P0301 Zaświeciła sie kontrolka Check Engine

Awatar użytkownika
malyslazak
Posty: 86
Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
Lokalizacja: Imielin
Samochód: 3.5 AWD 2005

P0301 Zaświeciła sie kontrolka Check Engine

Post autor: malyslazak » 20 lut 2009 10:34 pm

witam Panowie
dzisiaj jade sobie spokojnie i nagle sygnal dzwiekowy i zaswiecila mi sie kontrolka silnika (tak mi sie wydaje pomaranczowa kontrolka z lewej strony pod obrotomierzem)
co zrobic moze jakies oszukanie kompa :D moze to przyczyna instalacji LPG ale mam juz ja miesiac i wszystko bylo ok !! co poradzicie :?:
bo serwis to juz nawet nie chce myslec :(
pozdrawiam Krzysiek
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009 06:30 am przez malyslazak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
malyslazak
Posty: 86
Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
Lokalizacja: Imielin
Samochód: 3.5 AWD 2005

Post autor: malyslazak » 21 lut 2009 05:47 pm

zgadza sie ze po lewej sorki
ale jak mam odczytac blad bo nie mam pojecia a jakos nie umiem znalezc na forum a do leniwych nie naleze :)
pozdro

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 21 lut 2009 07:15 pm

malyslazak pisze: ale jak mam odczytac blad bo nie mam pojecia a jakos nie umiem znalezc na forum a do leniwych nie naleze :)
pozdro


A tak viewtopic.php?f=33&t=56
Ostatnio zmieniony 07 maja 2009 12:15 pm przez szrek, łącznie zmieniany 1 raz.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 21 lut 2009 10:38 pm

jak to jakaś pierdoła to możesz spróbować odpiąć klemę akumulatora na chwil kilka, jak nie pomoże to zrób to co radził Warmik.

Awatar użytkownika
malyslazak
Posty: 86
Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
Lokalizacja: Imielin
Samochód: 3.5 AWD 2005

Post autor: malyslazak » 22 lut 2009 12:05 pm

witam Panowie
odpiolem kleme z aku poczekalem z piec minut i lampka nie swieci
chyba rzeczywiscie byla to jakas pi***ola
dzieki za pomoc pozdro dla wszystkich pomagajacyh

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 22 lut 2009 06:50 pm

a jaki był kod błędu
najpierw odczytujemy później kasujemy :):)
przed skasowaniem błędów należy usunąć usterkę, która spowodowała powstanie błędu, w przeciwnym razie błąd zostanie ponownie zapamiętany

powodzenia:)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
malyslazak
Posty: 86
Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
Lokalizacja: Imielin
Samochód: 3.5 AWD 2005

Post autor: malyslazak » 03 mar 2009 02:37 pm

wlasnie nie dalo mi to spokoju " zyga " i pisze co nastepuje :
po wejsciu do auta i zapieciu pasow przekreceniu kluczykow zapalaja sie kontrolki i gasna wszystkie oprocz oleju i wlasnie silnika ( niepamietam czy tak bylo wczesniej ) ;
po odpaleniu gasnie olej i silnik ale po jakis paru sekundach jest jeden sygnal dzwiekowy ;
sprawdzilem w koncu blad tak jak poradziliscie mi koledzy tzn. 3 razy off on i wyskoczyko P 0301 i zachwilke P done ;
łot is dis ?? dzieki za podpowiedzi i pomoc Krzysiek

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 03 mar 2009 05:11 pm

P0301 Cylinder 1 Misfire Detected

ma problemy z zapłonem w 1 cylindrze
może to być przez gaz
cewkę, kable świece, brak sprężania, wtryskiwacz
zaczynamy jak zwykle od najta?szej rzeczy czyli od oglądnięcia świecy i cewki bo kable nie występują
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
malyslazak
Posty: 86
Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
Lokalizacja: Imielin
Samochód: 3.5 AWD 2005

Post autor: malyslazak » 03 mar 2009 09:36 pm

wszystko super tylko ktory to jest ten pierwszy cylinder ???
patrzac od przodu auta oczywiscie???

