Nowy egr błąd nie zniknął

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Nowy egr błąd nie zniknął

Post autor: macias920 » 30 lip 2013 07:12 pm

Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowy auto mam od miesiąca 3.5 AWD i usuwam usterki po poprzednim właścicielu. Lecz do sedna - wymieniłem egr na nowy (mopar) odpiąłem aku błąd zniknął lecz po ponownym odpaleniu znowu się zapalił (406) dodam że w aucie zaczęło śmierdzieć gazem - zbieg okoliczności ?
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 31 lip 2013 08:37 pm przez macias920, łącznie zmieniany 2 razy.
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 30 lip 2013 10:17 pm

macias920, czy na benzynie też wyskakuje ? po skasowaniu błędów ?
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 30 lip 2013 10:29 pm

po wymianie jechale na benie dojechalem wlaczylem na gaz po 20 minutach jechalem do miasta i zapalil sie check i blad 406
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 30 lip 2013 10:34 pm

macias920, sprawdź na benzynie po dłuższej jeździe oczywiście po skasowaniu błędów wtedy będziemy mieli pewność.
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 30 lip 2013 10:48 pm

ok jutro bede jezdzil na benie i podjade na kompa zeby skasowac bledy, zobaczymy czy cos sie zmieni jutro sie odezwe :D
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 30 lip 2013 10:58 pm

macias920 pisze:podjade na kompa zeby skasowac bledy
Twoja Pacifica jest przed lift czyli możesz skasować błędy sam wystarczy na parę minut odłączyć klemę i ponownie podłączyć błędy zostaną skasowane :mrgreen:
Aby na nowo wszystko się zrestartowało dobrze po wyłączać wszystkie odbiorniki jak radio klima itp. uruchomić auto i zaczekać do trzy krotnego włączenia się wentylatorów na chłodnicy bez dodawania gazu czy robienia przegazówek. Następnie jeździsz ba benie najlepiej cały dzień i wtedy dopiero do gazownika by ustawił mapy Lpg pod kontem map z beny.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 31 lip 2013 12:11 am

Dziekuje za rade jutro wykonam zalecane czynnosci :8 i mam nadzieje ze bedzie ok. Po wszystkich zabiegach napewno sie odezwe i opisze rezultat.
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
widlak
Posty: 1408
Rejestracja: 11 lis 2008 04:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Mazda CX9

Post autor: widlak » 31 lip 2013 12:13 am

macias920, pamietaj ze odczyt bledow mozesz zrobic poprzez kluczykowanie
Czego się nauczysz,
tego ci ogień nie spali,
woda nie zabierze,
złodziej nie ukradnie.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 31 lip 2013 12:15 am

Tak wiem tego sie trzymam ,proste i skuteczne :mrgreen:
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
tedi
Posty: 2951
Rejestracja: 18 lis 2008 09:55 pm
Lokalizacja: .
Samochód:
Postawił flaszek: 7
Dostał flaszek: 4

Post autor: tedi » 31 lip 2013 09:10 am

Ok Panowie tu kończymy dyskutować bo znacznie odbiegliśmy od tematu tu się tylko witamy.
pozdrawiam. tedi

Lepiej stracić sekundę w życiu , jak życie w ciągu sekundy.
Od dużego silnika lepszy jest.......większy silnik :))))))))))))
www.autopiekuta.pl

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 lip 2013 04:26 pm

macias920,

Pozwoliłem sobie zedytować Twój pierwszy post - poprawienie literówek.
Post ten pierwotnie znalazł się w dziale POWITANIE - bo w pierwszej części jest takowe, ale dalej już traktuje o sprawach technicznych. I jak się można było spodziewać, takie odstępstwo od zasad regulaminu zaskutkowało dyskusją techniczną przy powitaniu.
Żeby tego uniknąć i nie doprowadzić do wymieszania przysłowiowego grochu z kapustą wszystko co dotyczyło EGR przesunąłem do odpowiedniego działu - w tym także i Twoje powitanie (nie ma technicznej możliwości sklonowania postu i zostawienie go w dwóch różnych miejscach). Zatem nie pozostaje mi nic innego niż prosić Cię o ponowne powitanie w dziale powitań, tak by ten post pozostał tam przez cały okres funkcjonowania forum, zabezpieczając Twoje konto przed ewentualnością usunięcia przy kolejnych akcjach porządkowania wpisów.

tedi
Przesunąłem, więc dyskusja w tym miejscu jest całkowicie dopuszczalna. Twój wpis powyżej miał uzasadnienie gdy temat się rozwijał pod rządami tematu "Przywitaj się"
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 31 lip 2013 05:38 pm

