pali sie kontrolka poduszki

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

pali sie kontrolka poduszki

Post autor: pacek03 » 14 kwie 2009 08:38 am

witam
ostatnio podczas jazdy zapalila sie kontrolka poduszki powietrznej,po ponownym zapaleniu silnika zgasla,ale po jakims czsie znow sie zapalila i teraz swieci sie caly czas,moze ktos sie orientuje czym moze to byc spowodowane i czy idzie to jakos usunac

pozdrawiam

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 14 kwie 2009 11:23 am

Spróbuj odłączyć + w akumulatorze na minutkę może coś da.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 14 kwie 2009 12:01 pm

No tak po świętach kolega przytył i komputer zwariował. :wink: .Moż nie łączy wtyczka pod siedzeniem,popróbuj oczyścić styki i z tym akumulatorem ,myślę że nie przetarłeś poduszeczki z żelem pod siedzeniem.

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 14 kwie 2009 07:23 pm

zrobilem jak pisaliscie odlaczylem aku,wyjalem fotel oczyscilem wtyki ale kontrolka nadal sie swieci.
a kontrolka jest tylko do poduszki kierowcy czy moze jeszcze do innych???
a co do maty z zelem w fotelu to niemam pojecia jak moglaby sie przetrec ,a zastanawiam sie czy ona maq z tym cos wspolnego bo podobno to jest jakis czujnik wagi a kontrolka gasla nawet jak nikt nie siedzi na fotelu

bobek
Posty: 293
Rejestracja: 31 mar 2009 06:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: bobek » 14 kwie 2009 07:48 pm

możliwa też jest usterka pierścienia montowanego w kole kierownicy-od czołowego airbagu-usterka zazwyczaj polega na zaśniedzeniu lub przerwaniu mosięznej taśmy,ale aby to potwierdzić (z duża dozą pewności) nie obędzie się bez podłaczenia komutera.W innym przypadku bedzie pojawiać sie i znikać co jakiś czas.

irtom
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2008 10:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irtom » 27 kwie 2009 11:01 pm

jak by się okazało że taśma to mam taką taśmę która była może miesiąc założona bo się okazało że zlą ze stanów kupilem (tzn do pacyfy przed 2007) i musiałem kupić drugą do modelu 2007 bo ona jest inna z esp, 100% sprawna i bardzo mało używana

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 28 kwie 2009 12:17 pm

Z poduszkami to ostrożnie jak się nie znasz to lepiej nie dłub bo mogą ci przez nie uwagę wystrzelić i wtedy koszt jest o..... ;( to jest moja dobra rada.

irtom

Post autor: irtom » 28 kwie 2009 04:16 pm

spokojnie sam zmieniałem taśmę pod kierownicą żadna filozofia trzeba tylko odpowiednio wcześniej odłączyć kierownicę i nigdy nie trzymać poduszki przodem i tyłem do twarzy.

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 28 kwie 2009 04:30 pm

irtom pisze:trzeba tylko odpowiednio wcześniej odłączyć kierownicę
chodziło chyba o wczesniejsze odłączenie akumulatora, należy pamiętać że po odłączeniu akumulatora poduszki są przez jakiś czas aktywne jest takm jakiś kondensator który magazynuje prąd także jak odepniesz akumulator i odrazu odepniesz tasme od poduszki to masz "strzał"na 100%

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 28 kwie 2009 06:14 pm

szrek może kolega nie ma poduszek :!: bo z tego co pisze to dawno powinni wystrzelić :rolf:

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 28 kwie 2009 07:41 pm

Szunaj to już kwestia sporna, czy wypnie aku czy wiązkę z kierownicy, generalnie powinno się zawsze trzymać odpinania aku i to też w odpowiedniej kolejności,
fakt faktem, że głowę może urwać jak wstrząs to huk jaki przy tym powstaje, swojego czasu postanowiłem wystrzelić napinacz pasa w espasie i powiem Ci, że nie było to takie proste uszykowałem sobie baterię z kabelkami a, że napinacz był przy siedzeniu a kable krótkie to nie mogłem zając wygodnej pozycji w celu szybkiego włożenia ko?cówek kabla w gniazda pin, jak już się udało to efektów wizualnych jak go wciąga nie widziałem ale ten gwizd w uchu to pamiętam bardzo dokładnie :):)

