PO441 paląca się kontrolka silnika

grand
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2009 10:10 pm
Lokalizacja:
Samochód:

PO441 paląca się kontrolka silnika

Post autor: grand » 16 mar 2009 08:28 pm

grand ndg witam i pozdrawiam mam problem z palącą się kontrolką silnika co
z tym zrobić zapaliła się po zatankowaniu i pali się cały czas pomocy :cry: :cry:
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009 06:32 am przez grand, łącznie zmieniany 1 raz.
piękna ta bestia

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Re: paląca się kontrolka silnika

Post autor: szrek » 16 mar 2009 08:48 pm

grand pisze:grand ndg witam i pozdrawiam mam problem z palącą się kontrolką silnika co
z tym zrobić zapaliła się po zatankowaniu i pali się cały czas pomocy :cry: :cry:
tu zobacz
viewtopic.php?f=33&t=56
Ostatnio zmieniony 07 maja 2009 12:13 pm przez szrek, łącznie zmieniany 1 raz.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 mar 2009 08:48 pm

wsiadasz do auta
przekręcasz kluczyk na on off 3 razy
na wyświetlaczu od kilometrów pokazuje Ci kod błędu OBD
podajesz kod na forum i zobaczymy

stawiam na P0440 i jego pochodne :)
na korku jest napisane zamykać do kliknięcia strata korka może powodować zaświecenie się check engine
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 16 mar 2009 09:30 pm

Może zatankowałeś za bogatą albo za biedną benzynę też może się zaświecić.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 mar 2009 10:10 pm

szunaj60 pisze:Może zatankowałeś za bogatą albo za biedną benzynę też może się zaświecić.
szunaj rozwi? temat bo jakoś nie widzę możliwości aby auto rozpoznało liczbę oktanową benzyny

grand
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2009 10:10 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: paląca się kontrolka silnika

Post autor: grand » 16 mar 2009 10:22 pm

siema, mam kod PO441 :roll:

Dodane po 2 minutach:
grand pisze:siema, mam kod PO441 :roll:
a oprucztego na ko?cu
jest taki komunikat;donE

Dodane po 3 minutach:

A PROPO BENZY TO TANKOWALEM PRAWIE NA PUSTY ZBIORNIK 95 LUKOJL
piękna ta bestia

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 mar 2009 10:30 pm

done to jest koniec błędów znaczy ze masz tylko tej jeden błąd

P0441 Evap Purge Flow Monitor Failure
System odpowietrzenia zbiornika paliwa, niewystarczająca przepustowość

jest to system evap
jest on odpowiedzialny za odprowadzanie oparów benzyny do kolektora ssącego i tam ponowne ich spalanie
błąd taki zazwyczaj jest spowodowany
nieszczelnym korkiem
sparciałymi wężykami
brakiem jakiegoś podciśnienia, może też wyskoczyć po gwałtownym odkręceniu korka

odkręć korek wlewu paliwa, na wew. stronie korka jest oring zobacz czy się nie wykręcił albo nie jest przecięty
oglądnij wlew paliwa czy tam się jakiś syf nie zaplątał jak masz jakieś rudy albo zaśniedziły wlew to trzeba go oczyścić

korek zakręca się do pierwszego kliknięcia, a odkręca się bardzo powoli

Jak to sprawdzisz to odepnij akumulator na kilka minut.
i czekaj na powrócenie błędu jak się nie pojawi w ciągu kolejnego dnia to winny był korek jak nie to napisz
Ostatnio zmieniony 16 mar 2009 10:39 pm przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.

grand
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2009 10:10 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: paląca się kontrolka silnika

Post autor: grand » 16 mar 2009 10:35 pm

dzięki bardzo ,idę od razu bo nie zasnę
piękna ta bestia

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 mar 2009 10:46 pm

hehe

jak to nie korek i błąd się pokaże ponownie to jak mówiłem daj info

bo jeszcze może być nieszczelność, na przewodach, może się zawiesił elektrozawór evap'u ale to za dużo pisania jak na tą porę : )
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 16 mar 2009 11:19 pm

zyga dolej opału do benzyny to będziesz wiedział czy to biedne paliwo i czy zapali Ci się kontrolka Albo zatankuj ruską 98 oktan

grand
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2009 10:10 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Re: paląca się kontrolka silnika

Post autor: grand » 16 mar 2009 11:42 pm

rozłączyłem aku i teraz jest ok po sprawdzeniu już zgasło i niema kodu o błędach tylko napis PdonE

Dodane po 22 minutach:

zyga Dziękuje serdecznie i pozdrawiam milusi?skich pacyfki :P :P idę spać nara
piękna ta bestia

