Odczytywanie zamrozonych ramek
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
Odczytywanie zamrozonych ramek
Witam,
od kilku miesięcy męczą się moi elektronicy z moim samochodem. Problem na LPG i benzynie.
Dwa zewnetrzne przejawy: (1) szarpanie (utrata mocy) (2) gasnięcie na niskich obrotach.
Wyskakują dwa bledy: P0302 i (rzadziej) P0300. Wiem, że to wypadanie zapłonów, zwłaszcza na drugim cylindrze, z którym kiedys był problem przy wymianie świec (zalana świeca). Ponoć wszystko sprawdzono, oprócz rozebrania silnika i stanu sterowników
Zbieram zamrozone ramki, mam ich kilkanaście z tych miesięcy, ale nie potrafię ich zinterpretować.
Czy mógłby ktoś z Kolegów pomóc?
Pozdrawiam
marek
ostatnia ramka
Brand: chrysler
Model: pacifica
Year: 2007
Displacement:
Comments:
*****
meta-info header:Error Codes
file version:1
type:5
time:1465121126257
name:Trouble Codes
codes:P0302,P0300,
codes_p:P0302,
codes_raw:430203000302;;
codes_p_raw:47010302;;
*****
Error Codes
P0302
Cylinder 2 Misfire Detected
Ambient air temperature (AAT) 23 Ă°C
Accelerator pedal position E (APPE) 4.31 %
PIDs supported [41 - 60] 01111110110100000000000000000000
Commanded throttle actuator (CTA) 4.7 %
Barometric pressure (BP) 98.0 kPa
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) -13.28 %
Relative throttle position (RTP) 4.31 %
Commanded evaporative purge (CEP) 0.0 %
Absolute load value (ALV) 18.03921568627451 %
Engine coolant temperature (ECT) 86 Ă°C
Run time since engine start (RunTime) 0:06:02d s
Intake manifold absolute pressure (MAP) 27.0 kPa
Vehicle speed (Speed) 54 km/h
Long term fuel % trim Bank 2 (LTFT2) 12.5 %
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) 10.15 %
Absolute throttle position B (ATPB) 14.5 %
EGR Error (EGRE) 0.0 %
Calculated engine load value (EngineLoad) 29.8 %
Command equivalence ratio (CER) 1.0 N/A
Timing advance (TA) 35.0 Ă°
Engine RPM (RPM) 338 rpm
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -10.15 %
Throttle position (TP) 14.11 %
Control module voltage (CMV) 14.082 V
PIDs supported [21 - 40] 00000000000111100010000000000001
Intake air temperature (IAT) 23 Ă°C
Fuel system status (FSS) Closedloop:usingO2sensorforfuelmix
Accelerator pedal position D (APPD) 8.62 %
Commanded EGR (EGR) 0.0 %
Fuel Level Input (FLI) 0.0 %
P0300
Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
===================
Pending Codes
P0302
Cylinder 2 Misfire Detected
Raw values
Error Codes 430203000302;;
Panding Codes 47010302;;
od kilku miesięcy męczą się moi elektronicy z moim samochodem. Problem na LPG i benzynie.
Dwa zewnetrzne przejawy: (1) szarpanie (utrata mocy) (2) gasnięcie na niskich obrotach.
Wyskakują dwa bledy: P0302 i (rzadziej) P0300. Wiem, że to wypadanie zapłonów, zwłaszcza na drugim cylindrze, z którym kiedys był problem przy wymianie świec (zalana świeca). Ponoć wszystko sprawdzono, oprócz rozebrania silnika i stanu sterowników
Zbieram zamrozone ramki, mam ich kilkanaście z tych miesięcy, ale nie potrafię ich zinterpretować.
Czy mógłby ktoś z Kolegów pomóc?