Do wystrzału potrzebne jest + - 12V przy odpiętym aku, jest to praktycznie nie do wystrzelenia, i tu Szrek prawdę napisał, w niektórych pojazdach napięcie do urządze? bezpiecze?stwa jest podtrzymywane, krótko bo krótko ale jest. Podyktowane to jest względami praktycznymi, zatrzymujemy się zanim otworzymy drzwi, ktoś nam się pakuje w kufer i na [-----] wtedy 18 poduszek :)

Z tą palącą się kontrolką najlepiej chyba podjechać do ASO, chodź by tylko na diagnostykę układu. Nie ma co jeździć z niesprawnym układem to przecież wasze bezpiecze?stwo i waszych pasażerów. Nie wiem jak jest u Was, koło Wrocławia takie wpięcie do komputera w ASO to koszt około 200 zł wiec nie ma co kombinować.
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 28 kwie 2009 09:42 pm

Zyga kolega w omedze majstrował przy kierownicy przy wyłączonym aku i mało co nie stracił oczu jak mu poduszka wywaliła.W tj sprawie trzeba zachować troszkę dystansu bo nie wszystko sami zrobimy .Jego omega tez była ściągnięta z USA w Pacyfice może być podobne rozwiązanie że ładunek piro odpalany jest z 3-voltowego akumulatorka.Chociaż niewiadoma....

irtom
Posty: 13
Rejestracja: 18 lis 2008 10:18 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: irtom » 12 maja 2009 11:24 pm

tak jak wam pisałem u mnie nic nie wystrzeliło, a robiłem to tak, że wieczorem odłączyłem akumulator a rano zabrałem się za rozbieranie kierownicy,
w warsztacie zajmującym się naprawą samochodów powypadkowych widziałem jak pracują przy poduszkach z uziemieniem ręki i narzędzi. zupełnie jak przy układach scalonych.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 13 maja 2009 09:17 am

Musisz szanowny kolego zgłosić się do ASO bo na odległość to tego nie zrobimy.Muszą podłączyć kompa.

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 16 maja 2009 06:39 pm

rozmawialem z kolega ktory mial podobna sytuacje w aso skasowali 300zl a podobno gdzies pod samochodem wypiela sie wtyczka,moze wiecie gdie znajduje sie jakis przewod ktory mogl sie wypiac.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 22 maja 2009 07:19 pm

vin na pm bo na piechotę nie che mi się szukać

procedura odpięcia jest taka
ściągamy klemę - izolujemy ją i podwieszamy w komorze silnika
ściągamy klemę + izolujemy ją i podwieszamy w komorze silnika

odczekujemy przynajmniej dwie minuty by rozładowały się kondensatory
i można grzebać nie bawiąc się zewnętrznym napięciem +12V, nie przecinamy kabli od układu poduszek, nie zwieramy pinów w złączach
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

viga2000
Posty: 25
Rejestracja: 19 kwie 2009 09:57 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 2007 LPG

Post autor: viga2000 » 23 maja 2009 09:36 pm

tak sobie czytam i mam podobną sytuację = ale też i wskazówki:

wczoraj jechałem polną, brukowaną drogą i uderzyłem śrubą, która trzyma poduszkę amortyzacji silnika.

Chwile potem zapaliła mi się kontolka poduszki powietrznej...
Może kolega, który pisał o wypiętej wtyczce pod autkiem ma rację ???
Wlazłem pod auto i nie zlokalizowałem tej wtyczki.... ktoś wie gdzie się ona znajduje???

