Odczytywanie zamrozonych ramek

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Odczytywanie zamrozonych ramek

Post autor: Marekjanusz » 06 cze 2016 04:01 pm

Witam,
od kilku miesięcy męczą się moi elektronicy z moim samochodem. Problem na LPG i benzynie.
Dwa zewnetrzne przejawy: (1) szarpanie (utrata mocy) (2) gasnięcie na niskich obrotach.
Wyskakują dwa bledy: P0302 i (rzadziej) P0300. Wiem, że to wypadanie zapłonów, zwłaszcza na drugim cylindrze, z którym kiedys był problem przy wymianie świec (zalana świeca). Ponoć wszystko sprawdzono, oprócz rozebrania silnika i stanu sterowników
Zbieram zamrozone ramki, mam ich kilkanaście z tych miesięcy, ale nie potrafię ich zinterpretować.
Czy mógłby ktoś z Kolegów pomóc?
Pozdrawiam
marek
ostatnia ramka
Brand: chrysler
Model: pacifica
Year: 2007
Displacement:
Comments:

*****
meta-info header:Error Codes
file version:1
type:5
time:1465121126257
name:Trouble Codes
codes:P0302,P0300,
codes_p:P0302,
codes_raw:430203000302;;
codes_p_raw:47010302;;
*****
Error Codes
P0302
Cylinder 2 Misfire Detected
Ambient air temperature (AAT) 23 °C
Accelerator pedal position E (APPE) 4.31 %
PIDs supported [41 - 60] 01111110110100000000000000000000
Commanded throttle actuator (CTA) 4.7 %
Barometric pressure (BP) 98.0 kPa
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) -13.28 %
Relative throttle position (RTP) 4.31 %
Commanded evaporative purge (CEP) 0.0 %
Absolute load value (ALV) 18.03921568627451 %
Engine coolant temperature (ECT) 86 °C
Run time since engine start (RunTime) 0:06:02d s
Intake manifold absolute pressure (MAP) 27.0 kPa
Vehicle speed (Speed) 54 km/h
Long term fuel % trim Bank 2 (LTFT2) 12.5 %
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) 10.15 %
Absolute throttle position B (ATPB) 14.5 %
EGR Error (EGRE) 0.0 %
Calculated engine load value (EngineLoad) 29.8 %
Command equivalence ratio (CER) 1.0 N/A
Timing advance (TA) 35.0 °
Engine RPM (RPM) 338 rpm
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -10.15 %
Throttle position (TP) 14.11 %
Control module voltage (CMV) 14.082 V
PIDs supported [21 - 40] 00000000000111100010000000000001
Intake air temperature (IAT) 23 °C
Fuel system status (FSS) Closedloop:usingO2sensorforfuelmix
Accelerator pedal position D (APPD) 8.62 %
Commanded EGR (EGR) 0.0 %
Fuel Level Input (FLI) 0.0 %

P0300
Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

===================
Pending Codes
P0302
Cylinder 2 Misfire Detected


Raw values
Error Codes 430203000302;;
Panding Codes 47010302;;

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 06 cze 2016 05:33 pm

Skoro masz wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2 . To sprawdź cewkę (najlepiej zamień z sąsiednim cylindrem i zobacz który zapłon wypada. Jeśli błąd nie powędrował razem z cewką to coś z elektryką lub zasileniem (czy na pewno wykluczyłeś złe ustawienie LPG?)

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 06 cze 2016 06:24 pm

verbea pisze:Skoro masz wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2 . To sprawdź cewkę (najlepiej zamień z sąsiednim cylindrem i zobacz który zapłon wypada. Jeśli błąd nie powędrował razem z cewką to coś z elektryką lub zasileniem (czy na pewno wykluczyłeś złe ustawienie LPG?)
Dzięki. Pewnie to wszystko sprawdzano. To błąd także na benzynie (wyłączone LPG). Musi byc coś innego, chyba że nie wszystko poprawnie sprawdzono. Liczę, że w zamrożonych ramkach jest jakaś wskazówka. Pozdrawiam
m

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 06 cze 2016 09:13 pm

Marekjanusz pisze:To błąd także na benzynie (wyłączone LPG)
Samo wyłączeni LPG nic nie zmienia. Trzeba zrobić nowe mapy benzyny i dopiero można mówić czy jest dobrze czy źle. Poszukaj i poczytaj. Było sporo na ten temat na forum. Pozdrawiam

przemy_slav
Posty: 449
Rejestracja: 14 maja 2014 12:46 pm
Lokalizacja: Pruszków
Samochód: 2007 Pacifica 4.0 FWD LPG, 2008 Sebring 2.4
Postawił flaszek: 2
Dostał flaszek: 6

Post autor: przemy_slav » 06 cze 2016 09:54 pm

Sprawdź szczelność wtryskiwaczy benzynowych. U mnie nikt nie wiedział co jest, a okazało się że został zgubiony oring od wtryskiwacza i silnik chodził na 5 cylindrach.
Moja Pacifica http://forum.chryslerforum.pl/viewtopic.php?f=123&t=4808

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 06 cze 2016 11:34 pm

Marekjanusz,
Pomysłów na P0302 a i P0300 jest kilka.
Są intuicyjne i sporo głębsze.