Pozdrawiam
marek
ostatnia ramka
Brand: chrysler
Model: pacifica
Year: 2007
Displacement:
Comments:
*****
meta-info header:Error Codes
file version:1
type:5
time:1465121126257
name:Trouble Codes
codes:P0302,P0300,
codes_p:P0302,
codes_raw:430203000302;;
codes_p_raw:47010302;;
*****
Error Codes
P0302
Cylinder 2 Misfire Detected
Ambient air temperature (AAT) 23 Ă°C
Accelerator pedal position E (APPE) 4.31 %
PIDs supported [41 - 60] 01111110110100000000000000000000
Commanded throttle actuator (CTA) 4.7 %
Barometric pressure (BP) 98.0 kPa
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) -13.28 %
Relative throttle position (RTP) 4.31 %
Commanded evaporative purge (CEP) 0.0 %
Absolute load value (ALV) 18.03921568627451 %
Engine coolant temperature (ECT) 86 Ă°C
Run time since engine start (RunTime) 0:06:02d s
Intake manifold absolute pressure (MAP) 27.0 kPa
Vehicle speed (Speed) 54 km/h
Long term fuel % trim Bank 2 (LTFT2) 12.5 %
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) 10.15 %
Absolute throttle position B (ATPB) 14.5 %
EGR Error (EGRE) 0.0 %
Calculated engine load value (EngineLoad) 29.8 %
Command equivalence ratio (CER) 1.0 N/A
Timing advance (TA) 35.0 Ă°
Engine RPM (RPM) 338 rpm
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -10.15 %
Throttle position (TP) 14.11 %
Control module voltage (CMV) 14.082 V
PIDs supported [21 - 40] 00000000000111100010000000000001
Intake air temperature (IAT) 23 Ă°C
Fuel system status (FSS) Closedloop:usingO2sensorforfuelmix
Accelerator pedal position D (APPD) 8.62 %
Commanded EGR (EGR) 0.0 %
Fuel Level Input (FLI) 0.0 %
P0300
Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
===================
Pending Codes
P0302
Cylinder 2 Misfire Detected
Raw values
Error Codes 430203000302;;
Panding Codes 47010302;;
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
Dzięki. Pewnie to wszystko sprawdzano. To błąd także na benzynie (wyłączone LPG). Musi byc coś innego, chyba że nie wszystko poprawnie sprawdzono. Liczę, że w zamrożonych ramkach jest jakaś wskazówka. Pozdrawiamverbea pisze:Skoro masz wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2 . To sprawdź cewkę (najlepiej zamień z sąsiednim cylindrem i zobacz który zapłon wypada. Jeśli błąd nie powędrował razem z cewką to coś z elektryką lub zasileniem (czy na pewno wykluczyłeś złe ustawienie LPG?)
m
-
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
- Lokalizacja: Pruszków
- Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
- Postawił flaszek: 2
- Dostał flaszek: 6
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Marekjanusz,
Pomysłów na P0302 a i P0300 jest kilka.
Są intuicyjne i sporo głębsze.
Jakiś czas temu ogłosiłem konkurs mocno zbieżny bo też dotyczący wypadania zapłonów.
Pomimo długiego czasu od ogłoszenia konkursu nikt nie zainteresował się nim - możliwe że mało atrakcyjny, ale też niewykluczone, że nikt nie wie o co kaman.
Nie chcę w tej chwili wypowiadać się jak doszedłem do szczęśliwego finału - spaliłbym tamtą koncepcję.
Poczekam póki co jak temat będzie się rozwijał.
Na moje wyczucie dość daleko nam jeszcze do rozwiązania.
Pomysłów na P0302 a i P0300 jest kilka.
Są intuicyjne i sporo głębsze.
Jakiś czas temu ogłosiłem konkurs mocno zbieżny bo też dotyczący wypadania zapłonów.
Pomimo długiego czasu od ogłoszenia konkursu nikt nie zainteresował się nim - możliwe że mało atrakcyjny, ale też niewykluczone, że nikt nie wie o co kaman.
Nie chcę w tej chwili wypowiadać się jak doszedłem do szczęśliwego finału - spaliłbym tamtą koncepcję.
Poczekam póki co jak temat będzie się rozwijał.
Na moje wyczucie dość daleko nam jeszcze do rozwiązania.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
Dzięki, to nowe światło. Nie orientuję się jeszcze w sposobie zrobienia nowych map benzyny. Zresetowałem tylko komputer - wedle zasad, które ktoś podał na forum. Czy o to chodzi? Pozdrawiamverbea pisze:Samo wyłączeni LPG nic nie zmienia. Trzeba zrobić nowe mapy benzyny i dopiero można mówić czy jest dobrze czy źle. Poszukaj i poczytaj. Było sporo na ten temat na forum. PozdrawiamMarekjanusz pisze:To błąd także na benzynie (wyłączone LPG)
Marek
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
Prosze nie czekać, bo moje zapłony, a nie tylko auta, wypadają po kilku miesiącach reperacji samochodu. Dodatkowo - ale chyba jako wtórny efekt - pojawiały się znane błędy P1128 i P1129. PozdrM. pisze:Marekjanusz,
Pomysłów na P0302 a i P0300 jest kilka.
