P0301 Zaświeciła sie kontrolka Check Engine
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
P0301 Zaświeciła sie kontrolka Check Engine
witam Panowie
dzisiaj jade sobie spokojnie i nagle sygnal dzwiekowy i zaswiecila mi sie kontrolka silnika (tak mi sie wydaje pomaranczowa kontrolka z lewej strony pod obrotomierzem)
co zrobic moze jakies oszukanie kompa moze to przyczyna instalacji LPG ale mam juz ja miesiac i wszystko bylo ok !! co poradzicie
bo serwis to juz nawet nie chce myslec
pozdrawiam Krzysiek
dzisiaj jade sobie spokojnie i nagle sygnal dzwiekowy i zaswiecila mi sie kontrolka silnika (tak mi sie wydaje pomaranczowa kontrolka z lewej strony pod obrotomierzem)
co zrobic moze jakies oszukanie kompa moze to przyczyna instalacji LPG ale mam juz ja miesiac i wszystko bylo ok !! co poradzicie
bo serwis to juz nawet nie chce myslec
pozdrawiam Krzysiek
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009 06:30 am przez malyslazak, łącznie zmieniany 1 raz.
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
malyslazak pisze: ale jak mam odczytac blad bo nie mam pojecia a jakos nie umiem znalezc na forum a do leniwych nie naleze
pozdro
A tak viewtopic.php?f=33&t=56
Ostatnio zmieniony 07 maja 2009 12:15 pm przez szrek, łącznie zmieniany 1 raz.
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
wlasnie nie dalo mi to spokoju " zyga " i pisze co nastepuje :
po wejsciu do auta i zapieciu pasow przekreceniu kluczykow zapalaja sie kontrolki i gasna wszystkie oprocz oleju i wlasnie silnika ( niepamietam czy tak bylo wczesniej ) ;
po odpaleniu gasnie olej i silnik ale po jakis paru sekundach jest jeden sygnal dzwiekowy ;
sprawdzilem w koncu blad tak jak poradziliscie mi koledzy tzn. 3 razy off on i wyskoczyko P 0301 i zachwilke P done ;
łot is dis ?? dzieki za podpowiedzi i pomoc Krzysiek
po wejsciu do auta i zapieciu pasow przekreceniu kluczykow zapalaja sie kontrolki i gasna wszystkie oprocz oleju i wlasnie silnika ( niepamietam czy tak bylo wczesniej ) ;
po odpaleniu gasnie olej i silnik ale po jakis paru sekundach jest jeden sygnal dzwiekowy ;
sprawdzilem w koncu blad tak jak poradziliscie mi koledzy tzn. 3 razy off on i wyskoczyko P 0301 i zachwilke P done ;
łot is dis ?? dzieki za podpowiedzi i pomoc Krzysiek
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
Witam. Ja tez mam problem z engine check. Jakies 2 tygodnie temu zaswiecila mi sie owa kontrolka. Podjechalem do warsztatu (gdzie gazowalem spoprzednie autko aby podpytac sie o kosty instalki LPG do mojej bestii) i gosc podlaczyl kompa i wykasowal blad (niestety nie powiedzial mi konkretnie nr tylko ze to jakis czujnik) . W sobote kontrolka wrocila. Dodatkowo silnik zaczol nierowno pracowac wiec odstawilem autko na parking i umowilem sie w ASO. Wczorej probowalem sprawdzic kod bledu jaki sie umnie pojawil wlaczajac i wylaczajac stacyjke i zamiast kodu bledu na wyswietlaczu przebiegu poiawilo mi sie "service imobilaizer" na wyswietlaczu od spalania. Autko ogolnie nie da sie uruchomic :twisted: . Po przekreceniu kluczyka nawet nie kreci. Gasna tylko wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej... inne swiatla dzialeja normalnie i nie przygasaja. Czy ktos z was mial moze podobny problem??