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 23 maja 2009 09:51 pm

z tego co szukałem dla pacek to znalazłem że gdzieś koło lamp są sensory zderzenia,
może to jest to trzeba by to znaleźć i zobaczyć po kablu gdzie to idzie
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

viga2000
Posty: 25
Rejestracja: 19 kwie 2009 09:57 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Pacifica 2007 LPG

Post autor: viga2000 » 24 maja 2009 07:39 am

zyga pisze:z tego co szukałem dla pacek to znalazłem że gdzieś koło lamp są sensory zderzenia,
może to jest to trzeba by to znaleźć i zobaczyć po kablu gdzie to idzie
ok - dzięki.
Będę szukał

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 22 paź 2009 08:04 pm

Zyga ma rację przy lampie są sensory uderzenia i są włożone w taką małą gumeczkę która po jakimś czasie twardnieje, po zdjęciu tej gumeczki w mojej pacy kontrolka przestała się świecić, ale podobno to świecenie nie ma wpływu na pracę samej poduszki, moje informacje posiadam od kuzyna który naprawia powypadkowe amerykańce od pięciu lat i rzadko się myli w tych tematach słyszałem od niego że wszystkie chryslery mają ten problem, w 300C u kuzyniaka było to samo możesz spróbować albo nakierować jakiegoś mechanika. Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 paź 2009 12:41 pm przez pawel78, łącznie zmieniany 1 raz.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 26 paź 2009 12:42 pm

update fotki z gumką
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

pacek03
Posty: 101
Rejestracja: 24 lis 2008 03:01 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pacek03 » 31 paź 2009 03:21 pm

panowie u nie obok lampy jest taki bialy prostakatny plastik i do tego jest podlaczaona wtyczka z dwoma kabelkami ale takiej gumki nie widzialem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 gru 2009 04:40 pm przez pacek03, łącznie zmieniany 2 razy.

zyga
Posty: 3159
Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
Lokalizacja: DWR
Samochód: chevy / cadillac
Postawił flaszek: 4
Dostał flaszek: 8

Post autor: zyga » 16 gru 2009 04:40 pm

update fotki bez gumki :)
--
zyga
DWR - Dolnośląskie Wioski Różne

http://zygadlo.pl
http://mr-zy.ga/kont-akt

Obrazek on board

car.ol
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2009 04:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: car.ol » 17 gru 2009 03:56 pm

viga2000 pisze:tak sobie czytam i mam podobną sytuację = ale też i wskazówki:

wczoraj jechałem polną, brukowaną drogą i uderzyłem śrubą, która trzyma poduszkę amortyzacji silnika.

Chwile potem zapaliła mi się kontolka poduszki powietrznej...
Może kolega, który pisał o wypiętej wtyczce pod autkiem ma rację ???
Wlazłem pod auto i nie zlokalizowałem tej wtyczki.... ktoś wie gdzie się ona znajduje???
Napiszcie czy udało się wam uporac z tą kontrolką. Wczoraj miałem podobną sytuację jak viga2000- Jechałem z klientem pokazac mu działke i przy zawracaniu na drodze gruntowej wpadłem w jakąś dziurę i walnąłem prawym progiem. Od tego momentu co jakoś czas zapala się i gaśnie ta cholerna kontrolka.

Czy zdjęcie tej gumki załatwia sprawę. A no i czy jak zacznę dłubac przy tym czujniku to czy nie wystrzelę poduszek???

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 18 gru 2009 03:21 pm

Witam koledzy
Sprawa wygląda następująco
1. Odpinamy klemę z akumulatora
2. Odkręcamy lampę
3. Odpinamy złączkę od czujnika uderzeniowego "to coś białego za zdjęciu wyżej"
4. Otwieramy złączkę którą widać na pierwszym zdjęciu u kolegi PACEK03
5. zdejmujemy gumkę która jest widoczna na moim zdjęciu wyżej, najlepiej igłą
6. zkładamy złączkę i powinno być ok Ja tak zrobiłem i czujnik już nie głupieje a robiliśmy to z kuzyniakiem przy kilku samochodach, gumka twardnieje i dlatego czujnik pokazuje błędy miłego zajęcia :lol:
niech nikt nie wpada na pomysł żeby grzebać przy samym czujniku czyli przy tym białym ustrojstwie bo może być ciekawie

car.ol
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2009 04:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: car.ol » 18 gru 2009 04:01 pm