To nie było celowe działanie :S kolejne posty będę zamieszczał w odpowiednim dziale.
Wiec wracając do tematu egr jest problem ponieważ nie można skasować błędu p0406 odpinałem aku nic nie dało i komputer tez nie pomógł błąd cały czas wraca a komunikat brzmi ( za wysoki sygnał wejściowy) Co robić może ma ktoś schemat instalacji
Ostatnio zmieniony 31 lip 2013 05:50 pm przez macias920, łącznie zmieniany 1 raz.
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 lip 2013 05:43 pm

macias920, Ten temat zgodnie z tytułem jest o EGR.
Ja go zabrałem z powitań - gdzie go zamieściłeś - ale przez to nie ma Twojego wpisu w powitaniach. Dodaj tam dwa słowa a tutaj temat EGR żyje swoim życiem i dyskusja może iść po bandzie byle w temacie.
A że celowe nie było to wiem na 1000%. taka moja rola żeby poprawiać to co ktoś mniej lub bardziej świadomie nabałagani - tak żeby potrzebną informacje można było znaleźć możliwie najłatwiej i najszybciej.
Moim zadaniem jest też wyjaśnić powody, cele moich działań a także podpowiedzieć co i jak jak byś się pogubił (a czasami to może być labirynt).
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 31 lip 2013 07:39 pm

Mam jeszcze pytanie co steruje zaworem egr ?
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 lip 2013 08:37 pm

macias920,

PCM
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 31 lip 2013 08:58 pm

PCM co to takiego ?

[ Dodano: 31 Lip 2013 10:45 pm ]
widzę ze temat umarł ;(
Pacyfica piękne auto!

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 31 lip 2013 10:46 pm

Powertrain Control Module.

Ps. za szybko tracisz wiarę w kolegów. ::)

[ Dodano: 31 Lip 2013 10:52 pm ]
Śmierdzi gazem?, a sprawdź dokładnie szczelność kolektora. Temat podciśnienie i egr w szukajce.
Załączniki
PCM.JPG
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 31 lip 2013 11:00 pm

Dziękuje wyjaśnienie skrótu pcm, teraz trzeba będzie przedzwonić kable miedzy egr a pcm wiec do elektryka czas wyruszyc. no chyba ze jeszcze są jakieś pomysły :?:
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 lip 2013 11:04 pm

macias920,
Mam jeden pomysł. Uzupełnij w swoim profilu rocznik auta to może wpadnę na jakiś szatański pomysł
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 31 lip 2013 11:08 pm

Co do gazu to wyeliminowałem mala usterkę opaska na parowniku puszczała wymieniłem na nowa i jest ok

[ Dodano: 31 Lip 2013 11:10 pm ]
ok zrobię korektę a rocznik to 2004
Pacyfica piękne auto!

Vojciu
Posty: 448
Rejestracja: 02 mar 2010 09:05 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: Vojciu » 31 lip 2013 11:54 pm

Na szybko, bo mykam lulu. Sprawdź dokładnie szczelność kolektora, szczelność wszystkich rurek, szczególnie gumowych przyłączonych do kolektora, pod filtrem powietrza jest przewód plastikowy z gumowym kolankiem, sprawdź to też. No i wreszcie uszczelka EGR-a. W załączeniu fiszka z serwisówki.
Załączniki
Luszczelka :) egra.
Luszczelka :) egra.
Lubię te kanapy na kółkach :). Coraz bardziej....

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 31 lip 2013 11:57 pm

macias920,

Mały prezent dla Ciebie:

https://www.dropbox.com/s/pbxpmgl4gb87s ... wiring.pdf

i jeszcze jedno

https://www.dropbox.com/s/obe97vncm1ihi ... 202004.pdf

Bierz niebawem bo wiecznie udostępnione nie będzie.

Powodzenia
M

[ Dodano: 01 Sie 2013 12:03 am ]
Vojciu,

Pewnikiem nie zauważyłeś, że kolega ma rocznik 2004 a Twój JPG dotyczy 2007.
Jakkolwiek kolektor jest trochę inny, a zatem jego okolice też różnić się mogą, to Twoja koncepcja dotycząca kierunku badań i testów jest jak najbardziej uzasadniona i słuszna.
Ważne to nie patrzeć ślepo w malunek i nie szukać (jak by nie było w nieco innym aucie) dokładnie tego co na rysunku.
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 01 sie 2013 12:04 am