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
mentalność polskich mechaników i przywara gazowników, jest błąd to go skasować i po problemie a g--o prawda, wygląda jak by się wyprogramował kluczyk, możesz zobaczyć jeszcze czy mas masę na silniku bo jest podobnie jak urwie się masa od silnika, gdzieś w instrukcji jest rozpiska co może być wyświetlane na liczniku
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
to nie jest błąd
błędy są wyświetlane tam gdzie pokazują się km,
po drugiej stronie są wyświetlane informacje
Vehicle Information Center (EVIC) wyświetla następujące wiadomości:
² LEFT / RIGHT TURN SIGNAL ON (z ciągłym dzzwonikiem)
² & INVALID KEY FOB (z jednym dzwonkiem)
² SERWIS imobilizera (z jednym dzwonkiem)
² KEY FOB BATTERY LOW (z jednym dzwonkiem)
² & KEY FOB zaprogramowanych (z jednym dzwonkiem)
² PROGRAM KEY FOB &
Tylko klucze, które zostały zaprogramowane do
elektroniki pojazdu mogą być użyte do uruchomienia pojazdu. Raz zaprogramowany klucz nie może być zaprogramowany do jakiegokolwiek innego pojazdu.
W momencie zakupu, pierwotny właściciel otrzymuje
czterocyfrowy numer PIN. Jeżeli masz dwa działające klucze możesz sam zaprogramować kolejny klucz.
Jak masz drugi klucz to sprawdź drugim kluczem a jak nie to
zadzwo? do ASO i zapytaj jak masz dojechać na serwis bo masz takie info a auto nie zapala.
Napisz tak z ciekawości czy da się przestawić skrzynie na N
Kasowanie błędów MIL to osobna sprawa
błędy są wyświetlane tam gdzie pokazują się km,
po drugiej stronie są wyświetlane informacje
Vehicle Information Center (EVIC) wyświetla następujące wiadomości:
² LEFT / RIGHT TURN SIGNAL ON (z ciągłym dzzwonikiem)
² & INVALID KEY FOB (z jednym dzwonkiem)
² SERWIS imobilizera (z jednym dzwonkiem)
² KEY FOB BATTERY LOW (z jednym dzwonkiem)
² & KEY FOB zaprogramowanych (z jednym dzwonkiem)
² PROGRAM KEY FOB &
Tylko klucze, które zostały zaprogramowane do
elektroniki pojazdu mogą być użyte do uruchomienia pojazdu. Raz zaprogramowany klucz nie może być zaprogramowany do jakiegokolwiek innego pojazdu.
W momencie zakupu, pierwotny właściciel otrzymuje
czterocyfrowy numer PIN. Jeżeli masz dwa działające klucze możesz sam zaprogramować kolejny klucz.
Jak masz drugi klucz to sprawdź drugim kluczem a jak nie to
zadzwo? do ASO i zapytaj jak masz dojechać na serwis bo masz takie info a auto nie zapala.
Napisz tak z ciekawości czy da się przestawić skrzynie na N
Kasowanie błędów MIL to osobna sprawa
Dzieki za odpowiedz. Przegladzlem instrukcje obslugi i tez to znalazlem o czym piszesz. Gosci z ASO w Lodzi powiedzi ze zostaje mi tylko laweta :evil: . troche dziwne bo w instrukcji jest tez napisane ze do 160 km mozna ciagnac auto na kolach
Skrzynie da sie przestawic na N
Niestety nie posiadam drugiego zakodowanego kluczyka. Z drugiej strony nie wiem jak moglo dojsc do rozkodowania klucza (autkiem jezdze od polowy grudnia i wszystko bylo w pozadku)
Skrzynie da sie przestawic na N
Niestety nie posiadam drugiego zakodowanego kluczyka. Z drugiej strony nie wiem jak moglo dojsc do rozkodowania klucza (autkiem jezdze od polowy grudnia i wszystko bylo w pozadku)
- malyslazak
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
- Lokalizacja: Imielin
- Samochód: 3.5 AWD 2005
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
jak się da to się damalyslazak pisze:zdaje mi sie ZYGA ze odpisales na temat kluczyka od CIEPLEGO
a ja pytam o ten blad chec engine bede wdzieczny jesli cos podpowiesz
a na poważnie trzeba zainwestować kilka stówek, i można to robić samemu jak Ci się spieszy to gg bo chwilowo nie mam czasu na referat
jak nie to poczekaj opiszę to w dziale warsztat.