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 03 mar 2009 09:59 pm

Obrazek

Dodane po 6 minutach:

to patrzenie od przodu to sobie musisz obrócić bo silnik jest w poprzek ale 1 cylinder jest zazwyczaj wysunięty do przodu, czyli w przypadku pacyfku pierwszy jest od ściany grodziowej strona pasażera

pozdrawiam
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

cieply
Posty: 31
Rejestracja: 02 mar 2009 11:49 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: cieply » 04 mar 2009 09:26 am

Witam. Ja tez mam problem z engine check. Jakies 2 tygodnie temu zaswiecila mi sie owa kontrolka. Podjechalem do warsztatu (gdzie gazowalem spoprzednie autko aby podpytac sie o kosty instalki LPG do mojej bestii) i gosc podlaczyl kompa i wykasowal blad (niestety nie powiedzial mi konkretnie nr tylko ze to jakis czujnik) :( . W sobote kontrolka wrocila. Dodatkowo silnik zaczol nierowno pracowac wiec odstawilem autko na parking i umowilem sie w ASO. Wczorej probowalem sprawdzic kod bledu jaki sie umnie pojawil wlaczajac i wylaczajac stacyjke i zamiast kodu bledu na wyswietlaczu przebiegu poiawilo mi sie "service imobilaizer" na wyswietlaczu od spalania. Autko ogolnie nie da sie uruchomic :twisted: . Po przekreceniu kluczyka nawet nie kreci. Gasna tylko wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej... inne swiatla dzialeja normalnie i nie przygasaja. Czy ktos z was mial moze podobny problem??

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 04 mar 2009 09:47 am

mentalność polskich mechaników i przywara gazowników, jest błąd to go skasować i po problemie a g--o prawda, wygląda jak by się wyprogramował kluczyk, możesz zobaczyć jeszcze czy mas masę na silniku bo jest podobnie jak urwie się masa od silnika, gdzieś w instrukcji jest rozpiska co może być wyświetlane na liczniku
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
malyslazak
Posty: 86
Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
Lokalizacja: Imielin
Samochód: 3.5 AWD 2005

Post autor: malyslazak » 04 mar 2009 10:31 am

jeszcz jedno pytanko jezeli posprawdzam wszystko i cos uda mi sie naprawic samemu to czy ten blad zgasnie ? czy trzeba go jakos wykasowac?
czy trzeba sie udac do ASO :( a jezeli da sie samemu wykasowac to jak ewentualnie ?

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 04 mar 2009 11:03 am

to nie jest błąd
błędy są wyświetlane tam gdzie pokazują się km,
po drugiej stronie są wyświetlane informacje
Vehicle Information Center (EVIC) wyświetla następujące wiadomości:
² LEFT / RIGHT TURN SIGNAL ON (z ciągłym dzzwonikiem)
² & INVALID KEY FOB (z jednym dzwonkiem)
² SERWIS imobilizera (z jednym dzwonkiem)
² KEY FOB BATTERY LOW (z jednym dzwonkiem)
² & KEY FOB zaprogramowanych (z jednym dzwonkiem)
² PROGRAM KEY FOB &

Tylko klucze, które zostały zaprogramowane do
elektroniki pojazdu mogą być użyte do uruchomienia pojazdu. Raz zaprogramowany klucz nie może być zaprogramowany do jakiegokolwiek innego pojazdu.
W momencie zakupu, pierwotny właściciel otrzymuje
czterocyfrowy numer PIN. Jeżeli masz dwa działające klucze możesz sam zaprogramować kolejny klucz.

Jak masz drugi klucz to sprawdź drugim kluczem a jak nie to
zadzwo? do ASO i zapytaj jak masz dojechać na serwis bo masz takie info a auto nie zapala.

Napisz tak z ciekawości czy da się przestawić skrzynie na N

Kasowanie błędów MIL to osobna sprawa

cieply
Posty: 31
Rejestracja: 02 mar 2009 11:49 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: cieply » 04 mar 2009 02:17 pm

Dzieki za odpowiedz. Przegladzlem instrukcje obslugi i tez to znalazlem o czym piszesz. Gosci z ASO w Lodzi powiedzi ze zostaje mi tylko laweta :evil: . troche dziwne bo w instrukcji jest tez napisane ze do 160 km mozna ciagnac auto na kolach :?:
Skrzynie da sie przestawic na N
Niestety nie posiadam drugiego zakodowanego kluczyka. Z drugiej strony nie wiem jak moglo dojsc do rozkodowania klucza (autkiem jezdze od polowy grudnia i wszystko bylo w pozadku)

