Pali się Check Engine - błędy i ich przyczyny
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 gru 2009 06:20 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Pali się Check Engine - błędy i ich przyczyny
Po manewrach z kluczykiem wykazuje błędy P2096,P0645,P0627 pomoże ktoś w zrozumieniu mojego przypadku. Dzięki z góry
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez jurek36460, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
P0645
A/C Clutch Relay Operation
(A17) Fused Ignition Switch Output Circuit
A/C Clutch Relay Resistance
(C28) A/C Clutch Relay Control Circuit Open
(C28) A/C Clutch Relay Control Circuit To Ground
PCM
P0627
Fuel Pomp Relay Operation
(A14) Fused Ignition Switch Output Circuit
Fuel Pomp Relay Resistance
(K31) Fuel Pomp Relay Control Circuit Open
(K31) Fuel Pomp Relay Control Circuit To Ground
PCM
P2096 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean
Odepnij klemy, naładuj ładnie akumulator i zobacz co się będzie działo.
P0645 może wskoczyć przy mocnym obciążeniu instalacji i akumulatora więc masz szansę, że akumulator był już rozładowany i nałapało błędów.
A/C Clutch Relay Operation
(A17) Fused Ignition Switch Output Circuit
A/C Clutch Relay Resistance
(C28) A/C Clutch Relay Control Circuit Open
(C28) A/C Clutch Relay Control Circuit To Ground
PCM
P0627
Fuel Pomp Relay Operation
(A14) Fused Ignition Switch Output Circuit
Fuel Pomp Relay Resistance
(K31) Fuel Pomp Relay Control Circuit Open
(K31) Fuel Pomp Relay Control Circuit To Ground
PCM
P2096 Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean
Odepnij klemy, naładuj ładnie akumulator i zobacz co się będzie działo.
P0645 może wskoczyć przy mocnym obciążeniu instalacji i akumulatora więc masz szansę, że akumulator był już rozładowany i nałapało błędów.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 gru 2009 06:20 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
kontrolka silnika
Witam. Trochę podepnę się pod temat ale nie chce zakładać nowego bo widzę, że wiele jest już na temat świecącej kontrolki silnika.
Niedawno zakupiłem PACYFICE, w trakcie jak szukałem samochodu zauważyłem, że w niektórych z nich pali się kontrolka silnika. Sprzedający wszyscy mówili, że to od gazu i że tak musi być.
W związku z tym zdecydowałem się na jedną z nich gzie również świeciła się kontrolka, a sprzedający oświadczył, że to nic takiego , że to od gazu, mówił, że był kilkakrotnie to likwidować ale problem powracał (oczywiście silnik nie szarpie chodzi równi itp.)
Po kupnie tego auta pojechałem do autoryzowanego serwisu mojej instalacji gazowej, gdzie dokonano kompleksowego sprawdzenia z wymianą wszystkich filtrów oraz wszelkimi ustawieniami i powiedziano mi że moja instalacja jest ok, i że paląca kontrolka to nie wina instalacji, problem tkwi w czymś innym. Podłączył jakiś prosty komputerek (prosty bo tak go określiły sprawdzający) i oświadczył, że występują dwa błędy:
1 to błąd jak to nazwał jakiegoś parownika czy coś podobnego może coś do odparowywania (nie chodzi o parownik LPG)
2 to błąd czujnika w pompce paliwa prawdopodobnie w zbiorniku
Oczywiście oświadczył, że nie jest pewny tych interpretacji i odczytu tego komputerka bo on się tym nie zajmuje i kazał jechać do jakiegoś wyspecjalizowanego zakładu elektromechanicznego. Spróbował kasacji błędów lecz błędy nie dały się wykasować. Oczywiście do takiego się udam, ale najpierw chciałbym zasięgnąć jakiś informacji od Was bo może ktoś już coś takiego miała.
Dzięki
Niedawno zakupiłem PACYFICE, w trakcie jak szukałem samochodu zauważyłem, że w niektórych z nich pali się kontrolka silnika. Sprzedający wszyscy mówili, że to od gazu i że tak musi być.