Bardzo dziękuje na pewno się przyda z takimi materiałami można dużo zrobić.
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 01 sie 2013 12:12 am

macias920,

Stary, widzę, że z postu na post coraz lepiej Ci idzie i za to flaszka. A za co konkretnie zapytasz?
Ano za to, że posty stają się coraz bardziej staranne i ostatni nie wymaga żadnej ingerencji w literówki. Pierwszy poprawiłem za Ciebie, kolejnych już mi się nie chciało. Teraz nawet jak bym chciał to nie mam czego poprawiań. Tak trzymaj.
Pozdrawiam
M
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

pawel1980
Posty: 206
Rejestracja: 08 cze 2011 11:40 pm
Lokalizacja: Siewierz
Samochód: Opel Insignia

Post autor: pawel1980 » 01 sie 2013 03:45 pm

Miałem problem od dłuższego czasu z błędem P0441 który także dotyczy EGR. Jest to dość nieprawdopodobne albo duży zbieg okoliczności, ponieważ przyczynę znalazłem w kostce od tempomatu, która była zaśniedziała, po przeczyszczeniu okazało się że błąd znikł.

Czy ma to jakiś związek z tym błędem?
Ale najważniejsze check nie świeci a błędów nie ma.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 01 sie 2013 06:54 pm

To interesujące , z ciekawości zobaczę u siebie kość od tempomatu możne się uda ;) W poniedziałek jestem umówiony z elektrykiem dzięki koledze maur mam schematy zawsze będzie prościej.Po niedzieli opisze co się udało zrobić .
Pacyfica piękne auto!

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 05 sie 2013 02:51 pm

Witam wszystkich :lol:
Wiec tak wróciłem z warsztatu nie pocieszony ;( bo nic nie udało się zrobić. Instalacja sprawdzona plusy i minusy są, Elektryk wpadł na pomysł ze trzeba zrobić adaptacje zaworu EGR ale nie ma tej opcji w swoim kompie i jutro przyjedzie jakiś magik który posiada oprogramowanie do adaptacji. To na razie tyle jutro napisze co i jak.
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 05 sie 2013 05:09 pm

macias920,
A czy uwzględniłeś mało prawdopodobną ale jednak możliwą ewentualność, że trafiłeś na nowy ale uwalony zawór EGR?
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 05 sie 2013 05:17 pm

Jest taka opcja wszystko jest możliwe. Martwi mnie to ze po wymianie check zgasł a teraz nie można go skasować. Dziś wywaliło dodatkowo P0403,P0406i żeby było mało jeszcze 300 wypadanie zapłonu ;(
Pacyfica piękne auto!

qba
Posty: 118
Rejestracja: 11 cze 2012 08:38 am
Lokalizacja:
Samochód:

Post autor: qba » 05 sie 2013 09:23 pm

Ciekawe jak się robi adopcję egr???
P0300 wypadanie zapłonów
http://www.chryslerforum.com/forum/gene ... ica-14172/
Kupiłeś oryginalny EGR? Jeżeli nie to tu jest chyba problem , miałem tak z sondą w chryslerze.

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 05 sie 2013 09:49 pm

Zawór EGR MOPAR wiec nie chińszczyzna ale jak pisaliśmy wcześnie tez możne być uwalony. Co do adaptacji to więcej będę wiedział jutro.

[ Dodano: 06 Sie 2013 05:02 pm ]
Jestem już po wizycie w warsztacie i teoria adaptacji została obalona nic takiego się nie robi w naszych packach, zawór został sprawdzony jest ok na 100%, a komunikat dalej ten sam ;(
Elektryk rozkłada ręce nie wiem co robić macie jakieś pomysły?
Pacyfica piękne auto!

macias920
Posty: 250
Rejestracja: 16 lip 2013 05:16 pm
Lokalizacja:
Samochód:
Dostał flaszek: 1

Post autor: macias920 » 14 sie 2013 07:02 pm

Witam wszystkich dziś odebrałem Packe od elektryka i mogę już zakończyć temat błędu P0406. Kod powyżej mówi ze jest zwarcie do plusa I faktycznie było zwarcie w wiązce pod akumulatorem,przewód po prostu zgnił od i cała awaria.Przewód naprawiony przy okazji zrobiłem jeszcze adaptacje skrzyni i teraz mogę cieszyć się jazdą.
Pacyfica piękne auto!

Awatar użytkownika
M.
Posty: 4979
Rejestracja: 02 lut 2011 07:10 pm
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Chrysler Aspen 5,7 HEMI HEV Limited 2009 Pb/El/LPG
Postawił flaszek: 39
Dostał flaszek: 60

Post autor: M. » 15 sie 2013 01:05 am

macias920,
Gratuluję dociekliwości i wytrwałości.
Jak to mówią "pierwsze koty za płoty..."
______
/l, [_____],
|---L- OIIIIIIIO
()_) ()_)-----)_)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Myślę, że jestem, więc jestem. Tak myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „.: BŁĘDY I KOMUNIKATY :.”