P0128 + swiecąca ikonka silnika
P0128 + swiecąca ikonka silnika
Dzisiaj, w trakcie jazdy zaświeciła się ikonka silnika. Poza tym dodatkowym świecidełkiem na tablicy auto sprawowało się wzorowo. Sprawdzając błędy wyskoczył jeden - P0128. Odpiąłem akumulator, poczekałem 5min, podpiąłem ponownie i wszystko wróciło do normy. Nie ma błędu i nie ma ikonki silnika. Dla lepszego zobrazowania sprawy dodam, że auto ma LPG (od roku) i była końcówka gazu. Problem pojawił się pierwszy raz. Proszę o info czy właśnie rezerwa gazu mogła być przyczyną tego zamieszania.
Pozdrawiam: mirgd
Pozdrawiam: mirgd
Mirgd.U mnie tez pojawia się kontrolka silnika w momencie kiedy zaczyna konczyc się gaz,tez zaczęło sie to robic niedawno,niestety u mnie nie wyswietla kodów błędów.
Widocznie nasz Gdanski klimat ma coś w sobie.Podobnie jak ty kasuje kontrolkę.
Kilka dni temu zakupiłem tester do bczytania kodów i czekam aby sie zaswieciło.Zobacze czy wyskakuje ten sam kod co u ciebie
Widocznie nasz Gdanski klimat ma coś w sobie.Podobnie jak ty kasuje kontrolkę.
Kilka dni temu zakupiłem tester do bczytania kodów i czekam aby sie zaswieciło.Zobacze czy wyskakuje ten sam kod co u ciebie
Wskazówka temperatury jest jakby trochę za nisko. sprawia wrażenie niedogrzanego silnika.zyga pisze:P0128 Cooland Thermostat Colant Temperature Below Thermostat Regulating Temperature
a wskazówka od temperatury była na dobrym miejscu ?
Zyga, masz może jakieś sugestie.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 20:26 ]
P0128 - Wskazówki i informacje otrzymane od Zygi mówiły o niedomaganiu układu chłodzenia. Dzisiaj jeszcze raz zajrzałem pod maskę i okazało się, że mam niski (bardzo niski) poziom płynu chłodzącego. Uzupełniłem ubytek i jutro zobaczę co się będzie działo. Dam znać czy grypa Ah1/P0128 lub coś takiego została przepędzona.
Zyga, po raz kolejny potwierdza się, że Twoja wiedza i doświadczenie jest wielkim wsparciem dla nas wszystkich. Ponawiam apel - >Chłopie, nie zmieniaj auta na inne<
Pozdrawiam: mirgd
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Tak trochę z Widlakiem wnikneliśy w temat Widlak więcej wie, ale że go teraz nie ma to napiszę że z tego co wiemy to wskazówka temperatury po nagrzaniu się auta w centralnym punkcie skali temperatury, i jego się trzymać po przekroczeniu powinny się uruchomić wentylator a poniżej domknąć się termostat.
Wiesz może jaki termostat masz teraz zamontowany ? (producent)
Wiesz może jaki termostat masz teraz zamontowany ? (producent)
Ja też miałem - albo mam - ten sam problem z zapalającą sie kontrolką silnika przy instalacji gazowej. Po diagnostyce okazało się , że na sondzie ( pierwszej) są jakieś błędy, wymieniłem sąde i na chwile problem znikł a potem się znowu pojawił więc chwile jeździłem z kontrolką od silnika a po kilku dniach ona samoczynnie zgasła i na razie się nie pojawiła. Czy myślicie, że jest to zwiazane z termostatem czy może z sondą - bo jest jeszcze druga w katalizatorze.
maur pisze:raczek,
Kluczykowanie i odczyt kodu błędu. Wtedy można coś wyrokować.
A jeśli to zgodnie z tematem wątku P0128 to w pierwszej kolejności sprawdź poziom płynu chłodzącego i ew. odpowietrzenie układu chłodzenia.
sprawdziłem pozim płynu jest ok a kontrolka silnika dalej sie świeci
czy to możliwe że cos popsuli jak gaz montowali?????
raczek
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
witaj Raczek,
zalozylem instalacje rok temu i mialem yen sam problem, na poczatku tez kilka krotnie mi sie zapalila kontrolka od gazu i zalezy gdzie tankowalem, raz sie zapalala raz nie,
fachowiec gdzie zakladalem gaz poradzil mi abym nie bral gazu na stacjach widmach i ograniczylem sie do jednej sieci, po kilku zatankowaniach podjechalem do nich i okazalo sie ze wystarczylo podregulowac mieszanke, facet podlaczyl sie do kompa i pojezdzilismy ok godziny i po miescie i po trasie i wydaje mi sie ze udalo mu sie to zrobic optymalnie, gdyz od tamtej pory kontrolka nie zapalila sie ani razu, w grudniu bylem na przegladzie i wystarczylo tylko wymienic filtr od gazu i nawet nic juz nie musieli, regulowac, podkrecac itd, jestem z nich zadowolony,
pozdrawiam
marecki
zalozylem instalacje rok temu i mialem yen sam problem, na poczatku tez kilka krotnie mi sie zapalila kontrolka od gazu i zalezy gdzie tankowalem, raz sie zapalala raz nie,
fachowiec gdzie zakladalem gaz poradzil mi abym nie bral gazu na stacjach widmach i ograniczylem sie do jednej sieci, po kilku zatankowaniach podjechalem do nich i okazalo sie ze wystarczylo podregulowac mieszanke, facet podlaczyl sie do kompa i pojezdzilismy ok godziny i po miescie i po trasie i wydaje mi sie ze udalo mu sie to zrobic optymalnie, gdyz od tamtej pory kontrolka nie zapalila sie ani razu, w grudniu bylem na przegladzie i wystarczylo tylko wymienic filtr od gazu i nawet nic juz nie musieli, regulowac, podkrecac itd, jestem z nich zadowolony,
pozdrawiam
marecki
Nie jedź szybciej, niż twój Anioł Stróż potrafi latać ;)
byłem u tego faceta co zakładał mi gaz,podpiął mnie pod komputer i wszystko wyszło ze jest ok.powiedział żeby tankować w miarę możliwości na jednej stacji z gazem i kazał mi jeszcze przyjechać w piątek.