Jakiś czas temu ogłosiłem konkurs mocno zbieżny bo też dotyczący wypadania zapłonów.
Pomimo długiego czasu od ogłoszenia konkursu nikt nie zainteresował się nim - możliwe że mało atrakcyjny, ale też niewykluczone, że nikt nie wie o co kaman.
Nie chcę w tej chwili wypowiadać się jak doszedłem do szczęśliwego finału - spaliłbym tamtą koncepcję.
Poczekam póki co jak temat będzie się rozwijał.
Na moje wyczucie dość daleko nam jeszcze do rozwiązania.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 07 cze 2016 09:17 am

verbea pisze:
Marekjanusz pisze:To błąd także na benzynie (wyłączone LPG)
Samo wyłączeni LPG nic nie zmienia. Trzeba zrobić nowe mapy benzyny i dopiero można mówić czy jest dobrze czy źle. Poszukaj i poczytaj. Było sporo na ten temat na forum. Pozdrawiam
Dzięki, to nowe światło. Nie orientuję się jeszcze w sposobie zrobienia nowych map benzyny. Zresetowałem tylko komputer - wedle zasad, które ktoś podał na forum. Czy o to chodzi? Pozdrawiam
Marek

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 07 cze 2016 09:19 am

przemy_slav pisze:Sprawdź szczelność wtryskiwaczy benzynowych. U mnie nikt nie wiedział co jest, a okazało się że został zgubiony oring od wtryskiwacza i silnik chodził na 5 cylindrach.
Dzięki. Wprawdzie nie wiem, jak to zrobić, ale zbadam sprawę. Pozdr
m

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 07 cze 2016 09:23 am

M. pisze:Marekjanusz,
Pomysłów na P0302 a i P0300 jest kilka.
Są intuicyjne i sporo głębsze.

Jakiś czas temu ogłosiłem konkurs mocno zbieżny bo też dotyczący wypadania zapłonów.
Pomimo długiego czasu od ogłoszenia konkursu nikt nie zainteresował się nim - możliwe że mało atrakcyjny, ale też niewykluczone, że nikt nie wie o co kaman.
Nie chcę w tej chwili wypowiadać się jak doszedłem do szczęśliwego finału - spaliłbym tamtą koncepcję.
Poczekam póki co jak temat będzie się rozwijał.
Na moje wyczucie dość daleko nam jeszcze do rozwiązania.
Prosze nie czekać, bo moje zapłony, a nie tylko auta, wypadają po kilku miesiącach reperacji samochodu. Dodatkowo - ale chyba jako wtórny efekt - pojawiały się znane błędy P1128 i P1129. Pozdr
m

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 07 cze 2016 11:33 am

Marekjanusz,
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
Może dużo powiedzieć o przyczynie wypadania zapłonów tak na drugim jak i w zakresie ogólnego (300 to też na więcej niż jednym cylindrze).
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 07 cze 2016 11:40 am

M. pisze:Marekjanusz,
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
Może dużo powiedzieć o przyczynie wypadania zapłonów tak na drugim jak i w zakresie ogólnego (300 to też na więcej niż jednym cylindrze).
Sprawdzałem kilkakrotnie, bo jeden zakład twierdził, że jest z tym problem (wstęp do remontu silnika u niego za 3000 zł..), a w drugim na moich oczach było wszystko OK. Pozdr

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 07 cze 2016 11:50 am

Marekjanusz,
Co znaczy określenie "było wszystko OK"? Jakiś konkret?
Marekjanusz pisze:wstęp do remontu silnika u niego za 3000 zł
Obawiam się o jakość warsztatu oferującego za takie pieniądze naprawę główną silnika. Ileż to auto pokazuje przebiegu na liczniku?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 07 cze 2016 12:00 pm

M. pisze:Marekjanusz,
Co znaczy określenie "było wszystko OK"? Jakiś konkret?
Marekjanusz pisze:wstęp do remontu silnika u niego za 3000 zł
Obawiam się o jakość warsztatu oferującego za takie pieniądze naprawę główną silnika. Ileż to auto pokazuje przebiegu na liczniku?[/qu

U naciagaczy mówiono mi - po kilku dniach zabawy, a moze i badań - że jest problem z ciśnieniem na czwartym cylindrze. Wróciłem do znajomego warsztatu i przy mnie zrobił badanie. Wszystkie cylindry były OK (nie pamiętam szczegółów, ale właściciel warsztatu ręczył za poprawny pomiar, dostałem wydruk). Samochód ma 120 000 (ja zrobiłem 60 000). Pozdr

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 07 cze 2016 12:09 pm

Marekjanusz,
Znajdę trochę czasu i jak najdzie mnie wena twórcza ciut Ci napiszę. Albo na ogólnym (i wtedy wywalę konkurs) albo na PM. Nie będzie to wszak natychmiast. Nie będzie natychmiast bo pisania będzie sporo a musi być w miarę zrozumiale.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 07 cze 2016 12:12 pm