Awatar użytkownika
malyslazak
Posty: 86
Rejestracja: 21 lis 2008 09:21 pm
Lokalizacja: Imielin
Samochód: 3.5 AWD 2005

Post autor: malyslazak » 04 mar 2009 04:17 pm

zdaje mi sie ZYGA ze odpisales na temat kluczyka od CIEPLEGO :D
a ja pytam o ten blad chec engine bede wdzieczny jesli cos podpowiesz

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 04 mar 2009 07:51 pm

malyslazak pisze:zdaje mi sie ZYGA ze odpisales na temat kluczyka od CIEPLEGO :D
a ja pytam o ten blad chec engine bede wdzieczny jesli cos podpowiesz
jak się da to się da :)
a na poważnie trzeba zainwestować kilka stówek, i można to robić samemu jak Ci się spieszy to gg bo chwilowo nie mam czasu na referat
jak nie to poczekaj opiszę to w dziale warsztat.

cieply
Posty: 31
Rejestracja: 02 mar 2009 11:49 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: cieply » 19 mar 2009 09:42 am

"service imobilaizer" na wyswietlaczu od spalania. Autko ogolnie nie da sie uruchomic

No niestety okazalo sie ze padl mi komputer... nie laczyl sie z imobilajzerem :( ...
Autko juz jezdzi ale za sam komp w ASO zabulilem 4500

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 19 mar 2009 09:48 am

Przykra sprawa
a powiedzieli co było przyczyną tego ?
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

cieply
Posty: 31
Rejestracja: 02 mar 2009 11:49 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: cieply » 19 mar 2009 12:25 pm

przyczyna nieznana :(

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 11 lis 2010 06:20 pm

Witam mam taki sam problem z błędem P0301 mianowicie silnik zaczął drżeć przy dodawaniu gazu i gubić moc zmieniłem świece na autolite bład po skasowaniu pojawił się ponownie,wymieniłem cewke na pierwszym cylindrze i po skasowaniu pojawił się podobnie .Teraz mam już duży problem co z tym robić ,POMOCY.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 11 lis 2010 09:08 pm

golden35, rozumiem że masz gaz jaki przebieg na nim i jakie listwy?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 11 lis 2010 09:29 pm

Witam na gazie przejeżdziłem około 35000km inst KMN Diego,a listwy pewnie jakies tanie(jak znam życie).Wspomne jeszcze że te objawy występują też na PB.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 11 lis 2010 10:13 pm

golden35, moja rada jest taka odłącz po nocy aku na parę minut potem odpal i polataj na benzynce musimy wyeliminować pewne czynniki jeżeli na benzynce będzie nadal tak samo to wtedy będziemy myśleć ja miałem podobnie i też szukałem cewki ale okazało się że gaz rozwalił mapę benzynową i po ponownej kalibracji wszystko wróciło do normy. Pamiętaj jeżeli na benzynce będzie wszystko ok to jedziesz do gazownika (nie przełączaj na gaz) i od początku kalibracja jak będzie po kalibracji to samo to listwy do wymiany :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 11 lis 2010 10:21 pm

Ok jutro śmigam do Poznania to pogonię troszkę na PB,zobaczymy ,a narazie dzięki.Pozdro

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 12 lis 2010 09:30 am

golden35, mam jeszcze dla ciebie jedną propozycję wiesz pamięć jest zawodna zapomina się o drobnostkach. Nie napisałem że oprócz rozwalonej mapy benzynowej przez gaz, przyczyna okazała się prozaiczna która doprowadziła do tego wszystkiego, a mianowicie kabel który bierze sygnał z wtryskiwacza benzynowego do gazowego jest ich tam dwa na wtrysk i są izolowane taśmą na kawałku odcinka od wpięcia w kable wtrysków benzynowych do peszla na kablach instalacji gazowej często gęsto leżą na pokrywie zaworów i niestety ze względu na panujące tam warunki czyli bardzo gorąco izolację z taśmy trafia szlak oraz izolację przewodu co powoduje zwarcie i wywala błęda. Napisałeś że wywala P0301 to dostęp jest dobry więc posprawdzaj te kable i powinno być po problemie.
Naraziłem cię na koszty (PB) ale i tak byś musiał to zrobić :)
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 12 lis 2010 07:46 pm