jak wracałem od niego to kontrolka mi nie świeciła,wczoraj dalej świeciła dziś nie świeci nie wiem o co chodzi??????
jak wracałem od niego to kontrolka mi nie świeciła,wczoraj dalej świeciła dziś nie świeci nie wiem o co chodzi??????
raczek
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 gru 2011 11:26 am
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Pacifica Limited 2017
- Postawił flaszek: 10
- Dostał flaszek: 1
marecki1999 pisze:Raczek,
szkoda, ze jestes na drugim koncu polski ale moze skontaktuj sie z gosciem co mi packe zagazowal, moze on Ci cos pomoze,
naprawde jest godny polecenia
kontakt wysylam na priv.
mozesz sie na mnie powolac
pozdrawiam
dzięki za kontakt do tego twojego gościa
jutro pojadę jeszcze raz do tego mojego bo kazał przyjechać to zobaczę co mi powie....?
raczek
Wczoraj zaliczyłem pierwszy dłuższy ( 400 km.) wyjazd moją Pacyfką i właczył się czujnik ABS, co podobno jest już klasyczne, a jakiś czas później zaświeciła się kontrolka "silniczek" Słyszałem , że czesto przyczyną jest lpg, ale widze po wpisach że różne są opinie i różne sposoby pozbywania się problemu. Wyciągając średnią "pomocową" i najpierw sprawdzę poziom płynu chłodniczego, a potem zrobię resecik klemą.Pozdrawiam
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Andy Star,
Najpierw kluczykowanie i odczytanie na wyświetlaczu kodu błędu. Jak będziesz go znał to podaj w odpowiednim miejscu i będzie coś wiadomo. Przyczyn świecenia kontrolki Check Engine jest multum. No chyba że odczytałeś P0128 skoro właśnie w tym miejscu piszesz.
Najpierw kluczykowanie i odczytanie na wyświetlaczu kodu błędu. Jak będziesz go znał to podaj w odpowiednim miejscu i będzie coś wiadomo. Przyczyn świecenia kontrolki Check Engine jest multum. No chyba że odczytałeś P0128 skoro właśnie w tym miejscu piszesz.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez M., łącznie zmieniany 1 raz.
Hej Panowie,raczek pisze:maur pisze:raczek,
Kluczykowanie i odczyt kodu błędu. Wtedy można coś wyrokować.
A jeśli to zgodnie z tematem wątku P0128 to w pierwszej kolejności sprawdź poziom płynu chłodzącego i ew. odpowietrzenie układu chłodzenia.
sprawdziłem pozim płynu jest ok a kontrolka silnika dalej sie świeci
czy to możliwe że cos popsuli jak gaz montowali?????
identyczne objawy mam po założeniu gazu.Zapaliła mi się kontrolka silnika a na dodatek jak spadają mi obroty do 2000 to strasznie mi szarpie. Podjechałem do gazownika ustawił mi ponoć mieszanki na kompie wyczytał kod błędu 112 -"czujnik temperatury powietrza wlotowego" i dalej nie potrafił sobie z tym poradzić. Próbowałem wyczytać kod błędu "kluczykowanie" i nic mi nie pokazało. Chyba że źle coś robię? Co robić? To szarpanie mnie wkurza mega, dodam, że na benzynie jest ok nie szarpie.
Pzdr.
Binas1
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2015 12:31 am przez binas1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
binas1, ja sprawdzam czymś takim http://allegro.pl/bluetooth-interfejs-d ... 42346.html , z tym że na WiFi, bo pod iOS'a (iPhone, iPad, itd). Pod Androida bluetooth wystarczy. Do tego jakiś program do odczytu danych, ja używam darmowego OBDCarDoctor (na iOS).
Adminie - sorry za off'a
Adminie - sorry za off'a
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
widlak,
Bingo Mr Paweł.
Sam bym tego lepiej nie napisał.
Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością masz Pan rację
Bingo Mr Paweł.
Sam bym tego lepiej nie napisał.
Z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością masz Pan rację
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
widlak, ok posprawdzam, tylko jakbyś mógł mi pomóc i napisać gdzie znajduję się ten czujnik to będę wdzięczny. Mechanik ze mnie ŻADEN ale teraz przy tym pięknym autku zaczynam się uczyć. I jeszcze jedno pytanie czy od tego może być spowodowane szarpnięcia podczas spadku obrotów do 2000 i poniżej? Dziękuje jeszcze raz za pomoc tu obecnym.
Pozdr.
Binas1
Pozdr.
Binas1