M. pisze:Marekjanusz,
Znajdę trochę czasu i jak najdzie mnie wena twórcza ciut Ci napiszę. Albo na ogólnym (i wtedy wywalę konkurs) albo na PM. Nie będzie to wszak natychmiast. Nie będzie natychmiast bo pisania będzie sporo a musi być w miarę zrozumiale.
Dzięki zatem, czekam z niecierpliwością. Pozdrawiam
Marek

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 08 cze 2016 09:42 pm

Koledzy,
czyżby nie było na forum zdolnych czy chetnych do czytania "zamrożonych ramek"? Nie uzyskałem żadnej odpowiedzi na moje pytanie. Według amerykańskich stron dedykowanych problemom z samochodami odczyt tych ramek jest jedyną drogą rozwiązania tych problemów. Prosiłbym zatem o pomoc
Marek

verbea
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2012 07:20 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: verbea » 09 cze 2016 06:08 am

Kolego. A dlaczego uparłeś sie ze to jedyny sposób na naprawę auta?.. Byłeś z autem na dobrej diagnostyce drb3?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 09 cze 2016 09:14 am

Marekjanusz,
Jak masz dużo tych ramek to zrzuć sobie do exela albo open coś tam i porównaj, które znacząco odbiegają od normy. Dodatkowo, może ktoś udostępni Ci ramki do porównania z "dobrego auta".

z takiej ramki to Ci powie każdy mechanik za rogiem ulicy co jest nie tak
tylko ta ulica to misu być w Texasie albo w NY
z tej co prezentujesz to co rzuca się w oczy to
Engine RPM (RPM) 338 rpm co jest nie naturalne alby wolne obroty były na poziomie 338 i korekty
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -10.15 %
Idealnie, STFT i LTFT powinna mieścić się w granicach kilku punktów procentowych blisko zera
Dobre wartości LTFT powinny być tak blisko zera jak to jest możliwe, ale mogą wynosić od 5 do 8 procent w zależności od stanu silnika. Jeśli LTFT wstaje około 10 procent lub więcej, zwykle wskazuje na problem, który należy dalej diagnozować.

porównaj tez BP i MAP bo to może być też nieszczelność w kolektorze,
z tą świecą co pisałeś to była zalana olejem od dołu czy od góry ? możesz mieć tak, że jak brakowało zapłonu to na zworach zgromadził się syf i teraz jest tam nieszczelność

jak teraz wygląda świeca ?
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 09 cze 2016 10:23 am

verbea pisze:Kolego. A dlaczego uparłeś sie ze to jedyny sposób na naprawę auta?.. Byłeś z autem na dobrej diagnostyce drb3?
Dzięki, byłem w wielu warsztatach, od listopada się męczę, ale sprzeczne diagnozy, albo rozkładanie rąk. Już też rozkładam ręce. Pozdr

Marekjanusz
Posty: 81
Rejestracja: 24 lis 2015 11:35 am
Lokalizacja: Polska
Samochód: Chrysler Pacifica 4.0 2007 LPG
Postawił flaszek: 7

Post autor: Marekjanusz » 09 cze 2016 10:28 am

zyga pisze:Marekjanusz,
Jak masz dużo tych ramek to zrzuć sobie do exela albo open coś tam i porównaj, które znacząco odbiegają od normy. Dodatkowo, może ktoś udostępni Ci ramki do porównania z "dobrego auta".

z takiej ramki to Ci powie każdy mechanik za rogiem ulicy co jest nie tak
tylko ta ulica to misu być w Texasie albo w NY
z tej co prezentujesz to co rzuca się w oczy to
Engine RPM (RPM) 338 rpm co jest nie naturalne alby wolne obroty były na poziomie 338 i korekty
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -10.15 %
Idealnie, STFT i LTFT powinna mieścić się w granicach kilku punktów procentowych blisko zera
Dobre wartości LTFT powinny być tak blisko zera jak to jest możliwe, ale mogą wynosić od 5 do 8 procent w zależności od stanu silnika. Jeśli LTFT wstaje około 10 procent lub więcej, zwykle wskazuje na problem, który należy dalej diagnozować.

porównaj tez BP i MAP bo to może być też nieszczelność w kolektorze,
z tą świecą co pisałeś to była zalana olejem od dołu czy od góry ? możesz mieć tak, że jak brakowało zapłonu to na zworach zgromadził się syf i teraz jest tam nieszczelność

jak teraz wygląda świeca ?
Wielkie dzięki za kompetentną pomoc, wgłębie się w tekst. Co do świec, to mam teraz nowe i już nie pamiętam, czy mokra była na dole czy na górze. Teraz jest sucha, ale regularnie jest tam wypadanie zapłonu.
Pozdrawiam i stawiam wielką flaszkę
Marek

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 10 cze 2016 06:49 am

--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”