Widlaczku właśnie wróciłem z Poznania no i niestety lipa autko nie ma ciągu przerywa i błąd niestety nie zginął,jutro postaram się posprawdzać te kabelki i jak to nie to ,to jestem w czarnej d...e.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 12 lis 2010 10:21 pm

golden35, tylko ogladaj dokładnie powypinaj kostki powpinaj z powrotem
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 13 lis 2010 07:49 pm

nie chciał bym być pesymistą ale diagnozę proponuję od zmierzenia ciśnienia na tym cylindrze, moim zdaniem mało prawdopodobne aby aż tak się rozjechała mapa aby auto nie maiło ciągu jeżeli jest tylko błąd a auto idzie normalnie to może być przekłamanie na sterowaniu wtryskami ale przy braku ciągu to już się coś dzieje, pasek, zawory, katalizator itd
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 13 lis 2010 08:02 pm

Zyga katalizator pewnie coś nie tak gdyż sonda lambda przed katem nie domaga grzeje ciut póżniej i stad bład 131 ale mój mechanik do tej pory mówił żeby nie ruszać bo może się ukręcić.

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 13 lis 2010 09:45 pm

golden35 pisze:Zyga katalizator pewnie coś nie tak gdyż sonda lambda przed katem nie domaga grzeje ciut póżniej i stad bład 131 ale mój mechanik do tej pory mówił żeby nie ruszać bo może się ukręcić.
To jedź do takiego co wie jak to sie robi i raczej powinieneś ją wymienić to wtedy bląd przestanie może wyskakiwać a nic nie pisałeś o 131 a to duże powiązanie
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 13 lis 2010 09:52 pm

Dzięki Widlak tak też zrobie po niedzieli bo już nie mam koncepcji.

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 05 sty 2013 11:29 am

golden35 pisze:Zyga katalizator pewnie coś nie tak gdyż sonda lambda przed katem nie domaga grzeje ciut póżniej i stad bład 131 ale mój mechanik do tej pory mówił żeby nie ruszać bo może się ukręcić.
Żeby nie ukręcić, to taki kluczyk. Fotka poniżej.
A teraz pytanie: poradziłeś sobie z tym grzaniem sondy bo ja walczę już ze dwa lata z P0151 i pozostał mi tylko problem z grzaniem sondy. Wszystko inne wykluczyłem po drodze. Jak sprawdzić obwód grzania sondy?
Załączniki
klucz do sondy.JPG
klucz do sondy.JPG (24.64 KiB) Przejrzano 16024 razy
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Awatar użytkownika
golden35
Posty: 108
Rejestracja: 22 lis 2008 09:31 am
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: golden35 » 05 sty 2013 11:53 am

Vojciu, niestety zasmuce Cię ,nie udało mi się nic ruszyć w tym temacie..

kolba7
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2013 12:22 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kolba7 » 27 sty 2013 12:39 pm

Witam ja również posiadam błąd P0138. Czy może mi ktoś pomóc w tym temacie: co oznacza i jak się go pozbyć?

ferencsc
Posty: 1093
Rejestracja: 07 paź 2009 06:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: ferencsc » 27 sty 2013 07:05 pm

kolba7, witaj za wielkiej wody :D ale nie dopełniłeś regulaminu
Jak się do kogoś wchodzi to najpierw się Wita gospodarzy , a My robimy to tu :
http://www.pacificaforum.pl/viewtopic.p ... start=2200 :/ Pozdrawiam
i opcja szukaj nie gryzie :D
Nowa jakość nowe auto

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 12 lut 2013 06:03 pm

Witam wszystkich mądrzejszych ode mnie :mrgreen: ,po kilku-kilkunastu minutach jazdy zapala mi się kontrolka akumulatora (ładowanie wtedy jest, ponad 13V bo sprawdzałem miernikiem jak się kontrolka świeciła) zapisuje się to pod błędem P0563). Wystarczy zgasić silnik i kontrolka gaśnie ale i tak później przy następnym kursie jest to samo.Czy mogę się z tym jakoś sam uprać?Gdzie zajrzeć,co przeczyścić,co dokręcić lub (oby nie) wymienić? I jeszcze jedno co jakiś czas,co kilka dni zapala mi się kontrolka silnika i pojawiają się te same błędy P0300 i częściej P0302 co z tym mogę zwojować? Miał ktoś coś takiego? Jak sobie poradził lub może ktoś wie jak ja mam tego się pozbyć? Codziennie jak jadę słyszę sygnał "pą" i zapala się któraś z tych kontrolek...cholery można już dostać.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 lut 2013 08:38 pm

