pali sie kontrolka poduszki
pali sie kontrolka poduszki
witam
ostatnio podczas jazdy zapalila sie kontrolka poduszki powietrznej,po ponownym zapaleniu silnika zgasla,ale po jakims czsie znow sie zapalila i teraz swieci sie caly czas,moze ktos sie orientuje czym moze to byc spowodowane i czy idzie to jakos usunac
pozdrawiam
ostatnio podczas jazdy zapalila sie kontrolka poduszki powietrznej,po ponownym zapaleniu silnika zgasla,ale po jakims czsie znow sie zapalila i teraz swieci sie caly czas,moze ktos sie orientuje czym moze to byc spowodowane i czy idzie to jakos usunac
pozdrawiam
zrobilem jak pisaliscie odlaczylem aku,wyjalem fotel oczyscilem wtyki ale kontrolka nadal sie swieci.
a kontrolka jest tylko do poduszki kierowcy czy moze jeszcze do innych???
a co do maty z zelem w fotelu to niemam pojecia jak moglaby sie przetrec ,a zastanawiam sie czy ona maq z tym cos wspolnego bo podobno to jest jakis czujnik wagi a kontrolka gasla nawet jak nikt nie siedzi na fotelu
a kontrolka jest tylko do poduszki kierowcy czy moze jeszcze do innych???
a co do maty z zelem w fotelu to niemam pojecia jak moglaby sie przetrec ,a zastanawiam sie czy ona maq z tym cos wspolnego bo podobno to jest jakis czujnik wagi a kontrolka gasla nawet jak nikt nie siedzi na fotelu
możliwa też jest usterka pierścienia montowanego w kole kierownicy-od czołowego airbagu-usterka zazwyczaj polega na zaśniedzeniu lub przerwaniu mosięznej taśmy,ale aby to potwierdzić (z duża dozą pewności) nie obędzie się bez podłaczenia komutera.W innym przypadku bedzie pojawiać sie i znikać co jakiś czas.
chodziło chyba o wczesniejsze odłączenie akumulatora, należy pamiętać że po odłączeniu akumulatora poduszki są przez jakiś czas aktywne jest takm jakiś kondensator który magazynuje prąd także jak odepniesz akumulator i odrazu odepniesz tasme od poduszki to masz "strzał"na 100%irtom pisze:trzeba tylko odpowiednio wcześniej odłączyć kierownicę
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
Szunaj to już kwestia sporna, czy wypnie aku czy wiązkę z kierownicy, generalnie powinno się zawsze trzymać odpinania aku i to też w odpowiedniej kolejności,
fakt faktem, że głowę może urwać jak wstrząs to huk jaki przy tym powstaje, swojego czasu postanowiłem wystrzelić napinacz pasa w espasie i powiem Ci, że nie było to takie proste uszykowałem sobie baterię z kabelkami a, że napinacz był przy siedzeniu a kable krótkie to nie mogłem zając wygodnej pozycji w celu szybkiego włożenia ko?cówek kabla w gniazda pin, jak już się udało to efektów wizualnych jak go wciąga nie widziałem ale ten gwizd w uchu to pamiętam bardzo dokładnie :)
Do wystrzału potrzebne jest + - 12V przy odpiętym aku, jest to praktycznie nie do wystrzelenia, i tu Szrek prawdę napisał, w niektórych pojazdach napięcie do urządze? bezpiecze?stwa jest podtrzymywane, krótko bo krótko ale jest. Podyktowane to jest względami praktycznymi, zatrzymujemy się zanim otworzymy drzwi, ktoś nam się pakuje w kufer i na [-----] wtedy 18 poduszek
Z tą palącą się kontrolką najlepiej chyba podjechać do ASO, chodź by tylko na diagnostykę układu. Nie ma co jeździć z niesprawnym układem to przecież wasze bezpiecze?stwo i waszych pasażerów. Nie wiem jak jest u Was, koło Wrocławia takie wpięcie do komputera w ASO to koszt około 200 zł wiec nie ma co kombinować.