Są intuicyjne i sporo głębsze.
Jakiś czas temu ogłosiłem konkurs mocno zbieżny bo też dotyczący wypadania zapłonów.
Pomimo długiego czasu od ogłoszenia konkursu nikt nie zainteresował się nim - możliwe że mało atrakcyjny, ale też niewykluczone, że nikt nie wie o co kaman.
Nie chcę w tej chwili wypowiadać się jak doszedłem do szczęśliwego finału - spaliłbym tamtą koncepcję.
Poczekam póki co jak temat będzie się rozwijał.
Na moje wyczucie dość daleko nam jeszcze do rozwiązania.
m
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Marekjanusz,
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
Może dużo powiedzieć o przyczynie wypadania zapłonów tak na drugim jak i w zakresie ogólnego (300 to też na więcej niż jednym cylindrze).
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
Może dużo powiedzieć o przyczynie wypadania zapłonów tak na drugim jak i w zakresie ogólnego (300 to też na więcej niż jednym cylindrze).
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
Sprawdzałem kilkakrotnie, bo jeden zakład twierdził, że jest z tym problem (wstęp do remontu silnika u niego za 3000 zł..), a w drugim na moich oczach było wszystko OK. PozdrM. pisze:Marekjanusz,
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
Może dużo powiedzieć o przyczynie wypadania zapłonów tak na drugim jak i w zakresie ogólnego (300 to też na więcej niż jednym cylindrze).
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Marekjanusz,
Co znaczy określenie "było wszystko OK"? Jakiś konkret?
Co znaczy określenie "było wszystko OK"? Jakiś konkret?
Obawiam się o jakość warsztatu oferującego za takie pieniądze naprawę główną silnika. Ileż to auto pokazuje przebiegu na liczniku?Marekjanusz pisze:wstęp do remontu silnika u niego za 3000 zł
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
Obawiam się o jakość warsztatu oferującego za takie pieniądze naprawę główną silnika. Ileż to auto pokazuje przebiegu na liczniku?[/quM. pisze:Marekjanusz,
Co znaczy określenie "było wszystko OK"? Jakiś konkret?Marekjanusz pisze:wstęp do remontu silnika u niego za 3000 zł
U naciagaczy mówiono mi - po kilku dniach zabawy, a moze i badań - że jest problem z ciśnieniem na czwartym cylindrze. Wróciłem do znajomego warsztatu i przy mnie zrobił badanie. Wszystkie cylindry były OK (nie pamiętam szczegółów, ale właściciel warsztatu ręczył za poprawny pomiar, dostałem wydruk). Samochód ma 120 000 (ja zrobiłem 60 000). Pozdr
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Marekjanusz,
Znajdę trochę czasu i jak najdzie mnie wena twórcza ciut Ci napiszę. Albo na ogólnym (i wtedy wywalę konkurs) albo na PM. Nie będzie to wszak natychmiast. Nie będzie natychmiast bo pisania będzie sporo a musi być w miarę zrozumiale.
Znajdę trochę czasu i jak najdzie mnie wena twórcza ciut Ci napiszę. Albo na ogólnym (i wtedy wywalę konkurs) albo na PM. Nie będzie to wszak natychmiast. Nie będzie natychmiast bo pisania będzie sporo a musi być w miarę zrozumiale.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
Dzięki zatem, czekam z niecierpliwością. PozdrawiamM. pisze:Marekjanusz,
Znajdę trochę czasu i jak najdzie mnie wena twórcza ciut Ci napiszę. Albo na ogólnym (i wtedy wywalę konkurs) albo na PM. Nie będzie to wszak natychmiast. Nie będzie natychmiast bo pisania będzie sporo a musi być w miarę zrozumiale.