ostry187,

Masz auto z roku 2004. Co do ładowania akumulatora to przyczyn może być sporo, ale gdybym był na Twoim miejscu zacząłbym od alternatora. Co zrobić? wyjąć go, sprawdzić szczotki a i nie od parady będzie cały rozebrać i dla zasady wymienić łożyska. Co dalej z alternatorem niech powiedzą koledzy "przedliftowi". Jak się nie uspokoi działania w drutach lub elektronice.

A błędy z serii P030X (X = 0...6) to najczęściej źle skalibrowana instalacja gazowa. Opisywałem kwestie rozjechanych banków w silniku 4,0, gdzie od padniętego wtrysku łapałem P0306 i sporadycznie P0300. Od tego bym zaczynał. Trzysetki to wypadanie zapłonów - a zatem to co powinno się palić palić się nie chce. Albo dlatego że za bogato, albo za ubogo albo nie ma impulsu co tę mieszaninę zapali (świeca, cewka).

Zatem rękawki do góry i do samochodu biegiem marsz :P (JOKE)
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 12 lut 2013 10:28 pm

Ja tylko dodam, że P0300 oznacza wypadanie zapłonu na wielu garnkach, P0302 - na garnku nr 2.
Więc jeśli świeczki mają już swoje lata - to proponowałbym zacząć od ich wymiany.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 12 lut 2013 10:35 pm

pisk,
Słuszna uwaga. Ja swoje (fabryczne oryginały) wymieniałem przy ok 120.000km tez na oryginały MOPAR a w środku NGK. Wykręcone na oko nie różniły się nadto od nowych, a wymiana nastąpiła z racji rozsądku a nie z powodu jakowychś dolegliwości auta.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 12 lut 2013 11:02 pm

pewnie też wiele zależy od instalacji LPG. Są egzemplarze bardziej wrażliwe na niedomagania zapłonu, inne mniej. Znam jeden egzemplarz, w którym zmiana świec na P0300, i P030x pomogła.

No i jeszcze przy wymianie świec w przypadku LPG, dobrze jest zmienić odstęp pomiędzy elektrodami.

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 13 lut 2013 10:12 pm

alternator niedawno był regenerowany po całości,bo wcześniej miałem tylko szczątkowe ładowanie (choć kontrolka się nie świeciła,ale wyszło na mierniku). Nawet zdemontowałem i zawiozłem go drugi raz do poprawki po tym jak pierwszy raz ta kontrolka nagle mi się zapaliła.Sprawdzili go jeszcze raz i wszystko z nim jest o.k. I faktycznie ładowanie mam non-stop (zawsze powyżej 13V) i to nawet wtedy mam ładowanie jak świeci się ta kontrolka. I tak jak pisałem wcześniej,nagle się zapala i wystarczy zgasić na chwilę silnik i znów odpalić i kontrolka się już nie świeci. Gdybym nie miał ładowania to by się świeciło non-stop i pokazałoby to na mierniku. Dlatego dla mnie to zagadka. Jeśli nie chodzi o brak ładowania to o co może chodzić tej kontrolce? po każdym takim zapaleniu się kontrolki zapamiętuje mi błąd P0563. Kasuje to za każdym razem zdjęciem klemy,ale to głupiego robota bo następnego dnia znowu ta kontrolka po kilkunastu minutach jazdy znów się zapala. A co do błędów P0300 i P0302,świece mam prawie nówki (ok.4 tyś.km). Jeśli mówicie,że to może być wina instalacji gazowej to chyba zacznę od tego.Podjadę do tych gazowników co mi pół roku temu przeglądali i regulowali moją instalację (STAG 300). Może trzeba raz jeszcze coś ustawić. Dziękuję za pomoc,jakbyście mieli jeszcze jakiekolwiek teorie dlaczego u mnie kontrolki nie dają o sobie zapomnieć ;) ,to ja chętnie się zapoznam,dzięki.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 14 lut 2013 06:40 am

ostry187 pisze:Jeśli nie chodzi o brak ładowania to o co może chodzić tej kontrolce? po każdym takim zapaleniu się kontrolki zapamiętuje mi błąd P0563
* P0563 System Voltage High
Sprawdz masy silnika i kable przy nadkolu do PCM.
Bo kontrolka mryga jak by był brak ładowania, a PCM wskazuje na coś zupełnie innego.