W związku z tym zdecydowałem się na jedną z nich gzie również świeciła się kontrolka, a sprzedający oświadczył, że to nic takiego , że to od gazu, mówił, że był kilkakrotnie to likwidować ale problem powracał (oczywiście silnik nie szarpie chodzi równi itp.)
Po kupnie tego auta pojechałem do autoryzowanego serwisu mojej instalacji gazowej, gdzie dokonano kompleksowego sprawdzenia z wymianą wszystkich filtrów oraz wszelkimi ustawieniami i powiedziano mi że moja instalacja jest ok, i że paląca kontrolka to nie wina instalacji, problem tkwi w czymś innym. Podłączył jakiś prosty komputerek (prosty bo tak go określiły sprawdzający) i oświadczył, że występują dwa błędy:
1 to błąd jak to nazwał jakiegoś parownika czy coś podobnego może coś do odparowywania (nie chodzi o parownik LPG)
2 to błąd czujnika w pompce paliwa prawdopodobnie w zbiorniku
Oczywiście oświadczył, że nie jest pewny tych interpretacji i odczytu tego komputerka bo on się tym nie zajmuje i kazał jechać do jakiegoś wyspecjalizowanego zakładu elektromechanicznego. Spróbował kasacji błędów lecz błędy nie dały się wykasować. Oczywiście do takiego się udam, ale najpierw chciałbym zasięgnąć jakiś informacji od Was bo może ktoś już coś takiego miała.
Dzięki
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
juliuszcezar,
musisz zrobić kluczykowanie i odczytać błędy
jak nie znajdziesz na forum jak odczytać błędy to napisz
pewnie chodzi o opróżnianie karnistra oparów Pb czyli standard z evap
jest tego dużo na forum i nie ma sensu dublować wpisz w szukaj "evap" i PdonE
to coś znajdziesz
#2 to problem z przelewaniem paliwa w komorach baku
ale jak wyże zrób kluczykowanie i odczytaj błędy wtedy będzie Ci łatwiej znaleźć rozwiązanie na forum
[ Dodano: 15 Paź 2013 01:23 pm ]
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=457
musisz zrobić kluczykowanie i odczytać błędy
jak nie znajdziesz na forum jak odczytać błędy to napisz
pewnie chodzi o opróżnianie karnistra oparów Pb czyli standard z evap
jest tego dużo na forum i nie ma sensu dublować wpisz w szukaj "evap" i PdonE
to coś znajdziesz
#2 to problem z przelewaniem paliwa w komorach baku
ale jak wyże zrób kluczykowanie i odczytaj błędy wtedy będzie Ci łatwiej znaleźć rozwiązanie na forum
[ Dodano: 15 Paź 2013 01:23 pm ]
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?t=457
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Zrobiłem kluczykowanie.
wyskoczył mi błąd: P0499
następnie:--------
następnie: PdonE
następnie:-------
Znaczek od silnika mruga.
Chciałbym jeszcze dodać że gdy wejdę do samochodu przekręcę stacyjkę to włącza mi się dźwięk (gong) kilkakrotnie zapalają się wszystkie kontrolki, które oczywiście po chwili gasną (zdecydowana więkrzość). Po załączeniu zapłonu zapalają się w prawym rogu zegarów 3 lampki kontrola trakcji, ABS oraz BREK, które po 2 sek też gasną.
Czy to są normalne objawy czy ten gong po przekręceniu stacyjki to norma czy określa jakiś błąd?
wyskoczył mi błąd: P0499
następnie:--------
następnie: PdonE
następnie:-------
Znaczek od silnika mruga.
Chciałbym jeszcze dodać że gdy wejdę do samochodu przekręcę stacyjkę to włącza mi się dźwięk (gong) kilkakrotnie zapalają się wszystkie kontrolki, które oczywiście po chwili gasną (zdecydowana więkrzość). Po załączeniu zapłonu zapalają się w prawym rogu zegarów 3 lampki kontrola trakcji, ABS oraz BREK, które po 2 sek też gasną.