Marek
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Marekjanusz,
Jak masz dużo tych ramek to zrzuć sobie do exela albo open coś tam i porównaj, które znacząco odbiegają od normy. Dodatkowo, może ktoś udostępni Ci ramki do porównania z "dobrego auta".
z takiej ramki to Ci powie każdy mechanik za rogiem ulicy co jest nie tak
tylko ta ulica to misu być w Texasie albo w NY
z tej co prezentujesz to co rzuca się w oczy to
Engine RPM (RPM) 338 rpm co jest nie naturalne alby wolne obroty były na poziomie 338 i korekty
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -10.15 %
Idealnie, STFT i LTFT powinna mieścić się w granicach kilku punktów procentowych blisko zera
Dobre wartości LTFT powinny być tak blisko zera jak to jest możliwe, ale mogą wynosić od 5 do 8 procent w zależności od stanu silnika. Jeśli LTFT wstaje około 10 procent lub więcej, zwykle wskazuje na problem, który należy dalej diagnozować.
porównaj tez BP i MAP bo to może być też nieszczelność w kolektorze,
z tą świecą co pisałeś to była zalana olejem od dołu czy od góry ? możesz mieć tak, że jak brakowało zapłonu to na zworach zgromadził się syf i teraz jest tam nieszczelność
jak teraz wygląda świeca ?
Jak masz dużo tych ramek to zrzuć sobie do exela albo open coś tam i porównaj, które znacząco odbiegają od normy. Dodatkowo, może ktoś udostępni Ci ramki do porównania z "dobrego auta".
z takiej ramki to Ci powie każdy mechanik za rogiem ulicy co jest nie tak
tylko ta ulica to misu być w Texasie albo w NY
z tej co prezentujesz to co rzuca się w oczy to
Engine RPM (RPM) 338 rpm co jest nie naturalne alby wolne obroty były na poziomie 338 i korekty
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -10.15 %
Idealnie, STFT i LTFT powinna mieścić się w granicach kilku punktów procentowych blisko zera
Dobre wartości LTFT powinny być tak blisko zera jak to jest możliwe, ale mogą wynosić od 5 do 8 procent w zależności od stanu silnika. Jeśli LTFT wstaje około 10 procent lub więcej, zwykle wskazuje na problem, który należy dalej diagnozować.
porównaj tez BP i MAP bo to może być też nieszczelność w kolektorze,
z tą świecą co pisałeś to była zalana olejem od dołu czy od góry ? możesz mieć tak, że jak brakowało zapłonu to na zworach zgromadził się syf i teraz jest tam nieszczelność
jak teraz wygląda świeca ?
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
- Postawił flaszek: 7
Wielkie dzięki za kompetentną pomoc, wgłębie się w tekst. Co do świec, to mam teraz nowe i już nie pamiętam, czy mokra była na dole czy na górze. Teraz jest sucha, ale regularnie jest tam wypadanie zapłonu.zyga pisze:Marekjanusz,
Jak masz dużo tych ramek to zrzuć sobie do exela albo open coś tam i porównaj, które znacząco odbiegają od normy. Dodatkowo, może ktoś udostępni Ci ramki do porównania z "dobrego auta".
z takiej ramki to Ci powie każdy mechanik za rogiem ulicy co jest nie tak
tylko ta ulica to misu być w Texasie albo w NY
z tej co prezentujesz to co rzuca się w oczy to
Engine RPM (RPM) 338 rpm co jest nie naturalne alby wolne obroty były na poziomie 338 i korekty
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -10.15 %
Idealnie, STFT i LTFT powinna mieścić się w granicach kilku punktów procentowych blisko zera
Dobre wartości LTFT powinny być tak blisko zera jak to jest możliwe, ale mogą wynosić od 5 do 8 procent w zależności od stanu silnika. Jeśli LTFT wstaje około 10 procent lub więcej, zwykle wskazuje na problem, który należy dalej diagnozować.
porównaj tez BP i MAP bo to może być też nieszczelność w kolektorze,
z tą świecą co pisałeś to była zalana olejem od dołu czy od góry ? możesz mieć tak, że jak brakowało zapłonu to na zworach zgromadził się syf i teraz jest tam nieszczelność
jak teraz wygląda świeca ?
Pozdrawiam i stawiam wielką flaszkę
Marek