fakt faktem, że głowę może urwać jak wstrząs to huk jaki przy tym powstaje, swojego czasu postanowiłem wystrzelić napinacz pasa w espasie i powiem Ci, że nie było to takie proste uszykowałem sobie baterię z kabelkami a, że napinacz był przy siedzeniu a kable krótkie to nie mogłem zając wygodnej pozycji w celu szybkiego włożenia ko?cówek kabla w gniazda pin, jak już się udało to efektów wizualnych jak go wciąga nie widziałem ale ten gwizd w uchu to pamiętam bardzo dokładnie :)
Do wystrzału potrzebne jest + - 12V przy odpiętym aku, jest to praktycznie nie do wystrzelenia, i tu Szrek prawdę napisał, w niektórych pojazdach napięcie do urządze? bezpiecze?stwa jest podtrzymywane, krótko bo krótko ale jest. Podyktowane to jest względami praktycznymi, zatrzymujemy się zanim otworzymy drzwi, ktoś nam się pakuje w kufer i na [-----] wtedy 18 poduszek
Z tą palącą się kontrolką najlepiej chyba podjechać do ASO, chodź by tylko na diagnostykę układu. Nie ma co jeździć z niesprawnym układem to przecież wasze bezpiecze?stwo i waszych pasażerów. Nie wiem jak jest u Was, koło Wrocławia takie wpięcie do komputera w ASO to koszt około 200 zł wiec nie ma co kombinować.
Zyga kolega w omedze majstrował przy kierownicy przy wyłączonym aku i mało co nie stracił oczu jak mu poduszka wywaliła.W tj sprawie trzeba zachować troszkę dystansu bo nie wszystko sami zrobimy .Jego omega tez była ściągnięta z USA w Pacyfice może być podobne rozwiązanie że ładunek piro odpalany jest z 3-voltowego akumulatorka.Chociaż niewiadoma....
tak jak wam pisałem u mnie nic nie wystrzeliło, a robiłem to tak, że wieczorem odłączyłem akumulator a rano zabrałem się za rozbieranie kierownicy,
w warsztacie zajmującym się naprawą samochodów powypadkowych widziałem jak pracują przy poduszkach z uziemieniem ręki i narzędzi. zupełnie jak przy układach scalonych.
w warsztacie zajmującym się naprawą samochodów powypadkowych widziałem jak pracują przy poduszkach z uziemieniem ręki i narzędzi. zupełnie jak przy układach scalonych.
-
- Posty: 3159
- Rejestracja: 15 kwie 2009 06:47 am
- Lokalizacja: DWR
- Samochód: chevy / cadillac
- Postawił flaszek: 4
- Dostał flaszek: 8
vin na pm bo na piechotę nie che mi się szukać
procedura odpięcia jest taka
ściągamy klemę - izolujemy ją i podwieszamy w komorze silnika
ściągamy klemę + izolujemy ją i podwieszamy w komorze silnika
odczekujemy przynajmniej dwie minuty by rozładowały się kondensatory
i można grzebać nie bawiąc się zewnętrznym napięciem +12V, nie przecinamy kabli od układu poduszek, nie zwieramy pinów w złączach
procedura odpięcia jest taka
ściągamy klemę - izolujemy ją i podwieszamy w komorze silnika
ściągamy klemę + izolujemy ją i podwieszamy w komorze silnika
odczekujemy przynajmniej dwie minuty by rozładowały się kondensatory
i można grzebać nie bawiąc się zewnętrznym napięciem +12V, nie przecinamy kabli od układu poduszek, nie zwieramy pinów w złączach
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 kwie 2009 09:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Pacifica 2007 LPG
tak sobie czytam i mam podobną sytuację = ale też i wskazówki:
wczoraj jechałem polną, brukowaną drogą i uderzyłem śrubą, która trzyma poduszkę amortyzacji silnika.
Chwile potem zapaliła mi się kontolka poduszki powietrznej...
Może kolega, który pisał o wypiętej wtyczce pod autkiem ma rację ???
Wlazłem pod auto i nie zlokalizowałem tej wtyczki.... ktoś wie gdzie się ona znajduje???
wczoraj jechałem polną, brukowaną drogą i uderzyłem śrubą, która trzyma poduszkę amortyzacji silnika.
Chwile potem zapaliła mi się kontolka poduszki powietrznej...
Może kolega, który pisał o wypiętej wtyczce pod autkiem ma rację ???
Wlazłem pod auto i nie zlokalizowałem tej wtyczki.... ktoś wie gdzie się ona znajduje???