Zakręć LPG odepnij jeszcze raz klemy i pojeździj na samej Pb. Jak pomoże to szukaj w LPG.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 14 lut 2013 01:18 pm

Nie wiem co to jest i gdzie to jest to PCM....ale trzy punkty masowe (trzy obok siebie) jakie znalazłem na lewem nadkolu pod akumulatorem już parę miesięcy temu odkręciłem,przeczyściłem szczotką drucianą,odrdzewiłem,nasmarowałem i skręciłem...i nie pomogło. Gdzie są masy silnika? To też się nimi zajmę ;) Jeździć na samej benzynie przez jakiś czas to tak a,propos tych błędów z zapłonem P0300 i P0302 ? Tak zrobię,choć to będzie kosztowna próba :lol:

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 14 lut 2013 01:37 pm

ostry187,
Nie przesadzaj z kosztownością próby. Zero jazdy = zero kosztów (ale to chyba nie Twój model działania. Czy chcesz czy nie ale benzynka się i tak i tak zużywa. A że tym razem dla dobra auta pójdzie kilka litrów szybciej to może oszczędzisz jak wszystko będzie OK.

A co do tego, gdzie szukać mas, ściągnij sobie
https://www.dropbox.com/s/obe97vncm1ihi ... 202004.pdf
i masz wszystkie druty, złączki, masy - wystarczy uważnie poszukać i masz na talerzu.
Bierz możliwie niedługo, bo wiecznie udostępnione nie będzie.
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 15 lut 2013 06:42 pm

Dzięki Maur,wydrukowałem sobie to wszystko,czyli wszystkie 57 stron. Tylko jakbyś jeszcze podpowiedział na której stronie jest to co mnie interesuje,czyli te masy silnika to byłoby już całkiem cacy. To wszystko jest w jakimś niezrozumiałym dla mnie języku technicznym. Ale jak nie masz podglądu na to wszystko to trudno,może jakoś dam sobie radę i dojdę po obrazkach.Tak czy tak ślicznie dziękuję. :mrgreen:

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 15 lut 2013 08:28 pm

ja wymieniłem mając kiedyś ten błąd świece i było później już ok

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 16 lut 2013 10:28 am

ale ja mam świece nówki (maja ok.4 tyś.km.) i ten błąd pojawia mi się tylko odnośnie drugiego cylindra (P0302). Który to jest drugi cylinder,to może zamienię świecę z innym cylindrem obok. Jak będzie to wina wadliwej świecy to powinno mi pokazać błąd na tym drugim cylindrze.

ostry187
Posty: 318
Rejestracja: 26 maja 2012 11:55 am
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 3,5 AWD+LPG
Postawił flaszek: 6
Dostał flaszek: 4

Post autor: ostry187 » 18 lut 2013 10:54 pm

Zrobiłem tak jak podpowiedział mi Zyga,zakręciłem gaz i od paru dni jeżdżę wyłącznie na benzynie.I wyobraźcie sobie,że ani razu nie zapaliła mi się kontrolka silnika z błędami P0300 i P0302 i o dziwo ani razu nie zapaliła mi się ta cholerna kontrolka braku ładowania z błędem P0563! Do głowy by mi nie przyszło,że świecąca kontrolka "ładowania" ma coś wspólnego z instalacją gazową.Byłem dzisiaj już u gazownika i jutro mają mi wymienić obie listwy ze wszystkimi zaworkami (koszt 400,-). Mam nadzieję,że naprawa LPG załatwi sprawę powtarzających się non-stop tych samych trzech błędów (P0300,P0302,P0563). Przynajmniej taką mam nadzieję. ;)

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 18 lut 2013 11:10 pm

ostry187, wymiana to chyba może okazać się nie wszystko bo co mają listwy do kontrolki ładowania, najprawdopodobniej instalacja LPG ma zwarcie gdzieś na przewodach (połączeniach lutowanych, izolacja itd. itp) niech lepiej posprawdzają wszystkie połączenia i przewody
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”