PO441 paląca się kontrolka silnika
PO441 paląca się kontrolka silnika
grand ndg witam i pozdrawiam mam problem z palącą się kontrolką silnika co
z tym zrobić zapaliła się po zatankowaniu i pali się cały czas pomocy
z tym zrobić zapaliła się po zatankowaniu i pali się cały czas pomocy
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009 06:32 am przez grand, łącznie zmieniany 1 raz.
piękna ta bestia
Re: paląca się kontrolka silnika
tu zobaczgrand pisze:grand ndg witam i pozdrawiam mam problem z palącą się kontrolką silnika co
z tym zrobić zapaliła się po zatankowaniu i pali się cały czas pomocy
viewtopic.php?f=33&t=56
Ostatnio zmieniony 07 maja 2009 12:13 pm przez szrek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: paląca się kontrolka silnika
siema, mam kod PO441 :roll:
Dodane po 2 minutach:
jest taki komunikat;donE
Dodane po 3 minutach:
A PROPO BENZY TO TANKOWALEM PRAWIE NA PUSTY ZBIORNIK 95 LUKOJL
Dodane po 2 minutach:
a oprucztego na ko?cugrand pisze:siema, mam kod PO441 :roll:
jest taki komunikat;donE
Dodane po 3 minutach:
A PROPO BENZY TO TANKOWALEM PRAWIE NA PUSTY ZBIORNIK 95 LUKOJL
piękna ta bestia
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
done to jest koniec błędów znaczy ze masz tylko tej jeden błąd
P0441 Evap Purge Flow Monitor Failure
System odpowietrzenia zbiornika paliwa, niewystarczająca przepustowość
jest to system evap
jest on odpowiedzialny za odprowadzanie oparów benzyny do kolektora ssącego i tam ponowne ich spalanie
błąd taki zazwyczaj jest spowodowany
nieszczelnym korkiem
sparciałymi wężykami
brakiem jakiegoś podciśnienia, może też wyskoczyć po gwałtownym odkręceniu korka
odkręć korek wlewu paliwa, na wew. stronie korka jest oring zobacz czy się nie wykręcił albo nie jest przecięty
oglądnij wlew paliwa czy tam się jakiś syf nie zaplątał jak masz jakieś rudy albo zaśniedziły wlew to trzeba go oczyścić
korek zakręca się do pierwszego kliknięcia, a odkręca się bardzo powoli
Jak to sprawdzisz to odepnij akumulator na kilka minut.
i czekaj na powrócenie błędu jak się nie pojawi w ciągu kolejnego dnia to winny był korek jak nie to napisz
P0441 Evap Purge Flow Monitor Failure
System odpowietrzenia zbiornika paliwa, niewystarczająca przepustowość
jest to system evap
jest on odpowiedzialny za odprowadzanie oparów benzyny do kolektora ssącego i tam ponowne ich spalanie
błąd taki zazwyczaj jest spowodowany
nieszczelnym korkiem
sparciałymi wężykami
brakiem jakiegoś podciśnienia, może też wyskoczyć po gwałtownym odkręceniu korka
odkręć korek wlewu paliwa, na wew. stronie korka jest oring zobacz czy się nie wykręcił albo nie jest przecięty
oglądnij wlew paliwa czy tam się jakiś syf nie zaplątał jak masz jakieś rudy albo zaśniedziły wlew to trzeba go oczyścić
korek zakręca się do pierwszego kliknięcia, a odkręca się bardzo powoli
Jak to sprawdzisz to odepnij akumulator na kilka minut.
i czekaj na powrócenie błędu jak się nie pojawi w ciągu kolejnego dnia to winny był korek jak nie to napisz
Ostatnio zmieniony 16 mar 2009 10:39 pm przez zyga, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: paląca się kontrolka silnika
rozłączyłem aku i teraz jest ok po sprawdzeniu już zgasło i niema kodu o błędach tylko napis PdonE
Dodane po 22 minutach:
zyga Dziękuje serdecznie i pozdrawiam milusi?skich pacyfki idę spać nara
Dodane po 22 minutach:
zyga Dziękuje serdecznie i pozdrawiam milusi?skich pacyfki idę spać nara
piękna ta bestia
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
nie chwal dnia przed zachodem sło?ca daj znać jutrogrand pisze:rozłączyłem aku i teraz jest ok po sprawdzeniu już zgasło i niema kodu o błędach tylko napis PdonE
Dodane po 52 minutach:
jak byś nalał samego opału to rozumiem, że możesz mieć problemy z pracą silnika ale nie zapali się błąd P0441szunaj60 pisze:zyga dolej opału do benzyny to będziesz wiedział czy to biedne paliwo i czy zapali Ci się kontrolka Albo zatankuj ruską 98 oktan
w momencie gdy liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne samozapłony paliwa przed właściwym momentem początku spalania czyli tzw. spalanie stukowe tendencja do stukania wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze, im większy jest stopie? sprężania silnika tym potrzebne jest wyżej oktanowe paliwo.