Czy to są normalne objawy czy ten gong po przekręceniu stacyjki to norma czy określa jakiś błąd?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013 06:00 pm przez juliuszcezar, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
dokładnie tu chodzie o przerwe w obwodzie zaworu przewietrzania
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=16538#16538 tu masz opis
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.php?p=16538#16538 tu masz opis
Gas-guzzler
Podepnę się pod temat szukałem na forum niestety bez efektów nie mogę znaleźć takich kodów.Ale od początku zapalił się w czasie jazdy check,zrobiłem kluczykowanie i są
P 420
P 508
P 688
Sorki jeśli ktoś gdzieś te błędy opisywał ale nie mogłem nic wyszperać.Podpowiedzcie co to może być jak ewentualnie usunąć te usterki.
Pozdrawiam Robert
P 420
P 508
P 688
Sorki jeśli ktoś gdzieś te błędy opisywał ale nie mogłem nic wyszperać.Podpowiedzcie co to może być jak ewentualnie usunąć te usterki.
Pozdrawiam Robert
Tylko Packa
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
P0508 Chrysler - Idle Air Control Valve Sense Circuit Low
Possible causes
- Faulty Idle Air Control (IAC) motor
- Idle Air Control (IAC) motor harness is open or shorted
- Idle Air Control (IAC) motor circuit poor electrical connection
P0688 - Electronic Control Module Power Relay Sense Circuit/Open
Possible causes
- Weak battery - Low voltage while cranking
- Faulty Engine Control Module (ECM) relay
- Blown ECM fuse
- Faulty ECM
- ECM harness is open or shorted
- ECM circuit poor electrical connection
Possible causes
- Faulty Idle Air Control (IAC) motor
- Idle Air Control (IAC) motor harness is open or shorted
- Idle Air Control (IAC) motor circuit poor electrical connection
P0688 - Electronic Control Module Power Relay Sense Circuit/Open
Possible causes
- Weak battery - Low voltage while cranking
- Faulty Engine Control Module (ECM) relay
- Blown ECM fuse
- Faulty ECM
- ECM harness is open or shorted
- ECM circuit poor electrical connection
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 2534
- Rejestracja: 04 lip 2013 09:20 pm
- Lokalizacja: Poznań-okolica
- Samochód: DURANGO 5,7 HEMI HEV, była Pacyfica 4.0 Signature 08
- Postawił flaszek: 14
- Dostał flaszek: 16
P0508 Chrysler - Idle Air Control Valve Sense Circuit Low
- czujnik zaworu sterowania powietrzem biegu jałowego
Prawdopodobne przyczyny błędu
- uszkodzony silnik elektrozaworu
- Układ silnika słabe połączenia elektryczne
- Wiązka silnika zwarta lub przerwana
[ Dodano: 18 Gru 2013 09:38 pm ]
P0688 - Electronic Control Module Power Relay Sense Circuit/Open
(ang. ECM – Electronic Control Module), urządzenie elektroniczne zarządzające systemem zasilania silnika – sterownik wtrysku obwód przekaźnika otwarty
Prawdopodobne przyczyny usterki
- słaby akumulator
- uszkodzony przekaźnik modułu ECM
- przepalony bezpiecznik ECM
- uszkodzony ECM
- wiązka ECM zwarta lub przerwana
- słabe połączenie elektryczne modułu ECM
- czujnik zaworu sterowania powietrzem biegu jałowego
Prawdopodobne przyczyny błędu
- uszkodzony silnik elektrozaworu
- Układ silnika słabe połączenia elektryczne
- Wiązka silnika zwarta lub przerwana
[ Dodano: 18 Gru 2013 09:38 pm ]
P0688 - Electronic Control Module Power Relay Sense Circuit/Open
(ang. ECM – Electronic Control Module), urządzenie elektroniczne zarządzające systemem zasilania silnika – sterownik wtrysku obwód przekaźnika otwarty
Prawdopodobne przyczyny usterki
- słaby akumulator
- uszkodzony przekaźnik modułu ECM
- przepalony bezpiecznik ECM
- uszkodzony ECM
- wiązka ECM zwarta lub przerwana
- słabe połączenie elektryczne modułu ECM
pozdrawiam Piotr
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
http://cprojects.pl
__________________________
Umysł jest jak spadochron
Nie działa jeśli nie jest otwarty
- tedi
- Posty: 2951
- Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
- Lokalizacja: .