Wielkie dzięki za szczególowy opis. Wczoraj zaglądałem i nie mogłem znaleź tego czujnika i tak się zastanawiałem że może jest za lampą. Teraz już wszystko jasne, na pewno teraz pójdzie mi znacznie szybciej i mniej zmarznę przy robocie.

car.ol
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2009 04:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: car.ol » 06 lut 2010 09:15 am

W końcu zrobiło się trochę cieplej i zabrałem się do roboty. Zdjąłem gumki z czujników i niestety nic to nie dało. Zauważyłem jednak jeszcze inną rzecz przestały działac: sterowanie radia w kierownicy i tempomat (nawet się nie zapala cruise), przedtem wszystko działało. Może jest to powiązane ze sobą. Poduszka,sterowanie radiem i tempomat - wszystko w kierownicy - może jest gdzieś jakaś kostka która może nie łączyc.

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 06 lut 2010 09:42 am

car.ol pisze:(nawet się nie zapala cruise),
Kolego na 100% padla ci tasma w kierownicy wymien i wszystko wruci do normy
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

car.ol
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2009 04:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: car.ol » 06 lut 2010 11:14 am

Czy ktoś z was już wymieniał tą taśmę? To jakaś wielka filozofia czy można przysiąśc w weekend i zrobic to samemu?

Awatar użytkownika
szrek
Posty: 454
Rejestracja: 24 sty 2009 08:03 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 3

Post autor: szrek » 06 lut 2010 01:31 pm

Filozofi nie ma żadnej, musisz zdjąc kierownice. Pamiętaj abyś wcześniej odłączył akumulator bo przy odponaniu poduszki może Ci ona wystrzelić. Do poduszki przypisany jest kondensator i musi się on rozładować. Odłącz aku zapal papierosa i dopiero wez się za robote. :D

marko1
Posty: 12
Rejestracja: 16 maja 2010 04:44 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: marko1 » 22 paź 2010 06:57 pm

Mnie dopadła podobna historia ze świecącą kontrolką od poduszek. Świeci się od tygodnia.Tydzień temu wymontowałem drugi rząd siedzeń w celu przewiezienia większego przedmiotu.Musiałem wypiąć pod siedzeniami kostki od czujników poduszek. Po ponownym złożeniu i podpięciu było dwa dni ok. Po czym zapaliła się i już nie gaśnie.Podpiołem go dzisiaj u mechanika pod komputer.Powiedział,że błąd jest w napinaczu pasa kierowcy a poduszki są wszystkie ok. Co wy na to?
marko1

piwek25
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2010 10:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: piwek25 » 20 lis 2011 07:07 pm

bobek pisze:możliwa też jest usterka pierścienia montowanego w kole kierownicy-od czołowego airbagu-usterka zazwyczaj polega na zaśniedzeniu lub przerwaniu mosięznej taśmy,ale aby to potwierdzić (z duża dozą pewności) nie obędzie się bez podłaczenia komutera.W innym przypadku bedzie pojawiać sie i znikać co jakiś czas.
Czy ktoś wymieniał ten pierścień?
Trudno się do niego dostać?
Jaki jest to koszt?