Witam mam taki sam problem z błędem P0301 mianowicie silnik zaczął drżeć przy dodawaniu gazu i gubić moc zmieniłem świece na autolite bład po skasowaniu pojawił się ponownie,wymieniłem cewke na pierwszym cylindrze i po skasowaniu pojawił się podobnie .Teraz mam już duży problem co z tym robić ,POMOCY.
golden35, moja rada jest taka odłącz po nocy aku na parę minut potem odpal i polataj na benzynce musimy wyeliminować pewne czynniki jeżeli na benzynce będzie nadal tak samo to wtedy będziemy myśleć ja miałem podobnie i też szukałem cewki ale okazało się że gaz rozwalił mapę benzynową i po ponownej kalibracji wszystko wróciło do normy. Pamiętaj jeżeli na benzynce będzie wszystko ok to jedziesz do gazownika (nie przełączaj na gaz) i od początku kalibracja jak będzie po kalibracji to samo to listwy do wymiany
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
golden35, mam jeszcze dla ciebie jedną propozycję wiesz pamięć jest zawodna zapomina się o drobnostkach. Nie napisałem że oprócz rozwalonej mapy benzynowej przez gaz, przyczyna okazała się prozaiczna która doprowadziła do tego wszystkiego, a mianowicie kabel który bierze sygnał z wtryskiwacza benzynowego do gazowego jest ich tam dwa na wtrysk i są izolowane taśmą na kawałku odcinka od wpięcia w kable wtrysków benzynowych do peszla na kablach instalacji gazowej często gęsto leżą na pokrywie zaworów i niestety ze względu na panujące tam warunki czyli bardzo gorąco izolację z taśmy trafia szlak oraz izolację przewodu co powoduje zwarcie i wywala błęda. Napisałeś że wywala P0301 to dostęp jest dobry więc posprawdzaj te kable i powinno być po problemie.
Naraziłem cię na koszty (PB) ale i tak byś musiał to zrobić
Naraziłem cię na koszty (PB) ale i tak byś musiał to zrobić
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
nie chciał bym być pesymistą ale diagnozę proponuję od zmierzenia ciśnienia na tym cylindrze, moim zdaniem mało prawdopodobne aby aż tak się rozjechała mapa aby auto nie maiło ciągu jeżeli jest tylko błąd a auto idzie normalnie to może być przekłamanie na sterowaniu wtryskami ale przy braku ciągu to już się coś dzieje, pasek, zawory, katalizator itd
To jedź do takiego co wie jak to sie robi i raczej powinieneś ją wymienić to wtedy bląd przestanie może wyskakiwać a nic nie pisałeś o 131 a to duże powiązaniegolden35 pisze:Zyga katalizator pewnie coś nie tak gdyż sonda lambda przed katem nie domaga grzeje ciut póżniej i stad bład 131 ale mój mechanik do tej pory mówił żeby nie ruszać bo może się ukręcić.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
Żeby nie ukręcić, to taki kluczyk. Fotka poniżej.golden35 pisze:Zyga katalizator pewnie coś nie tak gdyż sonda lambda przed katem nie domaga grzeje ciut póżniej i stad bład 131 ale mój mechanik do tej pory mówił żeby nie ruszać bo może się ukręcić.
A teraz pytanie: poradziłeś sobie z tym grzaniem sondy bo ja walczę już ze dwa lata z P0151 i pozostał mi tylko problem z grzaniem sondy. Wszystko inne wykluczyłem po drodze. Jak sprawdzić obwód grzania sondy?
- Załączniki
-
- klucz do sondy.JPG (24.64 KiB) Przejrzano 16024 razy
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....
kolba7, witaj za wielkiej wody ale nie dopełniłeś regulaminu
Jak się do kogoś wchodzi to najpierw się Wita gospodarzy , a My robimy to tu :
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... start=2200 Pozdrawiam
i opcja szukaj nie gryzie
Jak się do kogoś wchodzi to najpierw się Wita gospodarzy , a My robimy to tu :
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... start=2200 Pozdrawiam
i opcja szukaj nie gryzie
Nowa jakość nowe auto
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Witam wszystkich mądrzejszych ode mnie ,po kilku-kilkunastu minutach jazdy zapala mi się kontrolka akumulatora (ładowanie wtedy jest, ponad 13V bo sprawdzałem miernikiem jak się kontrolka świeciła) zapisuje się to pod błędem P0563). Wystarczy zgasić silnik i kontrolka gaśnie ale i tak później przy następnym kursie jest to samo.Czy mogę się z tym jakoś sam uprać?Gdzie zajrzeć,co przeczyścić,co dokręcić lub (oby nie) wymienić? I jeszcze jedno co jakiś czas,co kilka dni zapala mi się kontrolka silnika i pojawiają się te same błędy P0300 i częściej P0302 co z tym mogę zwojować? Miał ktoś coś takiego? Jak sobie poradził lub może ktoś wie jak ja mam tego się pozbyć? Codziennie jak jadę słyszę sygnał "pą" i zapala się któraś z tych kontrolek...cholery można już dostać.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
ostry187,
Masz auto z roku 2004. Co do ładowania akumulatora to przyczyn może być sporo, ale gdybym był na Twoim miejscu zacząłbym od alternatora. Co zrobić? wyjąć go, sprawdzić szczotki a i nie od parady będzie cały rozebrać i dla zasady wymienić łożyska. Co dalej z alternatorem niech powiedzą koledzy "przedliftowi". Jak się nie uspokoi działania w drutach lub elektronice.