- Samochód:
- Postawił flaszek: 7
- Dostał flaszek: 4
Sprawdź czy pod filtrem powietrza nie zsunął ci się przewód podciśnieniowy z zaworu.minor666 pisze: pokazuje błędy 455 i 456 to coś z oparami paliwa czy korek wlewu ??
pozdrawiam. tedi
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl
Tam było OK.... ale przy ostatnim tankowaniu nie sprawdziłem jak pan ze Shella zakręcił korek, i okazało się że jest źle założony ale i zresetowałem kompa odłączając aku. i na razie jest OK przy okazji odzyskałem odliczanie klimy do startutedi pisze: Sprawdź czy pod filtrem powietrza nie zsunął ci się przewód podciśnieniowy z zaworu.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam.
Powrócę do tematu palącej się kontrolki silnika. Tak jak pisałem wcześniej mam z tym problem. Cały czas występuje ten sam problem kontrolka po różnych już naprawach i przejechaniu kilku kilometrów od naprawy i kasowania błędu powraca jakąś po 10-15 km.
Najpierw miałem problem z nieszczelnością układu odparowywania oparów, problem został naprawiony tj. była dziura w przewodzie i zasysał powietrze, po naprawie tej usterki znowu kontrolka się zapaliła lecz tym razem problem w/g komputera diagnostycznego wykazał już zbyt szczelny układ ,więc został wymieniony zawór odparowywania ten przy filtrze powietrza na nowy, kupiony w serwisie, problem ponownie powrócił po przejechaniu tych kilku km. Następnie zostały zamienione przewody bo ktoś kiedyś je odwrotnie założył na zawór (tak określił mi to mechanik który robi te wszystkie zabiegi) założył teraz zgodnie ze schematem. Problem i tak wrócił po kilku kilometrach , cały czas jest ten sam błąd.
Więc prośbę mam taką?
Czy ktoś może podpowiedzieć co mogę jeszcze zrobić i gdzie może tkwić problem.
Powrócę do tematu palącej się kontrolki silnika. Tak jak pisałem wcześniej mam z tym problem. Cały czas występuje ten sam problem kontrolka po różnych już naprawach i przejechaniu kilku kilometrów od naprawy i kasowania błędu powraca jakąś po 10-15 km.
Najpierw miałem problem z nieszczelnością układu odparowywania oparów, problem został naprawiony tj. była dziura w przewodzie i zasysał powietrze, po naprawie tej usterki znowu kontrolka się zapaliła lecz tym razem problem w/g komputera diagnostycznego wykazał już zbyt szczelny układ ,więc został wymieniony zawór odparowywania ten przy filtrze powietrza na nowy, kupiony w serwisie, problem ponownie powrócił po przejechaniu tych kilku km. Następnie zostały zamienione przewody bo ktoś kiedyś je odwrotnie założył na zawór (tak określił mi to mechanik który robi te wszystkie zabiegi) założył teraz zgodnie ze schematem. Problem i tak wrócił po kilku kilometrach , cały czas jest ten sam błąd.
Więc prośbę mam taką?
Czy ktoś może podpowiedzieć co mogę jeszcze zrobić i gdzie może tkwić problem.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
Witam. Troche czasu minęło od poruszonego problemu świecącej kontrolki silnika w mojej Pacifice. Po wielu naprawach, wymianach różnych części udało mi się uporać z problem. Przejechane kilka tyś. km około 10 tyś problem nie wrócił. jeden z mechaników po prostu przedmuchał sprężonym powietrzem układ od strony zaworu (zdjął przewody) i wdmuchał powietrze w stronę filtra. Od tej pory problem już się nie pojawił. Nie wiem czy to to pomogło ale od tej pory jest ok. Problem był taki jak opisywałem w poprzednich moich postach. Pozdrawiam.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
świecąca kontrolka silnika
Witam. No i ponownie pisze w tym temacie. Problem powrócił z nieszczelnością układu odparowywania oparów paliwa ze zbiornika. Mechanik kolejny raz walczy z problemem i nic nie może zrobić. Uszczelnił układ -przewody na łaczeniach lecz kontrolka po skasowaniu w dalszym ciągu się świeci. Czy ktoś może jeszcze boryka się z tym problemem , a może ktoś się uporał, może jakieś porady bo chyba ze złości wyjmę świecącą kontrolkę, lecz problemu to nie załatwi.