Zyga ma rację przy lampie są sensory uderzenia i są włożone w taką małą gumeczkę która po jakimś czasie twardnieje, po zdjęciu tej gumeczki w mojej pacy kontrolka przestała się świecić, ale podobno to świecenie nie ma wpływu na pracę samej poduszki, moje informacje posiadam od kuzyna który naprawia powypadkowe amerykańce od pięciu lat i rzadko się myli w tych tematach słyszałem od niego że wszystkie chryslery mają ten problem, w 300C u kuzyniaka było to samo możesz spróbować albo nakierować jakiegoś mechanika.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2009 12:41 pm przez pawel78, łącznie zmieniany 1 raz.
panowie u nie obok lampy jest taki bialy prostakatny plastik i do tego jest podlaczaona wtyczka z dwoma kabelkami ale takiej gumki nie widzialem.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2009 04:40 pm przez pacek03, łącznie zmieniany 2 razy.
Napiszcie czy udało się wam uporac z tą kontrolką. Wczoraj miałem podobną sytuację jak viga2000- Jechałem z klientem pokazac mu działke i przy zawracaniu na drodze gruntowej wpadłem w jakąś dziurę i walnąłem prawym progiem. Od tego momentu co jakoś czas zapala się i gaśnie ta cholerna kontrolka.viga2000 pisze:tak sobie czytam i mam podobną sytuację = ale też i wskazówki:
wczoraj jechałem polną, brukowaną drogą i uderzyłem śrubą, która trzyma poduszkę amortyzacji silnika.
Chwile potem zapaliła mi się kontolka poduszki powietrznej...
Może kolega, który pisał o wypiętej wtyczce pod autkiem ma rację ???
Wlazłem pod auto i nie zlokalizowałem tej wtyczki.... ktoś wie gdzie się ona znajduje???
Czy zdjęcie tej gumki załatwia sprawę. A no i czy jak zacznę dłubac przy tym czujniku to czy nie wystrzelę poduszek???
Witam koledzy
Sprawa wygląda następująco
1. Odpinamy klemę z akumulatora
2. Odkręcamy lampę
3. Odpinamy złączkę od czujnika uderzeniowego "to coś białego za zdjęciu wyżej"
4. Otwieramy złączkę którą widać na pierwszym zdjęciu u kolegi PACEK03
5. zdejmujemy gumkę która jest widoczna na moim zdjęciu wyżej, najlepiej igłą
6. zkładamy złączkę i powinno być ok Ja tak zrobiłem i czujnik już nie głupieje a robiliśmy to z kuzyniakiem przy kilku samochodach, gumka twardnieje i dlatego czujnik pokazuje błędy miłego zajęcia
niech nikt nie wpada na pomysł żeby grzebać przy samym czujniku czyli przy tym białym ustrojstwie bo może być ciekawie
Sprawa wygląda następująco
1. Odpinamy klemę z akumulatora
2. Odkręcamy lampę
3. Odpinamy złączkę od czujnika uderzeniowego "to coś białego za zdjęciu wyżej"
4. Otwieramy złączkę którą widać na pierwszym zdjęciu u kolegi PACEK03
5. zdejmujemy gumkę która jest widoczna na moim zdjęciu wyżej, najlepiej igłą
6. zkładamy złączkę i powinno być ok Ja tak zrobiłem i czujnik już nie głupieje a robiliśmy to z kuzyniakiem przy kilku samochodach, gumka twardnieje i dlatego czujnik pokazuje błędy miłego zajęcia
niech nikt nie wpada na pomysł żeby grzebać przy samym czujniku czyli przy tym białym ustrojstwie bo może być ciekawie
W końcu zrobiło się trochę cieplej i zabrałem się do roboty. Zdjąłem gumki z czujników i niestety nic to nie dało. Zauważyłem jednak jeszcze inną rzecz przestały działac: sterowanie radia w kierownicy i tempomat (nawet się nie zapala cruise), przedtem wszystko działało. Może jest to powiązane ze sobą. Poduszka,sterowanie radiem i tempomat - wszystko w kierownicy - może jest gdzieś jakaś kostka która może nie łączyc.