A błędy z serii P030X (X = 0...6) to najczęściej źle skalibrowana instalacja gazowa. Opisywałem kwestie rozjechanych banków w silniku 4,0, gdzie od padniętego wtrysku łapałem P0306 i sporadycznie P0300. Od tego bym zaczynał. Trzysetki to wypadanie zapłonów - a zatem to co powinno się palić palić się nie chce. Albo dlatego że za bogato, albo za ubogo albo nie ma impulsu co tę mieszaninę zapali (świeca, cewka).
Zatem rękawki do góry i do samochodu biegiem marsz (JOKE)
Masz auto z roku 2004. Co do ładowania akumulatora to przyczyn może być sporo, ale gdybym był na Twoim miejscu zacząłbym od alternatora. Co zrobić? wyjąć go, sprawdzić szczotki a i nie od parady będzie cały rozebrać i dla zasady wymienić łożyska. Co dalej z alternatorem niech powiedzą koledzy "przedliftowi". Jak się nie uspokoi działania w drutach lub elektronice.
A błędy z serii P030X (X = 0...6) to najczęściej źle skalibrowana instalacja gazowa. Opisywałem kwestie rozjechanych banków w silniku 4,0, gdzie od padniętego wtrysku łapałem P0306 i sporadycznie P0300. Od tego bym zaczynał. Trzysetki to wypadanie zapłonów - a zatem to co powinno się palić palić się nie chce. Albo dlatego że za bogato, albo za ubogo albo nie ma impulsu co tę mieszaninę zapali (świeca, cewka).
Zatem rękawki do góry i do samochodu biegiem marsz (JOKE)
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
pisk,
Słuszna uwaga. Ja swoje (fabryczne oryginały) wymieniałem przy ok 120.000km tez na oryginały MOPAR a w środku NGK. Wykręcone na oko nie różniły się nadto od nowych, a wymiana nastąpiła z racji rozsądku a nie z powodu jakowychś dolegliwości auta.
Słuszna uwaga. Ja swoje (fabryczne oryginały) wymieniałem przy ok 120.000km tez na oryginały MOPAR a w środku NGK. Wykręcone na oko nie różniły się nadto od nowych, a wymiana nastąpiła z racji rozsądku a nie z powodu jakowychś dolegliwości auta.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
alternator niedawno był regenerowany po całości,bo wcześniej miałem tylko szczątkowe ładowanie (choć kontrolka się nie świeciła,ale wyszło na mierniku). Nawet zdemontowałem i zawiozłem go drugi raz do poprawki po tym jak pierwszy raz ta kontrolka nagle mi się zapaliła.Sprawdzili go jeszcze raz i wszystko z nim jest o.k. I faktycznie ładowanie mam non-stop (zawsze powyżej 13V) i to nawet wtedy mam ładowanie jak świeci się ta kontrolka. I tak jak pisałem wcześniej,nagle się zapala i wystarczy zgasić na chwilę silnik i znów odpalić i kontrolka się już nie świeci. Gdybym nie miał ładowania to by się świeciło non-stop i pokazałoby to na mierniku. Dlatego dla mnie to zagadka. Jeśli nie chodzi o brak ładowania to o co może chodzić tej kontrolce? po każdym takim zapaleniu się kontrolki zapamiętuje mi błąd P0563. Kasuje to za każdym razem zdjęciem klemy,ale to głupiego robota bo następnego dnia znowu ta kontrolka po kilkunastu minutach jazdy znów się zapala. A co do błędów P0300 i P0302,świece mam prawie nówki (ok.4 tyś.km). Jeśli mówicie,że to może być wina instalacji gazowej to chyba zacznę od tego.Podjadę do tych gazowników co mi pół roku temu przeglądali i regulowali moją instalację (STAG 300). Może trzeba raz jeszcze coś ustawić. Dziękuję za pomoc,jakbyście mieli jeszcze jakiekolwiek teorie dlaczego u mnie kontrolki nie dają o sobie zapomnieć ,to ja chętnie się zapoznam,dzięki.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
* P0563 System Voltage Highostry187 pisze:Jeśli nie chodzi o brak ładowania to o co może chodzić tej kontrolce? po każdym takim zapaleniu się kontrolki zapamiętuje mi błąd P0563
Sprawdz masy silnika i kable przy nadkolu do PCM.
