociaż nie posiadał pacynki w spisie po kilku minutach buczenia znalazł auto i przeprowadził kompleksową diagnostykę wszystkich możliwych podzespołów.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )

GPC
Posty: 85
Rejestracja: 30 lis 2008 04:59 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: GPC » 26 mar 2017 01:03 pm

Witam, podzielę sie ciekawostką od gazownika pasjonata, błąd 2096 zapala się przy niektórych sterownikach LPG przy jeździe ze stałą prędkością w okolicy 98km. Nowsze sterowniki tego problemu już nie mają. U mnie czasem zapalał się ten błąd, przy ostatnim razie jak się zapalił zerknąłem na licznik i żeczywiscie było około 95-98 km.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”