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 17 mar 2009 06:50 am

grand pisze:rozłączyłem aku i teraz jest ok po sprawdzeniu już zgasło i niema kodu o błędach tylko napis PdonE
nie chwal dnia przed zachodem sło?ca daj znać jutro :)

Dodane po 52 minutach:
szunaj60 pisze:zyga dolej opału do benzyny to będziesz wiedział czy to biedne paliwo i czy zapali Ci się kontrolka Albo zatankuj ruską 98 oktan
jak byś nalał samego opału to rozumiem, że możesz mieć problemy z pracą silnika ale nie zapali się błąd P0441
w momencie gdy liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne samozapłony paliwa przed właściwym momentem początku spalania czyli tzw. spalanie stukowe tendencja do stukania wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze, im większy jest stopie? sprężania silnika tym potrzebne jest wyżej oktanowe paliwo.
Liczę oktanową ustala się przez analizę pracy specjalnego silnika testowego.
auta z USA to zazwyczaj auta z niewysilonymi odprężonymi silnikami, stąd wystarcza im benzyna o małej liczbie oktanowej kompresja w pacyfice to 9,60:1 czyli jeżeli nalejesz mocno oktanowej benzyny to czujnik spalania stukowego, przyspieszy odpowiednio zapłon ale poza wydaniem kasy nie uzyskasz lepszych osiągów
Są dwa wyznaczniki normy o wyznaczania liczby oktanowej MON w USA i RON w Europie. Jak się zagłębisz w temat to dowiesz się ze paliwo w stanach 87 octan to jest to samo paliwo co u nas 95 octan.

tankuje ruskie (lukoil) 95Pb :)

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 17 mar 2009 09:10 am

Zyga wszystko się zgadza tylko zaczęliśmy rozmowę o palącej się kontrolce.

Dodane po 21 minutach:

Z tego co napisał dalej P0441(System kontroli emisji oparów Nieprawidłowy czyszczenia Flow) to wynika że może mieć brudny filtr paliwa bo pompa zassała resztki ze zbiornika.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 17 mar 2009 10:13 am

Po to mamy forum co by dyskutować :)
"wynika że może mieć brudny filtr paliwa bo pompa"
nie

w dziale warsztat pokazał się już post odnośnie kodów DTC i standardu OBD
jak tam zaglądniesz to się dowiesz, że grupa
4 to zewnętrzny układ emisji spalin czyli coś się dzieje "poza" silnikiem i wtryskiwaczami

po kodzie błędu 41 dochodzimy, że to jest system EVAP
EVAP jest prostym wynalazkiem zmniejszającym zatrucie środowiska , zapobiega on przedostawaniu się węglowodorów z układy zasilania do atmosfery, opary gromadzone są w evap carnister taka puszka pod podłogą na wysokości fotelem kierowcy , w której znajduje się aktywny węgiel, koło przedniej lampy strona pasażera znajduje się zawór
Obrazek

w czasie pracy silnika otwiera się on i opary są zasysane do kolektora ssącego gdzie są spalane, w między czasie doprowadzane jest świeże powietrze do evap carnistra filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji

Normy EOBD/OBDII nakazują wykrywanie nieszczelności w całym układzie równym i większym niż średnia otworu fi 0,5mm, oraz wykrywanie braku przepływu oparów paliwa.

Brak przepływu wykrywany jest przez urządzenie podobne do wodomierza, w obudowie jest turbinka, i jeśli czujnik ciśnienia oparów w baku pokazuje jakąś wartość , otworzy się zawór EVAP w rurce do karnistra wytworzy się ssanie a turbinka nie drgnie znaczy że opary uciekły gdzieś czyli mamy nieszczelność .
Jeśli natomiast czujnik w baku nie wykryje ciśnienia oparów co jest teoretycznie nie możliwe, aby się one nie wytworzyły, to turbinka też nam nie drygnie, a spowodować to może nieszczelny korek, uszkodzony czujnik ciśnienia w baku, itd.
czasem pomaga wyczyszczenie zaworka w korku, albo wymiana lub oczyszczenie oringu na zewnątrz korka
to co jest ciemne na fotce poniżej to rozpuszczony w myjce ultadźwiękowej syf z zaworka w korku

Obrazek

grand
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2009 10:10 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: grand » 22 mar 2009 10:47 pm

WITAM I POZDRAWIAM KONTROLKA ZGASłA I SIę JESZCZE NIE ZAPALIłA DZIęKI ZA WSKAZóWKI :cheers:
piękna ta bestia

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 22 mar 2009 10:49 pm

zakręcaj korek do jednoego kliknięcia i odkrecaj bardzo powoli, niebawem temat bedzie rozwiniety w warsztat
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”