Mnie dopadła podobna historia ze świecącą kontrolką od poduszek. Świeci się od tygodnia.Tydzień temu wymontowałem drugi rząd siedzeń w celu przewiezienia większego przedmiotu.Musiałem wypiąć pod siedzeniami kostki od czujników poduszek. Po ponownym złożeniu i podpięciu było dwa dni ok. Po czym zapaliła się i już nie gaśnie.Podpiołem go dzisiaj u mechanika pod komputer.Powiedział,że błąd jest w napinaczu pasa kierowcy a poduszki są wszystkie ok. Co wy na to?
marko1
Czy ktoś wymieniał ten pierścień?bobek pisze:możliwa też jest usterka pierścienia montowanego w kole kierownicy-od czołowego airbagu-usterka zazwyczaj polega na zaśniedzeniu lub przerwaniu mosięznej taśmy,ale aby to potwierdzić (z duża dozą pewności) nie obędzie się bez podłaczenia komutera.W innym przypadku bedzie pojawiać sie i znikać co jakiś czas.
Trudno się do niego dostać?
Jaki jest to koszt?
najpierw podłącz do komputera w celu diagnozy dokładnej-w packach na ogół śniedzieją wtyczki przy czujnikach przedniej belki,taśma(pirścień w kolumnie) przerwana,koszt taśmy koło 150-250 w zalezności od źródła:) stawiam na taśmę,a tempomat,sterowanie radiem,klakson hula?Demontaż nie łatwo bez odpowiedniego narzedzia.potrzeba wkrętak krzyżowy,klucz (nie pamiętam 18,albo 21 nasadka z przedłużką,ściągacz do kierownicy bo sama nie zejdzie jak w europejskich autach:P
Gas-guzzler
Może jakaś mała instrukcja jak rozebrać kierownicę?szrek pisze:Filozofi nie ma żadnej, musisz zdjąc kierownice. Pamiętaj abyś wcześniej odłączył akumulator bo przy odponaniu poduszki może Ci ona wystrzelić. Do poduszki przypisany jest kondensator i musi się on rozładować. Odłącz aku zapal papierosa i dopiero wez się za robote.
Od czego zacząć?
U mnie zapala się coraz częściej i zauważyłem, że jak skręcę kierownicą to gaśnie więc podejrzewam ten pierścień.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Filozofia jest niewielka:
1. Odłącz akumulator i odczekaj
2. Odkręć dwa wkręty od tyłu koła kierownicy mocujące poduszką - nie zgub!!!! rzecz jasna wkrętów bo raczej nie dobierzesz innych odpowiednich
3. Odłącz kostki
3. Odkręć (nie pamiętam) śrube lub nakrętkę koła kierownicy centralnie w kolumnie kerowniczej,
4. Używając ściągacza zdejmuij koło kierownicy
5. Zdejmij taśme airbagu odpinając wcześniej bodaj 2 kostki.
Montaż w kolejności odwrotnej.
A dla zainteresowanych mam jakąś taśmę z demontu którą kupiłem dla dwóch kostek wpinanych w airbag - więc są zakończenia przewodów ale pozbanwione są plastikowych kostek. Oddam zainteresowanym niedrogo choć musze sprawdzić jaka to taśma bo chyba jest kilka rodzajów jeśli mnie pamięć nie myli.
1. Odłącz akumulator i odczekaj
2. Odkręć dwa wkręty od tyłu koła kierownicy mocujące poduszką - nie zgub!!!! rzecz jasna wkrętów bo raczej nie dobierzesz innych odpowiednich
3. Odłącz kostki
3. Odkręć (nie pamiętam) śrube lub nakrętkę koła kierownicy centralnie w kolumnie kerowniczej,
4. Używając ściągacza zdejmuij koło kierownicy
5. Zdejmij taśme airbagu odpinając wcześniej bodaj 2 kostki.
Montaż w kolejności odwrotnej.
A dla zainteresowanych mam jakąś taśmę z demontu którą kupiłem dla dwóch kostek wpinanych w airbag - więc są zakończenia przewodów ale pozbanwione są plastikowych kostek. Oddam zainteresowanym niedrogo choć musze sprawdzić jaka to taśma bo chyba jest kilka rodzajów jeśli mnie pamięć nie myli.