Pozdrawiam i dziękuję.
Pozdrawiam i dziękuję.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
juliuszcezar, już kilku kolegów walczy z tym błędem P0499, a u Ciebie mechanik sprawdził czy wiązka biegnąca do zaworu jest drożna? czy wtyczka kontaktuje?
Najlepiej podjedz do kogoś ze skanerem, który ma możliwość testowania modułów, wtedy najszybciej można znaleźć czy to zawór, brak zasilania czy brak komunikacji z ECU. Coś w tym rodzaju
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rhPobs3scMQ&t=159s[/youtube]
Najlepiej podjedz do kogoś ze skanerem, który ma możliwość testowania modułów, wtedy najszybciej można znaleźć czy to zawór, brak zasilania czy brak komunikacji z ECU. Coś w tym rodzaju
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rhPobs3scMQ&t=159s[/youtube]
Ostatnio zmieniony 19 mar 2017 05:02 pm przez lutek34, łącznie zmieniany 1 raz.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Ja tak samo walczyłem z tymi oparami dotyczącymi małej nieszczelności. W końcu powiedziałem dosyć. Pojechałem do chłopaka zajmującego się komputerami samochodowymi, zgrał mi wszystko z komputera w aucie, wyczyścił z programu błąd PXXXX ( nie pamiętam już numeru błędu) i wszystko wgrał na nowo. Po tym zabiegu błąd PXXXX się nigdy więcej nie wyświetli , a inne błędy owszem. Problemu nie zlikwidowałem ( może korek, może rurka albo diabli wiedzą co ) ale dla mnie jest to mało istotny błąd i jak ktoś ma ochotę to niech nazywa to druciarstwem, ale ja mam spokój z PXXXX raz na zawsze.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
west26,
Witam. Ja już chyba wszystkie możliwości również wykorzystałem, włącznie z wymianą zaworu, rurek, przewodów itp. Mój mechanik który pracował w Stanach twierdzi że ten problem też tam mieli z tego rodzaju usterkami. Lecz podobno meli tam jakąś maszynkę, która wpompowywała dym i szukali nieszczelności. Mam pytanie jaki mechanik ci robił z tym kompem bo chyba też bym się pokusił o taki manewr, albo jak to wytłumaczyć jakiemuś mechanikowi żeby wiedział co ma zrobić.
Witam. Ja już chyba wszystkie możliwości również wykorzystałem, włącznie z wymianą zaworu, rurek, przewodów itp. Mój mechanik który pracował w Stanach twierdzi że ten problem też tam mieli z tego rodzaju usterkami. Lecz podobno meli tam jakąś maszynkę, która wpompowywała dym i szukali nieszczelności. Mam pytanie jaki mechanik ci robił z tym kompem bo chyba też bym się pokusił o taki manewr, albo jak to wytłumaczyć jakiemuś mechanikowi żeby wiedział co ma zrobić.
- lutek34
- Posty: 1317
- Rejestracja: 13 lip 2014 10:52 am
- Lokalizacja: Krosno
- Samochód:
- Dostał flaszek: 7
Ciężko zrobić?juliuszcezar pisze:Lecz podobno meli tam jakąś maszynkę, która wpompowywała dym i szukali nieszczelności.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_SNLzz-9-fo[/youtube]
Ostatnio zmieniony 19 mar 2017 10:13 pm przez lutek34, łącznie zmieniany 1 raz.
Były dwie Pace 3.5l i 4.0l a teraz jest '08 Subaru Tribeca H6 3.6l+LPG BRC P&D Plus
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
www.posadzkizywiczne.eu
auto laweta Krosno Rzeszów Dębica 501 705 816
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
lutek34 pisze:Ciężko zrobić?