Liczę oktanową ustala się przez analizę pracy specjalnego silnika testowego.
auta z USA to zazwyczaj auta z niewysilonymi odprężonymi silnikami, stąd wystarcza im benzyna o małej liczbie oktanowej kompresja w pacyfice to 9,60:1 czyli jeżeli nalejesz mocno oktanowej benzyny to czujnik spalania stukowego, przyspieszy odpowiednio zapłon ale poza wydaniem kasy nie uzyskasz lepszych osiągów
Są dwa wyznaczniki normy o wyznaczania liczby oktanowej MON w USA i RON w Europie. Jak się zagłębisz w temat to dowiesz się ze paliwo w stanach 87 octan to jest to samo paliwo co u nas 95 octan.
tankuje ruskie (lukoil) 95Pb
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Po to mamy forum co by dyskutować
"wynika że może mieć brudny filtr paliwa bo pompa"
nie
w dziale warsztat pokazał się już post odnośnie kodów DTC i standardu OBD
jak tam zaglądniesz to się dowiesz, że grupa
4 to zewnętrzny układ emisji spalin czyli coś się dzieje "poza" silnikiem i wtryskiwaczami
po kodzie błędu 41 dochodzimy, że to jest system EVAP
EVAP jest prostym wynalazkiem zmniejszającym zatrucie środowiska , zapobiega on przedostawaniu się węglowodorów z układy zasilania do atmosfery, opary gromadzone są w evap carnister taka puszka pod podłogą na wysokości fotelem kierowcy , w której znajduje się aktywny węgiel, koło przedniej lampy strona pasażera znajduje się zawór
w czasie pracy silnika otwiera się on i opary są zasysane do kolektora ssącego gdzie są spalane, w między czasie doprowadzane jest świeże powietrze do evap carnistra filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji
Normy EOBD/OBDII nakazują wykrywanie nieszczelności w całym układzie równym i większym niż średnia otworu fi 0,5mm, oraz wykrywanie braku przepływu oparów paliwa.
Brak przepływu wykrywany jest przez urządzenie podobne do wodomierza, w obudowie jest turbinka, i jeśli czujnik ciśnienia oparów w baku pokazuje jakąś wartość , otworzy się zawór EVAP w rurce do karnistra wytworzy się ssanie a turbinka nie drgnie znaczy że opary uciekły gdzieś czyli mamy nieszczelność .
Jeśli natomiast czujnik w baku nie wykryje ciśnienia oparów co jest teoretycznie nie możliwe, aby się one nie wytworzyły, to turbinka też nam nie drygnie, a spowodować to może nieszczelny korek, uszkodzony czujnik ciśnienia w baku, itd.
czasem pomaga wyczyszczenie zaworka w korku, albo wymiana lub oczyszczenie oringu na zewnątrz korka
to co jest ciemne na fotce poniżej to rozpuszczony w myjce ultadźwiękowej syf z zaworka w korku
"wynika że może mieć brudny filtr paliwa bo pompa"
nie
w dziale warsztat pokazał się już post odnośnie kodów DTC i standardu OBD
jak tam zaglądniesz to się dowiesz, że grupa
4 to zewnętrzny układ emisji spalin czyli coś się dzieje "poza" silnikiem i wtryskiwaczami
po kodzie błędu 41 dochodzimy, że to jest system EVAP
EVAP jest prostym wynalazkiem zmniejszającym zatrucie środowiska , zapobiega on przedostawaniu się węglowodorów z układy zasilania do atmosfery, opary gromadzone są w evap carnister taka puszka pod podłogą na wysokości fotelem kierowcy , w której znajduje się aktywny węgiel, koło przedniej lampy strona pasażera znajduje się zawór
w czasie pracy silnika otwiera się on i opary są zasysane do kolektora ssącego gdzie są spalane, w między czasie doprowadzane jest świeże powietrze do evap carnistra filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas eksploatacji
Normy EOBD/OBDII nakazują wykrywanie nieszczelności w całym układzie równym i większym niż średnia otworu fi 0,5mm, oraz wykrywanie braku przepływu oparów paliwa.
Brak przepływu wykrywany jest przez urządzenie podobne do wodomierza, w obudowie jest turbinka, i jeśli czujnik ciśnienia oparów w baku pokazuje jakąś wartość , otworzy się zawór EVAP w rurce do karnistra wytworzy się ssanie a turbinka nie drgnie znaczy że opary uciekły gdzieś czyli mamy nieszczelność .
Jeśli natomiast czujnik w baku nie wykryje ciśnienia oparów co jest teoretycznie nie możliwe, aby się one nie wytworzyły, to turbinka też nam nie drygnie, a spowodować to może nieszczelny korek, uszkodzony czujnik ciśnienia w baku, itd.
czasem pomaga wyczyszczenie zaworka w korku, albo wymiana lub oczyszczenie oringu na zewnątrz korka
to co jest ciemne na fotce poniżej to rozpuszczony w myjce ultadźwiękowej syf z zaworka w korku