Witam, podłączę się do tematu. Mam podobny objaw a mianaowicie kontrola zapaliła się, potem zgasła a teraz znowu się zapaliła i nie gaśnie. Czy bez podpinania się do kompa moge sprawdzić poszczególne rzeczy o których wyżej piszecie (np. wtyczke czujnika uderzeniowego w zderzaku) czy od razu jechać do serwisu i boolić?
te złączki przy czujnikach uderzeniowych są upierdliwe i dużo osób miało z nimi problemy to moja druga packa i druga w której był ten problem w pierwszej wyjąłem gumeczki ze złączek i pomogło bo wcześniej też czasami paliła się kontrolka a w drugiej wymieniłem całe złączki i to pomogło bo ściągnięcie gumek tym razem nic nie dało a instrukcja ściągnięcia gumeczek gdzieś już jest na forum
podepnę się pod temat.
Musiałem wymienić body kompa ponieważ nie działała mi tylna wycieraczka i nie moglem otworzyć klapy. Po wymianie oczywiście na używkę poprzednie usterki zniknęły jednak wyskoczyła mi kontrolka poduszki powietrznej. Czy możliwe jest to że jeżeli wymieniony komputer pochodzi od auta powypadkowego i wywalone zostaly poduchy to gdzieś sie to zapisuje i teraz wywala mi błąd? Może muszę podjechać do serwisu i go usunąć? Odłączenie akumulatora nie pomaga.
Musiałem wymienić body kompa ponieważ nie działała mi tylna wycieraczka i nie moglem otworzyć klapy. Po wymianie oczywiście na używkę poprzednie usterki zniknęły jednak wyskoczyła mi kontrolka poduszki powietrznej. Czy możliwe jest to że jeżeli wymieniony komputer pochodzi od auta powypadkowego i wywalone zostaly poduchy to gdzieś sie to zapisuje i teraz wywala mi błąd? Może muszę podjechać do serwisu i go usunąć? Odłączenie akumulatora nie pomaga.
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
wujas,
Obawiam się, że uniwersalny skaner nie ogarnie tematu poduszek w Pacy.
Na 99,9% stawiam, że czeka Cię spotkanie z kimś kto dysponuje DRB-em Trzecim lub Wi-Tech'em. Tyle że wówczas przyjdzie ciut ulżyć kieszeni.
Obawiam się, że uniwersalny skaner nie ogarnie tematu poduszek w Pacy.
Na 99,9% stawiam, że czeka Cię spotkanie z kimś kto dysponuje DRB-em Trzecim lub Wi-Tech'em. Tyle że wówczas przyjdzie ciut ulżyć kieszeni.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 sty 2014 11:44 pm
- Lokalizacja:
- Samochód:
pali sie kontrolka poduszki
Witam
Ja mam taki problem, że poduszka świeci się ciągle i nie można jej w żaden sposób wykasować, byłem na diagnostyce i wyskoczyły takie błędy : 2E16 i 2E3D. Czy może ktoś wie co to jest i co z tym zrobić ? Z góry dziękuję za odpowiedz.
Ja mam taki problem, że poduszka świeci się ciągle i nie można jej w żaden sposób wykasować, byłem na diagnostyce i wyskoczyły takie błędy : 2E16 i 2E3D. Czy może ktoś wie co to jest i co z tym zrobić ? Z góry dziękuję za odpowiedz.
nieważne koszty, ważna zabawa !!!
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 04 wrz 2016 09:30 am
- Lokalizacja:
- Samochód:
Re: pali sie kontrolka poduszki
Mam tez problem z tasma kierownicy. Pytanie czy takie same sa w Voyagerach, i gdzie mozna je kupic nowe.
- głodźillaryki
- Posty: 1072
- Rejestracja: 29 paź 2015 06:35 pm
- Lokalizacja: Ryki
- Samochód: Pacifica 3.5 awd / dodge grand caravan 3.8
- Postawił flaszek: 12
- Dostał flaszek: 18
Re: pali sie kontrolka poduszki
Tasmy nie są takie same
Usilnie staram się pisać poprawnie , i nie robić błędów ortograficznych ( czasami się to udaje...)
- M.
- Posty: 4979
- Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
- Postawił flaszek: 39
- Dostał flaszek: 60
Re: pali sie kontrolka poduszki
Standardowa rada:
Alledrogo używane widywałem czy nowe nie wiem
Dealer Fiat/Chrysler - nowe
Strony amerykańskie dostawców części Chryslera (mnóstwo) nowe ale wysyłka do PL
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.