Bo kontrolka mryga jak by był brak ładowania, a PCM wskazuje na coś zupełnie innego.
Zakręć LPG odepnij jeszcze raz klemy i pojeździj na samej Pb. Jak pomoże to szukaj w LPG.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Nie wiem co to jest i gdzie to jest to PCM....ale trzy punkty masowe (trzy obok siebie) jakie znalazłem na lewem nadkolu pod akumulatorem już parę miesięcy temu odkręciłem,przeczyściłem szczotką drucianą,odrdzewiłem,nasmarowałem i skręciłem...i nie pomogło. Gdzie są masy silnika? To też się nimi zajmę Jeździć na samej benzynie przez jakiś czas to tak a,propos tych błędów z zapłonem P0300 i P0302 ? Tak zrobię,choć to będzie kosztowna próba
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
ostry187,
Nie przesadzaj z kosztownością próby. Zero jazdy = zero kosztów (ale to chyba nie Twój model działania. Czy chcesz czy nie ale benzynka się i tak i tak zużywa. A że tym razem dla dobra auta pójdzie kilka litrów szybciej to może oszczędzisz jak wszystko będzie OK.
A co do tego, gdzie szukać mas, ściągnij sobie
https://www.dropbox.com/s/obe97vncm1ihi ... 202004.pdf
i masz wszystkie druty, złączki, masy - wystarczy uważnie poszukać i masz na talerzu.
Bierz możliwie niedługo, bo wiecznie udostępnione nie będzie.
Pozdrawiam
M
Nie przesadzaj z kosztownością próby. Zero jazdy = zero kosztów (ale to chyba nie Twój model działania. Czy chcesz czy nie ale benzynka się i tak i tak zużywa. A że tym razem dla dobra auta pójdzie kilka litrów szybciej to może oszczędzisz jak wszystko będzie OK.
A co do tego, gdzie szukać mas, ściągnij sobie
https://www.dropbox.com/s/obe97vncm1ihi ... 202004.pdf
i masz wszystkie druty, złączki, masy - wystarczy uważnie poszukać i masz na talerzu.
Bierz możliwie niedługo, bo wiecznie udostępnione nie będzie.
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Dzięki Maur,wydrukowałem sobie to wszystko,czyli wszystkie 57 stron. Tylko jakbyś jeszcze podpowiedział na której stronie jest to co mnie interesuje,czyli te masy silnika to byłoby już całkiem cacy. To wszystko jest w jakimś niezrozumiałym dla mnie języku technicznym. Ale jak nie masz podglądu na to wszystko to trudno,może jakoś dam sobie radę i dojdę po obrazkach.Tak czy tak ślicznie dziękuję.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
- Postawił flaszek: 6
- Dostał flaszek: 4
Zrobiłem tak jak podpowiedział mi Zyga,zakręciłem gaz i od paru dni jeżdżę wyłącznie na benzynie.I wyobraźcie sobie,że ani razu nie zapaliła mi się kontrolka silnika z błędami P0300 i P0302 i o dziwo ani razu nie zapaliła mi się ta cholerna kontrolka braku ładowania z błędem P0563! Do głowy by mi nie przyszło,że świecąca kontrolka "ładowania" ma coś wspólnego z instalacją gazową.Byłem dzisiaj już u gazownika i jutro mają mi wymienić obie listwy ze wszystkimi zaworkami (koszt 400,-). Mam nadzieję,że naprawa LPG załatwi sprawę powtarzających się non-stop tych samych trzech błędów (P0300,P0302,P0563). Przynajmniej taką mam nadzieję.
ostry187, wymiana to chyba może okazać się nie wszystko bo co mają listwy do kontrolki ładowania, najprawdopodobniej instalacja LPG ma zwarcie gdzieś na przewodach (połączeniach lutowanych, izolacja itd. itp) niech lepiej posprawdzają wszystkie połączenia i przewody
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.