Łuki
Posty: 625
Rejestracja: 07 kwie 2011 09:52 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Łuki » 20 lis 2011 08:43 pm

najpierw podłącz do komputera w celu diagnozy dokładnej-w packach na ogół śniedzieją wtyczki przy czujnikach przedniej belki,taśma(pirścień w kolumnie) przerwana,koszt taśmy koło 150-250 w zalezności od źródła:) stawiam na taśmę,a tempomat,sterowanie radiem,klakson hula?Demontaż nie łatwo bez odpowiedniego narzedzia.potrzeba wkrętak krzyżowy,klucz (nie pamiętam 18,albo 21 nasadka z przedłużką,ściągacz do kierownicy bo sama nie zejdzie jak w europejskich autach:P
Gas-guzzler

piwek25
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2010 10:24 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: piwek25 » 20 lis 2011 10:55 pm

szrek pisze:Filozofi nie ma żadnej, musisz zdjąc kierownice. Pamiętaj abyś wcześniej odłączył akumulator bo przy odponaniu poduszki może Ci ona wystrzelić. Do poduszki przypisany jest kondensator i musi się on rozładować. Odłącz aku zapal papierosa i dopiero wez się za robote. :D
Może jakaś mała instrukcja jak rozebrać kierownicę?
Od czego zacząć?
U mnie zapala się coraz częściej i zauważyłem, że jak skręcę kierownicą to gaśnie więc podejrzewam ten pierścień.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 21 lis 2011 03:48 pm

Filozofia jest niewielka:
1. Odłącz akumulator i odczekaj
2. Odkręć dwa wkręty od tyłu koła kierownicy mocujące poduszką - nie zgub!!!! rzecz jasna wkrętów bo raczej nie dobierzesz innych odpowiednich
3. Odłącz kostki
3. Odkręć (nie pamiętam) śrube lub nakrętkę koła kierownicy centralnie w kolumnie kerowniczej,
4. Używając ściągacza zdejmuij koło kierownicy
5. Zdejmij taśme airbagu odpinając wcześniej bodaj 2 kostki.
Montaż w kolejności odwrotnej.

A dla zainteresowanych mam jakąś taśmę z demontu którą kupiłem dla dwóch kostek wpinanych w airbag - więc są zakończenia przewodów ale pozbanwione są plastikowych kostek. Oddam zainteresowanym niedrogo choć musze sprawdzić jaka to taśma bo chyba jest kilka rodzajów jeśli mnie pamięć nie myli.

Tom
Posty: 123
Rejestracja: 16 wrz 2011 05:35 pm
Lokalizacja: Bytom
Samochód: Pacifica 3,5l

poduszka

Post autor: Tom » 21 lis 2011 07:16 pm

Witam
Miałem też przypadek, że po jeździe po dziurach świeciła się kontrolka poduszki. Było to spowodowane luźną wtyczką czujnika uderzeniowego znajdującego się w zderzaku. Po dociśnięciu problem zniknął.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 am przez Tom, łącznie zmieniany 1 raz.

kunta
Posty: 12
Rejestracja: 06 maja 2013 12:48 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: kunta » 26 cze 2013 10:23 am

Witam, podłączę się do tematu. Mam podobny objaw a mianaowicie kontrola zapaliła się, potem zgasła a teraz znowu się zapaliła i nie gaśnie. Czy bez podpinania się do kompa moge sprawdzić poszczególne rzeczy o których wyżej piszecie (np. wtyczke czujnika uderzeniowego w zderzaku) czy od razu jechać do serwisu i boolić?

pisk
Posty: 366
Rejestracja: 31 lip 2010 09:51 pm
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Pacifica 3.5l 2005 LPG
Dostał flaszek: 1

Post autor: pisk » 26 cze 2013 01:57 pm

ściągnij graty z fotela pasażera ;)

pawel78
Posty: 180
Rejestracja: 14 cze 2009 02:36 pm
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: pawel78 » 26 cze 2013 06:27 pm

te złączki przy czujnikach uderzeniowych są upierdliwe i dużo osób miało z nimi problemy to moja druga packa i druga w której był ten problem w pierwszej wyjąłem gumeczki ze złączek i pomogło bo wcześniej też czasami paliła się kontrolka a w drugiej wymieniłem całe złączki i to pomogło bo ściągnięcie gumek tym razem nic nie dało a instrukcja ściągnięcia gumeczek gdzieś już jest na forum