drut oporowy, słoik, oliwka dla dzieci
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=39Q4MVJBH40[/youtube]
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Musisz poszukać elektronika który zajmuje się komputerami samochodowymi ( naprawa, tuning itp ). Z tego co mi wytłumaczył mój elektronik ( który mi tę pracę wykonał przez OBD ) nie każdy komputer można sczytać przez kabel. Czasami jest konieczne rozebranie kompa i wyciągnięcie ( bodajże ) eproma w celu ponownego programowania na specjalnej płytce bądź urządzeniu. Sterowniki do silników benzynowych są czasami strasznie oporne na wgranie nowego oprogramowania. Lepiej tutaj wypadają sterowniki do diesli które są bardziej podatne na wszelkiego rodzaju ingerencje w programy sterujące. W moim przypadku nie było problemu na usunięcie kodu usterki z programu i ponownym wgraniu w sterownik oprogramowania zmodyfikowanego. Można tym sposobem usunąć praktycznie wszystkie kody a najczęściej jest to kod odpowiedzialny za błędy czujników ciśnienia w kołach , które to doprowadzają właścicieli do szewskiej pasji.juliuszcezar pisze:albo jak to wytłumaczyć jakiemuś mechanikowi żeby wiedział co ma zrobić.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 paź 2013 11:27 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Wszystko zależy od sterownika. Dla mnie to była przysługa, ale cena od 150zł. za komunikację po kablu. Czas od godziny w górę. Zaznaczam, że elektronik musi posiadać komputer z komunikacją naszych sterowników. Niektóre programy np. BOSCH lub Delphi nie połączą się z naszymi autami. Nie wiem czy wszystkie wersje tych programów ale u mnie na 7 warsztatów pracujących na ww. programach nie połączył się żaden.macias920 pisze:Ile taka usługa kosztuje i jaki jest czas wykonania
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
No jest coś ponad 180 km. Widzę, że bardzo Ci zależy. Aktualnie mechanik jest zawalony robotą na dłuższy czas ( dzwoniłem ) ponieważ pracuje sam . Powiedział mi, że sprzęt na którym pracował to WI-TECH z emulatorem DRB III. Poszukaj w internecie we Wrocku kto na tym pracuje i takie cuda robi. Podobno może być też sam DRB ale auto nie może być nowsze niż do 2005 roku.macias920 pisze: do Milicza nie mam daleko
PS. Podaj mi numer komputera ( może masz wklejkę pod maską z danymi jak u mnie). Jak się będzie pokrywał z moim to może go jakoś urobię. Wie już co i jak było u mnie więc może znajdzie te 40 minut.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
west26,
DRBIII oraz WiTech to dedykowane do Chryslerów diagnoskopy więc nie dziwne że się dogadał i zrobił co trzeba.
Skoro do Chryslerów (Dodge'ów i Jeep'ów) to są na wyposażeniu każdej stacji dealerskiej oraz rzadko innych warsztatów bez autoryzacji.
DRBIII oraz WiTech to dedykowane do Chryslerów diagnoskopy więc nie dziwne że się dogadał i zrobił co trzeba.
Skoro do Chryslerów (Dodge'ów i Jeep'ów) to są na wyposażeniu każdej stacji dealerskiej oraz rzadko innych warsztatów bez autoryzacji.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 19 lip 2015 12:06 am
- Lokalizacja: Milicz
- Samochód: Hyundai Santa Fe 2.7 AWD aut.
- Postawił flaszek: 15
- Dostał flaszek: 16
Dlatego fajnie ,że się trafił ( szkoda tylko, że prawdopodobnie zostanie sprzedany ) i zrobił swoją robotę. Tak jak napisałem wyżej Delphi i Bosch nie dają rady. Trafił mi się jeszcze jeden komputer ale wyłącznie do diagnostyki. Nie ma możliwości zmiany oprogramowania sterownika silnika. Chociaż nie posiadał pacynki w spisie po kilku minutach buczenia znalazł auto i przeprowadził kompleksową diagnostykę wszystkich możliwych podzespołów.M. pisze:DRBIII oraz WiTech to dedykowane do Chryslerów diagnoskopy więc nie dziwne że się dogadał i zrobił co trzeba.
Nie każdy facet z widłami to Posejdon : )
Witam, podzielę sie ciekawostką od gazownika pasjonata, błąd 2096 zapala się przy niektórych sterownikach LPG przy jeździe ze stałą prędkością w okolicy 98km. Nowsze sterowniki tego problemu już nie mają. U mnie czasem zapalał się ten błąd, przy ostatnim razie jak się zapalił zerknąłem na licznik i żeczywiscie było około 95-98 km.
Paweł G
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG
Chrysler Pacifica 2004 3,5 250kM LPG