wujas
Posty: 37
Rejestracja: 05 kwie 2013 11:35 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wujas » 30 sie 2013 01:41 pm

podepnę się pod temat.
Musiałem wymienić body kompa ponieważ nie działała mi tylna wycieraczka i nie moglem otworzyć klapy. Po wymianie oczywiście na używkę poprzednie usterki zniknęły jednak wyskoczyła mi kontrolka poduszki powietrznej. Czy możliwe jest to że jeżeli wymieniony komputer pochodzi od auta powypadkowego i wywalone zostaly poduchy to gdzieś sie to zapisuje i teraz wywala mi błąd? Może muszę podjechać do serwisu i go usunąć? Odłączenie akumulatora nie pomaga.

szunaj60
Posty: 596
Rejestracja: 26 lis 2008 02:29 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: szunaj60 » 30 sie 2013 07:51 pm

Witam!Sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie. Musisz podpiąć laptopa z oprogramowaniem i wykasować . Jeśli błąd się pojawi to wina czujki poduszki.

wujas
Posty: 37
Rejestracja: 05 kwie 2013 11:35 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: wujas » 31 sie 2013 10:46 am

podpinałem pod kompa ponieważ posiadam kabel AutoEnginuity jednak nie mogę usunąć tych błędów. A wina leży na 100% w body kompie ponieważ jak przełożę kompy to problem nie występuje. Dlatego zastanawiam się czy tylko serwisowym kablem da sie to ogarnąć. Później wrzuce zrzut ekranu z błędami.

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 sie 2013 08:55 pm

wujas,
Obawiam się, że uniwersalny skaner nie ogarnie tematu poduszek w Pacy.
Na 99,9% stawiam, że czeka Cię spotkanie z kimś kto dysponuje DRB-em Trzecim lub Wi-Tech'em. Tyle że wówczas przyjdzie ciut ulżyć kieszeni.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

marcinek78
Posty: 5
Rejestracja: 21 sty 2014 11:44 pm
Lokalizacja:
Samochód:

pali sie kontrolka poduszki

Post autor: marcinek78 » 26 sty 2014 02:07 pm

Witam
Ja mam taki problem, że poduszka świeci się ciągle i nie można jej w żaden sposób wykasować, byłem na diagnostyce i wyskoczyły takie błędy : 2E16 i 2E3D. Czy może ktoś wie co to jest i co z tym zrobić ? Z góry dziękuję za odpowiedz.
nieważne koszty, ważna zabawa !!!

@di
Posty: 347
Rejestracja: 29 sie 2011 08:39 am
Lokalizacja: Gdynia
Samochód:

Post autor: @di » 26 sty 2014 10:50 pm

marcinek78, nie wiem na ile może to być pomocne: link

Powodzenia :8
[i]Col. John 'Hannibal' Smith: I love it when a plan comes together.[/i]

adrianszymecki
Posty: 17
Rejestracja: 04 wrz 2016 09:30 am
Lokalizacja:
Samochód:

Re: pali sie kontrolka poduszki

Post autor: adrianszymecki » 10 wrz 2018 10:15 am

Mam tez problem z tasma kierownicy. Pytanie czy takie same sa w Voyagerach, i gdzie mozna je kupic nowe.

Awatar użytkownika
głodźillaryki
Posty: 1072
Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
Lokalizacja: Ryki
Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
Postawił flaszek: 12
Dostał flaszek: 18

Re: pali sie kontrolka poduszki

Post autor: głodźillaryki » 10 wrz 2018 03:15 pm

Tasmy nie są takie same
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Re: pali sie kontrolka poduszki

Post autor: M. » 10 wrz 2018 08:36 pm

adrianszymecki pisze:
10 wrz 2018 10:15 am
...gdzie mozna je kupic nowe.
Standardowa rada:
Alledrogo używane widywałem czy nowe nie wiem
Dealer Fiat/Chrysler - nowe
Strony amerykańskie dostawców części Chryslera (mnóstwo) nowe ale wysyłka do PL
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”